Опис заняття з нагоди відзначення Всесвітнього дня екологічного маркування (World Ecolabel Day)

Про матеріал
Опис попередньорозміщеного заняття з нагоди відзначення Всесвітнього дня екологічного маркування (World Ecolabel Day)
Перегляд файлу

Заняття з нагоди відзначення

Всесвітнього дня екологічного маркування (World Ecolabel Day)

Кірякова О.М.,вчитель початкових класів,  Миколаївська ЗОШ №44

Про проведене заняття: Чому екологічне маркування – це важливо?  

   Хотілось придумати власне викладення матеріалу, тому прийшлось  потратити досить багато зусиль і  часу. Захід безперечно сприятиме реалізації Глобальних цілей сталого розвитку, освіти для сталого розвитку в Україні, підвищення рівня поінформованості учнів, вчителів і батьків у цьому напрямі, формуванню навичок сталого споживання та збереження здоров’я в рамках реалізації змістової лінії Державного стандарту «Екологічна безпека та сталий розвиток».

  Перш , ніж приступити до організації заходу для дітей, я сама прослухала вебінар для учасників конкурсу, ознайомилась з інформаційними матеріалами навчально-методичного ресурсу для педагогічних працівників з реалізації наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» , пройшла онлайн  - тест Чи правильно я розумію значення маркування товарів?.

   Оригінальність авторської ідеї сценарію

  1. Застосування випереджувального навчання. Адже,  виконання випереджувальних завдань, є дієвим засобом активізації навчально – виховного процесу, формування позитивної мотивації учіння . Тому заняття «Чому екологічне маркування – це важливо?» вирішила провести для учнів початкової школи.
  2. Так як обсяг матеріалу , що стосується екологічного маркування досить обширний , а вікова категорія дітей – 9 – 10 років, то матеріал даного виховного заходу готувався  за технікою чанкінгу (  «чанк» (англ. Chunk – шматок) означає фрагмент або частину чогось більшого. Чанкінг – це стратегія розбивання вмісту на коротші шматочки, що є більш керованими та легшими для запам'ятовування) Що менший вік дітей, то більш дрібного чанкінгу потребують заняття. Надмірна кількість чанків здатна призвести як до тренування пам’яті, так і «випадання» знань, пригнічення розумових функцій і когнітивного перевантаження.Тому для засвоєння та запам’ятовування учнями 4 класу я обрала лише окремі знаки екологічного маркування І типу, а наголос зробила на логотип національного знаку екомаркування - «Зелений журавлик»

Як були залучені учні до активної  участі в заході

    Налагодити ефективну комунікативну взаємодію з дітьми вдалось через залучення до діяльності , яка властива  молодшим школярам, а саме – конструювання, малювання,  бо як сказав  В.О.Сухомлинський

"Витоки здібностей і обдарувань дітей – на кінчиках їхніх пальців.

Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші струмочки, які живлять джерело творчої думки" .Тим більше, що в даному віці переважає наочно-образне мислення.  Складання пазлів, відео, презентація , які чергувались з бесідою, розповіддю,  сприяли активній участі учнів  в заході. Особливо активно діти висловлювали передбачення , що означає цей чи інший знак складеного пазлу. Ну і , звичайно, залюбки розмалювали  «Зеленого журавлика». Кожен учень мав змогу зафарбувати його власноруч, тим самим закарбувати в пам’яті.

     Пізніше, на уроці  інформатики діти  згадали  матеріал з екологічного маркування .Застосовуючи  метод випереджувального навчання,  їм  було запропоновано  взяти участь у створенні пам’ятки споживача  з розрізнення  знаків маркування для батьків, знайомих.  Звичайно, це відбувалось з допомогою вчителя. Діти вчились копіювати і вставляти  в буклет текст , зображення.

 Еефективним було використання завдання – на знаходження відповідності між назвою та зображенням знаків маркування.  Кожен учень продемонстрував рівень засвоєння даної теми

Як захід вплинув на інформування інших учнів/дорослих про значення екологічного маркування.

   Захід вплинув перш за все на мене, мою родину, близьких, знайомих, бо на привеликий жаль досі не звертала особливу  увагу на цю тему. Щодо інших учнів, дорослих , то звичайно, серед учнів, батьків  пройшло усне інформування. Крім цього розповсюджені пам’ятки, QR-коди визначення екомаркування в групах Telegram, Viber учнів, вчителів і батьків.  ( Додаток 1,2)

   Оцінка діяльності/компетентності учнів.

   Підсумкове завдання на знаходження відповідності між назвою та зображенням знаків, маркування, вислови дітей, визначення знаків маркування на товарах, показало, що діти володіють знаннями з теми « екологічне маркування» в межах даного заняття.

   Очікувані результати діяльності учнів справдились. Під час усного опитування діти змогли  пояснити, що таке екомаркування. Вони  розповіли про те, яка продукція отримує екомаркування,можуть вирізняти і характеризувати національний знак екомаркування, доводити переваги придбання товарів з екомаркуанням,висловлювати власне ставлення щодо важливості екомаркування.

   Серед пропозицій дітей щодо проведення заходів, було прохання піти на екскурсію в супермаркет і навчитись правильно вибирати товари.

 

 

docx
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку