Пізнавально - розважальний захід для учнів 7 класу " Географічна паралель"

Про матеріал
Розробка інтелектуально - розважального заходу з географії для позаурочного часу для учнів 7 класу
Перегляд файлу

ІНТЕЛЕКТ-ШОУ

«ГЕОГРАФІЧНА ПАРАЛЕЛЬ»

7 класи

Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.

           Народна мудрість.

 

 

Мета: поглибити та систематизувати знання учнів із географії, розвивати творчі здібності  у цікавій ігровій формі; виховувати колективізм; формувати географічну компетентність

 Завдання заходу:

  • підвищення інтересу учнів до предметів природничого циклу; розширення й поглиблення знань та вмінь учнів з предмета;
  • реалізація на практиці основних принципів особистісно-орієнтованого підходу до навчання;
  • створення сприятливих умов для виявлення знань та вмінь учнів у нестандартних ігрових ситуаціях.

Форма проведення: інтелектуально-розважальна гра.

Клас: 7 клас

Обладнання й оформлення приміщення: столи  для двох команд, папір,  маркер, чорний ящик, градусник, компас, глобус, атласи, карта, ПК, аудіозаписи, контурні карти, бланки із завданнями.

 

 

Організація та проведення гри:

Заздалегідь (один-два тижні) формуються дві команди гравців по шість учасників ( кл.). Учасники обирають капітана і дають назву команді. Решта учнів поділяються на дві групи для підтримки учасників гри. Обирається перед початком гри журі. Вчитель пояснює правила гри.

 

 

Організаційний етап

Добрий день! Вітаю вас на нашій інтелектуально - розважальній  грі «Географічна паралель». Сьогодні вам знадобиться не лише бажання, а й знання географії. Наша географічна гра присвячена  , одній з найцікавіших і найзахопливіших  наук— ГЕОГРАФІЇ.

ГЕОГРАФІЯ — одна з найдавніших наук. Майже 5000 років ця наука займається описом країн, морів, оке­анів, народів, господарства. Безумовно, часи відкриттів материків минули, і нині одна за одною зникають «білі плями» з карти світу, але ще чимало таємниць прихо­вує в собі наша неосяжна планета.

Учитель. Як ви бачите, сьогодні ми зібрались разом, щоб повеселитись, пограти в ігри, дізнатись багато цікавого з географії.

 Ведуча  1 . Добрий день, дорогі друзі!

 

 Добрий день, шановні вболівальники!

 

Ведуча  2 . Ми раді вітати Вас у цій залі!

 

Ведуча 1. Сьогодні Ви будете свідками найцікавішої гри між командами сьомого класу.

 

Ведуча  2 . А для цього прийміть умови гри: не вигукувати з місця, не тупотіти, не свистіти!

 

Ведуча 1. Категорично заборонено підказувати!

 

Ведуча 2. Журі може нагородити вболівальників за хорошу підтримку своєї команди!

 

Ведуча 1. Але журі, має право й зняти очки з команди, якщо буде порушено порядок змагань.

 

Ведуча 2. Увага! Запрошуємо команди на сцену!

 

Ведуча 1. Отже, привітаємо їх оплесками!

 

1-й ведучий

Сьогодні між командами змагання,

Але гра пройде, сподіваюсь, без образ,

Тому що переможець – наша дружба,

Дозвілля й спілкування.

В добрий час.

 

2-й ведучий

Ми будемо радіти, якщо ви у змаганнях,

Покажете винахідливість свою,

А вміння, знання і жартівливість

Дозволять вам зіграти в нічию.

 

Ведучий: Сьогодні між командами змагання:

ПРАВИЛА   ГРИ

Ведуча: А зараз заслухайте, будь ласка, правила нашої гри.

  • Гра має вісім  турів.
  • Головне завдання гравців – якнайшвидше дати правильну відповідь.
  • Час для роздумів  зазначається тож уважно слухайте.
  • В кожному турі вам будуть запропоновані питання. Право на відповідь має команда, капітан якої першим підняв руку.
  • Кожна команда має право тільки на одну відповідь.
  • Якщо команда дала не правильну відповідь, вона припиняє обговорення даного питання й позбавляється права на нову відповідь. А команди-суперники, після слів ведучої «Відповідь не вірна», продовжують обговорення питання до кінця часу, що дається на роздуми.
  • За правильну відповідь команда отримує певну кількість балів, які оголошуються перед початком туру.
  • Якщо за зазначений час правильної відповіді ніхто не запропонував, запитання знімається, а ведуча пропонує нове завдання.
  • Дотримуємося дисципліни, порядку, поважаймо один одного


Вчитель

Але нехай не буде тут образ,

Хай буде гра весела,

Хоч переможець лиш один у нас –

Ми раді будемо, якщо в бою

Ви винахідливість покажете свою.

Вам знання і вміння нехай допоможуть.

І станете ви переможцем, може!

Бажаю всім удачі, гарної гри та хорошо настрою!

 

Ведучий: А слідкувати за грою будуть найкращі вчителі нашої школи, які створили суддівську команду. Зустрічайте їх оплесками:

_______________________________________________________________

 

 

 

 

Представлення назв команд

 

Порядок вибору участі команд визначається за допомогою гри «Шифрувальник».

АМОШРЛФКІИ

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Записати назву квітки:

5 3 2 1 4 8 1 – ромашка.

 

І   конкурс « Географічна розминка»

 

Я називатиму географічні об'єкти, поняття, явища, прилади, а ви маєте вписати їх у відповідну колоночку у бланку: літосфера, атмосфера, гідросфера.

За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

 

 

Поняття: льодовик, озеро, плоскогір”я, флюгер, ехолот, мармур, пісок, кратер, кругообіг води, болото, хмари, гейзер, цунамі, мусони, солоність, пасати, протока, барометр, Джомалунгма, роза вітрів, Гольфстрім, граніт, опадомір.

 

 

ІІ  конкурс «Географічні загадки»

 

Єдина валюта, якою можна розрахуватися — географічні знання. Команди відгадують загадки. Бали нараховуються за кількістю правильних відповідей, 1 відповідь – 1 бал.

 

 Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води. (Карта, глобус)

 Під склом знаходжуся, на північ і на південь дивлюся, якщо зі мною ти підеш — назад дорогу легко ти знайдеш. (Компас)

 По морю йде, йде, а на берег вийде — тут і пропаде. (Хвиля)

 Два братики-кіндратики у воду дивляться, ніколи не зійдуться. (Береги)

 Край — видно, але дійти до нього неможливо. (Горизонт)

 М’якіша від шерсті, а скелі руйнує. (Вода)

 Гуде, реве, гілля ламає, пилюку підіймає, з ніг збиває. Чуєш його, та не бачиш. (Вітер)

 Сама вода і по воді плаває. (Крига)

 Кругом вода, а з питтям біда. (Море, океан)

 Що спільного між баобабом і верблюдом? (Обидва роблять запас води.)

 Якою рибою можна «забивати» цвяхи? (Рибою-молотом)

 Кенгуру в Австралії не бояться тигрів. Чому? (Бо тигри в Австралії не водяться.)

 

А зараз слово має журі. Просимо оголосити підсумки двох конкурсів. Спасибі.

 

ІІІ конкурс Прийом “Географічні мотиви”

Ви слухаєте уривок із музики. Хто першим здогадається, що це за пісня, отримує 2 бали, додатковий бал — за назву географічного поняття, об”єкту, про який йдеться у тексті, а якщо команда проспіває уривок з пісні — 5 балів. Якщо перша команда дає не правильну відповідь, то друга, вірно відповівши, отримує 1 бал.

 

Перелік пісень:

  • “Завирюха”; 
  • “А снег идет”; 
  •  “Пісня Червоної шапочки”(про Африку);
  •  “Надежда” (компас); 
  •   “Где-то на белом свете” (Північний полюс); 
  •  “Дощик”; “Облака- белогривые лошадки”;   
  •  “Ветер перемен”;   
  •  “Аргентина-Ямайка”; 
  •  “Чунга-Чанга” (острів).

 

 

Конкурс ӏV

«Ода вітрам» макс кількість балів 5

Ведучий. Прослухайте уважно такі поетичні рядки. Ви повинні запам’ятати назви вітрів і дати їм пояснення. То ж приготуйтеся і будьте уважними.

Над океанами безмежними

І континентами безкрайніми,

Від Арктики до Антарктиди

Панує величезна армія вітрів.

Жах викликає грізний тайфун,

«Дихання смерті в пустелі» — самум.

Шторми спричиняє ураганів армада,

У Північній Америці діє торнадо,

Спускається з гір гарячий чинук

І злизує сніг, мов морозиво, з губ.

А в Азії влітку вологий мусон,

Водою наповняться Ґанґ і Меконґ.

Торкнеться обличчя освіжаючий бриз,

Він ніжний й примхливий,

Як дамський каприз.

Памперос — холодний нестримний потік,

І лихо тому, хто від нього втік.

Над Чорним морем несеться бора,

А нам попрощатися з вітром пора.

(У пропонованому уривку названо вітри:

•тайфун  (з китайської мови  сильний, великий вітер)  тропічні циклони над Тихим океаном;

•самум  (з арабської мови  дихання смерті), вітер в Африці, що спричиняє піщані бурі;

•ураган  вітер, що досягає сили 10-12 балів;

•торнадо  смерч над центральними районами Північної Америки;

•чинук — (з мови індіанців  пожирач снігу), гарячий вітер, що спускається з Кордильєр у долину;

•мусон  (з арабської мови  сезонний вітер) вітер, що змінює напрям двічі на рік;

 бриз  (з французької  свіжий вітер) вітер, що змінює напрям двічі на добу;

•памперос  холодний проникливий вітер, що діє в Патаґонії Південної Америки;

•бора  Північний вітер над Чорним морем.)

 

 

Слово  жюрі

 

 Конкурс V  Прийом “Сундук зі скарбами”

Кожна команда має дати відповідь на два запитання, відповідь на які лежить у скрині. Після вашої відповіді я дістану предмет і ви побачите, чи правильна ваша відповідь, чи отримаєте ви за неї 3 бали. ( час на обговорення1 хв. на питання)

 

 

І команда:

1.     Вона є основа науки географії. Народжувалася в Греції та Римі, Китаю та Індії. Постійно змінювалася в розмірі та красоті. Кольорів веселки не вистачає, щоб розфарбувати її макіяж. (Географічна карта).

 

ІІ команда:

  1. Головний предмет роботи метеоролога. Його встановлюють на вулиці, в метеорологічних будках, в квартирах. За допомогою його визначають стан води, повітря, тіла.  (Термометр)

 

 

 

 

 

Конкурс для уболівальників. «Цікаві казки»

Вчитель  Казка перша

  • Багатодітна мати проводить дітям елементарний інструктаж з техніки безпеки.
  • Антигерой удосконалює свою акторську майстерність, але поки що безрезультатно.
  • Мати проводить повторний інструктаж. Майже пластична операція допомагає антигерою досягти мети.
  • Антигерой гине жорстокою смертю. Родина возз’єднується.

         (Вовк і семеро козенят)

 

Казка друга

  • Ця історія не сталася б, якби доросла людина не загубила елемент одягу.
  • Загублений предмет швидко знайшов нового господаря, але залишився на місці.
  • Далі відбуваються дива взаєморозуміння, взаємодопомоги та спілкування.
  • Військо тварин перетворило загублену річ на гуртожиток.

         (Рукавичка)

 

Казка третя

  • Герої, які не мають між собою нічого спільного, потоваришували.
  • Щире ставлення одне до одного переростає в ідею влаштувати святковий обід.
  • Далі один герой запрошує в гості іншого. Після щедрих пригощань гість залишається голодним, а хазяїн ситим.
  • З того часу і до нині вони вороги.

         (Лисичка та Журавель)

Казка четверта

  • Все почалося тоді, коли всі продукти майже скінчилися.
  • Головний герой, подорожуючи, легко вступає в контакт з незнайомцями.
  • Веселий характер хвалька і невихованість, як не дивно, рятують його від небезпеки.
  • До загибелі призвела зіркова хвороба сольного співака. Дуже шкода, що друга особа не знає, що їжу треба ретельно пережовувати.

         (Колобок)

 

Казка п’ята

  • Наявність цього предмета ледь не призвела до конфлікту.
  • Втрата його спричинила негативні емоції у близьких людей.
  • Знесилені господарі не можуть дати собі раду.
  • На допомого прийшла тварина, яка подарувала ювелірний виріб.

         (Курочка Ряба)

 

Казка шоста і остання

  • Головна героїня мала велику фантазію, щоб розбагатіти.
  • Головний герой сконструював чудовий виріб.
  • Велика цікавість лісових звірів призвела до швидкого багатства.
  • А помічник, який вже став непотрібним, доти стояв на сонці, поки не розтанув.

         (Солом’яний бичок)

 

 

Vӏ конкурс  «Далі, далі...»

за 1 хв. правильно відповісти на якомога більше запитань. Якщо команда не знає відповіді на запитання , то каже :  «Далі.»

 

  1. Великі хвилі, викликані землетрусом. (Цунамі)
  2.  Найбільший на Землі острів. (Ґренландія)
  3. Які повітряні маси поширені у тропіках ? ( тропічні )
  4. Єдиний древній материк Землі ... ( Пангея )
  5. Які повітряні маси на екваторі ? ( екваторіальні )
  6. Найдовша паралель ... ( екватор )
  7.  Яка найвища гора в світі ? ( Джомолунгма )
  8.  Вітри  тропічних широт  ( пасати)
  9.  Океан, що омиває всі материки, крім Африки. (Тихий)
  10.  Постійні вітри, що дмуть до екватора   ( пасати)
  11. Брили льоду, що відкололися від материкових льодовиків. (Айсберги)
  12.  Безстічне озеро в центрі Африки. (Чад)
  13.  Найбільша пустеля на Землі. (Сахара)
  14.  «Кольорова» річка Африки. (Оранжева)
  15.  Найвисокогірніше озеро світу ( тітікака)
  16.  Найглибша океанічна западина світу. (Маріанська)
  17.  Пустеля Південної Америки  ( Атакама)
  18. Найвищий водоспад світу. (Анхель)
  19. Сухий і теплий вітер, що дме з гір. (Фен)

20 Найбільший за площею материк ( Євразія)

 21 Прилад для вимірювання азимута? (компас).

22. Найменший материк. (Австралія)

23. На якому материку протікає річка Лімпопо (Африка)

24Вода у твердому вигляді ... (лід)

25. Рух повітря в горизонтальному напрямі - це ... (вітер)

26. Як називається збірка географічних карт? (атлас).

27 Найдовша річка світу   ( Ніл , Амазонка)

28 Кількість материків на Землі  ( 6)

29 Південий полюс оточений материком   ( Антарктида)

30 Кольорове море  біля Африки ( Червоне)

 

Слово журі

 

VІІ  конкурс   «Показуха»

Від кожної команди на сцену виходять по одному представнику. Кожен вибирає собі конверт із словами, які позначають географічні об’єкти, постаті, явища. Учасники повинні, за допомогою міміки, рухів показати своїй команді, за одну хвилину загадані слова. Якщо відповідь правильна то зараховується 1 бал.

 

 

 

Слова для 1 команди: вулкан,  Річка Амазонка , Х. Колумб.

Слова для 2 команди: землетрус, екватор,  Ф. Магеллан.

 

Слово журі

 

Vӏӏӏ конкурс. «Оратор»

Тема: «Природа — це казка, яку треба читати серцем».

Протягом 1 хв. гравці висловлюють свої думки на задану тему. Максимальна оцінка — 4 бали.

 

 

 

 

Гра з журі

 

  • «Вічне місто» ( Рим)
  • «Місто на траві» ( Париж на річці Сєна)
  • «Туманним Альбіоном» називають…( Великобританію)
  • «Країна вулканів та гейзерів» ….( Ісландія)
  • «Батьківщина Дракули» …( Румунія)
  • «Батьківщина Олімпійських ігор» …( Греція)
  • «Де народилася Русалонька, героїня відомої казки»…( Данія)
  • «Країна вальсу»… ( Австрія)
  • «Країна дамб та тюльпанів» …( Голландія – Нідерланди)
  • «Країна тисячі боліт» … ( Фінляндія)
  • «Барселона» це команда ?»» ….( Іспанії)
  • «Назва « Європейської» капусти ?»… (Брюссельська – Бельгія)

 

 

 

 

 

Питання  до журі

Серед горба стоїть осел. З одного боку горба вогонь горить, з другого – ліс густий, з третього – глибоке озеро. Лісом пройти – осел роги поламає, вогнем – згорить, через озеро – не вміє плавати, втопиться. Вертатися назад – не можна. Куди ослу подітися?

(Через ліс іти, бо осел рогів не має)

 

 

 

 

 

 

Ведуча: Ось і вичерпались всі мої запитання. Зараз лічильна комісія підіб’є підсумки гри і оголосить нам переможця.

А я задам питання всім присутнім: і командам, і вболівальникам.

«В давнину, а в деяких місцях і до цього часу, під час обряду сватання

дівчина, відмовляючи парубкові, підносила йому гарбуза. Що крім відмови, це мало означати? Чому з усієї городини підносили саме гарбуз?»


Відповідь: У насінні та м'якоті гарбуза містяться заспокійливі речовини.

З давніх-давен відвар гарбузового насіння та м'якоті використовувася в

народній медицині як транквілізуючий (заспокійливий) засіб. Тож дівчина, повідомляючи хлопцеві про відмову, ніби хотіла сказати йому в такий спосіб заспокійливі слова. 

Отож які б результати сьогоднішнього змагання  не  були  будьте  СПОКІЙНИМИ

Слово жюрі

 

 

Підводяться підсумки змагання .

Відбувається нагородження переможців.

На цьому, дорогі друзі, ми будемо прощатися з вами. Ми не кажемо «прощайте», ми кажемо «до нових зустрічей».

 Щасливого плавання наукою Географія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс № 1 ( 1 бал за кожну правильну відповідь)

 

Літосера

Атмосфера

Гідросфера

плоскогір'я

мармур, пісок,кратер.  гейзер. цунамі, Джомолунгма,граніт

 

 

 

 

флюгер, хмари,мусони,пасати, барометр, роза вітрів , опадомар

льодовик, озеро, ехолот,кругообіг води, болото, цунамі, протока, Гольфстрім, солоність

Підсумок конкурсу :

 

 

 

 

Конкурс № 2«Географічні загадки» ( правильна відповідь 1 бал)

Підсумок конкурсу :

 

 

 Конкурс № 3  Прийом “Географічні мотиви ”

Хто першим здогадається,—  назву географічного поняття,об*єкту  про який йдеться у тексті має 1 бал, а якщо команда проспіває уривок з пісні — 2 балів. Якщо перша команда дає не правильну відповідь, то друга, вірно відповівши, отримує 1 бал.

Підсумок конкурсу :

 

 

Конкурс №  4

макс кількість балів 5

Ведучий. Прослухайте уважно такі поетичні рядки. Ви повинні запам’ятати назви вітрів і дати їм пояснення.

Над океанами безмежними

І континентами безкрайніми,

Від Арктики до Антарктиди

Панує величезна армія вітрів.

Жах викликає грізний тайфун,

«Дихання смерті в пустелі» — самум.

Шторми спричиняє ураганів армада,

У Північній Америці діє торнадо,

Спускається з гір гарячий чинук

І злизує сніг, мов морозиво, з губ.

А в Азії влітку вологий мусон,

Водою наповняться Ґанґ і Меконґ.

Торкнеться обличчя освіжаючий бриз,

Він ніжний й примхливий,

Як дамський каприз.

Памперос — холодний нестримний потік,

І лихо тому, хто від нього втік.

Над Чорним морем несеться бора,

А нам попрощатися з вітром пора.

(У пропонованому уривку названо вітри:

•тайфун  (з китайської мови  сильний, великий вітер)  тропічні циклони над Тихим океаном;

•самум  (з арабської мови  дихання смерті), вітер в Африці, що спричиняє піщані бурі;

•ураган  вітер, що досягає сили 10-12 балів;

•торнадо  смерч над центральними районами Північної Америки;

•чинук — (з мови індіанців  пожирач снігу), гарячий вітер, що спускається з Кордильєр у долину;

•мусон  (з арабської мови  сезонний вітер) вітер, що змінює напрям двічі на рік;

 бриз  (з французької  свіжий вітер) вітер, що змінює напрям двічі на добу;

•памперос  холодний проникливий вітер, що діє в Патаґонії Південної Америки;

•бора  Північний вітер над Чорним морем.)

 

Конкурс V

Кожна команда  має дати відповідь на  одне запитання, відповідь на яке лежить у скрині.  Після відповіді учнів предмет дістається  із скрині, правильна відповідь  3 бали час на обговорення  1 хв

 

Конкурс Vӏ  за 1 хв  учні мають відповісти на якомога більше запитань, журі фіксує правильні відповіді

 

 

 

Конкурс Vӏӏ

По одному представнику від команди отримує картку зі словами та має показати їх за допомогою жестів і міміки. За кожне відгадане командою слово отримують по 1 бали.

І команда:  вулкан, річка  Амазонка, Х. Колумб.

ІІ команда: землетрус, екватор, Ф Магеллан.

Підсумок конкурсу :

 

 

Конкурс № 1

 

Літосера

Атмосфера

Гідросфера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс №  1

 

Літосера

Атмосфера

Гідросфера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АМОШРЛФКІИ

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

 

 

 

 

І команда:

1.     Вона є основа науки географії. Народжувалася в Греції та Римі, Китаю та Індії. Постійно змінювалася в розмірі та красоті. Кольорів веселки не вистачає, щоб розфарбувати її макіяж. (Географічна карта).

 

ІІ команда:

  1. Головний предмет роботи метеоролога. Його встановлюють на вулиці, в метеорологічних будках, в квартирах. За допомогою його визначають стан води, повітря, тіла.  (Термометр)

 

 

 

 

 

 

 

 

 Конкурси

Команда              

Команда

 

 1   1.

 

Географічна розминка

 

 

 

2

Географічні

  загадки

 

 

3.

 

 

Географічні мотиви

 

 

 

4

Ода вітрам

 

 

5.

Сундук зі скарбами

 

 

 

  6.  

 

Далі, далі…

 

 

7

Показуха

 

 

8.

Оратор

 

 

 

 

Всього балів

 

 

 

 

 

 

 

Слова для 1 команди: вулкан,  Річка Амазонка , Х. Колумб.

 

 

Слова для 2 команди: землетрус, екватор,  Ф. Магеллан.

 

 

 

 «Шифрувальник».

А  М   О  Ш  Р Л  Ф К І И

    1   2 3    4   5  6   7  8 910

Записати назву квітки:

5 3 2 1 4 8 1

 

 

 

 

І   конкурс « Географічна розминка»

II  конкурс  « Географічні загадки»

III конкурс  « Географічні мотиви»

IV конкурс  « Ода вітрам»

V конкурс  « Сундук зі скарбами»

VI конкурс   « Далі, далі….»

 

VII  конкурс  « Показуха»

 

VIII конкурс   « Оратор»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку