Пізнаємо природу 6 клас. Конспект уроку.

Про матеріал
Конспект уроку з Пізнаємо природу 6 клас на тему "Середовище життя. Чинники неживої природи. Водне середовище існування".
Перегляд файлу

 

 

 

Розробка уроку:

«Що таке середовище життя. Чинники неживої природи. Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин»

Пізнаємо природу

 6 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Вчитель: Копитко Світлана Сергіївна 2024р.

Тема: Що таке середовище існування. Чинники неживої природи. Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин

Мета: розширити знання про адаптації  живих організмів, принцип єдності організмів та середовище існування; сформувати знання про умови життя, поняття про чинники неживої природи, види середовища, розкрити вплив умов існування на розвиток живих організмів; розвивати вміння логічно мислити та використовувати теоретичні знання  для пояснення адаптацій різноманітних організмів, які можна спостерігати  у живій природі; виховувати ціннісне ставлення до живої природи, прагнення досліджувати навколишній світ.

Очікувані результати

учень/учениця:

     знає що життя організмів залежить від середовища існування;

     виявляє і описує пристосування організмів до різних середовищ існування;

     наводить приклади про взаємозв’язок організмів і середовища існування;

     визначає роль живих організмів на планеті;

     пояснює значення чинників неживої природи для організмів;

     добирає і представляє текстову інформацію про вплив різних чинників середовища існування на організм в табличній формі;

     аналізує, узагальнює, робить висновки.

Обладнання і матеріали: підручник, зошит, відео, презентація.

Тип уроку: засвоєння нових знань

                                                                     Природа – це найкраща з книжок,                                                                                                                                           що написана   особливою мовою.

                                                             Цю мову слід вивчати.

                                                                  М.Г. Гарін-Михайловський

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

 Добрий день!

-         Який у вас сьогодні настрій?

 Виберіть смайлик, що відповідає вашому настрою на початку уроку. (Слайд)

Поетична хвилинка.( Слайд)

Ми зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!

 Мирного неба над головою! Сонячного дня! Бажаю успіху!

Екологічна  хвилинка.(Слайд)

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні на уроці ми з вами будемо подорожувати по країні Екологія. Подорож буде мати сім зупинок. Після виконання завдань на зупинках ми відкриємо літери ,з яких складемо прізвище вченого, що ввів в науку термін «екологія».

Переходимо до першої зупинки під назвою «Жива і нежива природа».(Слайд)

 

   ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку й мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми з вами розглянемо тему: Що таке середовище існування. І дізнаємося як життя організмів залежить від середовища існування та як вони взаємопов’язані. Чому життя озерної жаби залежить від води, а вовк не може жити без лісу.

Учні записують тему і мету уроку.(Слайд )

  ІV. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель.

Переходимо до наступної зупинки « Екологічні фактори»

Пояснення вчителя (Слайд)

 

 

Складання і записування схеми учнями:

 

Робота над проблемним запитанням:

Пояснення вчителя «Типи екологічних факторів (Слайд)

 

Вчитель: наступна зупинка «Не помились»(Слайд)

Завдання:

За малюнками визначити дію яких екологічних факторів на живі організми зображено.

Вчитель. Наступна зупинка «Середовище життя»

Розповідь вчителя (Слайд)

 

Складання схеми(Слайд)

Учні наводять приклади живих організмів, які живуть в цих середовищах.

Вчитель. Наступна зупинка «Водне середовище життя»

 

                               

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Вчитель. Наступна зупинка «Доповни схему».

Наступна зупинка «Вивірка звичайна».

Зупинка «Екологічна гра»

Встановити відповідність між екологічним чинником і малюнком».

 

Фізхвилинка

Руханка «Ми українці» https://youtu.be/jTWryZ8fDww

 

Гра « Впізнай і розкажи»

Учні почергово переглядають фото живих організмів, за допомогою презентації і характеризують їх за планом

  1. Хто це?
  2. Середовище його існування?
  3. До якої можливої природної екосистеми належить?
  4. Яке значення?

Додаток 1 ( Сосна, дощовий черв’як, гриб-трутовик, щука, бджола, дятел)

Прийом «Візуалізація»

Демонстрація фрагмента мультфільма « Про всіх на світі»

https://youtu.be/o4WixC7EBg0

«Хто найважливіший?»

( вчитель не коментує перегляд, а після пропонує зробити висновок самостійно)

Прийом «Роблю висновок»

Учні роблять висновок, що в навколишньому середовищі немає непотрібних істот. Кожна рослина або тварина, якою б  вона не була, потребує поваги і має право на життя.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Отже, сьогодні ми з вами розглянули тему : «Що таке середовище існування»

Я впевнена, що ми досить плідно попрацювати.

Рефлексія емоційного стану:

- оцініть свій настрій в кінці уроку

- Чи змінився він? В який бік?

Рефлексія діяльності:

- оцініть результат своєї роботи на уроці (на скільки Ви впорались?) і оберіть відповідний смайлик

           

 

 

Рефлексія змісту навчального матеріалу:

Прийом «Мікрофон»

-          Я не знав…

-          Тепер я знаю…

-          Мені цікаво…

-          Я не зрозумів…

-          Мені хотілося б

 

VІІ. Домашнє завдання.

 

Опрацювати параграф 39, ст. 159. Відповісти на запитання (усно), і виконати завдання  № 1-3.

 

До зустрічі на наступному уроці! Бажаю успіхів!

Бережіть себе і навколишній світ!

 

З повагою, ваш учитель!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бджоли як індикатори чистоти довкілля | Блоги БДМУ

 

undefined

docx
Додано
20 березня
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку