Тема: «Безпека в Інтернеті»
Мета:
Обладнання: плакати, таблиці
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І.Організаційний етап.
- Привітання.
- Перевірка присутніх на уроці.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Пригадаємо, основні поняття, які ми з Вами вивчили: слайд 4
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
V. Повідомлення теми та мети уроку.
Учні повинні знати:
- перелік інформаційних послуг мережі Інтернет;
- небезпеки глобальної комп'ютерної мережі Інтернет.
Учні повинні уміти:
- користуватися інформаційними ресурсами;
- бути вихованими, доброзичливими та відповідальними в Інтернеті;
- відповідально відноситися до використання online-технологій.
VI. Вивчення нового матеріалу.
Правила безпечного користування Інтернетом:
Віртуальний (від латинського слова, що означає «потенційний», «можливий») – вигаданий, уявний, створений людською уявою або за допомогою інших об’єктів. Предмети, істоти та явища віртуального світу мають характеристики, ознаки подібно до реального світу, але можуть мати і різко відмінні чи протилежні властивості.
Правила безпечного користування Інтернетом:
Отже, Інтернет має два «обличчя»: корисне і небезпечне. Кожному слід уміти розрізняти їх.
Учні працюють з роздатковим матеріалом Таблиця 1.
Вчитель. Перевірка та аналіз заповнених таблиць.
Проаналізуй ситуації, що сталися з твоїми однолітками. Спрогнозуй безпечний вихід з них. Зазнач, яких небезпек удасться уникнути.
1. Христинці сподобався сайт про в’язання гачком. Вона хоче зареєструватися на ньому, щоб отримувати більше інформації про візерунки та вироби, зроблені руками користувачів сайту.
На які запитання Христині слід дати відповіді, а які проігнорувати? Чому?
2. До дня народження мами Андрій та Іринка створили красиву графічну вітальну листівку і попросили Тараса поглянути на неї «стороннім оком». Товаришеві листівка дуже сподобалась і він виклав її в Інтернет. Дівчинка обурилася вчинком Тараса.
Чи мав право Тарас викладати листівку в Інтернет без дозволу друзів?
3. Новий інтернет – приятель просить надіслати фото твоєї домашньої тварини в різних кімнатах квартири.
Як вчинити? Чи безпечно надсилати таке фото? Чому?
4. На твою електронну поштову скриньку надійшов лист із темою «надішліть відповідь негайно. Ваш провайдер» з вимогою вказати номер договору про підключення до Інтернету домашнього комп’ютера.
Як вчинити в такій ситуації? Що робити?
Фізхвилинка "Збери рукостискання".
Учням пропонується на протязі 10 секунд привітатись за допомогою рукостискання із якомога більшою кількістю однокласників.
Обговорення:
- Кому скільки чоловік вдалося привітати?
- У когось виник психологічний дискомфорт?
- Якщо так, то чим він був викликаний?
Аналогія з роботою в Інтернет:
Спілкуючись в Інтернеті, ми дуже часто додаємо незнайомих людей у свої соціальні мережі і спілкуємося з ними.
Ми не знаємо про них абсолютно нічого, тільки їхні ніки. Як багато інформації про людину ми можемо дізнатися від віртуального імені або рукостискання?
В Інтернеті є також поняття приватної та публічної інформації.
Приватна інформація — інформація про якісь відомості, доступ та поширення якої можливі лише за згодою її власників та на тих умовах, які вони вкажуть.
Будь-який продукт чи річ має свого автора.
Авторські права — це набір правил, які дозволяють авторам літературних, мистецьких та наукових творів отримати соціальні блага від результатів своєї творчої діяльності
Використовуючи чужу інформацію будьте дуже обережні! Нехтування авторським правом є правопорушенням.
VII. Узагальнення і систематизація знань.
VIІI. Домашнє завдання.
З допомогою батьків знайди інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету.