«Затверджую»
Директор ЗДО___
___________
Гурток
«Комп’ютерна азбука»
робота з старшими дошкільниками
за парціальною програмою
«Комп’ютерна грамота для малят»
Метою є розвиток творчих здібностей дітей, уміння аналізувати, порівнювати, розвивати логічне мислення та інші пізнавальні функції і операції.
Провідні завдання програми (навчальні, виховні і розвивальні) спрямовані на виконання поставленої мети та створювати умови розвитку дитини, враховуючи її особливі потреби у навчанні і вихованні. Головним засобом реалізації мети гурткової роботи є інформаційно- комунікаційні технології, а саме пропонується використання апаратного та програмного забезпечення. Розробляючи план, було визначено за доцільне використовувати комп’ютер, як засіб, що поповнює арсенал розвиваючих засобів у системі навчання та виховання дітей-дошкільників із особливим розвитком та підготовки до навчання у школі і самостійної діяльності дитини.
Японська мудрість каже: «Поганий господар вирощує бур’яни, хороший вирощує рис, розумний культивує ґрунт, далекоглядний виховує працівника». Саме таким «далекоглядним господарем» у дошкільному навчальному закладі має бути вихователь-методист
Кожен вихователь має розуміти, що самоосвіта — це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, постійний пошук, зростання, розвиток.
№п/р |
Кількість год. |
Зміст навчального матеріалу |
Навчальні досягнення дітей |
Спрямованість розвивальної роботи |
|
||||||||||||||
1 |
1 |
Знайомство з комп’ютером. Наш дитсадок. |
|
||||||||||||||||
|
|
Введення у інформатику: знайомство з комп’ютером кабінетом, формування цікавості до сучасної техніки; правила поведінки та техніка безпеки в комп’ютерному класі, введення у вжиток слова комп’ютер. Формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: введення у активний словник слів – назв електроприладів; перегляд слайдів із зображенням електроприладів: називання, визначення важливих ознак. Введення у художню літературу: перегляд фрагментів мультфільму «Петрик П’яточкін». Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г.Домана «Вундеркінд»: техніка в будинку», м/ф «Петрик П’яточкін» |
Діти: називають та вживають назви електроприладів: чайник,праска,телевізор, холодильник ,комп’ютер; виділяють основні ознаки електроприладів: мають шнурок, вмикаються у розетку; знають та дотримуються правил безпеки з електрикою та у комп’ютерному класі; розуміють та вміють переказувати події переглянутого мультфільму за опорними запитаннями. |
|
|
||||||||||||||
2 |
4 |
Комп’ютер чарівник. Кольори, фігури |
|
||||||||||||||||
|
|
Введення у інформатику: актуалізація знань про правила поведінки та техніку безпеки у комп’ютерному класі. Формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: вчити слухати Діти: розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію; наслідують навички вимови та розуміють інструкцію: вимовляємо Розвиток мовлення: знайомство та введення у словник слів-назв з основних тем, формування навичок мовного дихання, сили голосу. 17 звуки навколишнього світу, розрізняти їх, розвивати мовне дихання, вимовляти слова із різною силою голосу; знайомство з кольорами та назвами; впізнавання кольорів у оточуючому середовищі: називання знайомих предметів та їх забарвлення; вчити вживати прийменники на, за. Математична головоломка: плоска геометрична фігура кружечком. Формування поняття однини, цифра та число „6”. Природа навколо нас: прихід осені - знайомство з природними ознаками приходу осені. Введення у художню літературу:перегляд казок- презентацій українських народних казок «Колобок», «Під грибом» (В.Сутєєв). Програмне забезпечення: засоби програми Smart board , Навчально- ігрові програми «Дитяча колекція» «Логіка» (виробництво ДП «Атлантік»), уроки Тітоньки Сови «Арифметика малятко: цифра один». Презентації за методикою Г. Домана «Вундеркінд»: геометричні фігури, кольори. |
пошепки, вимовляємо тихо, вимовляємо голосно, вимовляємо той звук, який співає: мишка і-і-і, ворона а-а-а; запам’ятовують та називають кольори: чорний, коричневий, червоний, зелений, синій, блакитний, жовтий, помаранчевий; геометричної фігури кружечок, впізнають його; використовують прийменники на, за та розуміють їх значення та використовувати у власному мовленні; розуміють та визначають поняття один, склад числа один, впізнають цифру один та правильно її використовують; впізнають предмети та істот за звучанням, намагаються наслідувати деяким з них; визначають ознаки зміни пори року осені: зранку стає холодніше, збір урожаю, звірі готуються до зимівлі, починається навчання у школі, діти йдуть у дитсадок; переказують прослухану казку за демонстрованими слайдами та запитаннями. |
Розвиток мовлення: знайомство та введення у словник слів-назв з основних тем, формування навичок мовного дихання, сили голосу. Пізнавальний розвиток: розвиток слухового сприймання, пам’яті, уваги. Формування уявлення про форму. Розвиток наочно- образного мислення засобами ігор.
|
|
||||||||||||||
3 |
8 |
Осіння пора (розділи головної теми «Овочі», «Фрукти», «Іграшки»)
|
|
||||||||||||||||
|
|
Введення у інформатику: актуалізація знань про техніку безпеки, знайомство з приладом вживання назви, що позначає деталь комп’ютера – екран. Формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: вчити слухати звуки навколишнього світу, розрізняти їх, розвивати мовне дихання, артикуляційну моторику (гра «В гості до голосу») вимовляти слова із різною силою голосу; закріплювати вміння використовувати прийменники на, за, в вест у вжиток прийменник під; знайомство з плоскою геометричною фігурою квадрат з ознаками приходу запам’ятовують, впізнають та використовують назви: природні явища – сонце, хмари, дощ, калюжа, день, вечір, ніч; овочі – картопля, морква, капуста, ріпа, перець, помідор, огірок; фрукти – яблуко, груша, персик, абрикос, апельсин, банан, вишня, слива; іграшки – лялька, ведмедик, машинка, барабан, кубики, пірамідка, колиска, зайчик, кораблик, залізниця; сторони – право, ліво; вміють виділяти характерні ознаки фруктів, овочів, іграшок; розуміють та визначають наступні поняття: ознаки овочів – кислий, пекучий, гіркий, солоний; ознаки фруктів – солодкий, смачний, соковитий; ознаки для іграшок – тверді, м’які; напрямки - право, ліво; математичне поняття – один, багато, вміють порівняти де один, а де багато, називаючи сторону, значення прийменників на, за, під; вміють відрізнити кружечок і квадрат, виділяти ознаки: круглий, має куточки, орієнтуються у просторі – право, ліво; вміють називати та визначати характерні ознаки для осені: ясний день, сонячний, похмурий, хмарно, прохолодно, сонце не гріє; переказують прослухану казку за демонстрованими слайдами, ілюстраціями, та запитаннями. осені; ввести у активний словник назви природних явищ, овочів, фруктів, геометричних фігур, визначення спільних ознак для групи овочів,фруктів. Математична головоломка: формування поняття „один – багато”: множина та порівняння один – багато; орієнтація у просторі: визначення сторін. Вчити порівнювати та виділяти характерні ознаки кружечка і квадрата. Конструювання: складання цілого із 2 – 3 частин. Природа навколо нас: активізація та розширення знань про природні ознаки осінньої пори: робота людей восени, зміни у природі та явища, характерні для осінньої пори. Введення у художню літературу: казка «Ріпка», ілюстрована розповідь «Ходить гарбуз по городу». Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г. Домана «Вундеркінд», Навчально-ігрові програми «Дитяча колекція» «Логіка» (виробництво ДП «Атлантік», «Уроки Тітоньки Сови: арифметика малятко», казка «Ріпка», серія сюжетних малюнків для створення оповідання
|
запам’ятовують, впізнають та використовують назви: природні явища – сонце, хмари, дощ, калюжа, день, вечір, ніч; овочі – картопля, морква, капуста, ріпа, перець, помідор, огірок; фрукти – яблуко, груша, персик, абрикос, апельсин, банан, вишня, слива; іграшки – лялька, ведмедик, машинка, барабан, кубики, пірамідка, колиска, зайчик, кораблик, залізниця; сторони – право, ліво; вміють виділяти характерні ознаки фруктів, овочів, іграшок; розуміють та визначають наступні поняття: ознаки овочів – кислий, пекучий, гіркий, солоний; ознаки фруктів – солодкий, смачний, соковитий; ознаки для іграшок – тверді, м’які; напрямки - право, ліво; математичне поняття – один, багато, вміють порівняти де один, а де багато, називаючи сторону, значення прийменників на, за, під; вміють відрізнити кружечок і квадрат, виділяти ознаки: круглий, має куточки, орієнтуються у просторі – право, ліво; вміють називати та визначати характерні ознаки для осені: ясний день, сонячний, похмурий, хмарно, прохолодно, сонце не гріє; переказують прослухану казку за демонстрованими слайдами, ілюстраціями, та запитаннями |
Розвиток мовлення: формування артикуляційної моторики, зв’язного мовлення та вміння вживати прийменники. Пізнавальний розвиток: розвиток сухо-зорового та кінетичного сприймання, пам’яті і уваги, стимулювання їх дій засобами ігор. |
|
||||||||||||||
4 |
6 |
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
виконують артикуляційні рухи та називають артикуляційні органи; виконують завдання з конструювання – утворити фігуру за зразком, доповнити малюнок; розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію; використовують прийменники на, за, під, поруч та розуміють їх значення, вживають у реченнях; запам’ятовують, впізнають та використовують назви: природні явища – сонце, хмари, сніг, лід, завірюха, паморозь; свійські звірі – кіт, собака, корова, порося, вівця, кінь; дикі лісові звірі – вовк, лисиця, заєць ,їжак, ведмідь, кабан, борсук ,білка; назви артикуляційних органів - губи (верхня, нижня), зуби (верхні, нижні), язик; впізнають, показують, називають, виконують відповідні інструкції; розуміють та визначають наступні поняття: ознаки високий, низький, малий, великий, свійський, домашній, корисний для людини, хижий, злий, хитрий, колючий; вміють відрізнити кружечок, квадрат, трикутник, виділяти ознаки: круглий, має куточки, має три лінії, орієнтуються у просторі – право, ліво, вгору, вниз. |
активний словник. Пізнавальний розвиток: розвиток просторових уявлень, формування інтелектуальних операцій порівняння, класифікації, аналізу. |
|
||||||||||||||
5 |
3 |
Зимові свята
|
|
||||||||||||||||
|
|
Введення у інформатику: закріплення у вжитку термінів комп’ютер, екран; правила поводження з приладами. Формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: сприймання звуків навколишнього світу, їх ідентифікація та диференціація, розпізнавання інтонації; мовне дихання, утворення інтонації за зразком; вимова слова із різною силою голосу; формування артикуляції, виконання вправ за інструкцією та демонстрацією, закріплення назв артикуляційних органів; доповнення слова останнім звуком; чітка вимова одно та двоскладових слів;. прийменники на, за, під, поруч у реченні: вживання та розуміння; утворення множини за зразком один багато; формування словника з лексичної тема «Новорічні свята»; продовження знайомства з змінами у природі узимку: формування словника назв: домашні та дикі звірі, природні явища, характерних для зимової пори. Математична головоломка: формування понять множини і однини та порівняння один – багато з визначенням сторін – право – ліво, знайомство з поняттям вгору – вниз, вживання прийменника - поруч; формування понять один – багато – мало. Об’ємна геометрична фігура куля; порівняння та виділення характерних ознак фігур кружечка, квадрата, трикутника. Конструювання: складання орнаменту. Природа навколо нас: поповнення та актуалізація знань про природні ознаки, характерні для зимової пори року; хвилинка обережності: поводження з вогнем та гарячими приладами. Введення у художню літературу: казка «Зайчикова хатка». Програмне забезпечення: Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г. Домана «Вундеркінд», Навчально-ігрові програми «Дитяча колекція» «Логіка» (виробництво ДП «Атлантік», «Уроки Тітоньки Сови: арифметика малятко», казка . |
Діти: розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію; виконують артикуляційні
|
закріплення вмінь використання прийменників у зв’язному мовленні. Пізнавальний розвиток: розвиток різних форм сприймання, просторових уявлень, мнестичних процесів. Завдання з п/з «Логіка», «Планета чисел», «Розвивайка». |
|
||||||||||||||
6 |
7 |
Зима (розділи головної теми «Звірі взимку», « Праця людей взимку»)
|
|
||||||||||||||||
|
|
Введення у інформатику: закріплення у вжитку термінів екран, комп’ютер; актуалізація знань з попередньо вивченого матеріалу. Формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: фонематичні процеси: сприйняття звуків навколишнього світу, розпізнавання, наслідування; вправляння у вмінні розпізнавати інтонацію, вимова слів із різною силою голосу; формування артикуляційних рухів – гра «Веселий язичок»; доповнення слів першим або останнім звуком, чітко вимовляти одно-, двоскладові слова (по складах, дотримуючись ритму). Складання словосполучення: іменник з прийменником, іменник з дієсловом; утворення множини за зразком один багато; вживання іменника у різних відмінкових формах. Формування словника з лексичних тем: «Зима», «Праця людей взимку». Знайомство з прийменником над, його вживання. Математична головоломка: знайомство з об’ємною геометричною фігурою кулею та її ознаками; порівнювати і виділяти характерні ознаки кружечка, квадрата, трикутника та кулі, як об’ємної фігури. Число та цифра „2”: формувати понять множини і однини та порівняння один – два – багато; визначення напрямків – право – ліво, вгору – вниз; поняттям довгий - короткий. Конструювання: складання з частин цілого, порівняння фігур у орнаменті (яких фігур більше). Природа навколо нас: вплив зимової пори на людину та природне оточення; знання про ознаки зими, працю людей узимку, стан природ (рослинного та тваринного світу). Введення у художню літературу: казка «Зимовище звірів». Програмне забезпечення: Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г. Домана «Вундеркінд», Навчально-ігрові програми «Дитяча колекція» «Логіка» (виробництво ДП «Атлантік», «Уроки Тітоньки Сови: арифметика малятко», казка «Ріпка», серія сюжетних малюнків для створення оповідання, програма «Планета чисел». |
|
Розвиток мовлення: розвиток слухо- зорового сприймання, формування навичок слухової уваги. Пізнавальний розвиток: формування інтелектуальних операцій - аналізу, порівняння, узагальнення на основі сприйнятого матеріалу |
|
||||||||||||||
7 |
5 |
Весна (розділи головної теми «Весняні свята», «Весняні квіти», «Перелітні птахи») |
|
||||||||||||||||
|
|
Введення у інформатику: закріплення у словнику назв деталей комп’ютера, правил поведінки з технікою. Розвиток мовлення: формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: формування слухової уваги: ідентифікація, розрізнення звуків оточуючого середовища; розпізнавання інтонації та вживання на практиці; формування артикуляції – виконувати вправи за інструкцією. виділення пропущеного звуку у вимові та доповнення слова, чітка вимова одно-, дво- та трискладових слів (по складах, дотримуючись ритму). Активізувати словник прикметників та дієслів, формування вміння використовувати прикметник з іменниками, вживати іменники в різних категоріях числа, роду, відмінку. Формування словника з лексичних тем: «Весна. Весняні світа», «Весняні квіти», «Перелітні птахи». Знайомити та вчити вживати прийменник біля. Математична головоломка: знайомство з об’ємною геометричною фігурою кубом, її ознаками, порівняння і виділення характерних ознак куба, кулі, як об’ємних фігур та кружечка, квадрата, трикутника – плоских фігур. Число та цифра „3”, її склад; поняття широкий – вузький, середній; понять множини і однини та порівняння один – два – три - багато з визначенням сторін – право – ліво, вгору – вниз , довгий – короткий, формування понять один – два – три; більше – менше, порівну. Конструювання: складання з частин цілого, фігурний орнамент, визначення зайвого у орнаменті. Природа навколо нас: знайомство з природними явищами - ознаки приходу весни; вплив весняних змін на працю людей; весняні свята. Введення у художню літературу: перегляд та обговорення презентацій-казок «В гостях у сонечка», «Троє поросят». Програмне забезпечення: Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г. Домана «Вундеркінд», Навчально-ігрові програми «Дитяча колекція» «Логіка» (виробництво ДП «Атлантік», «Уроки Тітоньки Сови: арифметика малятко», казка «Коза-дереза», серія сюжетних малюнків для створення оповідання |
Діти: виявляють знання та вміння з попередніх тем; розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію, вміють надати своїй вимові питальної чи окличної інтонації; виконують артикуляційні вправи за відео зразком та інструкцією, наслідують звуковимову; вміють доповнювати засвоєні слова пропущеним звуком (пропуск на початку чи в кінці слова); використовують прийменники на, за, під, поруч, біля, вперед, назад, вгору, вниз та розуміють їх значення, вживають у реченні; складають речення, поєднуючи іменник з прикметником, дієсловом; вміють узгоджувати слова у множині та однині; пам’ятають, впізнають та використовують назви явищ природи: тане сніг, проталини, відлига, весняний дощ, веселка, бруньки, повернення
|
|
|
||||||||||||||