2 червня о 18:00Вебінар: Як розвивати дослідницьку компетентність учнів: створюємо прилади для шкільної лабораторії власними силами

План бесіди на тему: "Який він - друг?"

Про матеріал
План-конспект етичної бесіди на тему "дружба" покаже дітям різницю між товаришами та друзями, яким є справжній друг і як самому стати ним.
Перегляд файлу

 

ТЕМА:

 

«Який він - друг?»

 

план-конспект етичної бесіди

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький -2018 р.

Мета:

  • Пізнавальна: стимулювати осмислення учнями життєвих ситуацій щодо дружби та друзів
  • Виховна: формувати ціннісне ставлення до інших та до самого себе
  • Розвиваюча:  уміння критично ставитися до себе та інших, аргументовано висловлювати свої думку, міркувати, сприймати аргументи інших, всебічно аналізувати ситуації щодо

Завдання:

  • Поглибити розуміння сутності морально-етичних понять, а саме: друг, дружба, товариш;
  • Розвинути почуття відповідальності за власні вчинки, формувати почуття особистої  гідності
  • Формування ціннісного ставлення до себе та до інших, переконаності у цінності дружби
  • Формувати готовність до моральних вчинків, дружби
  • Сформувати прагнення до самовиховання в себе ціннісного ставлення до самого себе та інших

Форма проведення: етична бесіда

Хід виховного заходу

 

І. Вступна частина

У кожного за нас є друзі, товариші і сьогодні ми з Вами поговоримо про те, хто такий друг, що таке дружба і чи потрібна вона нам. Важливо знати і розуміти такі поняття, щоб біля Вас були гідні люди. Чому? Тому що, якщо Вас будуть оточувати саме такі друзі, то і життя буде яскравішим і веселішим.

ІІ. Основна частина

Давайте вияснимо з Вами деякі поняття:

  • Хто такий друг? (Друг – це твоє друге я, яке треба цінувати і берегти. Ми можемо чимось відрізнятися один від одного, але нам добре разом, ми знаємо, що потрібні один одному і в радості, і в біді)
  • Що таке дружба? (Дружба — безкорисливі взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях)
  • А хто ж тоді товариш? (Товариш – людина, яка спільно з ким-небудь виконує якусь справу, бере участь у якихсь діях, співучасник чого-небудь)
  • Чи різні для Вас поняття «друг» та «товариш»?

Добре, ми з Вами з’ясували досить важливі речі і я хочу запропонувати намалювати сонечко, де промінці будуть якостями якими мають бути наділені друзі (малюємо).

Чудово, тепер ми маємо картину того, якими якостями має бути наділений друг.

  • На Вашу думку товариш має такі ж якості?

 

Що ж гадаю кожен з Вас дивився «Гаррі Поттера» або принаймні чув про трійку головних героїв Гаррі, Рона та Герміону.

  • На Вашу думку вони були справжніми друзями?
  • Чому Ви так вважаєте?

Ось невеличкий уривок з «Гаррі Поттер та напівкровний принц»:

 

  • То що сталося з твоїм носом? – запитав Рон, коли вони були на безпечній відстані від надто цікавих вух.

Гаррі йому розповів. Те, що Рон не розреготався, було, мабуть, ознакою міцності їхньої дружби.

  • Як Ви вважаєте чи це дійсно говорить про міцність дружби?

 

 

Ми з Вами живемо в час новітніх технологій, коли спілкування перетекло до наших комп’ютерів і телефонів.

  • На Вашу думку існує інтернет-дружба?
  • Чому Ви так думаєте?
  • А який же друг тоді кращий? Чи нема різниці?

Варто зауважити, що і раніше деякі люди саме листувалися і були при цьому найкращими друзями, адже розуміли один одного і могли підтримати.

 

Давайте розглянемо з Вами ще один приклад:

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».

  • Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це?
  • Хіба справжній друг учинить так?
  • Хто має вимити парту?

Уявімо з Вами таку ситуацію: у Тані є питання до контрольної робити. Вона дружить з Мішою, але оскільки вона хоче бути кращою в класі (в навчанні), вона не хоче ділитися з ним, але вона також знає, що для Міші дуже важливо бути відмінником і якщо він погано напише цю контрольну, то він вже не буде ним.

  • Як би ви вчинили на місці Тані?
  • Чому?

Що ж тепер хочу запропонувати Вам невеличкий експеримент. Ви бачите в себе на парті один листок та олівець. Ваше завдання – намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.

  • Скажіть, вам легко було виконувати це завдання?
  • Вдалося відтворити задумане?

Точно так само можуть виникати непорозуміння між друзями. Давайте ж поговоримо з Вами як можна вирішувати дані проблеми і укладемо декілька універсальних правил вирішення будь-якої сварки з другом.

Наприклад:

  • Якою б не була причина, не затягувати сварку.
  • Не боятися зробити перший крок. Твій друг очевидно також страждає.
  • Хибне поняття гордості чи упертості не повинно стояти на шляху до примирення. Перебори їх і помирись з другом.
  • Ніколи не говори під час сварки найпотаємніші секрети, які тобі в свій час довірив друг.
  • Зосередься на причині сварки, а не на недоліках друга. Уникай звинувачень.

ІІІ. Заключна частина

Отож ми з Вами вияснили багато важливих понять і зрозуміли хто такий справжній друг і я хочу запропонувати Вам укласти негласні закони дружби, виходячи з того, що ми обговорили:

Наприклад:

  • завжди прислухатися одне до одного;
  • не брехати одне одному;
  • не кривдити та не обзивати одне одного:
  • завжди підтримувати одне одного;
  • не залишати одне одного в біді;
  •  завжди чинити по справедливості;
  •  завжди поступатися одне одному;
  •  допомагати одне одному.

 

І запам’ятайте таку істину: «Друг — це найкраще, що в тебе може бути, і найкраще, чим можеш бути ти» (Дуглас Пейджест).

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку