Пізнавально-розважальна гра "Я люблю Україну"

Про матеріал
Цей матеріал дає змогу учням розширити та поглибити знання про Україну; розвивати пізнавальний інтерес до історії, природознавства,географії, вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності; формувати вміння відстоювати власну думку, аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, працювати командою, поважати думку інших; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, мови, активну громадську позицію, повагу до своєї Батьківщини,почуття. гордості, що ти українець; пробуджувати національну свідомість.
Перегляд файлу

                                                       Комунальний   заклад

«Вільнянська  спеціальна  загальноосвітня  школа-інтернат»

                              Запорізької  обласної   ради

 

                        

           

                                 

                                  

                  Провели:  вчитель  історії Зайцева І.П.,

                                        вчитель природознавства Ткаченко І.А                                   

                                        вчитель географії Івженко В.П

                   

 

Пізнавально-розважальна  гра  для  учнів  7-10  класів

«Я люблюУкраїну»

Мета: розширити та поглибити знання учнів про Україну;  розвивати пізнавальний інтерес до  історії, природознавства,географії,  вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності; формувати вміння відстоювати власну думку, аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, працювати командою, поважати думку інших; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, мови, активну громадську позицію, повагу до своєї Батьківщини,почуття гордості, що ти українець; пробуджувати національну свідомість.

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, презентація, емблеми синього та жовтого кольорів зі смайликами для учасників, плакати з девізами команд, роздаткові матеріали для конкурсів, святково прикрашений клас.

Музичне оформлення: українські народні пісні (виконання учасниками команд).

                                   Хід   заходу

На фоні музичної заставки «Я люблю Україну» демонструються фотографії різних куточків  України (слайд 1)

                                http://2siexample.opera.www.i-social.ru/imglib/640/01/80/FD/25230656.jpg

Ведуча.   

                У всіх   людей одна святиня.

                Куди не глянь, де не спитай.

               Рідніша їм своя пустиня,

               Аніж земний в пустині рай.

                    Їм красить все їх рідний край.

                    Нема без кореня рослини.

                    А нас, людей, без Батьківщини.

                                                  М.Чернявський

Ведуча.  Батьківщина, Вітчизна, Отчий край – ці слова означають місце народження кожного з нас на прекрасній планеті Земля, місце, де  живеш ти і твоя сім’я,  місце, яке ти називаєш краєм, тому що воно любе та миле твоєму серцю. Україна – це наша Батьківщина. І кожен з нас пишається тим, що народився і живе на такій чудовій, багатій,  мальовничій землі. Тут жили наші предки,  живуть наші батьки – тут корінь роду українського. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося до сліз, почувши рідне слово. Сьогодні є нагода довести, що ми любимо Україну, її мову, природу, історію багато знаємо про неї, та готові дізнатися ще більше.

Ведуча. Доброго дня, друзі!  Розпочинаємо пізнавально-розважальну гру «Я люблю Україну». Сьогодні змагаються дві команди  «Сині» та «Жовті».              Девізи команд  (діти називають свої  девізи)

Девіз  команди «Синіх»:  Перемога буде нині,  бо ми команда «Сині»!

Девіз команди «Жовтих»: «Жовті» теж не відстають, вуха «Синім» надеруть!»

Ведуча . А зараз дуже стисло про правила гри.  Безкомпромісна, жорстока і водночас весела гра буде тривати 8 раундів. Кожен раунд буде мати свої правила і систему оцінювання. Слідкувати за кількістю  балів буде лічильна комісія – наше шановне журі. Члени журі будуть оголошувати результати після кожного раунду.

Перший раунд «Фотоконкурс» (слайд №2)

Ведуча. Перший раунд буде присвячений чарівним куточкам нашої країни. Напевно багато хто з вас не знає, що не обов’язково їхати у Францію, щоб побачити Нотр-Дам-де-Парі. Можна побувати в Києві і оглянути будинок з химерами. Оперний театр у Львові нічим не поступається Старій опері у німецькому місті Франкфурті. Зараз кожній команді по черзі буде показано 5 фото. Після короткого обговорення капітан команди дає відповідь на запитання: «Що зображено на фото?». Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

(слайди №3 )

Команда «СИНІ»

Команда «ЖОВТІ»

Києво -Печерська Лавра

Дніпровська ГЄС

О. Хортиця. Козацька миска

Карпатські гори

Аскольдова Могила

Місто Київ. Будинок Верховної ради.

Заповідник Асканія Нова

Місто Вільнянськ. Пам’ятник воїнам-  визволителям від німецько-фашистьских загарбників

 

(Журі оголошує результат  раунду)

Другий раунд «Мовний» (слайд № 4)

Ведуча .  Другий  раунд присвячений нашій калиновій українській мові. «Хто не знає мови народу, на землі якого живе, той  є або гостем, або наймитом, або ж окупантом». Нам треба довести, що ми знаємо рідну мову і пишаємось своїми знаннями.  Другий раунд складається з  трьох турів. 

Тур №1. «Утворюємо нові слова».  (слайд № 5)

  Ведуча. У Чорному та Азовському морі островів дуже мало. Найбільшим серед них є острів Джарилгач (слайд № 6). Ваше завдання утворити якомога більше слів з букв, що утворюють назву цього острова. Це мають бути іменники. Кожна команда по черзі називає слово. Кожне назване слово оцінюється 1 балом. Слова не повинні повторюватися.

Жара, жага, дар, жир, рада, Лара, Рига, Алжир, лаги, жар, ар, Чад, раджа, лад.          

Тур №2. «Перекладач»    (слайд № 7)

Ведуча.    Кожна команда повинна перекласти 5 висловів з російської мови на українську. Кожен гравець відповідає без допомоги учасників команди. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.  

 Команда «СИНІ»

Команда «ЖОВТІ»

Равнина

Город

Флаг

Роза

Одуванчик

Больница

Старина

Писатель

Рисунок

Страна

 

Тур № 3. «Поясни слово».  (слайд №8)

Ведуча. Ми пропонуємо вибрати правильне твердження з трьох запропонованих.

КРИЦЯ-  (слайд № 9)

1.Сленг на якому розмовляють дуже круті хлопці;                                                                                                                                                                                       

2.Сталь вищого ґатунку;

3.Криниця (скорочена  назва).

ОЧІПОК – (слайд №10)

1.Частина деревини після розпилу;

2.Головний убір заможних жінок;

3.Прилад для обробки пшениці.

КУЛІШ- (слайд № 11)

1.Сир з овечого молока;

2.Густий суп із пшона;

3.Солодка рідка страва з сушених фруктів.

ШИНКА- (слайд №12)

1.Харчовий продукт отриманий з молока;

2.Приправа з висушеної кори тропічних дерев;

3.Копчене м'ясо

А зараз оголошується музична  пауза. (Пісня)

(Журі оголошує результат  раунду)

Третій раунд «Вірю не вірю»  (слайд №13)

Ведуча. Кожній команді будемо ставити одне запитання. Відповісти потрібно одним словом – «Так», або «Ні». За кожну правильну відповідь 1 бал.  (слайд №14)

  1. Чи вірите в те, що в Україні є «співучі піски»? (Так)
  2. «Ясне сонечко» це прізвисько князя Ярослава Мудрого?  (Так)
  3. Чи правда, що в Україні дії «Закон про сало»? (Ні)
  4. Чи правда,що  першу школу для дівчат відкрила княгиня Ольга? (Ні)
  5. Чи правда, що Ю.Гагарін відлітаючи в космос сказав: «Поїхали!» (Так)
  6. Чи правда, що в Україні є маєток Святого Миколая? (Так)
  7. Чи правда, що найстаріше дерево в Україні- це дуб на острові Хортиця, якому 700 років) (Ні) (Найдавніший дуб 1300р. Знайдений в Рівненській  області?
  8. Чи правда, що «Ще не вмерла Україна» - це назва гімну України? (Так)
  9. Чи правда, що долар – грошова одиниця України? (Ні)
  10. Чи  правда, що дельфіни годують своїх дітей молоком? (Так)
  11. Чи правда,що фламінго має пір’я рожевого кольору тому, що він їсть рожевих рачків? (Так)
  12. Чи правда, що в минулому столицею України було місто Харків? (Так)
  13. Чи  правда, що в школах спочатку навчали тільки хлопчиків? (Так)
  14. Чи правда, що місто Запоріжжя раніше мало назву Олександрівськ?  (Так)
  15. Чи правда, що південь нашої Запорізької області омивають води Чорного моря? (Ні)
  16. Чи правда, що в Кам’яному кар’єрі  нашого Вільнянського району видобувають золото? (Ні)

(Журі оголошує результат  раунду)

Четвертий  раунд «Славетні українці».  (слайд №18)

Ведуча. Кожній команді даємо список з переліком видатних українців. Вам  треба пояснити, чим  уславились ці люди

Команда «СИНІ»

Команда «ЖОВТІ»

Андрій Шевченко - футболіст

Тарас Шевченко – укр.поет

Катерина Білокур - художниця

Володимир Зеленський - шоумен

Юрій Гагарін - космонавт

Юлія Тимошенко – політик

Віктор Ющенко- колишній Президент України

Богдан Хмельницький - гетьман

Ані Лорак - співачка

Лілія Подкопаєва - гімнастка

Іван Франко – укр.письменник

Таісія Повалій - співачка

Святослав Хоробрий – укр.князь

Володимир Кличко - боксер

Влад Яма - танцюрист

Леонід Кравчук – колишній Президент України

Микола Амосов - хірург

Павло Попович - космонавт

(Журі оголошує результат  раунду)

П’ятий раунд «Народні промисли та ремесла»  (слайд №19)

Ведуча. Кожній команді вручаємо кошик, у якому складені певні речі, які стосуються теми раунду. Ви спочатку роздивіться  ці предмети, порадьтесь між собою. А потім назвіть предмет – та вид традиційно – українського промислу чи ремесла, з яким він пов'язаний.

Кошик для команди «СИНІ»

Кошик  для команди  «ЖОВТІ»

Тканина –ткатство

Мед  -бджолярство

Вишиванка  - вишивання

Хвіст лисиці - полювання

Глечик – гончарство

Яблуко - садівництво

Суш.риба – рибальство

Картопля - огородництво

Пшениця -  землеробство

Ножиці -

(Журі оголошує результат  раунду)

А зараз оголошується музична  пауза. (Пісня)

Шостий раунд «Українська   кухня» (слайд №20)

 Ведуча.  Українська кухня – це така ж спадщина українського народу , як і мова,  література, мистецтво, звичаї – це неоціненний скарб і здобуток, яким можна та варто пишатися, який не слід забувати. Створювалась вона  протягом багатьох років.

Отож,кожній  з команд  ми приготували торбинки  з різним насінням. Перше  завдання – відгадати,  що знаходиться в кожній торбинці, а точніше за описом рослини та її насінням назвати саму рослину.

Для  команди «СИНІ»

  1. Запис з щоденника Христофора  Колумба:

1492 рік,  острів Куба. «Я бачив тут рослину, яку місцеві аборигени називають маїсом і щодня використовують в їжу». В Україні вона відома з 17 ст. Ми в селі садимо її насіння коли розпустить бруньки дуб. А починаємо вживати коли достигне  її чілка.   (Кукурудза).

  1. Він прийшов до нас з Південної Америки.  До кінця ХХ століття його садили, як декоративну рослину і назвали «квітка сонця». Винахідливий селянин на Полтавщині поклав його під прес і вижав з нього масло, яке ми тепер просто називаємо  олією. (Соняшник).

Для  команди «ЖОВТІ»

  1. Вчені до сих пір не прийшли до єдиної думки звідки взялася дана культура – Америки, Китаю чи Єгипту. Відомо, що древні люди знали про її користь та  використовували не лише в їжу, але і у косметології. Маски з цього насіння дуже любила Клеопатра, а вона знала толк в красі. В Європі з неї вперше було створено косметичну пудру, що користувалась великим попитом. А італійці  навили весь світ споживати не лише насіння, а й молоді зелені стручки. Велика  її кількість споживається під час посту з квашеною капустою, як перша страва, або присмачена золотистою цибулею.  (Квасоля).
  2. Це  найбільша в світі ягода вперше привезена з далекої Мексики і має дослівний переклад – ослячий огірок. «Гар» - осел, а «буза» - огірок. Ходить …… по городу і питається свого роду. (Гарбуз).

(Журі оголошує результат  раунду)

Сьомий  раунд  «Спортивний». (слайд № 21)

Ведуча.  Кожна команда повинна  відгадати зашифровану назву спортивної гри.

Для  команди «СИНІ»

Беруть активну участь  у цій грі,

Одразу двадцять два богатирі.

М’яча катають всі у чистім полі,

З метою гол забити, саме де?  ( в футболі)

Для  команди «ЖОВТІ»

Кошик висить угорі на щиті,

Щит на достатній вгорі висоті.

Адже спортсмени високі й стрункі,

Просто у грі заробляють очки.

Влучно м’яча  до кільця закидають,

Як цей вид спорту, скажіть , називають? (Баскетбол).

Восьмий раунд «З’їж  яблуко»  (слайд №22)

Ведуча. Проведемо  гру «З’їж яблуко».  У наших пращурів  з’їсти яблуко означало перейняти знання, силу та мудрість предків. В нашій грі це буде зовсім не легко.

(Журі оголошує результат  раунду)

Ведуча. А зараз оголошується музична  пауза. (Пісня). Підведення підсумків.

Ведуча. Закінчилася наша гра, де ви  показали,  що добре  знаєте історію, природу, звичаї і традиції, культуру нашого народу. Тобто,  ви є гідними громадянами України.  Тож давайте виразимо наші почуття до неї і всі разом скажемо про це: «Я  люблю  Україну!»  (слайд №23)

                             

 

 

docx
Додав(-ла)
Зайцева Ирина
Додано
13 січня 2021
Переглядів
1416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку