План -конспект уроку в 10 класі на тему The Earth is in Danger. Вдосконалення навичок читання

Про матеріал
План- конспект Уроку у 10 класі № Дата: Тема уроку: Is the Earth in danger? Вдосконалення навичок читання Мета уроку: практикуватися в описанні природних катастроф за картинками; вдосконалювати навички читання; активізувати ЛО теми; практикувати вживання Passive Voice ( Past Simple); практикуватися в роботі із текстом; навчитися описувати природні явища; Очікувані результати: на кінець уроку учні повинні вміти описувати природні катастрофи за фото і використовувати ЛО теми; ставити запитання до тексту; переказувати текст; знаходити в тексті Пасивний стан дієслова в минулому часі; описувати природні явища і катастрофи і називати їхні назви по описанню; Хід уроку 1.Привітання ( Greeting) 2.Warming –up Activity ( Завдання для введення в іншомовну атмосферу) ( Презентацію прикріплено) ( The Earth is in danger) 2.1 Work in groups ( Робота в парах) , стор. 139 The class should be divided into 4 groups and a teacher chooses one moderator. Each group gets the block of questions and prepares answers for the questions , then one representative from a group presents the answers. The task of a moderator to recollect and to retell the answers of each group. 2.2. Закріплення ЛО ( після презентації) Matching Activity ( Ex.1, p. 140 ) 2.3 Робота із текстом ( Вдосконалення навичок читання) I Stage – Pre- Reading Activity - Look through the text for 2 minutes and find in the text 1) grammar phenomena; 2) names of Nature Catastrophes; 3) in what region happened mud sliding; in what region flood occurred; II Stage – While- Reading III Stage Post Reading Activity - Put questions to the text to find out what nature disaster happened, where and when Example: In what region of Ukraine the mud sliding occurred? 2.4. Ознайомлення з новими ЛО теми із контексту (Listen to the story and guess the meaning of the new words from p.141) A frequency of nature disasters is very high nowadays. One can face with hazards anywhere: in the mountains,in a forest… when the temperature is high there is a threat of forest fires and when this catastrophe occurs, animals and trees suffer. When the level of water in the rivers increases the houses and filelds are underflooded. Water damages everything on its way. Nature catastrophes unfortunately became frequent. Humanity tries to find the ways out to be resistant to nature surprises. But who is going to win ,people or nature . I think no one can respond this. 2.5 Retelling of a text Plan Step 1 The information about flood in Western Ukraine( names of cataclysms and its results) Step 2 The causes of nature catastrophes ( Nature and human made) Step 3 What is a natural disaster Step 4 The costs of natural catastrophes and the Safety Plan How to start the retelling- - The article deals with… - In the article one can read the information about.. Retelling about the causes of natural catastrophes - As for the causes.. - Considering the causes… they are.. How to conclude the retelling -To sum it up -To cut a long story short -In conclusion 3. Work with the paragraphs. Matching Activity . Впр.4. стор.143 4.Заключна частина уроку 4.1. Підсумки уроку 4.2 Оцінювання учнів 4.3 Домашнє завдання Виконати Впр. 5(а),стор. 144 ( Знайти вірні визначення до поданих природних загроз)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

And what do you think?- Do you agree with this thought? ( If yes, prove it)

Номер слайду 3

Let’s check whether you know the names of these Nature Catastrophes

Номер слайду 4

Your task will be to give the name for each picture and to tell about the reasons of the catastrophes

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Pupils, do you believe that Nature Catastrophes are only Nature or also Human Made?

pptx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання, рівень стандарту) 10 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку