Пізнавально-математичний квест "Сходинки успіху"

Про матеріал
Цей урок допоможе формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, розвивати творчий потенціал учнів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками квесту, працювати в групі, підвищити мотивацію до вивчення математики
Перегляд файлу

Тема: Пізнавально-математичний квест "Сходинки успіху"

Мета: формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної  компетенцій, розвивати творчий потенціал учнів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками квесту,  працювати в групі, підвищити мотивацію до вивчення математики.

Обладнання: ІКТ, конверти із завданнями, кульки, скринька, монети.

Хід заняття

I. Організаційний момент.

Доброго дня всім учасникам математичного квесту.

II. Мотивація

Геніальний французький учений Блез Паскаль, який в молоді роки пізнав найвищий політ музи, писав: «Предмет математики настільки серйозний, що не можна втрачати момент, зробити його трохи цікавішим».

Квест (від англ. Quest) – пошук, пошук щастя, знання, істини, пошук пригод.

Квест - інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками.

Кожному з вас хочу побажати на цьому занятті бути:

У - успішним

С - самовпевненим

П – працьовитим

І – інформованим

Х – хоробрим

У – уважним

Вчитель: Жила-була цариця, а звали її Математика. Вона була дуже працьовитою, розумною і відповідальною.

В 2023 році вирішила вона помандрувати по землях свого королівства. Перевірити, як живе її народ. Але подорож її нелегка, з великими перепонами. Подолати всі труднощі і перешкоди допоможемо ми - учні 3 класу.

Але ви не просто будете проходити цей складний, але цікавий шлях, ви будете підніматися сходинками успіху, виконуючи різні завдання, отримуючи золоті монети.

 

Перша група - «Сума», друга група - «Різниця», третя група - «Добуток», четверта група -  «Частка».

Повторення правил роботи в групі.

  1. Команда має працювати  дружно та злагоджено.
  2. Участь повинні приймати  всі учасники .
  3. Прислухатися до порад товаришів.
  4. Коли команда виконала завдання , вони взявшись за руки піднімають їх вгору.

 

  • Оголошую старт квест – уроку! Бажаю всім успіху!

 

ІІІ. Перша сходинка нашого квесту називається «Розминка».

Кожний учасник групи називає вираз табличного множення або ділення, перший називає свій , другий повторює вираз першого і називає свій, третій повторює першого, другого і називає свій і так далі. Останній учасник називає всі попередні і свій. В кінці перший учасник називає всі вирази.

Друга сходинка квесту – «Обчисли вирази»

У кожної групи на парті є листок з виразами, у конверті є значення цих виразів. Потрібно їх обчислити, підібравши з конверта відповідне значення.

340 + 120             30

460 – 250             210

630 – 600             460

720 – 20               830

260 + 340             700

480 + 350             600

Третя сходинка квесту – «Чарівна кулька» ÐšÐ°Ñ€Ñ‚Ð¸Ð½ÐºÐ¸ по запросу "кульки"

 

 

Завдання: вчитель зачитує по 3 питання кожній групі по черзі. За кожну правильну відповідь група отримує золоту монету.

Діти лопають кульку, у кульці 3 запитання, треба дати на них відповіді.

(Запитання знаходяться у кульках)

І група

  1.    По чому люди часто ходять, але  ніколи  не їздять?   (По драбині.)
  2.    Скільки хвилин потрібно варити круте яйце? (Жодної, бо во­но вже зварене.)
  3.    Коли чорній кішці найлегше пробратись у хату? (Коли двері відчинено.

ІІ група

  1. Без чого не можна побудувати дім? (Без кутів.)
  2. За що учня вигнали з класу? (За двері.)
  1.   Чому капелюхи носять? (Тому що самі вони не ходять.)

ІІІ група

  1. Хто найбільшу шапку носить? (Хто найбільшу голову має.)
  2. Скільки спиць треба для доброго колеса. (Жодної, бо колесо і так добре.)

9.У кого є ще такі голки, як у їжака? (У їжачихи.)

IV група

10. Через що ви ходите до школи? (Через поріг.)

11.Який вогонь не пече? (Намальований.)

12.У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона і справна? (У повну.)

Четверта сходинка квесту – «Розв’язання задач»

Розв’язати віршовані задачі.

 

                     І група                                                              ІІ група

Є  у нашого Андрійка

8 монет по 2 копійки.

Мабуть, кожен із вас знає,

Скільки грошей Андрій має?

 

 

Квіти дівчинка збирала

І в букетик їх складала.

6 букетів по 8 квіток.

Скільки всього, дітки, квіток?

 

ІІІ група

 

                         IV група

48 карасів                                                                                              Наловили ми усі.                                                                                              А нас було всього 6,                                                                                            Скільки рибки кожен з’їсть?

 

 

У малої Галинки

30 ягід малинки.

5  друзям роздала.

По скільки ягідок дала?

П’ята сходинка квесту – « Випадкове колесо»

Інтерактивна вправа

Шоста сходинка квесту – «Загадкова скринька»

 

 

 

Учасникам групи треба здогадатися, що за предмет знаходиться в загадковій скриньці. Допоможуть їм у цьому питання. (У скриньці лежить годинник)

Що за чудова річ?

1)​ Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хто візьме на себе сміливість назвати ім’я винахідника.

2)​ Один із різновидів називається клепсидрою.

3)​ Майже у кожного з вас є ця чудова річ.

4)​ У математиці без неї важко обійтися, особливо розв’язуючи задачі на рух.

5)​ До цієї речі можна дібрати означення: сонячний, водяний , механічний, електронний, протиударний.

6)​ Цій речі присвячено загадку : Маю диво на стіні: каже «Так» не каже «Ні».

(Годинник)

Сьома сходинка квесту – «Робота з цеглинками лего»

Інтерактивна вправа

Восьма сходинка квесту – «Геометрична»

У кожної групи конверти  з  геометричними  фігурами. Скласти  предмети (зайчик, вантажний автомобіль)

IV  Підсумок гри

Вчитель. Ось і підійшов наш квест до кінця. Ми впевнено піднімалися сходинками і піднялися на найвищу сходинку успіху. А якого успіху досягла кожна група дізнаємося, підрахувавши золоті монети.

У кожного з вас є кольорові квадратики. Запишіть на них своє прізвище та ім’я  і оцініть самі себе, прикріпивши його до відповідної сходинки.

Цариця Математики дуже вдячна вам за те , що допомогли їй у подорожі її королівством. Золоті монети, які отримали групи, залишаються її учасникам, як подарунок від Математики. Їх можна смакувати!

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 серпня 2023
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку