16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

План- конспект уроку Talk-show “What do you breath in?”

Про матеріал
На кінець уроку учні закріплять вивчений лексико-граматичний матеріал, розвиватимуть навички усного мовлення, критичного мислення, творчі навички, навички роботи у команді згідно до інтегрованої змістовної лінії «Здоров'я та безпека»
Зміст архіву
Перегляд файлу

План- конспект уроку у  9 класі №

Дата:

Підтема: « Talk-show “What do you breath  in?” »

Мета уроку (як намір учителя)

 Сприяти розвитку в учнів уміння ввічливо висловлювати власні переконання, думки, згоду й незгоду, використовуючи для цього вивчений лексико-граматичний інвентар відповідно до чинної програми та інтегрованої змістової лінії «Здоров’я та безпека»

Очікувані результати (як досягнення учнів)

На кінець уроку учні закріплять вивчений лексико-граматичний матеріал, розвиватимуть навички усного мовлення, критичного мислення, творчі навички, навички роботи у команді згідно до інтегрованої змістовної лінії «Здоров'я та безпека»

Хід уроку

  1. Привітання. Орг момент.
  2. Налаштування на роботу. Мотивація. Налаштування на тему уроку за допомогою пісні “Breath in, breath out”. Listen the song and fill the gaps.

Heart, oxygen, blood, take, lungs, body, pumps.

Breath in, breath out,

Fill up your ________,

You do it every day.

Breath in, breath out,

__________ in fresh air

To help you work and play!

Breath in, breath out,

With every breath

The _______ moves round and round.

Breath in, breath out,

Your ______   _______ fast!

Just listen to the sound!

Breath in, breath out,

It isn’t hard,

You do it all day long.

Breath in, breath out,

The ________

Will keep your ________ strong!

(Song from Family and Friends 5 Listening 74)

  1. Робота за темою уроку.  Експерти займають свої місця. (слайд 1)

Speaker: - Welcome to our talk-show “What do you breath in?”. This question disturbs a lot of people nowadays. So today we’ll meet different experts in this area. And first meet doctor who will tell us about biological process of breathing.

  1. Doctor. (слайд 2) Describe biological process of breathing.  https://www.youtube.com/watch?v=mOKmjYwfDGU&list=PLgQNij_I-bHYG0ovVcVo6fXjuJ1bVWx4Y&index=113&t=139s

Speaker: - It was very interesting. And next I invite chemist who will tell about composition of air.

  1. Chemist. (слайд 3) What does air contains? https://www.youtube.com/watch?v=mcUaokpfLGU And show experiment with candles  https://www.youtube.com/watch?v=xh1-YnI6Z_Q

Speaker: - Thank you, chemist. Next greet ecologist who knows a lot about ecological situation in our town.

  1. Ecologist. (слайд 4) Describe the ecological situation in our town.

Speaker: - Yes. Our town is quite polluted. So let’s ask opinion in our citizens. How they live in this conditions.

  1. Citizen. (слайд 5) Say opinion of people who live here.

Speaker: - I see your point of view. But our next guess maybe will tell us something interesting. Meet the boss of factory.

  1. Boss of factory. (слайд 6) Present what they do to clean up the air.

Speaker: - We’ve heard another view. And maybe our Mayor’ll paint in the details.

  1. Mayor of the town. (слайд 7) Describe what government does to help ecology.

Speaker: - Thank you, Mayor. And our last guess is predictor. He/ she’ ll open the veil of our future.

  1. Predictor. (слайд 8) Predict what will be with our town.
  1. Speaker: - And now I give the word to our guests. I’m sure they have a lot of questions. (слайд 9)
  2. Question from guests of our talk-show. Students prepare questions to our experts beforehand and ask them.

Speaker: - Today we have two experts – scientists who can make conclusion in our controversial question.

  1. Sum-up from experts. (слайд 10) Make up conclusion about situation and offer some decisions.
  2. Рефлексія. Вправа «Крітерійний покер» . Учні визначають головну ідею уроку та які висновки вони сьогодні зробили.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

WELCOME!TALK-SHOW“What do you breath in?”

Номер слайду 2

Doctor

Номер слайду 3

Chemist

Номер слайду 4

Ecologist

Номер слайду 5

Citizen

Номер слайду 6

Boss of factory

Номер слайду 7

Mayor of the town

Номер слайду 8

Predictor

Номер слайду 9

Questions

Номер слайду 10

Scientists

zip
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
20 липня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку