ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ Навчання грамоти на тему: «Письмо малої букви «х». Підготовчі графічні вправи."

Про матеріал

Тема уроку: Письмо малої букви х. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів. Списування з друкованого шрифту.

Мета уроку: навчити учнів писати малу букву «х» та сполучати її з іншими буквами; вчити правильно аналізувати структуру малої букви х («ха»);

розвивати навички правильного і охайного письма, увагу, спостережливість і усне мовлення учнів;

виховувати шанобливе ставлення до хліба, охайність.

Обладнання: схема(зразок) написання літери «х», прописи, зображення сови та зайчика, картки з друкованими літерами, грамоти Мудрої Сови

Методи і прийоми: бесіда, аналітико-синтетичні вправи, відгадування загадок, звуко-буквенний аналіз слів.

Тип уроку: урок письма букварного періоду

Клас: 1

Хід уроку

I.Організація класу.

Любі діти!

Всі за парти ми сідаємо,

Працювати починаємо.

Перевірка наявністі на партах необхідного приладдя, готовності учнів до уроку.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

-На цьому уроці ви будете вчитися писати малу літеру « х» («ха») та слова з нею. А також ви дізнаєтесь, з яких елементів вона складається.

Будьте уважні, щоб нічого не пропустити. А допомагати нам сьогодні будуть Мудра Сова та її учень Зайчик.

Вивішування на дошку героїв уроку.

II.Актуалізація опорних знань учнів

Мудра Сова вирішила перевірити чи все запам'ятав Зайчик з попереднього уроку. Але Зайчик був неуважний і все забув. Допоможемо йому згадати?

— Яку букву вивчали на уроці читання? ( «Ха»)

— Які звуки вона позначає на письмі? ([х], [х'])

— З поданих слів знайдіть лише ті, які «загубили» літеру х («ха»).

…ліб, біл…а, кожу…, стіле…ь, жа… .

Сова підготувала і для вас цікаве завдання : «Скласти слова із друкованих букв (віхтс) (вообахр) (мхіс)»

хвіст , хвороба, сміх

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Звуко-буквенний аналіз слів «хата» - - о – о , «арахіс» - о – о = о -,

«муха» - - о – о.

Робота в прописах (с. 18)

- Яке місце займає літера «ха» в цих словах?

2. Графічні вправи, підготовка руки до письма

- Діти, а ви бачили, як літає муха?

Давайте зобразимо її рух на папері

3. Демонстрація зразка рукописної та друкованої літери. Аналіз графічної будови

- А тим часом у Лісовій школі Зайчик вже вчиться писати літеру «ха». Давайте й ми навчимося її писати.

- Це буква «ха» - друкована, а це «х» - рукописна. На що вона схожа? (на метелика, два надкушених бублики). А чи схожа рукописна літера на друковану? Назвіть елементи букви (Два півовали).

Так, буква х («ха») складається з двох півовалів — правого і лівого.

4. Пояснення написання букви « х».

- Мудра Сова хоче познайомити і вас з алгоритмоми написання малої літери «ха»:

- Починаємо писати правий півовал нижче верхньої робочої лінії,ведемо вгору за часовою стрілки до верхньої лінії робочого рядка,заокруглюємо праворуч, біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч, ведемо вгору; закінчуємо писати близько середини робочого рядка. Ручку відриваємо і починаємо писати лівий півовал: починаємо писати елемент нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору проти часової стрілки до верхньої лінії робочого рядка, заокруглюємо ліворуч, ведемо вниз на себе, з'єднуючи з правим півовалом посередині робочого рядка, біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч; торкнувшись нижньої робочої лінії, ведемо вгору; закінчуємо писати близько середини робочого рядка

5. Письмо «у повітрі»

— Працюємо під рахунок і-раз-і, і-два-і.

6. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як розміщувати зошит та тримати ручку під час письма

На уроці у Мудрої Сови Зайчик сидить не зовсім правильно. Давайте нагадаємо йому правила сидіння за партою, вимог щодо того, як розміщувати зошит та тримати ручку під час письма

(діти розповідають правила)

Правила сидіння за партою

Сидіти потрібно зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки ліворуч і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту.

Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні.

Розміщення зошита на парті

Розгорнувши зошит, кладемо перед собою, лівою рукою притримуючи його.

Як тримати ручку під час письма

Беремо ручку в праву руку. Ручку тримаємо тільки трьома пальцями — великим, вказівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказівного пальця від кінця ручки.

7. Письмо в прописах (с. 18)

- 1-й рядок- письмо півовалів окремо;

- 2-й рядок – письмо літери «х»;

8. Фізкультхвилинка

На городі у бабусі

Рахувати я навчуся.

Раз, два, три чотири, п'ять

Буду квіти рахувать.

Ось червоний гладіолус,

Ось волошка, ось жасмин,

Ось ромашка, хризантема,

Чотири, три, два, один.

А троянда біла — п'ять,

Буде в вазочці стоять.

Пальчикова гімнастика

По черзі діти обертають пальці рук у різні сторони.

Ручка коло малювала, (вказівним )

На папері танцювала. (середнім)

Розступіться, ширше коло! (безіменним)

Скільки простору довкола! (мізинцем)

Коло вправо, коло вліво (вказівним)

Станцювать вона зуміла, (середнім )

Натомившись, спочивала, (безіменним)

Потім знову починала. (мізинцем)

9. Продовження роботи у прописах (с. 18). Аналіз з'єднань.

Письмо слів: хор, хата, хліб, хмара.

-Як ми приєднуємо літеру «х» до інших літер у словах?

10. Робота над загадкою у зошиті

Зайчик добре засвоїв правила написання літери «ха» і пропонує нам відгадати загадку. Впораємось?

Читання загадки

-Чим особлива ця загадка? (З перших літер рядочка можна прочитати відповідь.)

-Як слід ставитись до хліба? ( берегти, поважати, любити)

Запис звукової схеми слова «хліб» на дошці.

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань

-Діти, а давайте покажемо Зайчику, як треба записувати літеру «х» у словах та реченнях!

1.Письмо речень. (5-7-й рядки в прописах)

2.Списування друкованого речення

-Сова дуже вами задоволена, але хоче перевірити чи можете ви списувати з друкованого шрифту. Звичайно ми це можемо. Покажемо як? (робота в 8-му рядку)

V. Підсумок уроку.

1.Бесіда

-Діти, чого ми навчились на уроці?

(Писати букву х, слова і склади з нею).

- То який звук позначає буква х? ([х], [х'])

- Хто вчився писати разом з нами? (зайчик)

- За те, що ви добре поводились на уроці, засвоїли правила написання літури «х» Мудра сова хоче вас нагородити

2. Нагородження учнів грамотами.

Перегляд файлу

http://pedsovet.su/_ld/291/39867353.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН- КОНСПЕКТ УРОКУ

Навчання грамоти

на тему:

«Письмо малої  букви «х». Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів. Списування з друкованого шрифту »

1 клас

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Мороз А. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Письмо малої  букви х. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів. Списування з друкованого шрифту.

Мета уроку: навчити учнів  писати малу букву «х»  та сполучати її з іншими буквами; вчити  правильно аналізувати структуру малої  букви х («ха»);

розвивати навички правильного і охайного письма, увагу, спостережливість і усне мовлення учнів;

виховувати шанобливе ставлення до хліба, охайність.

Обладнання:  схема(зразок)  написання  літери «х», прописи, зображення сови та зайчика, картки з друкованими літерами,  грамоти  Мудрої Сови

Методи і прийоми: бесіда, аналітико-синтетичні вправи, відгадування загадок, звуко-буквенний аналіз слів.

Тип уроку: урок письма букварного періоду

Клас: 1

Хід уроку

 

  1. Організація класу.

Любі діти!

Всі за парти ми сідаємо,

Працювати починаємо.

Перевірка наявністі на партах  необхідного приладдя, готовності учнів до уроку.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

  • На цьому уроці ви будете вчитися писати малу літеру « х»  («ха») та слова з нею. А також ви дізнаєтесь, з яких елементів вона складається.

Будьте уважні, щоб нічого не пропустити. А допомагати нам сьогодні будуть  Мудра Сова та її учень Зайчик.

Вивішування на дошку  героїв уроку.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Мудра Сова вирішила перевірити чи все запам’ятав Зайчик з попереднього уроку. Але Зайчик був неуважний і все забув. Допоможемо йому згадати?

— Яку букву вивчали на уроці читання? ( «Ха»)

— Які звуки вона позначає на письмі? ([х], [х'])

— З поданих слів знайдіть лише ті, які «загубили» літеру х («ха»).

…ліб, біл…а, кожу…,  стіле…ь, жа… .

Сова підготувала і для вас цікаве завдання : «Скласти слова із друкованих букв (віхтс) (вообахр) (мхіс)»

хвіст , хвороба,  сміх

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.          Звуко-буквенний  аналіз слів  «хата» -  - о – о , «арахіс» - о – о = о -,

«муха» - - о – о.

Робота в прописах (с. 18)

- Яке місце займає літера «ха» в цих словах?

2.  Графічні вправи, підготовка руки до письма

- Діти, а ви бачили, як літає муха?

Давайте зобразимо її рух на папері

 

http://poradumo.pp.ua/uploads/posts/2014-11/rozmalovki-dlya-dtey-komahi_388.jpeg

 

 

 

 

 

 

  1.  Демонстрація зразка рукописної  та друкованої літери. Аналіз графічної будови

- А тим часом у Лісовій школі Зайчик вже вчиться писати літеру «ха». Давайте й ми навчимося її писати.

-  Це буква «ха» - друкована, а це «х» - рукописна. На що вона схожа? (на метелика, два надкушених бублики). А чи схожа рукописна літера на друковану? Назвіть елементи букви (Два півовали).

Так, буква х («ха») складається з двох півовалів — правого і лівого.

   4.   Пояснення написання букви « х».

- Мудра Сова хоче познайомити  і вас з алгоритмоми написання малої літери «ха»:

-  Починаємо писати правий півовал  нижче верхньої робочої лінії,ведемо вгору за часовою стрілки до верхньої лінії робочого рядка,заокруглюємо праворуч, біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч, ведемо вгору; закінчуємо писати близько середини робочого рядка. Ручку відриваємо і починаємо писати лівий півовал: починаємо писати елемент нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору проти часової стрілки до верхньої лінії робочого рядка, заокруглюємо ліворуч,  ведемо вниз на себе, з’єднуючи з правим півовалом посередині робочого рядка, біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч; торкнувшись нижньої робочої лінії, ведемо вгору;  закінчуємо писати близько середини робочого рядка

    5.   Письмо «у повітрі»

— Працюємо під рахунок  і-раз-і, і-два-і.

  6. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як розміщувати зошит та тримати ручку під час письма

На уроці у Мудрої Сови  Зайчик сидить не зовсім правильно. Давайте нагадаємо йому правила  сидіння за партою, вимог щодо того, як розміщувати зошит та тримати ручку під час письма

(діти розповідають правила)

Правила сидіння за партою

 Сидіти потрібно зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки ліворуч і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту.

Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні.

Розміщення зошита на парті

Розгорнувши  зошит, кладемо перед собою, лівою рукою притримуючи   його.

Як тримати ручку під час письма

Беремо  ручку в праву руку. Ручку тримаємо  тільки трьома пальцями — великим, вказівним, середнім, але писати допомагає вся рука. Ручка більше спирається на середній палець, підтримується великим, а зверху — вказівним. Усі три пальці знаходяться на відстані ширини вказівного пальця від кінця ручки.

  7. Письмо в прописах (с. 18)

- 1-й  рядок- письмо півовалів окремо;

- 2-й  рядок – письмо літери «х»;

   8. Фізкультхвилинка

На городі у бабусі

Рахувати я навчуся.

Раз, два, три чотири, п’ять

Буду квіти рахувать.

Ось червоний гладіолус, 

Ось волошка, ось жасмин,

Ось ромашка, хризантема,

Чотири, три, два, один.

А троянда біла — п’ять,

Буде в вазочці стоять.

Пальчикова гімнастика

По черзі діти обертають пальці рук у різні сторони.

Ручка коло малювала, (вказівним )

На папері танцювала. (середнім)

Розступіться, ширше коло! (безіменним)

Скільки простору довкола! (мізинцем)

Коло вправо, коло вліво (вказівним)

Станцювать вона зуміла, (середнім )

Натомившись, спочивала, (безіменним)

Потім знову починала. (мізинцем)

9. Продовження роботи у прописах (с. 18).  Аналіз з’єднань.

Письмо слів: хор, хата, хліб, хмара.

  • Як ми приєднуємо літеру «х» до інших літер у словах?

 10. Робота над загадкою у зошиті

Зайчик добре засвоїв правила написання літери «ха» і пропонує нам відгадати загадку. Впораємось?

Читання загадки

  • Чим особлива ця загадка? (З перших літер рядочка можна прочитати відповідь.)
  • Як слід ставитись до хліба? ( берегти, поважати, любити)

Запис  звукової схеми слова «хліб» на дошці.

 ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань

  • Діти, а давайте покажемо Зайчику, як треба записувати літеру «х» у словах та реченнях!
  1. Письмо речень. (5-7-й рядки в прописах)
  2. Списування друкованого речення
  •              Сова дуже вами задоволена, але хоче  перевірити чи можете ви списувати  з друкованого шрифту. Звичайно ми це можемо. Покажемо як? (робота в 8-му рядку)

V. Підсумок уроку.

  1. Бесіда
  • Діти, чого ми навчились на уроці?

(Писати букву х, слова і склади з нею).

- То який звук позначає буква х? ([х], [х'])

   - Хто вчився писати разом з нами? (зайчик)

  - За те, що ви добре поводились на уроці, засвоїли правила написання літури «х» Мудра сова хоче вас нагородити 

  2. Нагородження  учнів грамотами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Буква «х» заблукала

…ліб

біл…а

кожу…  стіле…ь

жа…

 

 

х

і

в

т

с

 

в

х

о

р

о

а

б

с

х

і

м

 

Додаток

для складання слів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        Нагорода Мудрої Сови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квитки на екскурсію

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку