За типом урок: вивчення нового матеріалу.
Мета уроку :формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.
Дидактична задача: формувати поняття про число 6; учити писати цифру 5,формувати поняття про склад числа 6, учити порівнювати числа способом складання пар, продовжувати формувати поняття дорівнює, не дорівнює,; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.
Методи навчання: наочний, практичний, частково-пошуковий.
Форми роботи: фронтальні, парні, індивідуальні.
Навчальну задачу я реалізувала через практичну діяльність учнів з використанням проблемних завдань, самостійну роботу, цікавість, самостійного визначення дітьми теми уроку.
Розвиваючу задачу - через постановку проблеми, усний рахунок.
Виховну – через гру.
Тема. Число і цифра 6.
Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.
Дидактична задача: формувати поняття про число 6; учити писати цифру 6, формувати поняття про арифметичне додавання та віднімання, розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.
Обладнення: підручник « Математика» автори С.О. Скворцова, О. В.Онопрієнко, карта « Математична країна», малюнок Сови, геометричні фігури, , будиночок - склад 4, 5, «цифри – шершавчики», картка з цифрою 6, презентація до уроку.
Хід уроку
I Організаційна частина
Чи почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Зараз сядуть всі дівчатка,
а за ними і хлоп’ятка.
Перевірка готовності до уроку.
II Мотивація
Сьогодні на уроці, діти, ми продовжуємо подорож по країні Математика. А з нами - наш друг Мудра Сова . Вона приготувала вам цікаві завдання , а за правильні відповіді – подарунки « Дари осені», які будемо складати у цей кошик. (СЛАЙД ).
Ця подорож допоможе нам відкрити таємницю числа, дізнатися багато цікавого, багато чому навчитися..
III Актуалізація опорних знань
Отже, відправляємося .
Ми з вами опинилися на Острові Веселого рахунку.(СЛАЙД )
Будьте уважні при виконанні 1 завдання Мудрої Сови.
А) Зоровий диктант
-За яким правилом змінюються ознаки? ( розмір, колір, форма, розмір)
-Що повинно змінитися далі? ( форма – зелений круг )
-Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам осінній подарунок.
Б)Актуалізація знань про множину та визначати кількість елементів множин (СЛАЙД )
-У яких множинах менше ніж 5 елементів ?
-У яких множинах більше ніж 5 елементів ?
Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. -. подарунок(яблучко)
В) Актуалізація знань про послідовність чисел (усно)
- Назвіть числа від 1 до 10 у прямому порядку.
- Назви числа від 10 до 1 в зворотному порядку
Визнач про яке число говориться:
- число йде за числом 3
- число стоїть перед числом 2
- число стоїть між числами 3 і 5
- число є більшим за число 3 і меншим ніж 5
Г) Актуалізація способів утворення чисел ( Слайд )
- Які числа пропущені в числовому ряді?
- Пригадайте , як отримати наступне число? Попереднє число?
- Вставте пропущені числа.
1 |
2 |
|
. |
|
6 |
7 |
6 |
. |
. |
3 |
2 |
Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. – подарунок(грибок)
Д)Повторення складу числа 5
-А давайте покажемо Мудрій Сові, як ми знаємо склад числа 5.
Пограємо в гру «заселити будиночок».
У вас на партах лежать будиночки.
|
Вам необхідно пригадати всі варіанти складу числа 5.
(робота в парі)
У підручнику с.34 завдання№ 2
Перевірка.(СЛАЙД ) А зараз Совушка, Мудра голівонька, хоче перевірити, чи правильно ви виконали завдання? У мене на екрані зразок такого будиночка.
Перевірте свої будиночки із зразком. У кого так? (сигнальна картка зеленого кольору - так, червоного - ні)
Діти , ви впоралися з усіма завданнями на Острові веселого рахунку
Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. – подарунок( яблучко)
Є)Поміркуй с.34 №3( колективна робота) ПРАВИЛО.
А зараз нам треба з вами відпочити.
Фізкультхвилинка( музична) «Ялинка»
Ми можемо продовжити нашу подорож.
IV Формування нових знань.
А зараз Совушка запрошує нас відвідати Ліс відкриттів.
Хочете в ньому побувати?
Підручник Завдання №3+ на дошці
-Що можна сказати про кількість ?
Чому? (якщо складемо пари із трикутників і квадратів, то кожному трикутнику відповідатиме 1 квадрат, кожному квадрату 1 круг.
Висновок: усіх фігур порівну.
Тепер ми отримали 5 і ще 1 .
Число, яке характеризує число , , є новим числом .
Мудра Сова приготувала вам загадку:
Це число вам неважко впізнати,
Варто лише пальці рук порахувати.
Яке це число? (шість)
ТЕМА УРОКУ
Сьогодні дізнатися таємницю цього числа, як отримати число шість, як пишеться цифра 6
Вчитель:
- За яким числом прямує число 6?(Число 6 прямує після числа 5.)
- Як ми отримали число 6? ( до числа 5 +1)
- Число 5 передує якому числу?( 6)
Отже: число 6 – наступне число після 5..
Висновок:
Щоб отримати число 6, треба додати 1
2.Позначення числа 6 цифрою.
- Таємницю якого числа ми з вами сьогодні відкрили?
- А якою цифрою ми його позначимо?
- Зараз ми з вами познайомимося з написанням цифри 6.
Число 6 на письмі позначають цифрою 6.
Уважно розглянте друковану цифру 6(СЛАЙД )
На що схожа?
.
Віршик Цифра ШІСТЬ - немов замок:
Знизу - круг, вгорі - гачок
.
Розглянте рукописну цифру 5(СЛАЙД ), на дошці зразок рукописної цифри 5.
Розглянемо елементи цифри 6.
Шість складається з великого лівого півовалу та малого овалу. Ширина цифри внизу та вгорі однакова.
Пишеться нижче правого верхнього кута від правої сторони клітинки, заокруглення ліворуч, що переходить в лівий півовал, який внизу переходить в малий правий овал, що з'єднується ліворуч з першим елементом вище середини клітинки.
- Я зараз, діти , пропоную вам потренуватися в написанні цифри 6
А) у повітрі, називаючи вголос елементи
Б) за допомогою « цифри- шершавчика»
Намагаємося повторити точне написання цифри, щоб наші пальчики запам'ятали кожний рух ( з відкритими очима, з закритими очима)
В) за зразком зворотною стороною ручки, як ми з вами робимо завжди
Пальчиковая гімнастика
Щоби гарно написати,
Треба пальці розім’яти.
Руки тільки раз тряхнемо
І писати ми почнемо
Г) у зошиті с.35(завдання 7)
Я й Сова просто впевнені в тому, що ви все впоралися із завданням
Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам подарунок.(грибок)
3.Означення місця числа 6 в натуральному ряді.
Ми з вами завершили екскурсію по Лісу відкриттів, в якому ми відкрили таємницю числа 5, познайомилися з цифрою 5. А зараз ми вирушаємо далі.
Ми з вами опинилися Галявині цікавих завдань.
І дуже цікаві завдання нам приготувала Мудра Сова.
- З яким числом ми познайомилися?( числом 6)
- Покажіть цифру, яким позначається число 6.( показують картку 6)
- За числовим променем назвіть числа в прямому порядку. В зворотному.(на дошці)
1 2 3 4 5 6 7 8
- Назвіть наступне за числом 5.
- Як одержали число 6 із попереднього числа?
- Назвіть наступне число за числом 6.
- Як одержати 6 із наступного до нього числа?
4. Співвідношення цифри та числа об’єктів
Завдання №6 , підручник . + на дошці . З’єнай цифру з відповідною кісточкою доміно
Перевірка .
Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. – подарунок( грушка)
Самостійно домалювати потрібну кількість предметів завд. № 6с. 35
V Закріплення
1Знайди значення виразів
Завдання 4.с. 34. Перевірка .
Назвати відповіді
Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. – подарунок(яблучко)
А нас чекає зупинка «Геометрична»
Підручник, дошка.
-У яких фігур сторін і вершин менше?
Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. - подарунок(грибок)
VI Рефлексія
Діти, наша подорож по Країні Математиці на сьогодні закінчується.
( про це ми поговоримо на наступному уроці, мандруючи далі по країні МАТЕМАТИКА)
Я і Мудра Сова задоволені вами. Ви зібрали повний кошик подарунків . Порахуємо скільки їх. Ось стільки ви виконали завдань, дізналися і багато чого навчилися. Дякуємо вам за гарну роботу( СЛАЙД )