17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Математика Урок:"Число та цифра 6"

Про матеріал

За типом урок: вивчення нового матеріалу.

Мета уроку :формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.

Дидактична задача: формувати поняття про число 6; учити писати цифру 5,формувати поняття про склад числа 6, учити порівнювати числа способом складання пар, продовжувати формувати поняття дорівнює, не дорівнює,; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість, сумлінність, інтерес до вивчення математики.

Методи навчання: наочний, практичний, частково-пошуковий.
Форми роботи: фронтальні, парні, індивідуальні.
Навчальну задачу я реалізувала через практичну діяльність учнів з використанням проблемних завдань, самостійну роботу, цікавість, самостійного визначення дітьми теми уроку.
Розвиваючу задачу - через постановку проблеми, усний рахунок.

Виховну – через гру.

Перегляд файлу

Тема. Число і цифра 6.

Мета: формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінчених еквівалентних множин.

Дидактична задача: формувати поняття про число 6; учити писати цифру 6, формувати поняття про арифметичне додавання та віднімання, розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, розумову активність, виховувати охайність, старанність, впевненість,  сумлінність, інтерес до вивчення математики.

  Обладнення:  підручник « Математика» автори  С.О. Скворцова,                        О. В.Онопрієнко, карта  « Математична країна», малюнок Сови, геометричні фігури, , будиночок - склад 4, 5, «цифри –  шершавчики», картка з цифрою 6, презентація до уроку.                                                                                                                        

Хід уроку

I  Організаційна частина

                                Чи почули ви дзвінок?

                                Він покликав на урок.

                                Зараз сядуть всі дівчатка,

                                а за ними і хлопятка.

Перевірка  готовності  до  уроку.

II Мотивація

Сьогодні на уроці, діти, ми продовжуємо подорож по країні Математика. А з нами - наш друг Мудра Сова . Вона  приготувала вам  цікаві завдання , а за правильні відповіді – подарунки « Дари осені», які  будемо складати у цей кошик. (СЛАЙД ).

Ця подорож допоможе нам відкрити таємницю числа, дізнатися багато цікавого, багато чому навчитися..
III Актуалізація опорних знань

Отже, відправляємося .

Ми з вами опинилися на Острові Веселого  рахунку.(СЛАЙД )

Будьте уважні при виконанні  1 завдання  Мудрої Сови.

А)  Зоровий диктант

 

 

 

-За  яким правилом змінюються ознаки? ( розмір, колір, форма, розмір)

-Що  повинно змінитися далі? ( форма – зелений  круг    ) 

-Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам осінній подарунок.

Б)Актуалізація знань про множину та визначати кількість елементів        множин (СЛАЙД )

 

 

  

-У яких множинах менше ніж 5 елементів ?

-У яких множинах більше ніж 5 елементів ?  

   Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. -. подарунок(яблучко)

 

В) Актуалізація знань про послідовність чисел (усно)

- Назвіть числа від 1 до 10 у прямому порядку.

- Назви числа від 10 до 1 в зворотному порядку

 Визнач про яке число говориться:

- число йде за числом 3

- число стоїть перед числом 2

- число стоїть  між числами 3 і 5

- число є більшим за число 3 і меншим ніж 5

Г) Актуалізація способів утворення чисел ( Слайд )

- Які  числа пропущені в числовому ряді?

- Пригадайте , як отримати наступне число?  Попереднє число?

- Вставте  пропущені числа.    

1

2

 

.

 

6

 

 

7

6

.

.

3

2


 

Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. – подарунок(грибок)

 

Д)Повторення складу числа 5

давайте покажемо Мудрій Сові, як ми знаємо склад числа 5.

Пограємо в гру «заселити будиночок».

У вас на партах лежать будиночки.  

 

 Вам необхідно пригадати всі варіанти складу числа 5.

(робота в парі)

 

 

 

 

 

У підручнику с.34 завдання№ 2

   

 

 

 

Перевірка.(СЛАЙД ) А зараз Совушка, Мудра голівонька, хоче перевірити, чи правильно ви виконали завдання? У мене на екрані зразок такого будиночка.

Перевірте свої будиночки із зразком. У кого так? (сигнальна картка зеленого кольору - так, червоного - ні)

Діти , ви впоралися з усіма завданнями на Острові веселого рахунку

Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. – подарунок( яблучко)

Є)Поміркуй с.34 №3( колективна робота) ПРАВИЛО.

А зараз нам треба з вами відпочити.

Фізкультхвилинка( музична)  «Ялинка»

Ми можемо продовжити нашу подорож.

 IV Формування нових знань.

  1. Формування поняття про число 5.  Позначення числа 5

А зараз  Совушка  запрошує нас відвідати  Ліс відкриттів.

 Хочете в ньому побувати?

Підручник Завдання №3+ на дошці

-Що можна сказати про кількість   ?

 

Чому? (якщо складемо пари із трикутників і квадратів, то кожному трикутнику відповідатиме 1 квадрат, кожному квадрату 1 круг.

Висновок: усіх фігур порівну.

  • Закрийте 1
  • Скільки залишилося        ?
  • Що треба зробити щоб їх було не 4, а стало стільки ж, скільки             ,               ?

 

Тепер ми отримали 5             і ще 1 .

Число, яке характеризує число  ,              ,         є новим числом  .

Мудра Сова приготувала вам загадку:

Це число вам неважко впізнати,

Варто лише пальці  рук  порахувати.

Яке це число?    (шість)

ТЕМА УРОКУ

Сьогодні дізнатися таємницю цього числа, як отримати число шість, як пишеться цифра 6

 Вчитель:

- За яким числом прямує число 6?(Число 6 прямує після числа 5.)

          - Як ми отримали число 6? ( до числа 5 +1)

- Число 5 передує якому числу?( 6)

Отже: число 6 – наступне число після 5.. 

Висновок: 

Щоб отримати число 6, треба додати 1

2.Позначення числа 6 цифрою.

- Таємницю якого числа ми з вами сьогодні відкрили?
- А якою цифрою ми його позначимо?

- Зараз ми з вами познайомимося з написанням цифри 6.

Число 6 на письмі позначають цифрою 6.

Уважно розглянте друковану цифру 6(СЛАЙД )

На що схожа?

 

 

  1   

.

Віршик              Цифра ШІСТЬ - немов замок:

                           Знизу - круг, вгорі - гачок

.

Розглянте  рукописну цифру 5(СЛАЙД ), на дошці зразок рукописної цифри 5.

                                Розглянемо елементи цифри 6.

 Шість складається з великого лівого півовалу та малого овалу. Ширина цифри внизу та вгорі однакова.

Пишеться нижче правого верхнього кута від правої сторони клітинки, заокруглення ліворуч, що переходить в лівий півовал, який внизу переходить в малий правий овал, що з'єднується ліворуч з першим елементом вище середини клітинки.

- Я зараз, діти , пропоную вам потренуватися в написанні цифри 6

А) у повітрі, називаючи вголос елементи

Б) за допомогою « цифри- шершавчика»

 Намагаємося повторити точне написання цифри, щоб наші пальчики запам'ятали кожний рух ( з відкритими очима, з закритими очима)

В) за зразком зворотною стороною ручки, як ми з вами робимо завжди

Пальчиковая  гімнастика

 

Щоби гарно написати,

Треба пальці розім’яти.

Руки тільки раз тряхнемо

І писати ми почнемо

 

Г) у зошиті  с.35(завдання 7)

Я й Сова просто впевнені в тому, що ви все впоралися із завданням

Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам подарунок.(грибок)

3.Означення місця числа 6  в натуральному ряді.

Ми з вами завершили екскурсію по Лісу  відкриттів, в якому ми відкрили таємницю числа 5, познайомилися з цифрою 5. А зараз ми вирушаємо далі.

 Ми з вами опинилися  Галявині цікавих завдань.

 І дуже цікаві завдання нам приготувала Мудра Сова.

- З яким числом ми познайомилися?( числом 6)

- Покажіть  цифру,  яким позначається число 6.( показують картку 6)

- За числовим променем назвіть числа в прямому порядку. В зворотному.(на дошці)

1      2        3          4             5          6          7            8                                 

 

 

- Назвіть наступне за числом 5.

- Як одержали число 6 із попереднього числа?

- Назвіть наступне число за числом 6.

- Як одержати 6 із наступного до нього числа?

4. Співвідношення цифри та числа об’єктів

Завдання №6  , підручник . + на дошці . З’єнай цифру з відповідною кісточкою доміно

Перевірка .

 Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. – подарунок( грушка)

Самостійно домалювати потрібну кількість предметів завд. № 6с. 35

V Закріплення

1Знайди значення виразів

Завдання 4.с. 34. Перевірка  .

Назвати відповіді

Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. – подарунок(яблучко)

 

А нас чекає зупинка «Геометрична»

  1. Закріплення знань про геометричні фігури ( п’ятикутник)

     Підручник, дошка.

  • Скільки відрізків – сторін має фігура?
  • Скільки точок – вершин?
  • Скільки кутів? ( показати дужками)
  • Яка це фігура?(шестикутник)                             

            -У яких фігур сторін і вершин менше?

Молодці, справилися з завданням. І мудра Сова дарує вам за правильну відпов. - подарунок(грибок)

VI Рефлексія

Діти, наша подорож по Країні Математиці на сьогодні  закінчується.

  • Про що ви дізналися на уроці?
  • А в житті де ми зустрічаємо число 6?
  • Яке число попереднє до числа 6?
  • Як одержати число 6 із попереднього числа?
  • Полічить від 1 до 6 в прямому порядку.
  • У зворотному.
  • Назвіть числа . які менші ніж 6.
  • Де вони розташовані на числовому промені?( зліва)
  • А які числа більші за 6?
  • З яких чисел складається число 6?

 ( про це ми поговоримо на наступному уроці, мандруючи далі по  країні МАТЕМАТИКА)

Я і Мудра Сова задоволені  вами. Ви зібрали повний кошик подарунків .  Порахуємо скільки  їх. Ось стільки ви  виконали завдань, дізналися і багато чого навчилися.  Дякуємо вам за гарну роботу( СЛАЙД )

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 червня 2018
Переглядів
624
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку