Пізнавально-дослідницька діяльність в середній групі "Історія Олівця і Цвяха"

Про матеріал

Програмний зміст:

уточнити і узагальнити уявлення дітей про властивості і якостях дерева і металу: гладкий - шорсткий, теплий - холодний, міцний - крихкий, м'який - твердий, важкий - легкий, метал нагрівається, дерево горить;

 вчити порівнювати предмети за характерними ознаками;

 продовжувати розвивати інтерес до експериментування, вчити висловлювати свої припущення, самостійно робити висновки;

розвивати вміння вивчати властивості матеріалів дослідним шляхом;

 продовжувати розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;

 закріпити правила поводження з гарячими предметами;

 розвивати кмітливість,гнучкість і логічність мислення, вміння доводити правильність узагальнень.

Перегляд файлу

Пізнавально-дослідницька діяльність в середній групі

    «Історія Олівця і  Цвяха»

 

Напрямок розвитку: пізнавально-мовленнєвий (властивості і якості дерева                                        і металу).

 

Освітня область: пізнання.

 

Програмний зміст:

 

уточнити і узагальнити уявлення дітей про властивості і якостях дерева і металу: гладкий - шорсткий, теплий - холодний, міцний - крихкий, м'який - твердий, важкий - легкий, метал нагрівається, дерево горить;

вчити порівнювати предмети за характерними ознаками;

продовжувати розвивати інтерес до експериментування, вчити висловлювати свої припущення, самостійно робити висновки;

розвивати вміння вивчати властивості матеріалів дослідним шляхом;

продовжувати розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;

закріпити правила поводження з гарячими предметами;

розвивати кмітливість,гнучкість і логічність мислення, вміння доводити правильність узагальнень.

 

Попередня робота: дидактична гра «Тоне не тоне», «Чудесний                                          Мішечок »,« З чого зроблені ».

Методичні прийоми: Сюрпризний момент, загадки, відео слайди дії з предметами, дидактична гра, елементарні досліди, спостереження досвіду, розповідь-бесіда, розглядання предметів, імітація дій, виконання дій за словесною інструкцією, пояснення педагога, оцінка дій і діяльності дітей.

 

словник:

Активний: металевий, дерев'яний, гладкий, холодний, теплий, міцний, крихкий, важкий, легкий.

Пасивний: теплопровідність, шорсткий.

 

 

Матеріали та обладнання:

2 коробки, великий цвях, олівець, молоток, металева пластина, дерев'яний брусок, 2 цвяха, таз з водою, цвяхи і дерев'яні палички за кількістю дітей, картинка з зображенням річки, багаття, металеві пластини, дерев'яні бруски, сірники,  металева ложка, дерев'яна ложка, миска з гарячою водою, картинки із зображенням предметів, зроблених з різних матеріалів, картинки-портрети героїв на кожного.

 

хід:

1. Загадки дітям.

- Діти, сьогодні вранці я знайшла в групі ось ці коробочки.

Як ви думаєте, хто їх міг сюди поклати?

Відповіді дітей: листоноша, чарівник ......

Вихователь: А ось і записка, напевно, це підказка. Треба відгадати загадки і ми дізнаємося, що в них лежить.

 

Кольоровий Івашка

Дерев'яна сорочка,

Де носом проведе

Там слід кладе.

Любимо ніс всюди пхати,

І креслити і малювати.

Все раскрашиваем самі

Різнокольоровими носами. (Олівець)

 

Металевий Антошка

На дуже тонкій ніжці,

За голівці постукаєш

Що-небудь та змайстрував.

Весь я зроблений з заліза,

У мене ні ніг, ні рук.

Я по капелюшок в дошку влізу,

А по мені все стук та стук. (Цвях)

 

Молодці загадки відгадали.

 

2. Проблемна ситуація.

Вихователь: А як нам дізнатися в якій коробці цвях, а в який олівець.

А якщо не дивитися, то, як можна дізнатися? (Помацати, понюхати, по звуку)

Якщо ми пошумимо коробками, дізнаємося, в якій лежить цвях, а в який олівець?

 

Діти: Так, там де лежить цвях, шкатулка шумить голосніше, а де олівець тихіше, а ще з цвяхом шкатулка важче, ніж з олівцем

Вихователь: А по запаху можна розрізнити?

Діти: Ні

Вихователь: Як же нам дізнатися? (Подивитися).

Вихователь: Ось вони. Знайомтеся, це Олівець, а це Цвях.

І вони для нас прислали відео лист, подивіться на екран

Цвях: Добрий день ,малята

 

«Ми з олівцем великі друзі,

Але не можемо ніяк вирішити, хто з нас правий? »

 

Олівець: Я найголовніший, подивіться.

Скільки цікавих, і потрібних речей роблять з дерева!

Цвях: Ні, я головніший, з металу набагато більше потрібних речей роблять!

(Показ предметів з дерева)

Цвях: ні, я головніший, з металу набагато більше корисних предметів роблять!

І у, металу поверхня гладка! Ось!

Вихователь: - Діти, а давайте допоможемо нашим друзям розібратися хто з них прав.

-Давайте дізнаємося, чим предмети з дерева відрізняються від предметів, зроблених з металу?

-Давайте проведемо досвід і дізнаємося, що з цього вийде.

 

(Дітей посадити за столи)

досвід №1

Візьміть металеву пластину і дерев'яний брусок.

Відрізняются вони? Чим?

-Які вони на дотик?

-Яка поверхня у металевої пластини? (Гладка)

-А яка у дерев'яного бруска? (Шорстка).

 

досвід №2

 

-Тепер прикладіть до одній щоці брусок, а до іншої пластину.

-Що ви відчуваєте? (Пластина - холодна. Брусок - теплий)

-Який висновок можна зробити? (Метал - холодний, а дерево - тепле)

Олівець:Діти, а ви знаєте, що дерево м'якше металу

Вихователь: Як ви думаєте, прав Олівець? Давайте перевіримо.

 

досвід №3

«Вбити цвях в дерево і метал» (показ вихователя)

Чому ми змогли забити цвях в дерево і не змогли забити в металеву пластину?

- Який можна зробити висновок? (Дерево м'яке, а метал твердий).

Цвях: - А я дуже міцний! Перевіримо?

 

досвід №4

Візьміть в руки цвях і спробуйте зламати його.

-Не вийшло!

Значить, він який? (Міцний)

-Тепер спробуйте зламати сірник. Що можна сказати? (Сірник тендітний).

 

- Який можна зробити висновок? (Дерево крихке, метал - міцний).

досвід №5

«Тоне не тоне»

(Діти опускають в акваріум банку з водою, цвях і паличку)

Вихователь: А якщо кинути у воду цвях (кидають)

-Що з ним станеться

 

Діти: Потоне

 

Вихователь: Чому він потоне?

 

Діти: Тому що важкий

 

Вихователь: А що станеться з паличкою?

Якщо ми її опустимо в воду?

 

Діти: Вона буде плавати? (Опускаємо)

 

Вихователь: Який можна зробити висновок?

 

Діти: цвях важче, ніж паличка.

 

досвід №6

 

Вихователь: Давайте зважимо і перевіримо, в одну руку взяти паличку, а в іншу цвях (зробити ваги)

Висновок: цвях важче, ніж паличка.

 

досвід №7

 

Вихователь: Малята, як ви думаєте, що буде якщо піднести до вогню паличку (запалюємо свічку), піднести до неї паличку, запалити, а потім цвях)

 

Діти: Вона займеться

 

Вихователь: Давайте спробуємо (запалюємо)

-А що станеться з цвяхом?

 

Діти: Він нагріється

 

Висновок: паличка загорілася, а цвях тільки нагрівся

 

 

досвід №8

Вихователь: Діти, зараз ми переконаємося ще на одному досвіді

-Я дуже обережно покладу в склянку з гарячою водою дерев'яну і металеву ложку

-Як ви думаєте, що станеться?

 

Діти: Металева ложка нагрілася, а дерев'яна ні.

 

Вихователь: А чому?

 

Діти: Тому що метал проводить тепло

 

-Молодці!

 

Висновок: Металева ложка нагрілася, а дерев'яна ні.

-Все метали мають властивість, проводити тепло.

 

Вихователь: Всі досліди які ми з вами провели, підтвердили те, що ви вже дізналися про дерево і метал.

А зараз трошки пограємо, і закріпимо властивості.

 

3.Дідактіческая гра «З чого зроблено?», «Чудесний мішечок»

-Давайте з вами поділимося на 2 команди, команда олівця і команда цвяха

(Одягнути шапки)

Вихователь: Малята, а як нам розділиться?

-Я знаю у мене є мішечок, а в мішечку лежать предмети з дерева і металу.

Ви по черзі будете діставати ці предмети, розкажіть з чого вони зроблені і станете в команду олівця або цвяха.

(Команді олівця дати олівець, а команді цвяха дати цвях, передова один одному назвіть які властивість дерева і металу ви сьогодні дізналися)

Дерево: шорстка, легке, тепле, м'яке, тендітне, боїться вогню, не нагрівається.

Метал: Гладкий, важкий, холодний, міцний, твердий, нагрівається.

Вихователь: ой скільки ми дізналися сьогодні цікавого.

-Як ви думаєте хто правий цвях або олівець.

 

Діти: з дерева і з металу роблять багато дуже потрібних предметів.

 

Вихователь: Значить і цвях і олівець обидва мають рацію!

Цвях і олівець: Тепер ми зрозуміли, що обидва потрібні і важливі людям.

І більше не будемо свариться.

Вихователь: - Ось і добре.

- Цвях і Олівець відправилися в зворотний шлях в свою казкову країну. Йшли вони, йшли і вийшли до річки (з'являється слайд річки)

Зрадів Олівець: перепливемо на той берег, освіжимся

А Цвях зажурився. Як ви думаєте чому?

Діти: Не вміє плавати, він боїться потонути, він важкий.

Вихователь: Як же тоді цвяху перебратися на іншу сторону?

Діти: Його може перевести олівець, переплити на плоту, на човні, побудувати міст (Слайди)

- Давайте перевіримо, що попливе, а що потоне?

Так наші друзі і надійшли.

Перебралися на інший берег.

-Усталі, вирішили зграя вуха

-Потрібно багаття розводити (Слайди багаття)

 

Вихователь: Діти, як ви думаєте кому потрібно багаття розводити, а хто піде рибу ловити?

Діти: Олівець повинен рибу ловити, він води не боїться

-Цвях багаття розводити він не боїться вогню.

Молодці! Ви напевно згадали досвід, який ми проводили на початку заняття (Коли ми підпалювали свічку, і підносили до неї паличку і цвях)

-Сворили друзі юшку, сіли їсти, цвях дістав свою металеву ложку, олівець свою з дерева

-І знову засперечалися, один з одним, чия ложка краще?

-Вирішили так: хто швидше свою порцію з'їсть у того ложка краще. Олівець швидко з'їв свою порцію-, а Цвях все дув і дув на свою ложку. Чому?

Діти: Тому що дерево нагрівається повільно і не сильно, а метал швидко нагрівається і стає гарячим.

-Молодці! І знову ви згадали досвід з ложками, коли ми їх в гарячу воду опускали.

 

4. Проблемна ситуація.

-Як же бути Цвяху- весь час обпалюватися під час їжі? (Відповіді дітей)

Олівець вчинив як справжній друг - подарував Цвяху дерев'яну ложку.

- Поїли наші друзі, посиділи біля вогнища, вирішили далі йти.

Вихователь: А можна йти з лісу залишивши багаття?

Діти: Ні, залити водою, закидати піском.

Вихователь: Я, сподіваюся що якщо ви потрапите на прогулянку в ліс і насадили багаття, і йдучи додому не залишите його, а інакше може початися пожежа.

 

-Ось сьогодні ми і вирішили суперечку цвяха і олівця, хто головніший

5. Підсумок:

Цвях і Олівець: «Дякую вам, діти, за те, що ви нас помирили, розповіли і показали багато цікавого. На пам'ять ми даруємо вам свої фотографії. І хочемо, щоб ви пам'ятали про властивості дерева і металу ». (Слайди фотографій)

 

docx
Додано
14 квітня 2021
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку