Урок музичного мистецтва 5 клас за темою "Інструментальна музика. Квартет" підручник Л. Кондратова

Про матеріал

План-конспект уроку музичного мистецтва 5 клас за темою "Інструментальна музика. Квартет" На уроці використано такий музичний матеріал: В. Барвінський "Квартет для двох скрипок, альта і віолончелі" (сприймання)В. Філіпенко "Прийди весно" (розчування) "Пісня на добро" (виконання) До плану-конспекту додано презентацію у форматі PowerPoint (у наступному вкладенні)

Перегляд файлу

План-конспект уроку музичного мистецтва в 5 класі.   Слайд1 

учитель музичного мистецтва

Вознесенського НВК

Буланенко Людмила Віталіївна

Тема. Інструментальна музика

Мета.

  • Навчальна: продовжити знайомити учнів з різновидами професійної

музики, поглибити уявлення учнів про особливості інструментальної музики, ознайомити  з видами інструментальних ансамблів, дати поняття музичним термінам «ансамбль», «квартет», ознайомити з творчістю українського композитора Василя Барвінського, розпочати розучувати пісню В. Філіпенка «Прийди, весно»

  • Розвивальна:  поглиблювати  уміння  учнів розуміти  інструментальну 

музику  та  характеризувати  її, розвивати  музичний  слух,  пам’ять, творчі здібності, розвивати  вокальні  здібності  учнів, розширювати  голосовий  діапазон.

  • Виховна: виховувати  інтерес  до  інструментальної музики,  співу, кращі 

моральні  якості  особистості,  любов  до  музичного  мистецтва, повагу до творчості композитора, самокритично  оцінювати  свої  здібності.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Основні поняття для засвоєння: інструментальна музика, квартет.

Музичний матеріал. В. Барвінський Квартет для двох скрипок, альта і віолончелі. В. Філіпенко «Прийди, весно»

Методи: вербальні, наочні методи, метод «Емоційного заряду», метод музичних узагальнень, психологічний тренінг, «Незакінчене речення»,  «Мозковий штурм», музичний словник, «Мікрофон».

Обладнання: музичний інструмент, комп’ютер, мультимедійна презентація, картки, портрет В. Барвінського, підручник «Музичне мистецтво» Л. Масол, Л. Аристова.

 

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

Діти заходять до класу під музику «Пісня на добро»

І Організаційний момент

  1. Музичне вітання       слайд2

Учитель. Добрий день діти! З яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок? (метод «Емоційного заряду» )А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?  А я сподіваюсь, що ви будете активні, веселі, ніхто не буде нудьгувати і тому  девіз нашого уроку: «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!» слайд 3

ІІ Основна частина

  1. Актуалізація опорних знань

Діти, ви звернули увагу, яка музика звучала коли ви заходили в клас (вокальна).

  • А яку музику називають вокальною? (Музика в якій голос відіграє чільну або рівноправну з інструментами роль)
  • А як  виконують вокальну музику? (соло, ансамблем, хором, з супроводом і без)
  • На які групи поділяються голоси? (чоловічі, жіночі).

Молодці, ви гарно засвоїли матеріал попередніх уроків, тому ми сміливо можемо працювати далі.

  1. Мотивація навчальної діяльності             слайд 4

Сьогодні ми продовжимо розмову про професійну музику і тема нашого уроку «Інструментальна музика»  Ми дізнаємось, що таке інструментальний ансамбль, які бувають його різновиди, послухаємо музику українського композитора Василя Барвінського, розучимо нову пісню і ще на уроці буде багато чого цікавого.

Отже, що таке інструментальна музика? (Музика – призначена для виконання на музичних інструментах)

Інструментальна музика, також як і вокальна, може виконуватись соло і ансамблем. І саме з різновидом ансамблевої музики ми сьогодні познайомимось.

Увага на дошку. Ви любите розгадувати ребуси? Музичні ребуси?

 

  1. Засвоєння нових понять («Мозковий штурм»)

Розгадавши ребус – ми дізнаємось як називається ансамбль, який складається із чотирьох виконавців. Слайд5

C:\Users\Lyuda\Desktop\649277ksilofon.jpg

C:\Users\Lyuda\Desktop\msr84-1.jpg

C:\Users\Lyuda\Desktop\arfa2.jpg

Р

C:\Users\Lyuda\Desktop\Без названия.jpg

Е

C:\Users\Lyuda\Desktop\_____Yamaha_YFB__4db961fe013f0.jpg

  1. Ударний музичний інструмент – ксилофон
  2. Старовинний народний духовий музичний інструмент з міхуром та трубочками – волинка
  3. Щипковий струнний музичний інструмент з вертикально натягнутими струнами на дерев'яній раміарфа
  4. Ударний музичний інструмент з невизначеною висотою звукутарілки
  5.  Мідний духовий інструмент найнижчого регістру – туба

І у нас вийшло слово – квартет.

Слайд 6 Отже, квартет – це вокальний або інструментальний ансамбль із чотирьох виконавців, а також твір для чотирьох виконавців.

Квартети бувають слайд 7«однорідні» - до їх складу входять інструменти однієї групи – духові, струнні, ударні, і слайд 8 «мішані», що складаються з інструментів різних груп.

У професійній класичній музиці найпоширенішим є  струнний квартет, а з яких інструментів він складається ви зараз дізнаєтесь.

  1. Скрипка
  2. Альт
  3. Віолончель

Назвіть, будь ласка, інструменти класичного струнного квартету – дві скрипки, альт, віолончель.

На мою думку, в ансамблі грати складніше, чим соло, потрібно прислухатися один до одного, відчувати один одного, бути однією командою для того, щоб музика звучала злагоджено, гармонійно. І саме таке гарне, злагоджене звучання ми зараз послухаємо.

 

5.Слухання музики

«Квартет для двох скрипок, альта і віолончелі» українського композитора Василя Барвінського.

Сідайте зручніше, послухайте уважно цей твір та переконайтесь, як майтерно, професійно звучать інструменти струнного квартету в руках справжніх музикантів.

Слухання музики

Вам сподобався цей твір? (так)

А яким є характер прослуханого твору? (бадьорий, завзятий, грайливий, променистий, пустотливий,захоплюючий,  ритмічний,  злагоджений,  танцювальний)

Чи злагоджено звучала музика? (так)

Цей квартет написав український композитор, піаніст, педагог, диригент, музичний критик -  Василь Барвінський. (1888—1963) Спадщина композитора-лірика складається переважно з інструментальних творів, зокрема й для дітей.  

Першою вчителькою музики композитора була мати — Євгенія Лобович,       співачка і педагог. Пізніше його навчання як піаніста і композитора проходило у Львівській та Празькій консерваторіях. Початок творчої та педагогічної діяльності Барвінського пов’язаний зі Львовом, де він очолював Вищий музичний інститут імені М. Лисенка. Його рецензії та музично-критичні замітки друкувались у кількох десятках газет і журналів.

У 1948 р. В. Барвінського заарештували, він відбував покарання в Мордовії. Але навіть і тоді композитор активно працював, організовуючи самодіяльні колективи, навчаючи музичної грамоти всіх бажаючих.

До Львова повернувся через 10 років До останніх днів життя Василь Барвінський продовжував творити: відновлював по пам’яті свої знищені під час арешту твори, безкоштовно консультував піаністів, брав участь у роботі Спілки композиторів.

5а Повторне слухання

Зараз ми ще раз прослухаємо квартет Василя Барвінського і вам я пропоную перетворитися на музикантів такого квартету. Відтворіть в рухах музику, яку ви будете слухати, зімітуйте гру на музичних інструментах. (пластичне інтонування)

Слухання музики.

Ну, що, мої юні музиканти, ви мабуть трошки засиділись. Я вам пропоную встати і продовжити наш урок фізкультхвилинкою.

  1. Фізкультхвилинка
  2. Вокальна робота
  3. Розучування пісні. Слайд9

Сьогодні ми з вами розучимо пісню композитора Віталія Філіпенка на слова Олександра Навроцького «Прийди, весно». Днями ми відзначали одне з найбільших християнських свят - Стрітення, коли зима зустрічається з весною. І за народними прикметами люди дізнаються чи скоро чекати тепла.

Ми з вами розучимо веснянку, будемо її співати, щоб весна скоріше вступила в свої права

Розучування пісні

А які пісні із вивчених раніше ви б хотіли сьогодні заспівати?

       ІІІ Підсумок уроку. Рефлексія.

Ось підійшла до завершення наша  музична зустріч

(технологія «Незакінчене речення»).

Про що ми з вами говорили, що нового дізналися?

Що таке інструментальна музика?

Що таке квартет?

Які інструменти входять до складу класичного квартету?

Яке ім’я композитора, музику якого ми слухали? Яку пісню почали розучувати?

Все правильно. Мені сподобалось як ви працювали на уроці,  ви були активні – молодці. Я задоволена. Дякую вам.

А чи справдились ваші очікування від сьогоднішнього уроку? Вам було цікаво, ви дізналися щось нове, вам сподобався урок? А як ви оцінюєте свою роботу? До побачення

Вихід з класу під «Веснянку»

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Віктор Павлишин
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гончар Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
8937
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку