План- конспект уроку у 9 класі №
Дата:
Підтема: « Talk-show “What do you breath in?” »
Мета уроку (як намір учителя)
Сприяти розвитку в учнів уміння ввічливо висловлювати власні переконання, думки, згоду й незгоду, використовуючи для цього вивчений лексико-граматичний інвентар відповідно до чинної програми та інтегрованої змістової лінії «Здоров’я та безпека»
Очікувані результати (як досягнення учнів)
На кінець уроку учні закріплять вивчений лексико-граматичний матеріал, розвиватимуть навички усного мовлення, критичного мислення, творчі навички, навички роботи у команді згідно до інтегрованої змістовної лінії «Здоров'я та безпека»
Хід уроку
Heart, oxygen, blood, take, lungs, body, pumps.
Breath in, breath out,
Fill up your ________,
You do it every day.
Breath in, breath out,
__________ in fresh air
To help you work and play!
Breath in, breath out,
With every breath
The _______ moves round and round.
Breath in, breath out,
Your ______ _______ fast!
Just listen to the sound!
Breath in, breath out,
It isn’t hard,
You do it all day long.
Breath in, breath out,
The ________
Will keep your ________ strong!
(Song from Family and Friends 5 Listening 74)
Speaker: - Welcome to our talk-show “What do you breath in?”. This question disturbs a lot of people nowadays. So today we’ll meet different experts in this area. And first meet doctor who will tell us about biological process of breathing.
Speaker: - It was very interesting. And next I invite chemist who will tell about composition of air.
Speaker: - Thank you, chemist. Next greet ecologist who knows a lot about ecological situation in our town.
Speaker: - Yes. Our town is quite polluted. So let’s ask opinion in our citizens. How they live in this conditions.
Speaker: - I see your point of view. But our next guess maybe will tell us something interesting. Meet the boss of factory.
Speaker: - We’ve heard another view. And maybe our Mayor’ll paint in the details.
Speaker: - Thank you, Mayor. And our last guess is predictor. He/ she’ ll open the veil of our future.
Speaker: - Today we have two experts – scientists who can make conclusion in our controversial question.