Довідка тематичного вивчення "Емоційний розвиток"

Про матеріал
За результатами тематичного вивчення «Стану роботи щодо емоційного розвитку дошкільників» стане помічником для вихователів-методистів
Перегляд файлу

Директору ЗДО___

____

 

ДОВІДКА

за результатами тематичного вивчення  «Стану роботи щодо емоційного розвитку дошкільників»

        Згідно з річним планом роботи ЗДО та наказу по закладу з основної діяльності було проведено тематичне вивчення «Стану роботи щодо емоційного розвитку дошкільників» 

 До складу комісії увійшли: 

Надія ЧЕРВАК, вихователь-методист;

Лариса СОЛОВОНЮК, вихователь;

Ганна РЕГЕШУК, вчитель-логопед.

Тематичне вивчення здійснювалося у період з 12.02.2024 по 16.02.2024 року з метою виявлення результатів емоційного розвитку дітей дошкільного віку. Він спрямований на формування у дітей емоційної компетентності, яка включає в себе:

Самосвідомість: розуміння власних емоцій, їх причин та наслідків.

Саморегулювання: уміння керувати своїми емоціями та поведінкою.

Соціальна свідомість: розуміння емоцій інших людей, співчуття та емпатія.

Взаємовідносини: уміння налагоджувати та підтримувати здорові стосунки з іншими людьми.

Основні завдання роботи з емоційного розвитку дошкільників:

Формування у дітей уявлень про емоції.

Розвиток уміння розпізнавати та називати емоції.

Навчання дітей способам вираження емоцій прийнятними способами.

Розвиток уміння керувати своїми емоціями та поведінкою.

Формування навичок емпатії та співчуття.

Навчання дітей налагоджувати та підтримувати здорові стосунки з іншими людьми.

Форми та методи роботи педагогів з емоційного розвитку дошкільників:

Ігри та вправи:

Ігри на розпізнавання емоцій.

Ігри на розвиток емпатії.

Ігри на розвиток саморегулювання.

Ігри на розвиток навичок спілкування.

Читання художньої літератури:

Обговорення емоцій героїв творів.

Розігрування емоційних ситуацій з творів.

Бесіди та розмови про емоції:

Обговорення емоцій, які виникають у дітей протягом дня.

Навчання дітей способам вираження емоцій прийнятними способами.

Музичні та арт-терапевтичні заняття:

Використання музики та арт-терапії для вираження емоцій.

Створення сприятливого психологічного клімату в групі:

Заохочення дітей до вираження своїх емоцій.

Надання дітям підтримки та допомоги.

Результати роботи з емоційного розвитку дошкільників:

Підвищення рівня емоційної компетентності дітей.

Покращення психоемоційного стану дітей.

Зниження рівня тривожності та агресивності у дітей.

Формування навичок емпатії та співчуття.

Розвиток умінь налагоджувати та підтримувати здорові стосунки з іншими людьми.

         Робота з емоційного розвитку дошкільників є важливою складовою освітнього процесу. Вона дає можливість дітям краще розуміти себе та інших людей, керувати своїми емоціями та поведінкою, налагоджувати та підтримувати здорові стосунки.

Контроль передбачав аналіз директором і вихователем-методистом календарного планування вихователів, спостереження за грою дітей і за діяльністю вихователів у процесі керівництва грою, конкурсний перегляд осередків ігор в групах та вивчен­ня емоційного благополуччя й соціалізації в іг­ровій діяльності дітей. Була розроблена схема спостережень, оскільки важливо заздалегідь продумати, на що варто звертати увагу під час кон­тролю.

Найефективнішою формою ознайомлення членів комісії з роботою вихователів були особисті спостереження за грою безпо­середньо в групі. Цей розділ контролю було визнано пріоритетним.

        В середніх групах закладу було переглянуто різні за тематикою ігри, здійснено колективні перегляди. Переглянули інтегроване заняття-гру «Еліксир настрою-шоколад» під керівництвом вихователя Лукашевич О.Г., в другій молодшій групі «Дзвіночки», заняття  «У світі емоцій» під керівництвом Гурської О.Т. в першій молодшій групі «Колобочок»,  заняття «Допоможемо хмаринці» під керівництвом Кінах О.Р., у старшій групі заняття-вікторину   «У гостях у принца Смайлика» з використання макетів блоків Дьєнєша. Всі вихователі справились з поставленим перед ними завданнями. Сюжети вийшли цікаві та доступні дітям, з правильно підібраними атрибутами, завданнями.

Для більш глибокого розуміння проблеми з даного питання проведено майстер-клас для педагогів на тему
«EQ-фітнес: розвиваємо емоційний інтелект дошкільників» . Методична година –практикум «Логопедичне асорті» провела у січні вчитель-логопед Регешук Г.І. Проблемний семінар на тему «Стрес-менеджмент у професійній діяльності педагога», який провела практичний психолог Драєва О.Г.  Консультація вихователя Гурської О.Т. на тему: «М’язова релаксація як засіб знищення тривожності у дітей»,
зверталася увага на  те, що керівництво грою вимагає великої майстерності і педагогічного такту. Вихователь повинен направляти гру, не порушуючи її, зберігати самостійний і творчий характер ігрової діяльності.

       Використовуючи  в своїх іграх  макети, діти «озвучують» людей, «імітують» дії тварин, виконують роботу лікаря, вихователя, будівельника тощо. Діти, наче в справжньому житті, по-справжньому переживають свої ролі, відверто виявляють своє ставлення до життя, свої думки та почуття, сприймають гру як важливу справу.

      Також, було проаналізовано перспективні плани освітньо-виховного процесу. Встановлено, що робота з даної теми планується з урахуванням Освітньої програми виховання і навчання дітей дошкільного віку «Дитина», Базового компонента дошкільної освіти в Україні (оновленого), матеріалів журналів «Дошкільне виховання», «Палітра педагога».

       На належному рівні в групах створено умови для формування певного рівня соціальної компетентності, зокрема соціально-психологічна атмосфера: демократичний стиль спілкування, доброзичливе відношення дорослих до дітей, співпраця з дітьми в процесі гри тощо.

       Також, значна увага приділяється колективним іграм, в яких помітні відмінності в характері дітей, в їхньому розвитку (одні діти командують, інші підкорюються, одні сміливо виявляють ініціативу, інші не наважуються щось пропонувати). Вихователі допомагають кожній дитині знайти своє місце в грі, допомагають, щоб дитину визнали товариші, підтримують впевненість малюка у своїх силах, протистоять виявам самовпевненості, зазнайства у дітей-організаторів.

       Разом з тим, результати перевірки засвідчили, що робота вихователів  груп, що перевірялися вимагає вдосконалення і є ще ряд недоліків.  По-перше питання методики керівництва ігровою діяльністю потребує вдосконалення. Щоб ігрова діяльність змінилася на краще, потрібне кваліфіковане педагогічне керівництво, яке б виконувало корегувальну та регулювальну функцію.

      Робота з емоційного розвитку дошкільників – це довгостроковий процес, який потребує системного підходу та постійної уваги з боку педагогів та батьків.

    Підбиваючи підсумки тематичного контролю, слід зазначити, що рі­вень оволодіння вихователями емоційного розвитку дошкільників, перебуває на достатньому рівні.

 

З метою усунення недоліків, виходячи із зазначеного, пропонується:

 

1.      Провести консультацію для молодого фахівця за темою: «Сюжетно-рольова гра як засіб формування емоційної сфери» (Відповідальний: вихователь, Соловонюк Л.В.)              Термін виконання: березень 2024 р.

2.Спланувати і надати консультативну допомогу педагогам щодо організації гри-стратегії, як виду розвивальних ігор. (Відповідальний: вихователь-методист,  Червак Н.І.)     Термін виконання: березень 2024р.

 3. Продовжувати роботу з емоційного розвитку дошкільників з використанням різноманітних форм та методів. (Відповідальні: усі педагоги)                                     До закінчення  навчального року.

4. Залучати до роботи з емоційного розвитку дітей батьків, провести практикум для батьків.               До закінчення  навчального року.

 

 

              

                 Вихователь-методист   _______________Надія ЧЕРВАК

1

 

docx
Додано
13 квітня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку