ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Кафедра педагогіки та менеджменту освіти
ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ
ТЕМА: «Пізнанай самого себе і ти пізнаєш світ»
Студента ІІІ курсу МІЕ17Б групи
Фізико-математичного факультету
Спеціальності математика
Гаврюшенка Романа Віталійовича
Кропивницький – 2020
Мета заходу: формування ціннісного ставлення до себе, формування морально-духовної особистості.
Завдання заходу:
Форма проведення: бесіда.
Обладнання і наочність: дошка та крейда.
Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:
http://referat-ok.com.ua/psihologiya/rozvitok-i-formuvannya-osobistosti
https://pidruchniki.com/17481012/psihologiya/samopiznannya
http://referat-ok.com.ua/psihologiya/samopiznannya
https://stud.com.ua/26795/filosofiya/filosofiya_lyudini
https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=3361
http://ru.osvita.ua/vnz/reports/pedagog/14319/
Рекомендовані учням джерела інформації:
http://www.etica.in.ua/samopiznannya-ta-sens-vlasnogo-zhittya/
https://t1.ua/porady/4539-metody-samovdoskonalennya.html
Попередня підготовка: формування ради по підготовці, пошук інформації, планування, залучення до проведення заходу учнів (діагностика, підбір актуальної теми). При підготовці до класної години можна провести анкетне опитування.
Хід виховного заходу
І. Вступна частина:
Сьогодні, ми з Вами поговоримо про самопізнання. На сьогоднішній день ми маємо змогу аналізувати життя інших, тим самим вчитися на їх помилках. Але ми забуваємо враховувати те що, шлях до самопізнання для кожного є свій, та розпочинати його слід з аналізу власних вчинків, поведінки та їх оцінки.
Пропоную кожному з вас заповнити анкету, яка допоможе почати аналіз над собою:
1. Що я знаю про самого себе (моє здоров'я, мій характер, тип нервової діяльності, моя духовність, мої цінності)?
2. Що я знаю про інших людей?
3. Чи маю я самовдосконалюватись? Чому?
4. Хто або що допомагає мені в самопізнанні, у саморозвитку (учителі, батьки, друзі, читання книг, ЗМІ)?
5. Людина, якою я пишаюся? Чому?
ІІ. Основна частина:
Для початку розглянемо одну з праць Сократа «Пізнай самого себе». Він говорив, що лише через самопізнання можна виявити свої здібності: “…хто не знає своїх слабких місць, той не знає себе. Знання робить для людей багато користі, а незнання самого себе - приносить лише нещастя. Хто пізнав себе, той знає, що для нього корисно, і свідомо оцінює свої можливості. Реалізуючи їх, людина задовольняє свої потреби і живе щасливо. І, навпаки, присвятивши своє життя не своїй справі, вона помиляється, стає нещасливою”
Система взаємопов’язаних запитань:
Чи згодні ви з позицією Сократа? (згодні –розуміють, незгодні-не розуміють; підвести до розуміння)
Як ви гадаєте скільки часу йде на самопізнання? (оцінка часу; можливі варіанти, що не варто витрачати часу)
Як ви гадаєте, чому він наголошував на щасті? (щастя - як задоволення від своєї досконалості, прагнення до підвищення самооцінки)
Чому незнання себе приносить нещастя? (приводить до помилок, котрі залишають слід на житті людини та негативний досвід, розчарування)
Що означає даний уривок: « …хто не знає своїх слабких місць, той не знає себе»? (слабкі місця - виправляти та редагувати, тому що це шлях самовдосконалення, самоствердження, задоволеності собою)
Що означає пізнати самого себе? Що таке знання себе? (розуміння свого характеру, знання своїх слабких та сильних сторін)
Чи будете ви щасливі, займаючись справою котра вам не по душі?(ні, підводить до розуміння щастя - в улюбленій справі. Якщо за неї багато платять => в грошах щастя? Здоров’я?(приклад робота шахтаря- багато оплачувана, але забирає здоров’я. Ціна вибору.))
Чи варто витрачати час на самопізнання?(Аналіз чому? Для чого це потрібно? Варто. Так як прогрес у світі висуває вимоги до сучасної людини. «Не варто» Приклад: Ілон Маск, хлопець котрий зміг, хоч був закритим)
Чи Сократ має рацію? (підведення підсумків даної ситуації та перевірка рівню засвоєння)
Підготовлені приклади, підводки для корегування ймовірних думок суджень учнів:
Шкільні роки Ілона Маска були не самими кращими. Подекуди він не мав друзів та з нього знущалися. Проте він читав все, до чого дотягувалися руки від самого пробудження і до моменту, коли потрібно лягати спати. Коли закінчилися книги він почав читати енциклопедії. «Я просто читав багато книг і намагався не вставати у людей на шляху».
Друге інформаційне повідомлення: викладання інформаційного матеріалу (прийоми реалізації: учитель у формі повідомлення)
Нещодавно я прочитав статтю під назвою «Що потрібно робити для самопізнання та саморозвитку?». Я наткнувся на такі вказані пункти:
Система взаємопов’язаних запитань:
Тому, давайте разом спробуємо «розгадати ці ключі до щасливого життя», описавши кожен з них (Підготовлені приклади, підводки для корегування ймовірних думок суджень учнів):
І) Солістка гурту The Hardkiss Юлія Саніна в одному із інтерв’ю відповіла на питання: у чому потрібно встигнути реалізувати себе до 30-ти років? «Самоконтроль та подорожування по іншим країнам».
ІІ) «Найшвидше за все вчишся у 3-х випадках: до 7-ми років, на тренінгах, і коли життя загнало тебе в кут.» — Стівен Кові.
ІІІ) «Ви ніколи не зможете вирішити якусь проблему, якщо збережете те мислення і той же підхід, який привів вас до неї.» — Альберт Ейнштейн.
ІV) „Когда я вижу кого-то, кто просто следует своей мечте и добивается успеха, делает только то, что хочет делать и ни перед кем за это не отвечает, конечно, не причиняя этим никому вреда, я считаю, что это прекрасно.“ — Джонни Депп
ІІІ. Заключна частина:
Пізнавальна активність сприяє інтелектуальному розвитку. В.Сухомлинський з цього приводу писав: «лінощі, недбальство, слабовілля, розпущеність у навчанні означають, що ти закладаєш корінь свого паразитного існування»
Людині потрібно самовдосконалюватися. Роблячи такі подарунки собі, ви будете себе почувати краще, і смутку у вашому житті не буде місця.
Самовдосконалення – кропітка і регулярна робота, що вимагає часу і сил. Самовдосконалення завжди починається з постановки цілей, тобто з осмислення себе і своїх потреб. На практиці це можна здійснити наступним чином: сядьте в тиші і обміркуйте, що у вашому житті вас влаштовує на 100%, а які аспекти ви хотіли б змінити. Саме над ними і належить попрацювати найближчим часом. Поставивши мету, необхідно розпланувати її досягнення. Це шлях до того, щоб стати кращим, розумнішим і сильнішим.
Тому, на останок завершимо нашу бесіду висловом відомого українського поета та філософа Г.С. Сковороди: «Щастя твоє в тобі самому: пізнавши себе, пізнаєш усе, а не пізнаєш себе, ходитимеш у темряві». Дякую за вашу активність. Ви – молодці! Сьогодні ви отримали певні настанови як стати кращими. Відчуйте різницю уже сьогодні. Тільки практика, тільки хардкор!