Письмове в дн мання багатоцифрових
Орган зац йний момент. Дев з уроку
Видумуй! Пробуй, твори!
Активним й уважним будь
І про км тлив сть не забудь!
Оголошення теми завдань уроку.
• Сьогодн на уроц ми будемо знайомитися з прийомами письмового додавання в дн мання
багатоцифрових чисел у межах м льйона, будемо розвивати вм ння розв’язувати задач та р вняння, будемо вдосконалювати
обчислювальн навички, тому що все це
необх дне для нелегкої мандр вки життям.
- У кожного з вас, пасажир в математичного потягу, є св й проїзний журнал (це ваш зошити),
у них будете записувати свої спостереження враження, є проїзний жетон на грудень, а дороговказом буде п дручник. Рушаємо!
1 станц я. Кал граф чна хвилинка. Природознавча хвилинка
• Перша зупинка нашого потягу «Кал граф чна хвилинка». Сядьте р вненько та приготуйтеся до руху вперед. Прошу вас: красиво писати, уважно дивитись н тр шки не помилитись.
• Багата наша Батьк вщина своєю природою, тому пропоную зд йснити подорож
мальовничими куточками України. Послухайте кал граф чно запиш ть вс почут числа.
- Довжина кордону України 6 993 км.
-
Довжина кордону з п вноч на п вдень 893 км, а за сходу на зах д - 1316 км.
- Найвища гора Кримських г р (Роман-кош) – 1545 м.
- Найвища гора Карпат (Говерла) – 2061 м
6 993 893 1 316 1 545 2 061
Завдання:
-
- найд ть найб льше та найменше чотирицифров числа (п дкресл ть);
- назв ть ск льки у найб льшому числ всього тисяч, сотень, десятк в;
- назв ть сус д в найменшого числа.
2 станц я. Математичний диктант
Інтерактивний метод «Мозкова атака»:
- Як називаються числа при додаванн ? При в дн манн ?
- Як зб льшити число в 100 раз в?
- Як зменшити число у 10 раз?
- Яку д ю треба вибрати, щоб зб льшити число на к лька одиниць?
- Обчисл ть суму чисел 300 154 (454 м ста в
Україн );
- Число 230 зб льшити у 100 раз в (23 000 р чок в
Україн );
- Число 15 000 зб льшити на 5 000 (20 000 озер
в Україн , найб льше – Ялпуг, що знаходиться в Одеськ й област );
- Суму чисел 210000 30000 зменшити у 10 раз.(
24000 кв.м – територ я Карпатських г р);
- Утвор ть число, що складається з 603 одиниц
2 класу 700 одиниць 1 класу
( 603700 кв.км – територ я України).
454 23 000 20 000 24 000 603 700
Вивчення нового матер алу
1.П дготовча робота
• А сьогодн набудемо навичок додавання в дн мання багатоцифрових чисел.
•
В дкрийте п дручник, наш сьогодн шн й дороговказ на
с.20 знайд ть помилки в прикладах №121
•Ознайомлення з задачею;
• анал з задач №125 Ц кава задача
Довжина р чки Дн про 2285 км , а р чки Дн стер – На ск льки км Дн про довший, н ж Дн стер?
с.21 №128, 129
Рефлекс я. Галявина творчост (9 станц я)
- Ось доб гає до к нця наша подорож. Чи була вона ц кавою корисною, ми д знаємося з нашої невеликої галявини. Вам необх дно вибрати кв тку – символ нашої України прикрасити галявину. Якщо:
• урок пройшов ц каво корисно – це соняшник, символ Сонця, прац й достатку;
• урок пройшов непогано - це волошка, символ н жної душевної краси скромност ;
• урок не сподобався, було незрозум ло – це мак, символ безконечност зоряного св ту, Всесв ту.