Тема: Прямолінійний і криволінійний рух. Величини що описують рух. Швидкість.
Клас: 6
Мета уроку:
- ознайомити учнів з поняттями прямолінійного і криволінійного руху, величинами, які описують рух тіла, а також навчити розраховувати швидкість руху.
Обладнання:
- мультимедійний проектор,
- презентація з теоретичним матеріалом,
- малюнки зі зображенням прямолінійного і криволінійного руху,
- плакат з визначенням швидкості.
Хід уроку:
Вчитель: Доброго дня, учні! Сьогодні на уроці ми будемо вивчати тему "Прямолінійний і криволінійний рух. Величини що описують рух. Швидкість." Рух - це процес переміщення тіл у просторі. Ми щодня спостерігаємо рух різних тіл, наприклад, автомобілів, людей чи птахів. Але чи знаєте ви, що існують різні види руху? Запам'ятайте, що рух буває прямолінійним і криволінійним. Спробуймо з'ясувати, чим вони відрізняються.
Вчитель: Давайте згадаємо, як називаються предмети, що перебувають у руху?
Учні: Тіла.
Вчитель: Правильно. Тіла перебувають у руху. А який рух виконує автомобіль на прямій дорозі?
Учні: Прямолінійний рух.
Вчитель: Вірно. Тепер як можна описати рух літака, коли він приземлюється на аеродромі?
Учні: Криволінійний рух.
Вчитель: Правильно. Криволінійний рух - це рух по кривій траєкторії. Тепер давайте з'ясуємо, як можна описати рух тіла. Які величини описують рух?
Величини, що описують рух.
Вчитель: Величини, що описують рух, називаються кінематичними. Основними кінематичними величинами є шлях, час і швидкість. Пригадайте, що таке шлях?
Учні: Шлях - це відстань, яку подолає тіло.
Вчитель: Вірно. Шлях - це відстань між початковим і кінцевим положеннями тіла. Як називається одиниця вимірювання шляху?
Учні: Метр.
Вчитель: Добре. А тепер розглянемо поняття часу. Що таке час?
Учні: Час - це період, протягом якого відбувається рух.
Вчитель: Прекрасно. Час - це інтервал, протягом якого відбувається подія або процес. Як називається одиниця вимірювання часу?
Учні: Секунда.
Вчитель: Вірно. Тепер перейдемо до важливої величини - швидкості. Що таке швидкість?
Швидкість.
Вчитель: Швидкість - це величина, яка вказує на швидкість руху тіла. Швидкість розраховується як відношення шляху до часу. Давайте розглянемо формулу для розрахунку швидкості. Хто з вас знає цю формулу?
Учень (учениця) відповідає: Швидкість дорівнює шляху, поділеному на час: V = S / t.
Вчитель: Дуже добре. І що означає одиниця вимірювання швидкості?
Учні: Метр на секунду (м/с).
Вчитель: Правильно. Ми з вами повторили основні величини, які описують рух, а також вивчили поняття швидкості та формулу для її розрахунку. Тепер давайте перейдемо до практичного застосування отриманих знань.
Практична робота.
Вчитель: Розподіліться на групи по двоє учнів. У кожній групі буде по одній картці з задачею на розрахунок швидкості руху. Обміняйтеся картками і спробуйте вирішити задачу.
(Учні виконують завдання на розрахунок швидкості у своїх групах.)
Вчитель: Чудово, учні! Ви прекрасно справилися. Сьогодні ми вивчили поняття прямолінійного і криволінійного руху, а також познайомилися з величинами, що описують рух тіла. Особливу увагу ми приділили швидкості та її розрахунку. Сподіваюся, що ви зрозуміли матеріал і зможете застосувати його на практиці.
Вчитель подякує учням за активну роботу і закінчує урок.