План - конспект уроку №26 ,,У музичному театрі. Балет,, 5 клас

Про матеріал

План - конспект уроку № 26 ,,У музичному театрі. Балет,, за підручником «Музичне мистецтво» 5 клас, Л.Масол, Л.Аристова. Презентація та музичний матеріал подані окремо.

Зміст архіву
Перегляд файлу

План - конспект уроку

(за підручником «Музичне мистецтво» 5 клас, Л.Масол, Л.Аристова)

Клас 5

Тема: У музичному театрі. Балет.

Мета: навчальна: познайомити учнів з різними видами танців у балеті;

розвивальна: розвивати інтерес до жанру балет, творчу уяву, увагу, вміння інтерпретувати твори, асоціативне мислення, естетичний смак, вокальні здібності.

виховна: виховувати слухацьку культуру, повагу до класичної музики та балету.

Тип уроку: комбінований.

Наочність та обладнання: фортепіано,комп’ютер, презентація, відео та аудіо файли, картки для рефлексії, підручник «Музичне мистецтво 5 клас» Л.Масол, Л.Аристова.

Музичний матеріал: П. Чайковський «Лускунчик», фрагменти з балету: «Вальс снігових пластівців», «Вальс квітів», сцена битви Лускунчика з мишами; «Школярі - школярики» сл. О.Вратарьова, муз.О.Злотника.

Ключові терміни: балет, лібрето, класичний танець, характерний танець , пантоміма.

Час уроку : 45 хвилин.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.

Пригадайте, які жанри театрального мистецтва можна побачити у театрі ?

Слайд №1.

  1. Мотивація навчання.

Сьогодні ми з вами на уроці дізнаємося про диво! Воно живе з нами поруч. Його неможливо торкнутися рукою, але можливо відчути та побачити. Це диво здатне змусити нас сміятися і плакати. Воно народжується, живе  і зачаровує нас у театрі. Має красиву та чарівну назву – БАЛЕТ !

Слайд № 2

Пригадайте, що таке балет? Чим цей вид мистецтва відрізняється від опери?

 

  1. Повідомлення нового матеріалу.

Звичайно, танець і балет – це не одне й те саме. Але танець полягає в основі балету. Справжній балет – це самостійний і оригінальний вид театрально-сценічного мистецтва. Танець у балеті не потребує допомоги слова чи пісні. Балет може самостійно за допомогою рухів, жестів малювати художній образ та розкривати сюжет твору, висловлювати думки та почуття героїв.

Прагнучи   зробити   свій танець легким, повітряним, танцівниці намагалися встати на кінчики пальців, що привело до винаходу пуантів,  розвитку техніки жіночого  танцю.

Що таке балет ? Французьке слово "ballet" виникло від італійського baletto  - що значить танець. Ось вже три сторіччя цим словом називають виставу, де поєдналися музика і танець, драматичне та образотворче мистецтво. Балет виник в Італії, розквітнув у  Франції та розповсюдився у Росії. Трохи пізніше балет зачарував і Україну. У великих і не дуже великих містах, як Харків, Київ, Одеса, Полтава відбувалися балетні вистави.

 Пригадайте, які види мистецтва поєднуються  для створення опери ?

Балет поєднує у собі музичне мистецтво, хореографію, літературу, образотворче мистецтво, акторську майстерність.

Давайте разом поміркуємо над наступними питаннями.

Яку роль у балеті  відіграє письменник, лібретист, композитор, балетмейстер, художник-декоратор? Кого я забула назвати у цьому ланцюжку ?( Глядач).

 Балет - яскравий світ танцювальних рухів, жестів, міміки. Однаково важливі у балеті три складові частини – класичний танець, характерний танець і пантоміма. Кожна складова балету має свої особливості.

Класичний танець – дуже граціозний. Всі його рухи і пози витончені та піднесені.

Слайд №3

Характерний танець – побудований на основі не класичних, а народних хореографічних елементів.

Слайд№4

 Дуже важлива складова частина балету – пантоміма. Це грецьке слово позначає « все відтворюючий наслідуванням». Це рухи, жести, якими актори ніби розмовляють одне з одним. За допомогою пантоміми передається зміст вистави, розвиток її сюжету.

Слайд№5

«Лускунчик» Петра Ілліча   Чайковського — один   із   найпопулярніших у світі балетів, який у багатьох країнах став частиною новорічно-різдвяного святкування. В основу лібрето цього балету покладено сюжет казки Е. Т. Гофмана «Лускунчик та мишачий король». Композитор створив геніальну музику, найголовніша тема якої — пошуки людиною своєї справжньої суті.

Слайд №6

Чудова музика П. Чайковського вабила багатьох хореографів, тому балет пережив рекордну кількість постановок.   Його   трактували і як просту дитячу виставу, і як розкішну різдвяну казкову феєрію, балет-свято, балет-гру. В різний час на різних сценах свої сценічні версії «Лускунчика» втілювали різні хореографи.

Прем'єра балету відбулася 6 грудня 1892 року в Маріїнському театрі в Санкт-Петербурзі.

Пригадайте, про що розповідається в казці «Лускунчик та мишачий король». Які фрагменти з цього балету ви слухали раніше?

Слухання: Петро Чайковський «Лускунчик», фрагменти з балету: «Вальс снігових пластівців», «Вальс квітів», сцена битви Лускунчика з мишами.

Що виникає в уяві під час сприймання цієї музики?

 Які почуття  охоплюють?

Порівняйте характер та настрій «Вальсу снігових пластівців» та «Вальс квітів».

 Що в них є споріднене? Чим вони відрізняються?

Як композитор підкреслює казковість подій і національні особливосте танців гостей на балу в казковому місті солодощів?

Деякі цікаві факти , пов'язані з цим балетом :

• за лаштунками в цілому працює 57 чоловік - для установки декорацій і зміни костюмів під час усього спектаклю ;

• під час кожного показу вистави на сцені відбувається показ 150 різних костюмів ;

• для освітлення спектаклю використовується від 600 до 700 освітлювальних приладів;

• пачка виконавиці Феї Драже містить 7 шарів тюлю ;

• ялинка на сцені має висоту 16,4 метра і важить 1 тонну ;

• оркестр складається з 62 музикантів ;

• музика « кавового танцю » заснована на грузинській колискової мелодії ;

• під час вистави в танці сніжинок на сцену висипається близько 20 кг конфетті ;

 

Здоров'язбережувальні  вправи.

 

Вокально-хорова робота. Розспівування.

Слухання та розучування пісні «Школярі - школярики» сл. О.Вратарьова, муз.О.Злотник ( підр. Стор.132-133).

1.На підвіконні в класіквіти,

Навпроти — Гоголя портрет.

А ми блукаємо по світу

 Через мережу Інтернет

Якби не вчилися у школі,

 Ніколи б не почули ми

  Про теорему Піфагора

І про частинки «не» і «ні».

Приспів:

Школярі-школярики, очі, як ліхтарики...

По законах фізики – зимно край вікна.

Школярі-школярики, очі, як ліхтарики...

По законах лірики – круглий рік весна!

 

2.Але найкращий час у школі,

   Це добре знає  кожен клас,

   Коли співа веселий дзвоник

   І на перерву кличе нас.

   У всіх такі цікаві теми –

   Про макіяж і Брітні Спірс.

   І  тільки  мій  рудий  Ромео

   Про мене знов складає вірш.

 

    5.Закріплення знань.

Пригадайте, про який вид театрально-сценічного мистецтва йшла мова на сьогоднішньому уроці?

З якої мови прийшло слово балет?

Як називається балетне взуття?

Які види танців у балеті вам відомі ?

Пригадайте назву балету П.Чайковського, фрагменти якого демонструвалися  на уроці?

    6.Підсумок уроку.

Сьогодні на уроці ми поглибили знання про балет: дізналися про назви видів танців у балеті, назву балетного взуття, познайомилися з фрагментами музики П.Чайковського до балету «Лускунчик». Почали вивчати пісню «Школярі-школярики».

       Д/з. Скласти власний варіант лібрето для балету на тему «Весняні квіти».

       Оцінювання.

Рефлексія.

 

 

 

 

 

 

Варіативний матеріал для сприймання :

П.Чайковський, балет « Спляча красуня»

С.Прокоф’єв, балет «Попелюшка».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шамбір Дмитро
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шамбір Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Луговик Олег
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Мелешко Антонина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Кічак Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Кайда Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
zip
Додано
1 березня 2018
Переглядів
9437
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку