Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток

Про матеріал

Мета уроку: ознайомити учнів з письмовим відніманням трицифрових чисел без переходу через десяток, удосконалювати їхні обчислювальні навички, уміння розв'язувати рівняння, задачі на дві дії, повторити одиниці вимірювання часу, довжини; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність, навички швидкого обчислення; виховувати уважність, працьовитість, охайність, інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

Мета уроку: ознайомити учнів з письмовим відніманням трицифрових чисел без переходу через десяток, удосконалювати їхні обчислювальні навички, уміння розвязувати рівняння, задачі на дві дії, повторити одиниці вимірювання часу, довжини; розвивати логічне мислення, память, творчу активність, навички швидкого обчислення; виховувати уважність, працьовитість, охайність, інтерес до вивчення математики.

Обладнання: маршрут подорожі, іграшковий човник, таблиці з прикладами, індивідуальні картки, схематичне зображення умови задачі, вправи для тренінгу мислення, скринька, підручник (Богданович М.В. Математика: Підруч. Для 3 кл.), робочі зошити.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.
  • Швидко й активно ми в класі працюємо

І над задачами дружно міркуємо.

Щоб математику добре знати,

Розум в порядку треба тримати

  1. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні у нас буде не звичайний урок, а морська подорож. Етап за етапом, зупинка за зупинкою ми будемо рухатись морем на цьому човні (учитель показує іграшковий човник). Скажіть, а що потрібно справжнім морякам, щоб не заблукати в морських просторах? (Уміти читати морську карту.) А щоб правильно визначити маршрут,напрямок руху корабля? (Рахувати, знати формули розрахунків.)

- Правильно, тобто вміти виконувати різні математичні дії. Бути моряком – справа дуже серйозна і відповідальна , треба гарно знати математику, щоб орієнтуватися в просторі. І зараз ми спробуємо стати відважними сміливцями. Тож зручніше розміщуйтесь в уявному човні та приготуйтесь долати математичні перешкоди. А не заблукати під час подорожі нам допоможе план.

  1. Струмок Числовий.
  2. Течія Швидка.
  3. Затока Прикладів.
  4. Острів Задач.
  5. Галявина Відпочинку.
  6. Протока Геометрична.
  7. Бухта Ерудитів.
  8. Берег Скарбів.

Кінцевим пунктом буде Берег Скарбів. Щоб дістатися до нього, ми повні працювати дуже швидко. Ви готові? Тоді вирушаймо.

  1. Актуалізація опорних знань. Струмок Числовий.

-  Чому ми починаємо подорож зі струмка? (Відповіді учнів.)  Правильно, будь-яка річка починається зі струмочка, а наша річка – із Числового Струмка. Струмок називається Числовим, тож і ви маєте записувати в зошит тільки числа – відповіді.

Математичний диктант.

- Запишіть:

  • у хвилинах: 2 год 13 хв (133 хв);
  • у сантиметрах: 10 дм 35 см (135 см);
  • у гривнях: 520 коп. (5 грн 20 коп.).

- Вирушаємо далі до відкритого моря течією Швидкою. Її назва говорить сама за себе. Необхідно виконати завдання на картках швидко і самостійно. (Троє учнів працює біля дошки.)

   З а п и ш і т ь  у  з о ш и т и   т і л ь к и   п р и к л а д и   з   в і д п о в і д д ю   880:

420 + 470                     710 + 160

140 + 720                     560 + 230  

610 + 270                     450 + 240

Розвяжіть рівняння:

850 – х = 400

Розвяжіть задачу за короткою умовою

Бідон – 24 л молока

                                                                    У ? разів більше

Глечик - ? л молока
3 однакових глечики – 12 л молока
     

 

  1. Оголошення теми уроку.

- Сьогодні ми будемо письмово розвязувати приклади на віднімання. Що означає письмово? (Відповіді учнів.) Так, будемо вчитися знаходити різницю, здійснюючи обчислення в стовпчик.

  1. Робота над темою уроку.

- Зверніть увагу на приклади

                    487                                      789                          

            -                                              -

                                                   

                        Як потрібно записувати багатоцифрові числа? (Одиниці під одиницями,десятки під десятками, сотні під сотнями.)

- Із чого ми починаємо виконувати віднімання? ( З одиниць.)

Учитель пояснює хід обчислення прикладів у стовпчик.

 

  1. Застосування набутих знань.
  2.  

-  Наш човен набирає швидкість і вирушає до затоки Прикладів. Відкривайте підручники і відшукайте № 675. ( с.102 )

Учень розвязує біля дошки приклади з коментуванням

- Ось ми пристали до чудового острова, що зветься острів Задач. Погляньте уважно на плакат.

  І –

                                                      644

                                                                 988                     ІІ-?           

                                     ІІІ -                           644

 

- Так, це короткий запис задачі № 678 (с.102 ). Давайте спробуємо скласти її умову.

Колективний розбір задачі. Один учень записує біля дошки розвязання.

- Нарешті ми дісталися до маленької галявини на острові – це галявина Відпочинку.

Фізкультхвилинка.

- Вже втомились ви учитись?

Треба трішки відпочити.

Всі з-за парти підвелись

І навшпиньки потяглись

Руки вгору, руки в боки

Уперед прогнулись трохи,

Руки в ліктях всі зігнули

І коліном їх торкнули.

А тепер присіли, встали,

 У долоні поплескали,

 В різні боки поскакали

Ще раз дружно всі присіли

І за парти тихо сіли.

- Мандруючи морськими шляхами до берега Скарбів, ми пропливаємо зараз вузенькою протокою Геометричною (розбір №677 (с. 102 ),один учень розвязує біля дошки з коментуванням).

- Наша мандрівка пролягає через бухту Ерудитів. Що таке бухта? Так, це місце біля берега, куди причалюють невеликі морські судна, зокрема й човни. А хто такі ерудити? (Відповіді учнів.) Ми з вами теж ерудити, і зараз це доведемо (робота за картками). Зараз вам необхідно встановити закономірність розміщення чисел у кожному рядку. Щоб дістатися до берега Скарбів, необхідно виконати ще одне непросте завдання. Готові? Тоді приступайте до виконання.

2, 4, 6, 8 …  (10, 12, 14, 16 …)

20, 18 …  (16, 14, 12, 10 … )

7, 12, 17 …  (22, 27, 32, 37 … )

50, 45 …  (40, 35, 30 , 25, 20, 15, 10 … )

11,22; 9,20 … (7,18; 5, 16 … )

 

 

 

VII. Підсумок уроку

- Ось ми з вами й пристали до берега Скарбів. Що таке скарб? (Відповіді учнів.) На вас теж чекає скарб. Ми подолали всі перешкоди і дісталися до пункту призначення. Всі ви працювали активно, старанно.

Учні оцінюють одне одного.

А ще в скриньці є скарб – чарівні учнівські ручки, за допомогою яких ви писатимете ще краще і старанніше

docx
Додав(-ла)
Титаренко Інна
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку