Звук[ш] , позначення його буквою «ша». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно – логічні вправи. Опрацювання тексту «Школа».

Про матеріал

Матеріали за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.

Формувати знання про звукове значення букви «ша», вчити розрізняти приголосні тверді та м'які звуки , парні дзвінкі та глухі звуки; закріплювати вміння читати слова різної звуко- складової структури, невеликі зв'язні тексти, розвивати інтерес до самостійної мовної творчості. Виховувати почуття доброти, співпереживання, допомоги один одному; любов до школи, бережливе відношення до неї, примножувати її красу; формування ключових компетентностей: спілкуватися державною (рідною) мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.

Перегляд файлу

Тема уроку: Звук[ш] , позначення його буквою «ша». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно – логічні вправи. Опрацювання тексту «Школа».

Мета уроку: формування предметних компетентностей: формувати знання про звукове значення букви «ша», вчити розрізняти приголосні тверді та м’які звуки , парні дзвінкі та глухі звуки; закріплювати вміння читати слова різної звуко- складової структури, невеликі зв’язні тексти, розвивати інтерес до самостійної мовної творчості. Виховувати почуття доброти, співпереживання, допомоги один одному; любов до школи, бережливе відношення до неї, примножувати її красу; формування ключових компетентностей: спілкуватися державною (рідною) мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності. Обладнання: предметні малюнки, кубик Блума, LEGO, розрізна азбука, таблиці для розчитування, гра « Шифрувальщик», презентація.

Тип уроку: урок ознайомлення з новим матеріалом, застосування знань, умінь та навичок.

Форма проведення: урок.

Освітні галузі: мовно – літературна, природнича, соціальна.

Хід уроку

l.Організаційна частина.

Продзвенів чаклун дзвінок Починається урок. Всі за парти дружно всілись І на мене подивились.

– Візьміть мімічні кубики і покажіть свій настрій. Чому саме такий? (Відповіді дітей).

2.Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо читати слова, речення, текст з новою буквою «ша» та вже раніше вивченими буквами, визначати відкриті та закриті склади, працювати з LEGO, кубиком Блума.

3.Мотивація навчальної діяльності.

Добре читати , розуміти прочитане, знати багато цікавого про школу, про дружбу, вміти берегти шкільну дружбу все своє життя – це говорить про те, що людина добра, поважає інших, пам′ятає вчителів, які навчили не тільки читати та писати ,а любити природу, берегти її, поважати людей, любити свою Батьківщину. Набуті знання вам знадобляться у вашому житті.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1.Бесіда з дітьми.

– Згадайте, які ми вивчили букви, звуки. –Назвіть голосні звуки, покажіть відповідні цеглинки.

–Назвіть вивчені приголосні звуки. (Відповіді дітей).

Демонстрація дітьми цеглинок відповідного кольору приголосних твердих та м′яких.

- Діти, будь ласка, назвіть парні дзвінки та глухі приголосні. Покажіть цеглинки відповідного кольору.

2. Розчитування за таблицями.

Складова та променева таблиці. Діти читають складові таблиці разом, поодинці , рядами. Визначаємо закриті та відкриті склади, демонструємо це за допомогою цеглинок.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Назви позицію.

–Вчитель демонструє предметні малюнки, діти називають їх , знаходять новий звук[ш], визначають місце звуків[ ш] , [ш′ ] , тверді та м′які звуки.

2.Вправа « Мозковий штурм».

- До слова «Школа» доберіть слова , які на вашу думку пов′язані з ним.

Діти відповідають, вчитель записує на дошці.

- Вправа «Мікрофон». Діти доповнюють усно свої відповіді.

3.Звуковий аналіз слів – шишка, каштан (с.4)

4.Читання складів , слів з буквою «ша».

5. Мовно- логічні вправи.

Гра « Утвори нові слова».

–Фізкультхвилинка.

Вийшли діти у лісок, заглянули за дубок. Побачили зайчика, поманили пальчиком. Зайчику, зайчику, пострибай, свої лапки виставляй. Почав заєць танцювати, малих діток забавляти. Разом з зайчиком скоріше, потанцюєм веселіше.

6. Читання тексту «Школа» вчителем.

-Поясніть ,як ви розумієте заголовок тексту. (Відповіді дітей).

– Яка була школа?

- Словникова робота. Бубоніла, волошка, шпак.

(Перегляд презентації).

7. Читання тексту дітьми.

–Читання вголос, самостійне читання (читання для себе).

3. Робота над текстом.

а) Відповіді на питання.

– Що пролунало в школі?

-Чи зраділи йому діти ?

-Що робили діти на перерві ?

-Що побачив Саша на перерві ?

Прочитайте.

-Що ж сказала вчителька учням написати в зошитах?

- Про яку пору року йдеться у тексті? Чому? Поясніть. (Відповіді дітей).

ІV.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Читання тексту ланцюжком.

2. Гра «Доповни речення».

Вчитель читає початок речення, діти шукають і читають кінцівку цього

3. Головна думка тексту.

–Прочитайте перше та друге речення. Як ви їх розумієте? Відповіді дітей.

4. Бесіда з дітьми.

– Яку справи робили діти? Відповіді дітей.

– Чи дружні були діти в школі ?

- Хотіли б ви бути схожими на діток з нашого тексту? Чому? І на кого саме?

- Чи любили діти природу? З чого це видно?

6. Робота з прислів ‘ями.

–Дружба – це велика сила.

–Сила птаха в крилах, а людини - в дружбі.

7 .Робота з розрізною азбукою. Робота в парах.

– Діти із розрізної азбуки складають слово « Школа», складають із ним речення.

8.Творча робота дітей.

– Якою ви, діти, бачите школу в майбутньому. (Відповіді дітей).

9. Повторюємо вивчене. Кубик Блума.

V.Підсумок уроку.

–Добрі справи, дружба між однокласниками, повага до старших, любов до природи, добрі вчинки роблять людину щасливою. Давайте і ми з вами робити тільки добрі справи, робити один одного щасливими, не забувати свою рідну школу.

VІ. Рефлексія

 –Працювали сьогодні СУПЕР. Поплескайте собі в долоньки.

docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку