Баштан В.М., Литвин В.А.,Снітко Н.І.–
вчителі початкових класів Драбівського навчально- виховного комплексу «загальноосвітня школа І – ІІІ ст.ім. С.В. Васильченка – гімназія»
Черкаська область
Зустріч батьків майбутніх першокласників:
«Нова українська школа – надії та сподівання».
Тип батьківської зустрічі : організаційний.
Мета : дати поняття батькам про особливості НУШ; через нетрадиційні форми роботи продемонструвати зміни в організації освітнього процесу, що пройдуть за період переходу дитини від дошкільного закладу освіти до школи; на наступній зустрічі дати відповіді на запитання, які батьки розмістять протягом зустрічі на «Стіні запитань»; створити сприятливий контакт між батьками та вчителем.
Учасники: батьки, класний керівник, вихователь гпд, директор школи, заступник директора з навчально-виховної роботи, бібліотекар, медсестра, кухар.
Форма проведення: міні – квест.
Обладнання: конструктор LEGO, стікери, папір для фліпчарту, фліпчарт – дошка, шкала оцінювання.
Використана література:
1. «Нова українська школа: порадник для вчителя» під заг.ред.Бібік Н.М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяда», 2017. – 206 с.
2. «Особливості впровадження Концепції Нова українська школа». Методичні рекомендації.
3. «Шість цеглинок в освітньому просторі школи». Методичний посібник/ Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation, 2018. – 32 с.
Тільки разом з батьками,
спільними зусиллями
вчителі можуть дати дітям
велике людське щастя!
В.О. Сухомлинський
Хід зустрічі
І. Вступ.
Вчитель. Дорогі батьки моїх майбутніх учнів! Вітаю вас із початком нового життя. Наступні чотири роки ми станемо однією шкільною родиною, де, інколи, ваша дитина буде проводити більше активного часу, ніж вдома. Навчання у школі може бути радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок. Ваша дитина буде оточена друзями чи залишиться сама у великому колективі…Чи буде кожен день маленьких учнів наповнений великими сподіваннями і очікуванням чогось незвичайного? Все залежить від нас з вами!
Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день цікавитись, що нового дізналась вона у школі, допомагати дитині розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. І все це робити з терпінням і любов’ю.
Тому зараз ми з вами познайомимося. Адже вам , як і вашим дітям, потрібно знати один одного, щоб комфортно себе почувати в колективі. Сьогодні ви станете учасниками мандрівки до НУШ.
ІІ. Давайте познайомимось.
Мета: познайомитися з батьками майбутніх учнів та познайомити батьків між собою; дати можливість коротко охарактеризувати кожному свою дитину, використовуючи цеглинки LEGO, попередньо коротко ознайомивши з методикою використання цеглинок, що вкрай необхідні для розвитку і навчання в школі та протягом життя.
Починаю з себе. Я … Моє вподобання (захоплення) …
Вчитель. Кожна дитина – особистість, а разом – колектив. Пропоную з цеглинок, що ви обрали, побудувати міцну споруду, яка буде символізувати дружній учнівський колектив.
Підсумок: відбулося знайомство батьків та вчителя; представлення дітей батьками; побудована символічна споруда міцної, дружної класної родини.
ІІІ. Гра – Квест «Знайомство зі школою».
Мета: знайомство з приміщенням та працівниками школи; отримання інформації щодо організації навчального процесу; складання слів у речення.
Батьки обєднуються у групи (команди)
1 група – НУШ – 1;
2 група – НУШ – 2;
3 група – НУШ – 3.
Кожна команда отримує маршрутний лист. За вказаним машрутом,
1 станція – «Адміністративна» (зустріч з директором школи)
2 станція – «Методична» (інформація по НУШ від завуча школи)
3 станція – «Смачна» ( бесіда з кухарем)
4 станція – «Будь здоров!» ( рекомендації медичної сестри)
5 станція – «Спортивна» (нормативні вимоги щодо уроків фізичної культури)
6 станція – «Відпочинкова» ( ознайомлення з режимом роботи ГПД)
7 станція – «Читайлик» ( рекомендації бібліотекаря щодо читання дитячої літератури)
8 станція – «Освітнє середовище» (розмова з класним керівником).
Кожна команда отримує маршрутний лист. На станціях батьки знайомляться з приміщенням школи, спілкуються з адміністрацією та працівниками школи та отримують слова, з яких треба скласти речення на останній восьмій станції «Освітнє середовище». Три речення ( по кількості груп) і кожне речення складається із семи слів ( по кількості станцій, а восьма – фінальна станція). Зміст речень і є метою Нової української школи. Наприклад:
Підсумок: батьки ознайомилися з приміщенням навчального закладу; отримали інформацію щодо організації навчально-виховного процесу та режиму роботи школи; склали речення.
ІY. Заключна частина.
Вчитель. Прошу вас взяти участь в оцінці реформи освіти.
(Батьки беруть стікер, пишуть на ньому своє імя та приклеюють на шкалі від 1 до 10, визначивши цим своє ставлення до реформи).
Шановні батьки! Дякуємо вам за участь у нашому заході! Сподіваємося, що на нашій першій зустрічі ви знайшли відповіді на деякі запитання, що вас непокоїли. На решту ваших запитань, розміщених на «Дошці запитань» в процесі зустрічі, я відповім наступного разу.
Формула Нової школи складається з восьми ключових компонентів, зокрема – педагогіки, що грунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. У підгрунті педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Сподіваємося, що вчитель стане другом, а родина буде залучена до побудови освітньої траєкторії дитини.
Тому, наостанок, хочу залишити хештег (вивішую запис на фліпчарті) : «Зміни в освіті допоможуть вашим дітям стати щасливими громадянами України, конкурентоздатними в ХХІ столітті. Нам важливо рухатися до мети разом з вами!»
До наступної зустрічі!