Батьківська зустріч "Готуємось до школи"

Про матеріал
Ознайомлення присутніх з напрямками діяльності «Школи молодих батьків», формування уявлення батьків про важливість нового етапу в житті дитини, сприяння залученню батьків до співпраці. Розвивок бажання зрозуміти дитину, пізнати її та свідомо впливати на процес виховання. Виховання любові та поваги до власної дитини як особистості
Перегляд файлу

Наталія  Володимирівна Коваленко,

вчитель початкових класів 

Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №6

Смілянської міської ради Черкаської області

 

Батьківська зустріч

 

«Країна батьківської майстерності. Готуємось до школи»

Мета. Ознайомити присутніх з напрямками  діяльності  «Школи             молодих  батьків», формувати  уявлення  батьків  про важливість нового  етапу  в  житті  дитини, сприяти залученню  батьків  до  співпраці.  Розвивати бажання зрозуміти дитину, пізнати її та свідомо впливати на процес виховання. Виховувати любов та повагу до власної дитини як особистості

Обладнання: плакати, серветки,   анкети батьків, конверти з завданнями, презентація школи, кольорові олівці, пісня «Вчать у школі», відеозапис «Ми не просто дошкільнята, ми вже майже школярі», пам’ятки для батьків.

Підготовча робота:

1) Анкета для батьків

- Чи  із задоволенням ваша дитина відвідувала дитячий садок:

а) так;

б) не завжди;

в) завжди із незадоволенням.

- Чи є у вашої дитини бажання ходити до школи?

а) так;

б) не дуже;

в) завжди з небажанням.

- За якими ознаками Ви робите висновок, що Ваша дитина хоче (не хоче) ходити до школи? ________________________________________________

- Чи є у дитини режим дня? Чи дотримується вона його?________________

- Чому ви надаєте перевагу: навчанню читати, рахувати або загальному розвитку пам’яті, уваги, мислення?___________________________________

- Від чого, на Вашу думку, залежить каліграфічне письмо? Як ви допомагаєте дитині розвивати кисть руки? ________________________________________

- Що вас найбільше турбує з питання адаптації дитини до школи?__________

2) Відеозапис інтерв’ю з майбутніми першокласниками.

 

Перебіг зустрічі

       Вітання

  1.              Вступне слово вчителя

Сьогодні я запрошую вас у Країну батьківської майстерності. Саме тут протягом чотирьох років ми з Вами будемо вчитися розуміти психологічні особливості своєї дитини, враховувати особливості вікового розвитку, усвідомлювати принципи сімейної взаємодії, прогнозувати наслідки педагогічного впливу.

Для того, щоб наша робота буда конструктивною, хотілось, щоб всі присутні були активними, уважно прислухались до думки кожного, пам’ятали, що ми тут заради наших дітей.

2. Презентація школи

Колектив нашої школи пропонує до вашої уваги презентацію нашої школи.

3. Вправа «Знайомство»

Представтесь, скажіть чиї Ви батьки та підберіть три слова, якими ви охарактеризуєте свою дитину.

 Висновок: любіть дитину і  приймайте її такою, якою вона є.

4. Вправа по колу «Моє перше вересня в далекому минулому».

(Під пісню «Вчать у школі»)

5. Вправа «Мікрофон»

- Цікаво, а чи хочуть Ваші діти йти в перший клас?

- З яким настроєм вони приходять на підготовчі заняття по суботах?

- Чи заставляєте Ви своїх дітей писати, читати, рахувати?

- Чи хочеться це їм робити?

- Яка улюблена іграшка вашої дитини?

- Назвіть імена друзів Ваших дітей.

6. Перегляд відеозапису «Ми не просто дошкільнята, ми вже майже школярі»

 А тепер для Вас сюрприз. На ці самі питання дадуть відповіді Ваші діти.  В кого співпадуть відповіді – це значить, що ви  добре знаєте свою дитину і живете її життям.

7. Вправа із серветками

Зараз попрошу Вас взяти в руки по серветці. Складіть її навпіл по горизонталі, потім ще раз навпіл. З двох сторін відірвіть кілька разів. Розгорніть серветку. Покажіть її. У кожного з Вас серветка неповторна. Так і наші діти різні, неповторні. Вони прагнуть все знати, багато вміти. І наше завдання їм у  цьому допомогти.

Успішне навчання значною мірою залежить від того, наскільки готовими до навчальної діяльності прийдуть діти до школи. На що Ви акцентуєте увагу під час такої роботи?  Про це ми дізнаємось в грі «Підготовка дитини до школи».

8. Гра «Підготовка дитини до школи»

Об’єднайтеся в групи та отримайте перелік різноманітних видів діяльності та ігор для дітей. Вам необхідно серед них вибрати лише ті, які:

1 група – розвивають пам'ять, увагу, мислення та мовлення учнів;

2 група – готують руку дитини до письма;

3 група – вчать  діяти  за  інструкцією.

Завдання  в  конвертах

Порівняння  картинок, різноманітні  лото, конструювання, гра  «Роботи», «Солдатики» (чітке виконання  наказів), заучування  скоромовок, віршиків, розумні  кубики, рухливі ігри з  м’ячем, скакалкою, ліплення (пластилін, тісто), відгадування  загадок, ігри «Праворуч - ліворуч»,  робота  з  природнім  матеріалом (камінці, мушлі, крупи, квасоля, насіння),  малювання  історій, «Що  на  що  схоже»,  штрихування, шнурування, слухання  оповідань, казок, гра «Спільне - відмінне».

Висновок: головним завданням у підготовці дитини до школи є саме:

розвиток пам'яті, уваги, мислення та мовлення дитини; підготувати руку  до письма; вчити  діяти  за  інструкцією.

9. Вправа «Я – повідомлення»

Кожна група отримує певні ситуації. Спробуйте знайти  правильний із них вихід.

  • Дитина написала вірш.
  • Дитина вимили посуд.
  • Дитина прибрала у своїй кімнаті.
  • Дитина в школі загубила олівці.
  • Дитина погано написала в зошиті.
  • Дитина забруднилась.

        На перший погляд різниця між «Я-повідомленнями» і «Ти-повідомленнями» невелика. Більше того, «Ти-повідомлення» звичні та зручні. Однак, у відповідь на них дитина може ображатися, захищатися, або просто ваші питання стануть риторичними. Тому їх слід уникати. Адже «Ти-повідомлення», за великим рахунком, виражають звинувачення, критику. У той самий час, коли «Я-повідомлення»:

  • дозволяють виразити негативні почуття в необразливій для дитини формі;
  • дають можливість дітям більше дізнатися про нас, батьків;
  •   коли ми відкриті й щирі у вираженні своїх почуттів, діти стають щирішими у вираженні своїх. Діти відчувають: дорослі їм довіряють, і їм також можна довіритись;
  • висловлюючи свої почуття, не караючи, ми залишаємо за дітьми право самим прийняти рішення.

        Критика, звинувачення: «На що це схоже?», «Знову зробив усе не так!», «Усе через тебе!», «Завжди ти…». Такі фрази викликають у дітей активний захист (напад у відповідь, заперечення, злість), або смуток, злість, розчарування в собі та у своїх стосунках з батьками. У цьому випадку в дитини формується низька самоооцінка. Вона починає думати про те, що насправді вона погана, безнадійна, що вона невдаха. А низька самооцінка породжує нові проблеми.

10. Створення колажу «1 вересня».

Учасники засідання в групах створюють вітальні колажі для прикрашення кімнати своєї дитини.

11. Вправа «Слова про мою дитину»

Прошу Вас назвати три слова, які Ви б хотіли почути від вчителя про свою дитину.

Дякую Вам за плідну співпрацю. Дозвольте закінчити нашу теплу зустріч щирим зиченням добра Вашим родинам і подарувати на згадку «Пам’ятку для батьків».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 липня 2019
Переглядів
1284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку