ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ на тему: «Утворення і назви чисел другого десятка. Лічба в межах 20. Повторення таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10»

Про матеріал

Тема уроку: Утворення і назви чисел другого десятка. Лічба в межах 20. Повторення таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10.

Мета уроку: ознайомити учнів з числами другого десятка, продовжити роботу з формування поняття числа й послідовності натуральних чисел, пояснити спосіб утворення чисел від 10 до 20;

розвивати логічне мислення, увагу , спостережливість, вчити працювати у парах;

виховувати позитивне ставлення до математики.

Обладнання уроку: комп'ютер, презентація, картки з числами для роботи в парах, картки з числами, підручник, зошит, лінійки, олівці

Тип уроку: урок-подорож з елементами інтерактивних технологій

Клас: 1

Хід уроку

І. Організація класу
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Привітайтесь: «Добрий день!».
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
II. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні у надзвичайно цікавий урок. Ми вирушаємо у подорож до Математичного лісу(Слайд 2).

У мене є карта, на якій позначений скарб. Поглянемо на неї(Слайд 3).

Будемо зупинятися, що допомогти різним тваринам, адже ми друзі природи. Я впевнена що до кінця уроку ми знайдемо дорогоцінний скарб. Для цього потрібно бути уважними, чемними,кмітливими.

III. Актуалізація опорних знань.

- В ирушаємо в дорогу.

1.Усний рахунок.

Зупинка – Галявина Чисел(Слайд 4)

- Ми зустріли зайчика, допоможемо йому зібрати урожай . Для цього нам треба виконати завдання.

(Діти показують відповідь на картках цифр )

- Назвіть число яке стоїть між числами 8 і 9, 5 і 6, 1 і 3;

- 2 збільшити на 4, 6 збільшити на 1;

- 8 зменшити на 5, 4 зменшити на 2;

- Покажіть число попереднє 2, 5, 7; наступне 3, 6, 8;

- Назвіть «сусідів» числа 4, 6, 9.

2. Каліграфічна хвилинка

Дорогу до лісу стереже Кіт Баюн.(Слайд 5)

Він дуже полюбляє рибку.

Але рибка непроста. Щоб її зловити, треба знати математику.

А Кіт у школу не ходив,

Арифметику не вчив,

Але рибки так кортить.

Що вусатому робить?

Любі дітки, поможіть –

Коту рибки наловіть.

І тоді він нас пропустить далі

Слайд 6, 7 - виконання завдань

Каліграфічна хвилинка -число 10.

Даємо характеристику числа.(Слайд 8)

IV. Робота над новим матеріалом

1.Вивчення нового матеріалу.

- Мандруємо далі.

Зупинка – Гай нових знань.(Слайд 9)

  • -Ми з вами на попередніх уроках працювали з числами 1 десятка.

В они записуються з допомогою 10 цифр.

Яке найменше число? З допомогою якої цифри записується?

Яке число ми записуємо з допомогою 2 цифр? (10)

В гаю нас зустрічає білочка. Вона дуже полюбляє горішки.

Скільки горішків у білочки?(Слайд 10)

Цю кількість ще називають десятком.

Числа від 1 до 10 це числа 1 десятка.

Покладемо на десяток горішків один горішок.

Скільки стало горішків? (Десяток і один)

Як називається число, яке йде за числом 10? (одинадцять)

У давнину десяток називали «дцять», тому легко зрозуміти,як утворилися числа другого десятка.

Скільки десятків і скільки одиниць утворили число 11?

Назвіть числа від 8 до 11, прилічуючи по одиниці.

Як утворити наступне число? (Покласти ще один горішок)

Нове число - дванадцять (два на десятку)

Скільки в числі 12 десятків і окремих одиниць?

Як утворити наступне число?

Яка назва цього числа? (У назві числа спочатку вказується кількість одиниць)

Аналогічно з наступними числами.

Це двоцифрові числа.

Гра «Задумане число»

Білочка задумала число

У ньому 1 дес. 6 од.,1 дес. 9од.,1 дес.4од.

Його сусіди 13 і 15, 17 і 19

Воно більше за 15, але менше за 17

Молодці ви справилися з завданням

Фізкультхвилинка

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

Ось так лапку д о лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці).

V.Закріплення вивченого матеріалу

Зупинка - Дерево дружби (Слайд 11)

  • -Кіт Леопольд зустрічає нас під деревом дружби

Чи вміємо ми працювати дружно?

Робота у парах

Порівняти числа

Картка 1 Картка 2

7 10 3 3

5 4 7 2

2 7 5 10

0 4 9 9

Перевірка

  • -зачитати більше число з кожної пари.

Зупинка – Галявина Задач (Слайд 12)

Здається, на цій галявині живуть їжачки.

Спробуємо з ними потоваришувати.

Потрібно розв язати задачу.

Робота з підручником – Завдання №2, С.85

- Не хочуть нас відпускати їжаки, хочуть ще задачі порозв язувати

Веселі задачі

1.Купила в крамниці сестричка
Сім метрів шовкової стрічки.
Три метри мені віддала,

А скільки собі узяла?

2. Скільки фарб тут — не скажу,
Відгадай, не покажу.

Як що три до них додать,

От тоді їх буде п'ять.

3.П'ять берізок, дві смерічки
Зеленіють біля річки.
Поряд з ними є ожина...
Скільки всіх дерев, скажи-но?

VI. Робота з геометричним матеріалом

Зупинка – Швидкий срумок (Слайд 13)

- Ми дійшли до швидкого струмка. Згідно з картою на тому березі ми знайдемо скарб. Але його охороняє ведмідь

Він дасть нам скарб, якщо ви побудуєте міст через струмок.

Завдання №3, с.85

Накреслити відрізок довжина якого на 3 см менша від 10см.

Молодці! Ми виконали завдання. Отримали скарб. Головний скарб - знання (Слайд 14)

VII. Підсумок уроку

- Сьгодні на уроці ми з вами подорожували, допомагали звірятам, познайомилися із числами другого десятка. А чи запам'ятали ви ці числа? Назвіть числа другого десятка.

Звірята дякують вам за допомогу (Слайд 15 )

Перегляд файлу

http://skychild.ru/uploads/posts/2012-03/1332913233_2012-03-28_085322.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ

на тему:

«Утворення і назви чисел другого десятка. Лічба в межах 20.

 Повторення таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10»

1 клас

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Мороз А.. В.

 

http://skychild.ru/uploads/posts/2012-03/1332913233_2012-03-28_085322.jpgТема уроку: Утворення і назви чисел другого десятка. Лічба в межах 20. Повторення таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10.

Мета уроку:  ознайомити учнів  з числами другого десятка, продовжити роботу з формування поняття числа й послідовності натуральних чисел, пояснити спосіб утворення чисел від 10 до 20;

розвивати логічне мислення, увагу , спостережливість, вчити працювати у парах;

виховувати позитивне ставлення до математики.

Обладнання уроку:  комп’ютер, презентація, картки з числами  для роботи в парах, картки з числами, підручник, зошит, лінійки, олівці

Тип уроку: урок-подорож з елементами інтерактивних технологій

Клас: 1

Хід уроку

І. Організація класу 
Встаньте, діти, всі рівненько, 
Посміхніться всі гарненько, 
Посміхніться ви до мене, 
Привітайтесь: «Добрий день!». 
Всі сідайте тихо, діти. 
Домовляймось – не шуміти, 
Руку гарно підіймати, 
Чітко, влад відповідати, 
На уроці не дрімати, 
А знання мерщій хапати. 
Щоб не було нам мороки, 
Всі готові до уроку? 
II.  Повідомлення теми і мети уроку. 
-Сьогодні у надзвичайно цікавий урок.  Ми вирушаємо у подорож до Математичного лісу(Слайд 2).

У мене є карта,  на якій позначений скарб.  Поглянемо на неї(Слайд 3).

Будемо зупинятися, що допомогти різним тваринам, адже ми друзі природи. Я впевнена що до кінця уроку ми знайдемо дорогоцінний скарб. Для цього потрібно бути уважними, чемними,кмітливими.

III. Актуалізація опорних знань.

http://skychild.ru/uploads/posts/2012-03/1332913233_2012-03-28_085322.jpg- Вирушаємо в дорогу.

1.Усний рахунок.

Зупинка – Галявина Чисел(Слайд 4)

- Ми зустріли  зайчика,  допоможемо йому зібрати урожай . Для цього нам треба виконати завдання.

(Діти показують відповідь на картках цифр ) 

- Назвіть число яке стоїть між числами 8 і 9, 5 і 6, 1 і 3;

- 2 збільшити на 4,   6 збільшити на 1;

-  8 зменшити на 5,   4 зменшити на 2;

-  Покажіть число попереднє 2, 5, 7; наступне 3, 6, 8;

- Назвіть  «сусідів» числа 4, 6, 9.

2. Каліграфічна хвилинка

Дорогу до лісу  стереже  Кіт  Баюн.(Слайд 5)  

Він дуже полюбляє  рибку.

 Але рибка непроста. Щоб її зловити, треба знати математику.

А Кіт у школу не ходив,

Арифметику не вчив,

Але рибки так кортить.

Що вусатому робить?

Любі дітки, поможіть –

Коту рибки наловіть.

І тоді він нас пропустить далі

Слайд 6, 7 - виконання завдань

Каліграфічна хвилинка -число 10.

Даємо характеристику числа.(Слайд 8)

 IV. Робота над новим матеріалом

1.Вивчення нового матеріалу.

- Мандруємо  далі.

Зупинка – Гай нових знань.(Слайд 9)

  • Ми з вами на попередніх уроках працювали з числами 1 десятка.

http://skychild.ru/uploads/posts/2012-03/1332913233_2012-03-28_085322.jpgВони записуються з допомогою 10 цифр.

Яке найменше число?  З допомогою якої цифри записується?

Яке число ми записуємо з допомогою 2 цифр? (10)

В гаю нас  зустрічає  білочка. Вона дуже полюбляє горішки.

Скільки горішків у білочки?(Слайд 10)

Цю кількість ще називають десятком.

Числа від 1 до 10 це числа 1 десятка.

Покладемо на десяток горішків один горішок.

Скільки стало горішків? (Десяток і один)

Як називається число, яке йде за числом 10? (одинадцять)

У давнину десяток називали «дцять», тому легко зрозуміти,як утворилися числа другого десятка.

Скільки десятків і скільки одиниць утворили число 11?

Назвіть числа від 8 до 11, прилічуючи по одиниці.

Як утворити наступне число? (Покласти ще один горішок)

 Нове число -  дванадцять (два на десятку)

Скільки в числі 12 десятків і окремих одиниць?

Як утворити наступне число?

Яка назва цього числа? (У назві числа спочатку вказується кількість одиниць)

Аналогічно з наступними числами.

 Це двоцифрові числа.

Гра «Задумане число»

Білочка задумала число

У ньому 1 дес. 6 од.,1 дес. 9од.,1 дес.4од.

Його сусіди 13 і 15, 17 і 19

Воно більше за 15, але менше за 17

Молодці ви справилися з завданням

Фізкультхвилинка

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)

Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)

http://skychild.ru/uploads/posts/2012-03/1332913233_2012-03-28_085322.jpgОсь так лапку до лапки. (плескають в долоні)

Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)

Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)

Так — так — так! (стрибають на місці).

V.Закріплення вивченого матеріалу

Зупинка - Дерево дружби (Слайд 11)

  • Кіт Леопольд зустрічає нас під деревом дружби

Чи вміємо ми працювати дружно?

Робота у парах

Порівняти числа

Картка 1    Картка 2

7 10    3 3

5 4    7 2

2 7    5 10

0 4    9 9

Перевірка

  • зачитати більше число з кожної пари.

Зупинка – Галявина  Задач (Слайд 12)

Здається, на цій галявині живуть їжачки.

Спробуємо з ними  потоваришувати.

Потрібно розв язати задачу.

Робота з підручником – Завдання №2, С.85

- Не хочуть  нас відпускати їжаки, хочуть ще задачі порозв язувати

  Веселі  задачі

1.Купила в крамниці сестричка
Сім метрів шовкової стрічки.
Три метри мені віддала,

 А скільки собі узяла?

 2. Скільки фарб тут — не скажу,
Відгадай, не покажу.

http://skychild.ru/uploads/posts/2012-03/1332913233_2012-03-28_085322.jpg Якщо три до них додать,

 От тоді їх буде п'ять.

3.П'ять берізок, дві смерічки
Зеленіють біля річки.
Поряд з ними є ожина...
Скільки всіх дерев, скажи-но?

VI. Робота з геометричним матеріалом

Зупинка – Швидкий срумок (Слайд 13)

- Ми дійшли до швидкого  струмка. Згідно з картою на тому березі ми знайдемо скарб. Але його охороняє ведмідь

Він дасть нам скарб, якщо ви побудуєте міст через струмок.

Завдання №3, с.85

Накреслити відрізок довжина якого на 3 см менша від 10см.

Молодці! Ми виконали завдання. Отримали скарб.  Головний скарб - знання (Слайд 14)

VII. Підсумок уроку

- Сьгодні на уроці ми з вами подорожували, допомагали звірятам, познайомилися із числами другого десятка. А чи запам'ятали ви ці числа? Назвіть числа другого десятка.

Звірята дякують вам за допомогу (Слайд 15 )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки для роботи в парах

 

 

Картка 1    Картка 2

7 10    3 3

5 4    7 2

 2 7     5 10

0 4    9 9

 

 

Картка 1    Картка 2

7 10    3 3

5 4    7 2

 2 7     5 10

0 4    9 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки для усної лічби

1   2   3

4   5   6

7   8   9

0

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Івасенко Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ряба Олена Миколаївна
    А презентацію як можна завантажити до цього конспекту ?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Тар Марина Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тар Марина Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
6490
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку