Діагностувальна робота "Пізнаємо взаємозв'язки в природі"
І варіант
Початковий рівень (Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5б))
1. Ланцюг живлення - це ___________________________________
2. Екологія – це наука, що вивчає
А) живі організми та їх органи
Б) взаємозв’язки між організмами та між організмами і навколишнім середовищем
В) живу і неживу природу
3. Оберіть варіант, у якому є помилка у харчовому ланцюгу
А) трава – зелений коник – ящірка – яструб
Б) опале листя – дощовий черв’як – кріт – лисиця
В) яблунева плодоніжка - яблуня – яструб - синиця
4. Вода підтримує тіло наймасивніших тварин водного середовища і тому:
А) зменшується навантаження на хребет
Б )збільшується навантаження на хребет
В) це не впливає на хребет
5. Що є прикладами наземно-повітряного середовища?
А ) атмосфера, суша, Світовий океан
Б) гори, пустелі, ліси
В) річки, озера, хмари
6. Форма взаємозв'язків,при якій один із двох існуючих разом видів отримує користь від сумісного існування і завдає шкоду іншому виду
А) мутуалізм
Б) коменсалізм
В) паразитизм
Середній рівень
7. Назвати чинники неживої природи (1б.)
8. Встановіть відповідності між термінами та їх визначеннями (2б.)
симбіоз |
А |
боротьба за ресурс, який існує в обмеженій кількості |
|
2 |
коменсалізм |
Б |
взаємовигідне співжиття організмів |
3 |
конкуренція |
В |
спосіб існування різних організмів |
4 |
мутуалізм |
Г |
вид взаємозв’язків між живими організмами, за якого один організм існує за рахунок іншого (господаря), не завдаючи йому шкоди. |
Достатній рівень
9. Записати особливості водного середовища (1,5б.)
10. Знайди у ланцюгу живлення продуцентів та консументів ІІ порядку (насіння клена- мураха- їжак)
Скласти ланцюг живлення лісу (1,5б.)
Високий рівень (3б.)
11. Поясни твердження: «У природі все пов’язане», керуючись термінами симбіоз та ланцюг живлення.
Діагностувальна робота "Пізнаємо взаємозв'язки в природі"
ІІ варіант
Початковий рівень (Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5б.) )
1. Симбіоз - це ________________________________________________
2. Екосистема - це:
А) сукупність різних видів організмів, які мешкають на одній території і взаємодіють тільки між собою
Б) сукупність різних компонентів неживої природи
В) це сукупність живих організмів, які пристосувалися до спільного проживання в певному середовищі існування й утворюють з ним єдине ціле
3. Оберіть варіант, у якому є помилка у харчовому ланцюгу
А) трава – зелений коник – ящірка – яструб
Б) дощовий черв’як – кріт – опале листя – лисиця
В) яблуня – яблунева плодоніжка- синиця- яструб
4. На які дві групи поділяють водні екосистеми
А) морські та континентальні Б) морські та прісноводні В) моря й океани
5. Організм, що забезпечує інший організм їжею, притулком називають
А) господарем Б) паразитом В) квартирантом
6. Форма взаємозв'язків,при якій одні організми поїдають інших
А) мутуаліз
Б) хижацтво
В) паразитизм
Середній рівень
7. Назвати середовища існування живих організмів (1б.)
8. Встановіть відповідності між термінами та їх визначеннями (2 б. )
1 |
Ланцюг живлення |
А |
Боротьба за ресурс ,який існує в обмеженій кількості |
2 |
Конкуренція |
Б |
Організми,які споживають готову їжу |
3 |
Консументи |
В |
Послідовність організмів , пов'язаних харчовими зв'язками |
4 |
Редуценти |
Г |
Організми,що розкладають тіла відмерлих рослин та тварин на інші речовини |
Достатній рівень
9. Записати особливості наземно-повітряного середовища (1,5б.)
10. Знайди у ланцюгу живлення продуцентів та консументів І порядку
Скласти ланцюг живлення поля (1,5б.)
Високий рівень (3б.)
11. Поясни твердження: «У природі все пов’язане», керуючись термінами симбіоз та ланцюг живлення