Відкритий урок
з математики
у 3- класі
Тема: « Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд»
Тема відкритого уроку: « Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на віднімання»( Подорож до планети Обчислень)
Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати прості задачі на віднімання; узагальнити вміння знаходити периметр прямокутника; розвивати мислення, виховувати уважність.
Обладнання:Плакат на віднімання, презентація «Подорож до планети Обчислень», картки з назвою команд, роздатковий матеріал до уроку.
Хід уроку:
Ось знову дзвенить дзвінок, УВАЖНИМИ Запрошує нас на урок. РОЗУМНИМИ Будемо дружно ми вважати, ОРГАНІЗОВАНИМИ Додавати, віднімати. КМІТЛИВИМИ
-Урок у нас не звичайний ,ми сьогодні здійснимо подорож до планети обчислень. Разом з нами буде подорожувати Кіберик. Ну що вирушаємо?
Підготуємося до пізнавальної подорожі. (Слайд 1)
С.65 №418 (перевірка виразів)
С. 65№ 419( Задача)
Отриманий результат :895 кг винограду було на заводі спочатку)
- Сьогодні ми з вами зробимо ще одне відкриття на планеті Обчислень. І хоча ми будемо багато грати, на уроці необхідно бути уважними, слухняними, старанними, вміти швидко та правильно лічити, міркувати. - Потрібно визначити дві команди. I команда «Сонечко», II команда «Місяць» .
- Ну, а дорогу нам підкажуть зірки, які ми будемо відкривати за допомогою ваших знань, старанності, уважності, наполегливості…
1) Гра «Шифрувальник». I команда: записати числа від найбільшого до найменшого, прочитати слово. 286(ф); 445(ц); 356(и); 15(а); 156(р). (Цифра) II команда: записати числа від найменшого до найбільшого, прочитати слово. 384(о); 137(с); 43(и); 264(л); 8(ч). (Число)
157(1 сотня, 5 десятків, 7одиниць)
204(2 сотні, 0 десятків, 4 одиниці)
593(5 сотень, 9 десятків, 3 одиниці)
3)Гра «Естафета»
Учні поділені на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки гравців у командах. Першими учні підходять, розв’язують приклади , передають крейду іншому учневі із своєї команди як естафкетну паличку і так до кінця. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неправильну відповідь і записати правильну. Виграє та команда, в якій швидше будуть розв’язаніприклади.
10+30=40 42+25=67 43-20=23 36+47=83 74-23=51
55-15=40 33-12=21 67+20=87 35+20=55 20+50=80
23+18=41 86+12=98 54-4=50 15+45=60 60-40=20
6
-Сьогодні на уроці ми ознайомимося з алгоритмом віднімання трицифрових чисел без переходу черезрозряд. Будемо складати і розв’язувати задачі на дві дії за даним виразом.
Трицифрові числа можна складати «у стовпчик». Компоненти на віднімання записують так:
- 265
143
122
Від’ємники записуються так: сотні під сотнями, десятки під десятками,одиниці під одиницями.
Діти виходять до дошки і виконують розв’язок виразів з коментуванням.
132 345 426 54
132 112 312 111
5)-575 6)-873 7)-986 8)-379
342 561 655 257
233 312 331 122
9)-687 10)-996 11)-842 12)-496
475 764 631 83
212 232 211 413
-Скільки можна утворити трицифрових чисел, у запису яких є тільки
2 і 7? (Учні записують всі ймовірні числа)
222, 272, 277, 777, 722, 727
3)Фізкультхвилинка
4)Робота над задачею (С.67№245)
(1) Читання та аналізування задачі(знаходження головних слів). Запис умови.
Було- 985л.
Використали- 754л.
Залишилося- ?л.
Розв’язання:
1)-985
754
231(л.)
Відповідь: вийшло 231літрів пастеризованого молока.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
VI. Підсумок уроку.
- Кіберик, навчаючись з вами, підготувавзавдання. Отримайтезавданнявід робота в математичнихбліцах. Розв’яжітьперший стовпчик виразів у робочих зошитах(2000 вправ). Яперевірю і поставлю оцінки.
-Я бажаю вам, діти, щобяскравізіркисвітили вам впродовжвсієїподорожікраїноюЗнань,тавказують вам тількиправильних шлях.
ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ.
VIІ. Домашнєзавдання
С. 67№ 428
Пояснення вчителя виконання домашнього завдання.