План гурткової роботи за парціальною програмою «Комп’ютерна грамота для малят»

Про матеріал
Провідні завдання програми (навчальні, виховні і розвивальні) спрямовані на виконання поставленої мети та створювати умови розвитку дитини, враховуючи її особливі потреби у навчанні і вихованні. Головним засобом реалізації мети гурткової роботи є інформаційно комунікаційні технології, а саме пропонується використання апаратного та програмного забезпечення. Розробляючи план, було визначено за доцільне використовувати комп’ютер, як засіб, що поповнює арсенал що розвиває засобами у системі навчання та виховання дітей-дошкільників із особливим розвитком та підготовки до навчання у школі і самостійної діяльності дитини.
Перегляд файлу

«Затверджую»

Директор ЗДО___

___________

 

Гурток

 «Комп’ютерна азбука»

 робота з старшими дошкільниками

 за парціальною програмою

«Комп’ютерна грамота для малят»

Метою  є розвиток творчих здібностей дітей, уміння аналізувати, порівнювати, розвивати логічне мислення та інші пізнавальні функції і операції.

Провідні завдання програми (навчальні, виховні і розвивальні) спрямовані на виконання поставленої мети та створювати умови розвитку дитини, враховуючи її особливі потреби у навчанні і вихованні. Головним засобом реалізації мети гурткової роботи є інформаційно- комунікаційні технології, а саме пропонується використання апаратного та програмного забезпечення. Розробляючи план, було визначено за доцільне використовувати комп’ютер, як засіб, що поповнює арсенал розвиваючих засобів у системі навчання та виховання дітей-дошкільників із особливим розвитком та підготовки до навчання у школі і самостійної діяльності дитини.

Японська мудрість каже: «Поганий господар вирощує бур’яни, хороший вирощує рис, розумний культивує ґрунт, далекоглядний виховує працівника». Саме таким «далекоглядним господарем» у дошкільному навчальному закладі має бути вихователь-методист

Кожен вихователь має розуміти, що самоосвіта — це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, постійний пошук, зростання, розвиток.

№п/р

Кількість год.

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення дітей

Спрямованість розвивальної роботи

 

1

1

Знайомство з комп’ютером. Наш дитсадок.

 

 

 

Введення у інформатику: знайомство з комп’ютером кабінетом, формування цікавості до сучасної техніки; правила поведінки та техніка безпеки в комп’ютерному класі, введення у вжиток слова комп’ютер.

Формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: введення у активний словник слів – назв електроприладів;

перегляд слайдів із зображенням електроприладів: називання, визначення важливих ознак.

Введення у художню літературу:

перегляд фрагментів мультфільму

«Петрик П’яточкін».

Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г.Домана

«Вундеркінд»: техніка в будинку», м/ф «Петрик П’яточкін»

Діти:

називають та вживають назви електроприладів: чайник,праска,телевізор, холодильник ,комп’ютер; виділяють основні ознаки електроприладів: мають шнурок, вмикаються у розетку;

знають та дотримуються правил безпеки з

електрикою та у комп’ютерному класі; розуміють та вміють переказувати події переглянутого мультфільму за опорними запитаннями.

Розвиток мовлення: збагачення активного словника назвами електроприладів; стимулювання до

розповіді про електроприлади, які є вдома.

Пізнавальний розвиток: Формування слухо –

зорового сприймання, уваги, інтелектуальних операцій: узагальнення.

 

2

4

Комп’ютер чарівник. Кольори, фігури

 

 

 

Введення у інформатику: актуалізація знань про правила поведінки та техніку безпеки у комп’ютерному класі.

Формування культури

спілкування та підготовка до вивчення грамоти: вчити слухати

Діти:

розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію;

наслідують навички вимови та розуміють

інструкцію: вимовляємо

Розвиток мовлення: знайомство та введення у словник слів-назв з основних тем, формування навичок мовного

дихання, сили голосу.

17

звуки навколишнього світу,

розрізняти їх, розвивати мовне дихання, вимовляти слова із різною силою голосу;

знайомство з кольорами та назвами; впізнавання кольорів у оточуючому середовищі: називання знайомих предметів та їх забарвлення; вчити вживати прийменники на, за.

Математична головоломка: плоска геометрична фігура кружечком.

Формування поняття однини, цифра та число „6”.

Природа навколо нас: прихід осені - знайомство з природними ознаками приходу осені.

Введення у художню літературу:перегляд казок- презентацій українських народних казок  «Колобок»,

«Під грибом» (В.Сутєєв). Програмне забезпечення: засоби програми Smart board , Навчально- ігрові програми «Дитяча колекція»

«Логіка» (виробництво ДП

«Атлантік»), уроки Тітоньки Сови

«Арифметика малятко: цифра один». Презентації за методикою Г. Домана «Вундеркінд»: геометричні фігури, кольори.

Діти:

розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію;

наслідують навички вимови та розуміють

інструкцію: вимовляємо

пошепки, вимовляємо тихо,

вимовляємо голосно, вимовляємо той звук, який співає: мишка і-і-і, ворона а-а-а;

запам’ятовують та називають кольори: чорний, коричневий, червоний, зелений, синій, блакитний, жовтий, помаранчевий; геометричної фігури кружечок, впізнають його; використовують прийменники на, за та розуміють їх значення та використовувати у власному мовленні; розуміють та визначають поняття один, склад числа один, впізнають цифру один та правильно її використовують;

впізнають предмети та істот за звучанням, намагаються наслідувати деяким з них;

визначають ознаки зміни пори року осені: зранку стає холодніше, збір урожаю, звірі готуються до зимівлі, починається навчання у школі, діти йдуть у дитсадок; переказують прослухану казку за демонстрованими

слайдами та запитаннями.

Розвиток мовлення: знайомство та введення у словник слів-назв з основних тем, формування навичок мовного

дихання, сили голосу.

Пізнавальний розвиток: розвиток слухового сприймання, пам’яті, уваги. Формування уявлення про форму. Розвиток наочно- образного мислення засобами ігор.

 

 

3

8

Осіння пора (розділи головної теми «Овочі», «Фрукти», «Іграшки»)

 

 

 

 

Введення у інформатику: актуалізація знань про техніку безпеки, знайомство з приладом вживання назви, що позначає деталь комп’ютера – екран.

Формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: вчити слухати звуки навколишнього світу, розрізняти їх, розвивати мовне дихання, артикуляційну моторику (гра «В гості до голосу») вимовляти слова із різною силою голосу; закріплювати вміння використовувати прийменники на, за, в вест у вжиток прийменник під; знайомство з плоскою

геометричною фігурою квадрат з ознаками приходу

запам’ятовують, впізнають

та використовують назви: природні явища – сонце, хмари, дощ, калюжа, день, вечір, ніч; овочі – картопля, морква, капуста, ріпа, перець, помідор, огірок; фрукти – яблуко, груша, персик, абрикос, апельсин, банан, вишня, слива; іграшки – лялька, ведмедик, машинка, барабан, кубики, пірамідка, колиска, зайчик, кораблик, залізниця; сторони – право, ліво; вміють виділяти характерні ознаки фруктів, овочів, іграшок; розуміють та визначають наступні поняття: ознаки овочів – кислий, пекучий, гіркий, солоний; ознаки фруктів – солодкий, смачний, соковитий; ознаки для іграшок – тверді, м’які; напрямки - право, ліво; математичне поняття – один, багато, вміють порівняти де один, а де багато, називаючи сторону, значення прийменників на, за, під; вміють відрізнити кружечок і квадрат, виділяти ознаки: круглий, має куточки, орієнтуються у просторі – право, ліво; вміють називати та визначати характерні ознаки для осені: ясний день, сонячний, похмурий, хмарно, прохолодно, сонце не гріє;

переказують прослухану казку за демонстрованими слайдами, ілюстраціями, та

запитаннями.

осені; ввести у активний словник

назви природних явищ, овочів,

фруктів, геометричних фігур,

визначення спільних ознак для

групи овочів,фруктів.

Математична головоломка:

формування поняття „один –

багато”: множина та порівняння

один – багато; орієнтація у

просторі: визначення сторін.

Вчити порівнювати та виділяти

характерні ознаки кружечка і

квадрата.

Конструювання: складання цілого

із 2 – 3 частин.

Природа навколо нас:

активізація та розширення знань

про природні ознаки осінньої

пори: робота людей восени, зміни

у природі та явища, характерні для

осінньої пори.

Введення у художню літературу:

казка «Ріпка», ілюстрована

розповідь «Ходить гарбуз по

городу».

Програмне забезпечення: засоби

програми Smart board, Презентації

за методикою Г. Домана

«Вундеркінд», Навчально-ігрові

програми «Дитяча колекція»

«Логіка» (виробництво ДП

«Атлантік», «Уроки Тітоньки

Сови: арифметика малятко», казка

«Ріпка», серія сюжетних малюнків

для створення оповідання

 

Діти:

знають і вживають назви: екран, кольорів: чорний, коричневий, червоний, зелений, синій, блакитний, жовтий, помаранчевий; геометричної фігури кружечок, квадрат; впізнають їх та виконують завдання з конструювання

– утворити фігуру за зразком;

розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію;

використовують прийменники на, за та

розуміють їх значення;

запам’ятовують, впізнають

та використовують назви: природні явища – сонце, хмари, дощ, калюжа, день, вечір, ніч; овочі – картопля, морква, капуста, ріпа, перець, помідор, огірок; фрукти – яблуко, груша, персик, абрикос, апельсин, банан, вишня, слива; іграшки – лялька, ведмедик, машинка, барабан, кубики, пірамідка, колиска, зайчик, кораблик, залізниця; сторони – право, ліво; вміють виділяти характерні ознаки фруктів, овочів, іграшок; розуміють та визначають наступні поняття: ознаки овочів – кислий, пекучий, гіркий, солоний; ознаки фруктів – солодкий, смачний, соковитий; ознаки для іграшок – тверді, м’які; напрямки - право, ліво; математичне поняття – один, багато, вміють порівняти де один, а де багато, називаючи сторону, значення прийменників на, за, під; вміють відрізнити кружечок і квадрат, виділяти ознаки: круглий, має куточки, орієнтуються у просторі – право, ліво; вміють називати та визначати характерні ознаки для осені: ясний день, сонячний, похмурий, хмарно, прохолодно, сонце не гріє;

переказують прослухану казку за демонстрованими слайдами, ілюстраціями, та запитаннями

Розвиток мовлення: формування артикуляційної моторики, зв’язного мовлення та вміння вживати прийменники.

Пізнавальний розвиток: розвиток сухо-зорового та кінетичного сприймання, пам’яті і уваги, стимулювання їх дій засобами ігор.

 

4

6

Зимова пора (розділи головної теми «Звірі: домашні та дикі», «Настання зими»)

 

 

 

 

вчити слухати звуки

навколишнього світу, розрізняти їх, розвивати мовне дихання, вимовляти слова із різною силою голосу; формування артикуляції – знайомство з основними назвами артикуляційних органів; використання прийменників; знайомство з плоскою геометричною фігурою трикутник; формування словника назв – природних явищ, пов’язаних з настанням зими, назви домашніх та диких звірів;

Математична головоломка: формування понять множини і однини та порівняння один – багато з визначенням сторін – право – ліво, знайомство з поняттям вгору – вниз, вживання прийменника поруч; формування понять великий, малий; вчити порівнювати та виділяти характерні ознаки кружечка, квадрата, трикутника; конструювання: знайомство з поняттям лінія, конструювання фігури із ліній, складання цілого із 2 – 3 частин;

Природа навколо нас: знайомство з ознаками приходу зими, складання розповіді про них Введення у художню літературу: казка «Сніг та заєць»,

«Рукавичка».

Програмне забезпечення: Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г. Домана

«Вундеркінд», Навчально-ігрові програми «Дитяча колекція»

«Логіка» (виробництво ДП

«Атлантік», «Уроки Тітоньки Сови: арифметика малятко», казка

«Ріпка», серія сюжетних малюнків для створення оповідання.

виконують артикуляційні

рухи та називають артикуляційні органи; виконують завдання з конструювання – утворити фігуру за зразком, доповнити малюнок; розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію;

використовують прийменники на, за, під, поруч та розуміють їх значення, вживають у реченнях;

запам’ятовують, впізнають та використовують назви: природні явища – сонце, хмари, сніг, лід, завірюха, паморозь; свійські звірі – кіт, собака, корова, порося, вівця, кінь; дикі лісові звірі – вовк, лисиця, заєць ,їжак, ведмідь, кабан, борсук ,білка; назви артикуляційних органів - губи (верхня, нижня), зуби (верхні, нижні), язик; впізнають, показують,

називають, виконують відповідні інструкції; розуміють та визначають наступні поняття: ознаки високий, низький, малий, великий, свійський, домашній, корисний для людини, хижий, злий, хитрий, колючий; вміють відрізнити кружечок,

квадрат, трикутник, виділяти ознаки: круглий, має куточки, має три лінії, орієнтуються у просторі – право, ліво, вгору, вниз.

активний словник.

Пізнавальний розвиток: розвиток просторових уявлень, формування інтелектуальних операцій порівняння, класифікації, аналізу.

 

5

3

Зимові свята

 

 

 

 

Введення у інформатику: закріплення у вжитку термінів комп’ютер, екран; правила поводження з приладами.

Формування культури

спілкування та підготовка до вивчення грамоти: сприймання звуків навколишнього світу, їх ідентифікація та диференціація, розпізнавання інтонації; мовне дихання, утворення інтонації за зразком; вимова слова із різною силою голосу; формування артикуляції, виконання вправ за інструкцією та демонстрацією, закріплення назв артикуляційних органів; доповнення слова останнім звуком; чітка вимова одно та двоскладових слів;. прийменники на, за, під, поруч у реченні: вживання та розуміння; утворення множини за зразком один багато; формування словника з лексичної тема «Новорічні свята»; продовження знайомства з змінами у природі узимку: формування словника назв: домашні та дикі звірі, природні явища, характерних для зимової пори.

Математична головоломка: формування понять множини і однини та порівняння один – багато з визначенням сторін – право – ліво, знайомство з поняттям вгору – вниз, вживання прийменника - поруч; формування понять один – багато – мало. Об’ємна геометрична фігура куля; порівняння та виділення характерних ознак фігур кружечка, квадрата, трикутника.

Конструювання: складання орнаменту.

Природа навколо нас: поповнення та актуалізація знань про природні ознаки, характерні для зимової пори року; хвилинка обережності: поводження з вогнем та гарячими приладами.

Введення у художню літературу: казка «Зайчикова хатка».

Програмне забезпечення: Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г. Домана

«Вундеркінд», Навчально-ігрові програми «Дитяча колекція»

«Логіка» (виробництво ДП

«Атлантік», «Уроки Тітоньки Сови: арифметика малятко», казка .

Діти:

розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію;

виконують артикуляційні

вправи за відео зразком та

інструкцією, наслідують звуковимову;

доповнюють засвоєні слова пропущеним звуком (останнім);використовують прийменники на, за, під, поруч та розуміють їх значення, вживають у сполученні з іменниками у реченні;

запам’ятовують, впізнають та використовують назви: зимова пора - бурульки, іній, туман; новорічні свята - ялинка, ялинкові прикраси, Новий рік, дід Мороз, Снігуронька, подарунки біля ялинки, Святий Миколай, подарунки під подушкою; впізнають, показують,

називають, виконують відповідні інструкції; розуміють та порівнюють наступні поняття: один – багато – мало; вміють відрізнити кружечок,

квадрат, трикутник, виділяти ознаки: круглий, має куточки, складається з ліній; розпізнають у композиціях (фігура + колір); орієнтуються у просторі – право, ліво, вгору, вниз, поряд; виконують завдання з використанням навичок орієнтації у сторонах; вміють складати прості речення – відповіді на запитання.

 

Розвиток мовлення:

формування фонематичного сприймання, виділяти

звук на фоні слова,

закріплення вмінь

використання прийменників у зв’язному мовленні.

Пізнавальний розвиток: розвиток різних форм сприймання, просторових уявлень, мнестичних процесів. Завдання з п/з

«Логіка», «Планета чисел», «Розвивайка».

 

6

7

Зима (розділи головної теми «Звірі взимку», « Праця людей взимку»)

 

 

 

 

Введення у інформатику: закріплення у вжитку термінів екран, комп’ютер; актуалізація знань з попередньо вивченого матеріалу.

Формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: фонематичні процеси: сприйняття звуків навколишнього світу, розпізнавання, наслідування; вправляння у вмінні розпізнавати інтонацію, вимова слів із різною силою голосу; формування артикуляційних рухів – гра

«Веселий язичок»; доповнення слів першим або останнім звуком, чітко вимовляти одно-, двоскладові слова (по складах, дотримуючись ритму).

Складання словосполучення: іменник з прийменником, іменник з дієсловом; утворення множини за зразком один багато; вживання іменника у різних відмінкових формах.

Формування словника з лексичних тем: «Зима», «Праця людей взимку». Знайомство з прийменником над, його вживання.

Математична головоломка: знайомство з об’ємною геометричною фігурою кулею та її ознаками; порівнювати і виділяти характерні ознаки кружечка, квадрата, трикутника та кулі, як об’ємної фігури.

Число та цифра „2”: формувати понять множини і однини та порівняння один – два – багато; визначення напрямків – право – ліво, вгору – вниз; поняттям довгий

- короткий.

Конструювання: складання з частин цілого, порівняння фігур у орнаменті (яких фігур більше).

Природа навколо нас: вплив зимової пори на людину та

природне оточення; знання про

ознаки зими, працю людей узимку, стан природ (рослинного та тваринного світу).

Введення у художню літературу:

казка «Зимовище звірів». Програмне забезпечення: Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г. Домана

«Вундеркінд», Навчально-ігрові програми «Дитяча колекція»

«Логіка» (виробництво ДП

«Атлантік», «Уроки Тітоньки Сови: арифметика малятко», казка

«Ріпка», серія сюжетних малюнків для створення оповідання, програма «Планета чисел».

Діти:

розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію, вміють наслідувати;

виконують артикуляційні вправи за відео зразком та інструкцією, наслідують звуковимови;

вчаться доповнювати засвоєні слова пропущеним звуком (першим чи останнім);

використовують прийменники на, за, під, поруч та розуміють їх значення, вживають у сполученні з іменниками, дієсловами; запам’ятовують, впізнають та використовують назви: зима – засніжене місто, ожеледиця, сніг на полях, розчищання снігу з вулиць, допомога тваринам, годівниці, догляд за домашніми тваринами, сарай, комора, відламана гілка; впізнають,

показують, називають, продемонстровані малюнки, складають короткі речення;

рахують до двох, знають та розуміють склад числа 2 (додавання 1 + 1); розв’язують приклади в межах числа 2;

розуміють та порівнюють наступні поняття: один – два - багато;

впізнають предмети схожі на кулю та визначати ознаки цієї фігури; виконують завдання з використання навичок орієнтації у сторонах та напрямках.

 

Розвиток мовлення:

розвиток слухо- зорового сприймання, формування навичок слухової уваги.

Пізнавальний розвиток: формування інтелектуальних операцій - аналізу, порівняння, узагальнення на основі сприйнятого матеріалу

 

7

5

Весна

(розділи головної теми «Весняні свята», «Весняні квіти», «Перелітні птахи»)

 

 

 

Введення у інформатику: закріплення у словнику назв деталей комп’ютера, правил поведінки з технікою.

Розвиток мовлення: формування культури спілкування та підготовка до вивчення грамоти: формування слухової уваги: ідентифікація, розрізнення звуків оточуючого середовища; розпізнавання інтонації та вживання на практиці; формування артикуляції – виконувати вправи за інструкцією. виділення пропущеного звуку у вимові та доповнення слова, чітка вимова одно-, дво- та трискладових слів (по складах, дотримуючись ритму).

Активізувати словник прикметників та дієслів, формування вміння використовувати прикметник з іменниками, вживати іменники в різних категоріях числа, роду, відмінку. Формування словника з лексичних тем: «Весна. Весняні світа», «Весняні квіти», «Перелітні птахи». Знайомити та вчити вживати прийменник біля.

Математична головоломка:

знайомство з об’ємною

геометричною фігурою кубом, її

ознаками, порівняння і виділення

характерних ознак куба, кулі, як об’ємних фігур та кружечка, квадрата, трикутника – плоских фігур. Число та цифра „3”, її склад; поняття широкий – вузький, середній; понять множини і однини та порівняння один – два – три - багато з визначенням сторін

право – ліво, вгору – вниз , довгий

– короткий, формування понять один – два – три; більше – менше, порівну. Конструювання: складання з частин цілого, фігурний орнамент, визначення зайвого у орнаменті.

Природа навколо нас: знайомство з природними явищами - ознаки приходу весни; вплив весняних змін на працю людей; весняні свята.

Введення у художню літературу: перегляд та обговорення презентацій-казок «В гостях у сонечка», «Троє поросят».

Програмне забезпечення: Програмне забезпечення: засоби програми Smart board, Презентації за методикою Г. Домана

«Вундеркінд», Навчально-ігрові програми «Дитяча колекція»

«Логіка» (виробництво ДП

«Атлантік», «Уроки Тітоньки Сови: арифметика малятко», казка

«Коза-дереза», серія сюжетних малюнків для створення оповідання

Діти:

виявляють знання та вміння з попередніх тем; розуміють пояснення та інструкції, реагують на інтонацію, вміють надати своїй вимові питальної чи окличної інтонації; виконують артикуляційні вправи за відео зразком та інструкцією, наслідують звуковимову;

вміють доповнювати засвоєні слова пропущеним звуком (пропуск на початку чи в кінці слова); використовують прийменники на, за, під, поруч, біля, вперед, назад, вгору, вниз та розуміють їх значення, вживають у реченні;

складають речення, поєднуючи іменник з прикметником, дієсловом; вміють узгоджувати слова у множині та однині; пам’ятають, впізнають та використовують назви явищ природи: тане сніг, проталини, відлига, весняний дощ, веселка,

бруньки, повернення

птахів; весняні птахи

жайвір, соловей, зяблик, журавель, лелек, чапля; весняні квіти: підсніжник, пролісок, первоцвіт,

крокус, конвалія, кульбабка, бузок, ірис; впізнають, показують, називають, продемонстровані малюнки, складають короткі речення;

рахують до трьох, знають та розуміють склад числа 3; розуміють та порівнюють наступні поняття: один – два –три, більше – менше – порівну; вузький – широкий – середній;

вміють впізнавати предмети схожі на куб та кулю у навколишньому оточенні та називати ознаки цих фігур; виконують завдання з використання навичок орієнтації у сторонах та напрямках.

 

 

Розвиток мовлення:

розвиток фонематичного сприймання, формування вміння виділяти перший звук у слові.

Пізнавальний розвиток: формування мнестичних процесів запам’ятовування та відтворення звуків, слів; розвиток сприймання, уваги.

 

 

docx
Додано
13 квітня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку