Мета уроку: ознайомити учнів з письмовим відніманням трицифрових чисел без переходу через десяток, удосконалювати їхні обчислювальні навички, уміння розв'язувати рівняння, задачі на дві дії, повторити одиниці вимірювання часу, довжини; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність, навички швидкого обчислення; виховувати уважність, працьовитість, охайність, інтерес до вивчення математики.
Мета уроку: ознайомити учнів з письмовим відніманням трицифрових чисел без переходу через десяток, удосконалювати їхні обчислювальні навички, уміння розв’язувати рівняння, задачі на дві дії, повторити одиниці вимірювання часу, довжини; розвивати логічне мислення, пам’ять, творчу активність, навички швидкого обчислення; виховувати уважність, працьовитість, охайність, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: маршрут подорожі, іграшковий човник, таблиці з прикладами, індивідуальні картки, схематичне зображення умови задачі, вправи для тренінгу мислення, скринька, підручник (Богданович М.В. Математика: Підруч. Для 3 кл.), робочі зошити.
ХІД УРОКУ
І над задачами дружно міркуємо.
Щоб математику добре знати,
Розум в порядку треба тримати
- Сьогодні у нас буде не звичайний урок, а морська подорож. Етап за етапом, зупинка за зупинкою ми будемо рухатись морем на цьому човні (учитель показує іграшковий човник). Скажіть, а що потрібно справжнім морякам, щоб не заблукати в морських просторах? (Уміти читати морську карту.) А щоб правильно визначити маршрут,напрямок руху корабля? (Рахувати, знати формули розрахунків.)
- Правильно, тобто вміти виконувати різні математичні дії. Бути моряком – справа дуже серйозна і відповідальна , треба гарно знати математику, щоб орієнтуватися в просторі. І зараз ми спробуємо стати відважними сміливцями. Тож зручніше розміщуйтесь в уявному човні та приготуйтесь долати математичні перешкоди. А не заблукати під час подорожі нам допоможе план.
Кінцевим пунктом буде Берег Скарбів. Щоб дістатися до нього, ми повні працювати дуже швидко. Ви готові? Тоді вирушаймо.
- Чому ми починаємо подорож зі струмка? (Відповіді учнів.) Правильно, будь-яка річка починається зі струмочка, а наша річка – із Числового Струмка. Струмок називається Числовим, тож і ви маєте записувати в зошит тільки числа – відповіді.
Математичний диктант.
- Запишіть:
- Вирушаємо далі до відкритого моря течією Швидкою. Її назва говорить сама за себе. Необхідно виконати завдання на картках швидко і самостійно. (Троє учнів працює біля дошки.)
З а п и ш і т ь у з о ш и т и т і л ь к и п р и к л а д и з в і д п о в і д д ю 880:
420 + 470 710 + 160
140 + 720 560 + 230
610 + 270 450 + 240
Розв’яжіть рівняння:
850 – х = 400
Розв’яжіть задачу за короткою умовою
Бідон – 24 л молока
У ? разів більше
Глечик - ? л молока
3 однакових глечики – 12 л молока
- Сьогодні ми будемо письмово розв’язувати приклади на віднімання. Що означає письмово? (Відповіді учнів.) Так, будемо вчитися знаходити різницю, здійснюючи обчислення в стовпчик.
- Зверніть увагу на приклади
487 789
- -
Як потрібно записувати багатоцифрові числа? (Одиниці під одиницями,десятки під десятками, сотні під сотнями.)
- Із чого ми починаємо виконувати віднімання? ( З одиниць.)
Учитель пояснює хід обчислення прикладів у стовпчик.
- Наш човен набирає швидкість і вирушає до затоки Прикладів. Відкривайте підручники і відшукайте № 675. ( с.102 )
Учень розв’язує біля дошки приклади з коментуванням
- Ось ми пристали до чудового острова, що зветься острів Задач. Погляньте уважно на плакат.
І –
644
988 ІІ-?
ІІІ - 644
- Так, це короткий запис задачі № 678 (с.102 ). Давайте спробуємо скласти її умову.
Колективний розбір задачі. Один учень записує біля дошки розв’язання.
- Нарешті ми дісталися до маленької галявини на острові – це галявина Відпочинку.
Фізкультхвилинка.
- Вже втомились ви учитись?
Треба трішки відпочити.
Всі з-за парти підвелись
І навшпиньки потяглись
Руки вгору, руки в боки
Уперед прогнулись трохи,
Руки в ліктях всі зігнули
І коліном їх торкнули.
А тепер присіли, встали,
У долоні поплескали,
В різні боки поскакали
Ще раз дружно всі присіли
І за парти тихо сіли.
- Мандруючи морськими шляхами до берега Скарбів, ми пропливаємо зараз вузенькою протокою Геометричною (розбір №677 (с. 102 ),один учень розв’язує біля дошки з коментуванням).
- Наша мандрівка пролягає через бухту Ерудитів. Що таке бухта? Так, це місце біля берега, куди причалюють невеликі морські судна, зокрема й човни. А хто такі ерудити? (Відповіді учнів.) Ми з вами теж ерудити, і зараз це доведемо (робота за картками). Зараз вам необхідно встановити закономірність розміщення чисел у кожному рядку. Щоб дістатися до берега Скарбів, необхідно виконати ще одне непросте завдання. Готові? Тоді приступайте до виконання.
2, 4, 6, 8 … (10, 12, 14, 16 …) 20, 18 … (16, 14, 12, 10 … ) 7, 12, 17 … (22, 27, 32, 37 … ) 50, 45 … (40, 35, 30 , 25, 20, 15, 10 … ) 11,22; 9,20 … (7,18; 5, 16 … )
|
VII. Підсумок уроку
- Ось ми з вами й пристали до берега Скарбів. Що таке скарб? (Відповіді учнів.) На вас теж чекає скарб. Ми подолали всі перешкоди і дісталися до пункту призначення. Всі ви працювали активно, старанно.
Учні оцінюють одне одного.
А ще в скриньці є скарб – чарівні учнівські ручки, за допомогою яких ви писатимете ще краще і старанніше