Тема: Пізнавально-математичний квест "Сходинки успіху"
Мета: формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, розвивати творчий потенціал учнів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками квесту, працювати в групі, підвищити мотивацію до вивчення математики.
Обладнання: ІКТ, конверти із завданнями, кульки, скринька, монети.
Хід заняття
I. Організаційний момент.
Доброго дня всім учасникам математичного квесту.
II. Мотивація
Геніальний французький учений Блез Паскаль, який в молоді роки пізнав найвищий політ музи, писав: «Предмет математики настільки серйозний, що не можна втрачати момент, зробити його трохи цікавішим».
Квест (від англ. Quest) – пошук, пошук щастя, знання, істини, пошук пригод.
Квест - інтелектуальне змагання з елементами рольової гри, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими учасниками.
Кожному з вас хочу побажати на цьому занятті бути:
У - успішним
С - самовпевненим
П – працьовитим
І – інформованим
Х – хоробрим
У – уважним
Вчитель: Жила-була цариця, а звали її Математика. Вона була дуже працьовитою, розумною і відповідальною.
В 2023 році вирішила вона помандрувати по землях свого королівства. Перевірити, як живе її народ. Але подорож її нелегка, з великими перепонами. Подолати всі труднощі і перешкоди допоможемо ми - учні 3 класу.
Але ви не просто будете проходити цей складний, але цікавий шлях, ви будете підніматися сходинками успіху, виконуючи різні завдання, отримуючи золоті монети.
Перша група - «Сума», друга група - «Різниця», третя група - «Добуток», четверта група - «Частка».
Повторення правил роботи в групі.
ІІІ. Перша сходинка нашого квесту називається «Розминка».
Кожний учасник групи називає вираз табличного множення або ділення, перший називає свій , другий повторює вираз першого і називає свій, третій повторює першого, другого і називає свій і так далі. Останній учасник називає всі попередні і свій. В кінці перший учасник називає всі вирази.
Друга сходинка квесту – «Обчисли вирази»
У кожної групи на парті є листок з виразами, у конверті є значення цих виразів. Потрібно їх обчислити, підібравши з конверта відповідне значення.
340 + 120 30
460 – 250 210
630 – 600 460
720 – 20 830
260 + 340 700
480 + 350 600
Третя сходинка квесту – «Чарівна кулька»
Завдання: вчитель зачитує по 3 питання кожній групі по черзі. За кожну правильну відповідь група отримує золоту монету.
Діти лопають кульку, у кульці 3 запитання, треба дати на них відповіді.
(Запитання знаходяться у кульках)
І група
ІІ група
ІІІ група
9.У кого є ще такі голки, як у їжака? (У їжачихи.)
IV група
10. Через що ви ходите до школи? (Через поріг.)
11.Який вогонь не пече? (Намальований.)
12.У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона і справна? (У повну.)
Четверта сходинка квесту – «Розв’язання задач»
Розв’язати віршовані задачі.
І група ІІ група
Є у нашого Андрійка 8 монет по 2 копійки. Мабуть, кожен із вас знає, Скільки грошей Андрій має?
|
|
Квіти дівчинка збирала І в букетик їх складала. 6 букетів по 8 квіток. Скільки всього, дітки, квіток?
|
ІІІ група |
|
IV група |
48 карасів Наловили ми усі. А нас було всього 6, Скільки рибки кожен з’їсть?
|
|
У малої Галинки 30 ягід малинки. 5 друзям роздала. По скільки ягідок дала? |
П’ята сходинка квесту – « Випадкове колесо»
Інтерактивна вправа
Шоста сходинка квесту – «Загадкова скринька»
Учасникам групи треба здогадатися, що за предмет знаходиться в загадковій скриньці. Допоможуть їм у цьому питання. (У скриньці лежить годинник)
Що за чудова річ?
1) Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хто візьме на себе сміливість назвати ім’я винахідника.
2) Один із різновидів називається клепсидрою.
3) Майже у кожного з вас є ця чудова річ.
4) У математиці без неї важко обійтися, особливо розв’язуючи задачі на рух.
5) До цієї речі можна дібрати означення: сонячний, водяний , механічний, електронний, протиударний.
6) Цій речі присвячено загадку : Маю диво на стіні: каже «Так» не каже «Ні».
(Годинник)
Сьома сходинка квесту – «Робота з цеглинками лего»
Інтерактивна вправа
Восьма сходинка квесту – «Геометрична»
У кожної групи конверти з геометричними фігурами. Скласти предмети (зайчик, вантажний автомобіль)
IV Підсумок гри
Вчитель. Ось і підійшов наш квест до кінця. Ми впевнено піднімалися сходинками і піднялися на найвищу сходинку успіху. А якого успіху досягла кожна група дізнаємося, підрахувавши золоті монети.
У кожного з вас є кольорові квадратики. Запишіть на них своє прізвище та ім’я і оцініть самі себе, прикріпивши його до відповідної сходинки.
Цариця Математики дуже вдячна вам за те , що допомогли їй у подорожі її королівством. Золоті монети, які отримали групи, залишаються її учасникам, як подарунок від Математики. Їх можна смакувати!