Тема уроку: Утворення і назви чисел другого десятка. Лічба в межах 20. Повторення таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10.
Мета уроку: ознайомити учнів з числами другого десятка, продовжити роботу з формування поняття числа й послідовності натуральних чисел, пояснити спосіб утворення чисел від 10 до 20;
розвивати логічне мислення, увагу , спостережливість, вчити працювати у парах;
виховувати позитивне ставлення до математики.
Обладнання уроку: комп'ютер, презентація, картки з числами для роботи в парах, картки з числами, підручник, зошит, лінійки, олівці
Тип уроку: урок-подорож з елементами інтерактивних технологій
Клас: 1
Хід уроку
І. Організація класу
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Привітайтесь: «Добрий день!».
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
II. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні у надзвичайно цікавий урок. Ми вирушаємо у подорож до Математичного лісу(Слайд 2).
У мене є карта, на якій позначений скарб. Поглянемо на неї(Слайд 3).
Будемо зупинятися, що допомогти різним тваринам, адже ми друзі природи. Я впевнена що до кінця уроку ми знайдемо дорогоцінний скарб. Для цього потрібно бути уважними, чемними,кмітливими.
III. Актуалізація опорних знань.
- В
1.Усний рахунок.
Зупинка – Галявина Чисел(Слайд 4)
- Ми зустріли зайчика, допоможемо йому зібрати урожай . Для цього нам треба виконати завдання.
(Діти показують відповідь на картках цифр )
- Назвіть число яке стоїть між числами 8 і 9, 5 і 6, 1 і 3;
- 2 збільшити на 4, 6 збільшити на 1;
- 8 зменшити на 5, 4 зменшити на 2;
- Покажіть число попереднє 2, 5, 7; наступне 3, 6, 8;
- Назвіть «сусідів» числа 4, 6, 9.
2. Каліграфічна хвилинка
Дорогу до лісу стереже Кіт Баюн.(Слайд 5)
Він дуже полюбляє рибку.
Але рибка непроста. Щоб її зловити, треба знати математику.
А Кіт у школу не ходив,
Арифметику не вчив,
Але рибки так кортить.
Що вусатому робить?
Любі дітки, поможіть –
Коту рибки наловіть.
І тоді він нас пропустить далі
Слайд 6, 7 - виконання завдань
Каліграфічна хвилинка -число 10.
Даємо характеристику числа.(Слайд 8)
IV. Робота над новим матеріалом
1.Вивчення нового матеріалу.
- Мандруємо далі.
Зупинка – Гай нових знань.(Слайд 9)
В
Яке найменше число? З допомогою якої цифри записується?
Яке число ми записуємо з допомогою 2 цифр? (10)
В гаю нас зустрічає білочка. Вона дуже полюбляє горішки.
Скільки горішків у білочки?(Слайд 10)
Цю кількість ще називають десятком.
Числа від 1 до 10 це числа 1 десятка.
Покладемо на десяток горішків один горішок.
Скільки стало горішків? (Десяток і один)
Як називається число, яке йде за числом 10? (одинадцять)
У давнину десяток називали «дцять», тому легко зрозуміти,як утворилися числа другого десятка.
Скільки десятків і скільки одиниць утворили число 11?
Назвіть числа від 8 до 11, прилічуючи по одиниці.
Як утворити наступне число? (Покласти ще один горішок)
Нове число - дванадцять (два на десятку)
Скільки в числі 12 десятків і окремих одиниць?
Як утворити наступне число?
Яка назва цього числа? (У назві числа спочатку вказується кількість одиниць)
Аналогічно з наступними числами.
Це двоцифрові числа.
Гра «Задумане число»
Білочка задумала число
У ньому 1 дес. 6 од.,1 дес. 9од.,1 дес.4од.
Його сусіди 13 і 15, 17 і 19
Воно більше за 15, але менше за 17
Молодці ви справилися з завданням
Фізкультхвилинка
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку д
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці).
V.Закріплення вивченого матеріалу
Зупинка - Дерево дружби (Слайд 11)
Чи вміємо ми працювати дружно?
Робота у парах
Картка 1 Картка 2
7 10 3 3
5 4 7 2
2 7 5 10
0 4 9 9
Перевірка
Зупинка – Галявина Задач (Слайд 12)
Здається, на цій галявині живуть їжачки.
Спробуємо з ними потоваришувати.
Потрібно розв язати задачу.
Робота з підручником – Завдання №2, С.85
- Не хочуть нас відпускати їжаки, хочуть ще задачі порозв язувати
Веселі задачі
1.Купила в крамниці сестричка
Сім метрів шовкової стрічки.
Три метри мені віддала,
А скільки собі узяла?
2. Скільки фарб тут — не скажу,
Відгадай, не покажу.
Як
От тоді їх буде п'ять.
3.П'ять берізок, дві смерічки
Зеленіють біля річки.
Поряд з ними є ожина...
Скільки всіх дерев, скажи-но?
VI. Робота з геометричним матеріалом
Зупинка – Швидкий срумок (Слайд 13)
- Ми дійшли до швидкого струмка. Згідно з картою на тому березі ми знайдемо скарб. Але його охороняє ведмідь
Він дасть нам скарб, якщо ви побудуєте міст через струмок.
Завдання №3, с.85
Накреслити відрізок довжина якого на 3 см менша від 10см.
Молодці! Ми виконали завдання. Отримали скарб. Головний скарб - знання (Слайд 14)
VII. Підсумок уроку
- Сьгодні на уроці ми з вами подорожували, допомагали звірятам, познайомилися із числами другого десятка. А чи запам'ятали ви ці числа? Назвіть числа другого десятка.
Звірята дякують вам за допомогу (Слайд 15 )
ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ
на тему:
«Утворення і назви чисел другого десятка. Лічба в межах 20.
Повторення таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10»
1 клас
Вчитель: Мороз А.. В.
Тема уроку: Утворення і назви чисел другого десятка. Лічба в межах 20. Повторення таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10.
Мета уроку: ознайомити учнів з числами другого десятка, продовжити роботу з формування поняття числа й послідовності натуральних чисел, пояснити спосіб утворення чисел від 10 до 20;
розвивати логічне мислення, увагу , спостережливість, вчити працювати у парах;
виховувати позитивне ставлення до математики.
Обладнання уроку: комп’ютер, презентація, картки з числами для роботи в парах, картки з числами, підручник, зошит, лінійки, олівці
Тип уроку: урок-подорож з елементами інтерактивних технологій
Клас: 1
Хід уроку
І. Організація класу
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Привітайтесь: «Добрий день!».
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
II. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні у надзвичайно цікавий урок. Ми вирушаємо у подорож до Математичного лісу(Слайд 2).
У мене є карта, на якій позначений скарб. Поглянемо на неї(Слайд 3).
Будемо зупинятися, що допомогти різним тваринам, адже ми друзі природи. Я впевнена що до кінця уроку ми знайдемо дорогоцінний скарб. Для цього потрібно бути уважними, чемними,кмітливими.
III. Актуалізація опорних знань.
- Вирушаємо в дорогу.
1.Усний рахунок.
Зупинка – Галявина Чисел(Слайд 4)
- Ми зустріли зайчика, допоможемо йому зібрати урожай . Для цього нам треба виконати завдання.
(Діти показують відповідь на картках цифр )
- Назвіть число яке стоїть між числами 8 і 9, 5 і 6, 1 і 3;
- 2 збільшити на 4, 6 збільшити на 1;
- 8 зменшити на 5, 4 зменшити на 2;
- Покажіть число попереднє 2, 5, 7; наступне 3, 6, 8;
- Назвіть «сусідів» числа 4, 6, 9.
2. Каліграфічна хвилинка
Дорогу до лісу стереже Кіт Баюн.(Слайд 5)
Він дуже полюбляє рибку.
Але рибка непроста. Щоб її зловити, треба знати математику.
А Кіт у школу не ходив,
Арифметику не вчив,
Але рибки так кортить.
Що вусатому робить?
Любі дітки, поможіть –
Коту рибки наловіть.
І тоді він нас пропустить далі
Слайд 6, 7 - виконання завдань
Каліграфічна хвилинка -число 10.
Даємо характеристику числа.(Слайд 8)
IV. Робота над новим матеріалом
1.Вивчення нового матеріалу.
- Мандруємо далі.
Зупинка – Гай нових знань.(Слайд 9)
Вони записуються з допомогою 10 цифр.
Яке найменше число? З допомогою якої цифри записується?
Яке число ми записуємо з допомогою 2 цифр? (10)
В гаю нас зустрічає білочка. Вона дуже полюбляє горішки.
Скільки горішків у білочки?(Слайд 10)
Цю кількість ще називають десятком.
Числа від 1 до 10 це числа 1 десятка.
Покладемо на десяток горішків один горішок.
Скільки стало горішків? (Десяток і один)
Як називається число, яке йде за числом 10? (одинадцять)
У давнину десяток називали «дцять», тому легко зрозуміти,як утворилися числа другого десятка.
Скільки десятків і скільки одиниць утворили число 11?
Назвіть числа від 8 до 11, прилічуючи по одиниці.
Як утворити наступне число? (Покласти ще один горішок)
Нове число - дванадцять (два на десятку)
Скільки в числі 12 десятків і окремих одиниць?
Як утворити наступне число?
Яка назва цього числа? (У назві числа спочатку вказується кількість одиниць)
Аналогічно з наступними числами.
Це двоцифрові числа.
Гра «Задумане число»
Білочка задумала число
У ньому 1 дес. 6 од.,1 дес. 9од.,1 дес.4од.
Його сусіди 13 і 15, 17 і 19
Воно більше за 15, але менше за 17
Молодці ви справилися з завданням
Фізкультхвилинка
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці).
V.Закріплення вивченого матеріалу
Зупинка - Дерево дружби (Слайд 11)
Чи вміємо ми працювати дружно?
Робота у парах
Порівняти числа
Картка 1 Картка 2
7 10 3 3
5 4 7 2
2 7 5 10
0 4 9 9
Перевірка
Зупинка – Галявина Задач (Слайд 12)
Здається, на цій галявині живуть їжачки.
Спробуємо з ними потоваришувати.
Потрібно розв язати задачу.
Робота з підручником – Завдання №2, С.85
- Не хочуть нас відпускати їжаки, хочуть ще задачі порозв язувати
Веселі задачі
1.Купила в крамниці сестричка
Сім метрів шовкової стрічки.
Три метри мені віддала,
А скільки собі узяла?
2. Скільки фарб тут — не скажу,
Відгадай, не покажу.
Якщо три до них додать,
От тоді їх буде п'ять.
3.П'ять берізок, дві смерічки
Зеленіють біля річки.
Поряд з ними є ожина...
Скільки всіх дерев, скажи-но?
VI. Робота з геометричним матеріалом
Зупинка – Швидкий срумок (Слайд 13)
- Ми дійшли до швидкого струмка. Згідно з картою на тому березі ми знайдемо скарб. Але його охороняє ведмідь
Він дасть нам скарб, якщо ви побудуєте міст через струмок.
Завдання №3, с.85
Накреслити відрізок довжина якого на 3 см менша від 10см.
Молодці! Ми виконали завдання. Отримали скарб. Головний скарб - знання (Слайд 14)
VII. Підсумок уроку
- Сьгодні на уроці ми з вами подорожували, допомагали звірятам, познайомилися із числами другого десятка. А чи запам'ятали ви ці числа? Назвіть числа другого десятка.
Звірята дякують вам за допомогу (Слайд 15 )
Картки для роботи в парах
Картка 1 Картка 2
7 10 3 3
5 4 7 2
2 7 5 10
0 4 9 9
Картка 1 Картка 2
7 10 3 3
5 4 7 2
2 7 5 10
0 4 9 9
Картки для усної лічби
1 2 3
4 5 6
7 8 9
0