План конспект "Безпека в інтернеті"

Про матеріал
Мета: • сприяти залученню дітей до безпечного користування мережею Інтернет. • Закріпити та розширити знання учнів по темі. Ознайомити учнів із основними проблемами захисту інформації та безпеки в Інтернеті.; • розвивати процеси мислення у дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку; виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики. • виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.
Перегляд файлу

          Тема: «Безпека в Інтернеті»

Мета:

  •               сприяти залученню дітей до безпечного користування мережею Інтернет.
  •               Закріпити та розширити знання  учнів по темі. Ознайомити учнів із основними проблемами захисту інформації та безпеки в Інтернеті.;
  •  розвивати процеси мислення у дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;
    виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.
  •               виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.

          Обладнання: плакати, таблиці

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

                                      Хід уроку

І.Організаційний етап.

- Привітання.

- Перевірка присутніх на уроці.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

         ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Пригадаємо, основні поняття, які ми з Вами вивчили: слайд 4

  • Що таке Інтернет?
  • Через яку програму, ми шукаємо інформацію?
  • Що таке браузер?

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

V. Повідомлення теми та мети уроку.

Учні повинні знати:

- перелік інформаційних послуг мережі Інтернет;

- небезпеки глобальної комп'ютерної мережі Інтернет.

Учні повинні уміти:

- користуватися  інформаційними ресурсами;

- бути вихованими, доброзичливими та відповідальними в Інтернеті;

- відповідально відноситися до використання online-технологій.

VI. Вивчення нового матеріалу.

Правила безпечного користування Інтернетом:

  1. Не повідомляй пароль
  2. Запитуй у дорослих
  3. Будь обережним з незнайомцями.
  4. Не зустрічайся з незнайомцями
  5. Не поспішай надсилати смс
  6. Не відповідай на листи незнайомцю
  7. Не розповідай про себе.
  8. Не відкривай невідомі тобі файли
  • Не заходьте на сумнівні сайти
  • Не все те, що в інтернеті може бути достовірним
  • Будьте обережні зі своїми віртуальними друзями
  • Встановіть антивірусну програму
  • Використовуйте фільтри електронної пошти та не відповідайте на спам повідомлення.
  • Довге користування Інтернетом може викликати Інтернет-залежність.

 Віртуальний (від латинського слова, що означає «потенційний», «можливий») – вигаданий, уявний, створений людською уявою або за допомогою інших об’єктів. Предмети, істоти та явища віртуального світу мають характеристики, ознаки подібно до реального світу, але можуть мати і різко відмінні чи протилежні властивості.

Правила безпечного користування Інтернетом:

  1.       НЕ змінюй налаштування комп’ютера самостійно: у ньому встановлено захист від зловмисних шкідливих програм – комп’ютерних вірусів, які можуть знищити інформацію, або передати її комусь.
  2.       НЕ заходь на підозрілий сайт, якщо про це попереджує захист комп’ютера.
  3.       НЕ повідомляй логіни та паролі до поштової скриньки – це як ключі від квартири, які не можна показувати та давати в руки будь-кому.
  4.       НЕ повідомляй і не оприлюднюй без дозволу близьких інформацію про тебе та твою родину (адреси, телефони, номери батьківських карток тощо). Ця інформація є особистою й недоторканою
  5.       НЕ зустрічайся ніколи із «Інтернет - знайомими» наодинці, без попередження дорослих у безлюдних місцях.
  6.       Про випадки надходження на твою адресу неприємної інформації повідомляй дорослих без вагань.
  7.       Будь коректним вихованими, доброзичливими та відповідальними в Інтернеті. 

 Отже, Інтернет має два «обличчя»: корисне і небезпечне. Кожному слід уміти розрізняти їх.

Учні працюють з роздатковим матеріалом Таблиця 1.

Вчитель. Перевірка та аналіз заповнених таблиць.

 Проаналізуй ситуації, що сталися з твоїми однолітками. Спрогнозуй безпечний вихід з них. Зазнач, яких небезпек удасться уникнути.

1. Христинці сподобався сайт про в’язання гачком. Вона хоче зареєструватися на ньому, щоб отримувати більше інформації про візерунки та вироби, зроблені руками користувачів сайту.

На які запитання Христині слід дати відповіді, а які проігнорувати? Чому?

  •                Логін (ім’я)
  •                Прізвище, ім’я, по-батькові
  •                Домашня адреса
  •                Вік
  •                Стать
  •                Назва навчального закладу
  •                Місце роботи мами
  •                Мобільний телефон батька
  •                Улюблене сімейне місце відпочинку у вихідні
  •                Своє фото
  •                Фото своїх виробів

2. До дня народження мами Андрій та Іринка створили красиву графічну вітальну листівку і попросили Тараса поглянути на неї «стороннім оком». Товаришеві листівка дуже сподобалась і він виклав її в Інтернет. Дівчинка обурилася вчинком Тараса.

Чи мав право Тарас викладати листівку в Інтернет без дозволу друзів?

3. Новий інтернет – приятель просить надіслати фото твоєї домашньої тварини в різних кімнатах квартири.

Як вчинити? Чи безпечно надсилати таке фото? Чому?

4. На твою електронну поштову скриньку надійшов лист із темою «надішліть відповідь негайно. Ваш провайдер» з вимогою вказати номер договору про підключення до Інтернету домашнього комп’ютера.

Як вчинити в такій ситуації? Що робити?

Фізхвилинка "Збери рукостискання".

Учням пропонується на протязі 10 секунд привітатись за допомогою рукостискання із якомога більшою кількістю однокласників.

Обговорення:

- Кому скільки чоловік вдалося привітати?

- У когось виник психологічний дискомфорт?

- Якщо так, то чим він був викликаний?

Аналогія з роботою в Інтернет:

Спілкуючись в Інтернеті, ми дуже часто додаємо незнайомих людей у свої соціальні мережі і спілкуємося з ними.

Ми  не знаємо про них абсолютно нічого, тільки їхні ніки. Як багато інформації про людину ми можемо дізнатися від віртуального імені або рукостискання?

В Інтернеті є також поняття приватної та публічної інформації.

Приватна інформація — інформація про якісь відомості, доступ та поширення якої можливі лише за згодою її власників та на тих умовах, які вони вкажуть.

Будь-який продукт чи річ має свого автора.

Авторські права — це набір правил, які дозволяють авторам літературних, мистецьких та наукових творів отримати соціальні блага від результатів своєї творчої діяльності

Використовуючи чужу інформацію будьте дуже обережні! Нехтування авторським правом є правопорушенням.

 

VII. Узагальнення і систематизація знань.

  1.              Що таке Інтернет?
  2.              Що означає «віртуальний»?
  3.              Які правила безпечного користування Інтернетом?
  4.              Які ви знаєте корисні сторони Інтернету?
  5.              Які ви знаєте небезпечні сторони Інтернету?
  6.              На онові вивченого матеріалу, необхідно заповнити кросворд.
  7.              Оцінювання знань учнів.

VIІI. Домашнє завдання.

З допомогою батьків знайди інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку