Пізнавально - розважальний квест До дня зустрічі птахів «Про птахів, дбай і завжди їм допомагай!»

Про матеріал

Пізнавально-розважальний квест До дня зустрічі птахів

"Про птахів, дбай і завжди їм допомагай!" націлений на:

- формування у дітей уявлення про природу, як цілісної системи;

- виховання доброти, чуйності і дбайливого ставлення до птахів.

- спонукає до спілкування з природою без завдання їй шкоди;

- вчити учнів вирішувати логічні завдання шляхом підказок і пошуку рішень в нестандартних ситуаціях.

Перегляд файлу

Синельниківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

 

 

 

 

 

Пізнавально - розважальний квест До дня зустрічі птахів

«Про птахів, дбай і завжди їм допомогай!»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Виконала:

                   Кучер Ганна Вікторівна

 вчитель початкових класів

 Синельниківської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 1

                                                        м. Синельникового

 

 

 

 

 

 

 

 

Синельникове

2021 р.

 

Пізнавально-розважальний квест До дня зустрічі птахів

Тема: «Про птахів, дбай і завжди їм допомагай!»

Мета:         

 

  • формувати у дітей уявлення про природу, як цілісної системи;
  • формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу;
  • під час виконання нестандартних завдань розповісти вихованцям про перелітних птахів, видове різноманіття перелітних птахів рідного краю, їхнє значення та практичну цінність у житті людини;
  • виховувати доброту, чуйність.
  • спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди;
  • вчити учнів вирішувати логічні завдання шляхом підказок і пошуку рішень в нестандартних ситуаціях;
  • виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання допомагати, ставитися до пернатих друзів бережливо; закладати основи екологічної свідомості і культури.

Обладнання: презентація, ілюстрації птахів, плакати, картки з розвивальними завданнями, папір, клей, заохочувальні призи.

 

 Хід заняття:

 

 1. Привітання. Повідомлення про свято. Видача маршрутних листів.

Ведучий. - Багата, цікава, земля українська. Її простори насичені незліченними дарами природи. Одним з них є птахи.

  Рухливість і спритність, яскраве, барвисте, різноманітне вбрання, особливо ж різноголосі співи -  усе це робить птахів особливою окрасою рідної природи.

Та птахи не тільки окраса нашого довкілля – вони щирі помічники і друзі людини. Знищуючи величезну кількість комах, гризунів та інших шкідників, птахи оберігають сади і лани, дерева в лісах і гаях.

Кожен, хто любить і цінує природу рідного краю, повинен постійно дбати про її збагачення, вміти зберігати і розумно використовувати її скарби.

Отож необхідно завжди охороняти птахів, стежити за тим, щоб ніхто не кривдив їх, не збирав яєчок, не руйнував гнізд, не здіймав галасу там, де вони гніздяться.

  Сьогодні ви взнаєте багато цікавого про птахів нашого краю.

 Ми з вами підготуємось до зустрічі пташок та Весни. Слухайте уважно всі розповіді, виконуйте старанно всі завдання, щоб надалі дати правильні відповіді на наступних станціях і дійти до фінішу.

Зараз ми з вами розіб’ємось на команди по 10 чоловік. Ви отримаєте маршрутні листи, де викладена послідовність завдань.

Отже, давайте розпочнемо з першої станції.

Станція 1. Дослідники.  Розповідь ( Слайд №1-4)

(Ведучий показує вихованцям презентацію або фотографії про перелітних птахів, розповідаючи-коментуючи) (Додаток 1)

Ведучий:

В лісі сталася біда: гусінь листя об’їда.

І на дубі, і на клені, і на ясені зеленім.

Солов’ї, шпаки, синиці вмить злетіли, як годиться.

І давай сурмить тривогу: «Гей, пташки, на допомогу!»

(Діти, відповідно до маршрутного листа йдуть: по слідам пташок йдуть у творчу майстерню виготовляти пташок з паперу, по квіточкам розгадувати загадки, по фотографіям пташок йдуть на Станцію Стрибунець.)

Станція 2. Слідопити. Виготовлення пташки.

Виготовлення паперової пташки з паперу із заздалегідь підготовлених макетів (Додаток 2).9 Слайд №5,6

На квітах пташок (за макетом), заховані літери. Скласти слово «ВЕСНА».

(По квіточкам йдуть на наступну станцію)

Станція 3. Кмітливі. (Додаток 3). За правильні відповіді отримують смачні подарунки.

(Після розгадування загадок діти мають скласти із запропонованих букв слово, наприклад, СОНЕЧКО, ШПАКІВНЯ, ЛАСТІВКА – перехід на наступну Станцію).

Станція 4. Стрибунець.

Ведучий. Ми вже говорили, що птахи є натхненниками не тільки в поезії, а і в музиці і навіть в танцях, всім відомий «танок маленьких каченят», який танцюють і дорослі і малі. А ми з вами проведемо спортивні змагання.  (Додаток 4).

Після змагань дітей зустрічає діти по слідах пташок йдуть на заключну станцію.

 

Станція 5. Турбота про птахів (Додаток 5).

   Птахів налічується понад 9 тис. видів. Кожен вид птахів представлений великою кількістю особин, тому вони є однією з найбільш масових груп тварин на нашій планеті. Велика їх роль в поширенні насіння і плодів рослин. Хижі птахи, поїдаючи мишоподібних гризунів, запобігають спалаху підвищення їх чисельності.

Людина, поряд з видобутком промислових птахів в природі, одомашнили багатьох з них. Ведучи багатовікової спрямований відбір на кращі якості у домашніх птахів, людина створила численні продуктивні породи курей, качок, гусей, індиків. В даний час птахівництво – одна з найбільш ефективних галузей тваринництва.

Велика естетична роль птахів для людини. Краще всяких ліків знімають стрес звуки їх голоси, вид їх красивого оперення, спостереження за їх спритним польотом.

    Особливо важливу роль в охороні птахів відіграють заповідники. Для охорони птахів у природі велике значення має не лише збереження дорослих птахів, а й охорона їхніх гнізд.    

 Дуже  багато птахів в нашому краї, одні з них не можуть пристосуватися і відлітають в теплі краї, а інші залишаються взимку.  Але і вони потребують нашої  допомоги . Коли настають морози й заметілі, нам потрібно дбати про пташок. Вони добре їдять насіння кавуна та дині, гарбуза, соняшника, а також насіння різних бур’янів. Та заготовити насіння - це ще половина справи. Потрібно виготовити годівниці, з допомогою яких можна буде закрити їжу пернатим друзям-так, щоби снігом не замело й дощами не змило. Допоможемо пташкам узимку, а вони віддячать нам улітку! Усі ми знаємо, яку величезну користь приносять птахи в боротьбі зі шкідниками садів, лісів, сільськогосподарських культур.  І  ми люди допомагаємо пташкам.

 А ми з вами діти також майстрували  годівнички для того, щоб піклуватися про птахів.

Після завершення роботи на Станції 5 дітей зустрічає Весна.

 

Весна: А ось і я, Весна-красна,

Куди ступлю, сонце сяє,

Все навколо оживає.

Я пробуджую від сну

Нашу землю чарівну...

Зацвіла у лузі червона калина

То ж хай лине пісня ніжна солов’їна

У вінок вам її вплітати

Рада вас сьогодні я вітати!

Ведучий. До важливих обрядів, належить давній звичай зустрічати перших прилітних птахів. Вважалося, що саме вони є справжніми оповісниками приходу весни. Якщо зозулі опікуються вирієм - вони останніми відлітають з теплих країв, замикаючи ворота, і першими вирушають до теплолюбної країни, щоби приготувати місце для зимування решті птаства, - то ключниками в наших краях прийнято вважати ластівок і жайворонків. Саме їх поява означала початок весни. (чіпляють пташок на дерева)

Всі команди приготувалися до зустрічі птахів!?

Весна: (повільно проходжується і закликає).

Пташок викликаю з теплого краю!

Летіть, соловейки, на нашу земельку.

Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки!!!

Ведучий. А де ж жити будуть наші пташечки!!

Весна. А й справді. Давайте повісимо шпаківні для наших пташечок.

(Чіпляють шпаківні).

Ведучий. Ось ми з вами вже знаємо все про птахів,  ми виготовили і розвісили для  пташок і  шпаківні! Які ж ми з Вами молодці!

Ведучий. 1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція про охорону птахів, тому цей день – 1 квітня є Міжнародним днем птахів, але ми закликаємо вас пам’ятати про охорону птахів не тільки в цей день, а завжди.

Весна.  Бережімо птахів, як і все живе на Землі. Рідкісні птахи і що зникають, заносьмо до Червоної книги України, створюймо для їх збереження заповідники й заказники, взимку підгодовуймо, а влітку, навесні приваблюймо в сади.

Бережімо природу, бережімо птахів! Зі святом всіх!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

  1. М. А. Воїнственський. Наші птахи. «Радянська школа» Київ – 1969.
  2. І. Заянчковський. Вороги наших ворогів. «Веселка». Київ – 1973.
  3. Л. О. Смогоржевський. Хордові тварини. «Радянська школа». Київ – 1980.
  4. Юрій Дмитрієв. Ця дивовижна наука зоологія. «Веселка». Київ – 1981.
  5. Бойкова Наталія. Брати наші менші / Н. Бойкова, І. Лукашова // Біологія. – 2013. – № 18(верес.). – (Екологія (вкладка) ; № 18).
  6. 1 квітня – Міжнародний день птахів // Позакласний час. – 2010. – № 3. – С. 15–22. – Зміст: Зустріч крилатих мандрівників ; Національні птахи країн світу ; Необычное из жизни пернатых.
  7. Грабійчук Н. Хай зима лютує – пташок ми підгодуєм : тематичне заняття для середньої групи / Н. Грабійчук // Дошкільне виховання. – 2011. – № 12. – С. 22–23

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток 1

Станція 1. Дослідник

(розповідь, плакат, презентація на вибір)

1. Першу звістку про весну приносять граки. Зиму провели вони на півдні нашої країни. Вони дуже спішили до себе на батьківщину. По дорозі не раз попадали в жорстокі заметілі. Десятки, сотні птахів вибивались із сил, гинули на шляху. Долетіли найсильніші. Це дуже корисний птах: кожен грак за день може знищити до 400 дротяників. 

2. Жайворонки України зимують в північній Африці або в Індії, вертаються в Україну на початку березня, а відлітають в жовтні. Живуть переважно в полях, там в'ють гніздо просто на землі. Починаючи співати, жайворонок швидким летом підіймається вгору, описуючи велику спіраль. Згори летить спочатку повільно, а потім раптово складає крильця і «каменем» падає до долу.

3. Ластівка – вісник добра, щастя, початку, надії, відродження, весни, сходу сонця, домашнього комфорту. Харчується ластівка в основному різними видами комах, яких вона з невимушеною легкістю ловить у польоті. Серед цих комах багато й сільськогосподарських шкідників. Іноді харчується павуками, яких ловить на стінах або у траві. Зимує ластівка в Африці, Індії й Бірмі 

4. Білий лелека один з найулюбленіших птахів. По-різному його називають на Україні: бусол, бузьок, гайстр, бацян. Лелека – птах, що приносить щастя, персонаж багатьох казок та легенд. Харчуються переважно дрібними тваринами — дощовими черв'яками, комахами, жабами, мишами, рибами та іноді падаллю. У серпні зграї, керуючись інстинктом, починають тягнутися на південь. У нас зграї звичайно нараховують від 2-3 до сотні лелек. Але іноді можна побачити й великі багатосотенні скупчення. Зграї поступово збільшуються на шляхах перельоту i на Балканах складаються вже з тисяч птахів. 

5. Шпаки трохи менші за дроздів. Маса тіла до 98 грамів. Поширені майже по всій Європі (крім крайньої Півночі). Птахи-перелітні, зимують у південних областях Європи. На Україні їх можна побачити в мішаних і листяних лісах, ярах і урвищах, на скелях. Пісня – гучна, насичена звуками із пісень інших птахів, гавкання собак. Живляться майже виключно комахами. 

6. Звичайні перепели – дуже рухливі та обережні птахи. живуть на землі, цілі дні проводять на полях і лугах, добре бігають і вміють майстерно сховатися від ворога. Перепели споживають комах, черв'яків і дрібне насіння, просо. Люблять купатися в піску, проковтують піщинки, що сприяє кращому травленню. Прилітають на південь на початку квітня, на північ на початку травня. 

7. Забарвлення журавля скромне: він сірий, чорнуватий на крилах, голова і нижній бік шиї чорно-сірі. Боки голови і верх шиї білі. З заду звисає пишний жмут довгого пір’я. Це не хвіст, як часто гадають, а частина махового пір’я крил. Журавлі (в льоту) завжди тримаються строю. Гніздиться журавель у глухих місцях: на великих порослих кущами болотах, на степових, заростаючих озерах, на великих заплавних луках.

8. Чайки належать до числа найраніших прилітних птахів. На південь України вони прилітають ще в березні, а в теплі весни ще в кінці лютого. Перші чайки зазвичай прилітають тоді, коли з'являються численні калюжі талої води. Селяться вони, зазвичай, колоніями, які іноді налічують два-три десятки пар, але частіше складаються всього з трьох — десяти пар.

9. Зозуля. Спочатку з вирію прилітає самець, будує гніздо і закликає самку криками «ку-ку». Самка у відповідь видає звуки «клі-клі». Найчастіше живе там, де гніздиться багато співочих птахів. Відомо, що вона підкладає яйця близько 150 видів птахів, яйця схожі не тільки за малими розмірами, а й за кольором.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Станція 2. Слідопити.

Виготовлення пташки за зразком.

Схема пташки може бути будь-яка. Найпростіша з них така.

Для виготовлення пташки потрібні такі матеріали та інструменти:

  • папір білого, рожевого і жовтого кольору;
  • шнурок, стрічка;
  • ножиці, клей.

За запропонованим зразком діти вирізають по дві деталі пташки, квітки і середини квітки.

Склеюють між собою дві половинки, пустивши по середині стрічку або шнурок. Пташка готова.

 

https://fs01.vseosvita.ua/010010wr-9672/002.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Станція 3. Кмітливі.

Гра «Загадка-відгадка». Можливі варіанти загадок.

Привітала нас піснями із весною

І живе з нами під стріхою одною. (Ластівка)

***

Маленький хлопчик у сірій свитинці

По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

***

Ось хатина, в ній – Співак

Як цю пташку звати…(Шпак)

***

Скрекотуха білобока

Звуть усі її …(Сорока)

***

Не лікар, а дерева лікує.

З дерева лунає звук:

Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

***

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

***

Ноги довгі, мов жердини,

Чванькувата ця пташина,

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала. (Чапля)

***

Довгі ноги - довгий ніс.

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.(Лелека)

***

В хазяйстві я господар,

Воджу череду пташок,

Вранці рано вас розбуджу –

Дасте проса кушільок.(Півень)

***

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі.(Сова)

***

Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною. (Ластівка)

***

Які ноги заввишки,

Такий ніс завдовжки.

Хату на хаті має,

Жабам рахунок знає. (Лелека)

***

Хто це у садку скрекоче,
Всі новини знати хоче?
Це хитренька, білобока,
З чорним хвостиком … (Сорока)

***

Не лікар, а дерева лікує.

З дерева лунає звук:

Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

***

Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди – 
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки… (Снігурі)

***

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

***

Ось хатина, в ній – Співак

Як цю пташку звати… (Шпак)

***

Які ключі до неба добираються? (Журавлині)

Хто гнізда свого не має

Яйця іншим підкладає

А у лісі в холодку

Все кує, ку-ку, ку-ку (Зозуля)

***

Ясне сонечко пригріло,

Розігнало довгі сни,

В рівчаках заклекотіло –

Все діждалося …. (Весни)

***

Весь вік по одній дорозі ходить,

А назад не вертається (Сонце)

***

Чорномазий, білодзьобий,

Він за плугом важко ходить,

Черв’ячків, жучків знаходить –

Сторож вірний, друг полів,

Перший вісник теплих днів (Грак)

***

Зацвітають навесні

Білі квіти лісові

Їх не варто, друже, рвати

Слід ці квіти охороняти (Підсніжники)

***

Я той сніг колю «голками»

Зелененькими листками.

Білу квітку вивільняю –

В ноги березню схиляю (Підсніжник)

***

Хату на хаті має, жабам рахунок знає? (Лелека)

***

Вдень мовчить, в вночі кричить (Сова)

***

За вікном гніздо будує, тільки в нас не зимує (Ластівка)

***

Дзьоб міцний і гострий має, шкідників ним добуває (Дятел)

***

Двічі родиться, а раз умирає (Птах)

***

Летіло, як міх, упало як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть (Гуска)

***

У воді купалася, а сухою зосталася (Качка)

***

Із землі підніме й мале, а через хату не перекине й велике (Пір’їна)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Станція 4. Стрибунець

Варіанти завдань для даної спортивно-розважальної станції.

  1. Конкурс «Хто спостережливіший»

Членам команд пропонується як можна точніше передати:

- рух змії;

- біг комашки;

- політ сови;

- плетіння павутини павуком;

- стрибок гепарда;

- політ яструба;

- ходу пінгвіна;

- рух медузи.

  1. Смуга перешкод – командне проходження смуги перешкод, яка включає в себе наступні етапи:

Старт – ходьба «гусячим кроком» - взяти імітовану насінину з корзини – перестрибування калюж – ходьба по гілці (рівновага на канаті) – покласти зернину в годівничку (обруч, тарілка).

Смугу перешкод команда виконує по одному гравцю. Після того, як учасник покладе зернину в годівничку, смугу перешкод може розпочинати наступний учасник, поки не пройде вся команда.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  5

 

Станція 5. «Турбота про птахів»

 

F:\Фото 3-А клас\Тиждень Довкілля\21.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\Фото 3-А клас\Тиждень Довкілля\24.jpgC:\Users\HP\Desktop\viber_image_2020-03-05_13-51-31.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\Фото 3-А клас\Тиждень Довкілля\26.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2021
Переглядів
1309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку