Пізнавально-дослідницький проєкт
«Трав'янчик - хто це?»
Скажи мені - я забуду,
Покажи мені - я запам'ятаю,
Дай мені зробити це
І це стане моїм назавжди "
Конфуцій
Мета - створення умов для формування пізнавально-дослідницької діяльності через залучення дітей в вирощування Трав'янчика.
Проєктна ідея: ознайомлення дітей молодшого віку з екологічною іграшкою, прищеплення трудових навичок з вирощування декоративних рослин.
Екологічна іграшка може бути оригінальним і дивним подарунком дітям, вони будуть із задоволенням доглядати і спостерігати, як росте "зачіска" у Трав'янчика.
Учасники проєкту:
- діти 6-7 років
- учителі;
- батьки;
Причини розробки:
1. Розширювати уявлення дітей про навколишній світ.
2. Прищепити трудові навички по догляду за екоіграшкою.
3. Проводити спостереження, дослідження.
Завдання проєкту:
1. Ознайомити дітей з процесом виготовлення екологічної іграшки своїми руками.
2. Формувати інтерес і бажання доглядати за своїм "вихованцем".
3. Спостерігати за всіма фазами розвитку рослини від проростання зерна до появи перших пагонів.
4. Узагальнювати уявлення дітей про умови, необхідні для росту і розвитку насіння.
5. Активувати літературний багаж дітей віршами, загадками по темі "Тварини", "Комахи".
6. Розвивати пізнавальні і творчі здібності дітей.
7. Виховувати повагу до трудової діяльності через еко-іграшку.
8. Формувати вміння домовляти про розподіл роботи, відповідальне ставлення до дорученого завдання.
9. Залучити батьків до співпраці над проєктом.
Тип проєкту: індивідуальний, дослідницький, творчий.
Вид проєкту: екологічний, пізнавально-дослідний.
Термін реалізації проєкту: січень-лютий 2020 р., довготривалий.
Обладнання: одноразові тарілки, тирса, насіння пшениці,трави, лійка з водою, ножиці, ложка, капронова тканина ,клей,пластмасовий посуд, атрибути для прикраси виробів.
Робота з батьками:
1. Консультація для батьків на тему "Екологічна іграшка –трав’янчик".
2. Допомога в зборі матеріалів для виготовлення Трав'янчика.
Очікувані результати:
1. Учні будуть активно брати участь у практичній діяльності у виготовленні "Трав'янчика".
2. Учні проявляють інтерес і бажання доглядати за своїм "вихованцем".
3. Учні отримають знання про те, що "Трав'янчики" живі, їх поливають, доглядають, вирощують з насіння.
4. Проведена робота дозволить підвищити рівень екологічної культури (вихованці зрозуміють необхідність дбайливого ставлення до "Трав'янчика").
5. Мовний розвиток (діти вміють граматично правильно будувати свої відповіді на питання, вміють задавати питання, стежити за логікою свого висловлювання).
6. Учні проявляють інтерес і допитливість до пізнавальної і творчої діяльності.
7. Підвищать рівень екологічної культури (діти розуміють необхідність дбайливого ставлення до природи).
8. Діти вміють налагоджувати дружні взаємини з однолітками.
9. Всі учасники проєкту (учні, вчителі, батьки) отримають позитивні емоції від отриманих результатів.
План реалізації проєкту:
1. Підготовчий етап: визначення мети і завдань проєкту, збір інформаційного матеріалу, створення умов для організації роботи, складання плану заходів щодо організації дитячої діяльності.1-й тиждень.
2. Основний етап: ознайомлення дітей з Трав'янчиком з магазину, порівняння, процес виготовлення Трав'янчика своїми руками, догляд за ним,спостереження. 2-а, 3-й тиждень.
3. Заключний етап: підводяться підсумки, підсумкова бесіда.4-й тиждень.
Етапи реалізації
І. Організаційний
1. Бесіда з батьками "Екологічна іграшка-Трав'янчик" (обговорити цілі та завдання проєкту, сформувати інтерес у батьків по створенню умов для реалізації проєкту).
Вчителі, батьки, 1-й тиждень.
2. Консультація для батьків "Навіщо потрібен город на підвіконні?".
Вчителі, батьки 1-й тиждень.
ІІ. Підготовчий
1. Підбір наочно-дидактичних посібників, демонстраційного матеріалу, природного матеріалу, художньої та наукової літератури, придбання необхідного обладнання (створити умови для реалізації проєкту "Екологічна іграшка" Веселі тварини ").
Вчителі, батьки 1-й тиждень.
2. Розгляд книг, ілюстрацій про рослини, розгадування загадок (викликати інтерес до рослин, бажання піклуватися про них, поглиблювати і розширювати знання про види рослин).
Вчителі, учні, 2-й тиждень.
ІІІ. Проєктна робота
1. процес виготовлення екологічної іграшки (викликати інтерес при вирощуванні декоративної рослини).
Вчителі, учні, 2-й тиждень.
2. Досвід-спостереження за вирощуванням екологічної іграшки (вчити дітей помічати зміни, які відбуваються під час проростання зерен пшениці,трави до появи його перших пагонів)
Вчителі, учні, 3- 4-й тиждень.
3. Праця в куточку природи (продовжувати вчити дітей правильно будувати судження і робити висновки про створення сприятливих умов; отримати необхідні умови для зростання Трав'янчика).
Вчителі,учні, 3-4-й тиждень.
V. Обговорення та презентація
1. Ігрова діяльність: "Назви ласкаво", "Скажи навпаки", "Що спільного і чим відрізняється", "Знайди Трав'янчика за описом".
Продуктивна діяльність: малювання "Травка в Колобка ", ліплення з пластиліну "Колобок", аплікація "Колобок"; сюжетно-рольова гра "Перукарня"; Рухлива гра "Колобок".
Вчителі, учні, 3-4-й тиждень.
2. Розгадування загадок, читання і розучування віршів.
Вчителі, учні, 3-4-й тиждень.
3. Спостереження "Виросла" зачіска "у звірка?". (Продовжувати вчити дітей помічати зміни в рості і в розвитку декоративних рослин.)
Вчителі, учні, 3-4-й тиждень.
4. Стрижка Трав'янчика і розповідання віршів про свого "вихованця"
Вчителі,учні, 5-й тиждень.
VІ. Підбиття підсумків
Проаналізували усі разом пророблену роботу. Вироби яскраві за своїм змістом, привертають увагу.
Кожен себе відчув дослідником. Діти навчилися доглядати за рослинами, знають умови необхідні для росту і розвитку. Учні люблять діяти. Світ навколо спостерігали практично,а свої дії поєднували із спостереженням за результатами.
Навчились розуміти стан рослин, а значить дитина вчиться співчувати. Залучення до посильної праці – це перш за все розвиток таких якостей, як відповідальність, цілеспрямованість.
Зелене царство викликало величезний інтерес у дітей. Вони побачили в зеленому паростку живу істоту, життя якої цілком залежить від того,отримує він догляд чи ні. Отже, город на підвіконні в школі сприяє розвитку допитливості і спостережливості у дітей
У ході реалізації проєкту створилася атмосфера свята, що викликало в усіх учасників (батьків, учнів) позитивні емоції, досвід, вміння радіти красі вирощуваних рослин.
Дослідницька діяльність забезпечує формування реалістичних уявлень про окремі об’єкти чи явища природи,потреби живих організмів, зв’язки та залежності у природі в їх багатоступеневій послідовності та єдності, комплексно впливає на почуттєву і діяльнісну сфери особистості дитини. Своє завдання вбачаємо в тому, щоб у спілкування з природою гартувати учнів, комфортно для них розв’язувати різноманітні освітні завдання, плекати високу духовність моральні почуття. Бо на своїй землі й посаджене власноруч деревце та квітка найгарніші й найкращі.
Магазинні Трав'янчики
Процес виготовлення Трав’янчика власними руками
Зелений, пахучий, зовсім не колючий.
Ми з нетерпінням чекали поки виросте травичка!
Наш веселий город!
На віконці ти ростеш, на іграшку ти схожий.
Вірші
Наш Травянчик - символ року!
З ним живе сама природа.
Він росте і зеленіє
І зимою душу гріє.
Мій Трав'янчик
по кличці Стрибун,
Він росте у всіх на виду,
Як трава в зеленому саду.
У нас виріс хлопчик
На ім'я Травянчик.
Ростили, поливали,
Любов даровували.
Еко-живчик, мій улюблений.
На віконці ти ростеш,
На іграшку ти схожий.
радуєшь нас кожен день,
Еко-живчик,мій хороший!
Консультація для батьків
«Навіщо потрібен город на підвіконні?»
Багато батьків, які мають свої городи, не підозрюють, що зелене царство почне викликати величезний інтерес дитини, якщо дорослі навчать спостерігати за рослиною, бачити в зеленому паростку живу істоту, життя якого цілком залежить від того, отримує він догляд чи ні. Тільки за допомогою дорослих учень може зрозуміти, що життя рослини залежить від наявності тепла, світла і гарного грунту, навчиться відрізняти здорову і сильну рослину від слабкої і кволої, що вимагає «лікування». Навчившись розуміти стан рослин, дитина буде співчувати і доглядати. Таким чином, вирішуються завдання пізнавально-дослідного, соціально-особистісного, естетичного розвитку дитини.Учні люблять діяти. Світ навколо себе вони пізнають практично, а свої дії поєднують із спостереженнями за результатами. Практичною діяльністю є безпосередня участь дітей в догляді за рослинами. Залучення до посильної праці по догляду за рослинами - це, перш за все, розвиток таких якостей, як відповідальність за виконання доручення, за отриманий результат, цілеспрямованість. Город на підвіконні в школі сприяє розвитку допитливості і спостережливості у дітей шкільного віку. Він здатний розширити уявлення дітей про рослини, як живі організми, про умови, необхідні для росту і розвитку, розвивати етичне почуття, вміння радіти красі вирощувних рослин.