План конспект етичної бесіди

Про матеріал
План конспект етичної бесіди для учнів 6 класу, підходить класним керівникам для проведення класної години або виховного заходу
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: Хто такий патріот?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготували студенти

 2 курсу, групи БХ21Б

факультету математики, природничих наук та технологій

спеціальності Біологія, основи здоров’я та хімія

Затуливітер Людмила та Піцик Катерина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький 2022

Мета:

Пізнавальна: стимулювати осмислення учнями цінності прояву патріотизму в різних життєвих ситуаціях, утвердження національної ідентичності на основі духовно-моральних цінностей особистості.

 Виховна: сформувати розуміння про патріотизм, утвердження і почуття особистості патріотичних цінностей, поваги до історичного минулого України. 

 Розвиваюча:  уміння критично ставитися себе як громадянина держави та інших громадян, аргументовано висловлювати свої думку, міркувати, всебічно аналізувати ситуації щодо.

Завдання:

 -поглибити розуміння сутності морально-етичних понять, а саме: громадянин, держава,суспільство, патріот, народ

-розвинути почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови, любов до культури свого народу, його традицій, звичаїв та обрядів, почуття патріотизму

 -формувати в учнів свідомість і почуття особистості, патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України

 -сформувати кращі риси української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи

Форма проведення: етична бесіда (година спілкування)

Цільова аудиторія: учні 6-7 класів

Обладнання та наочність: плакати, мультимедіа (телевізор, ноутбук, мультимедійна дошка), роздруковані картинки з символікою держави.

Попередня підготовка: Під час організації будь-якої колективної творчої справи, виховного заходу, реалізації певної форми виховання, треба чітко визначити її тему, мету та завдання. Варто враховувати найбільш пріоритетні виховні завдання, а саме, формування ціннісного ставлення учнів до суспільства і держави; (описати зміст діяльності вихователя на підготовчому етапі виховного заходу), пошук інформації, планування, підготовка питань. Скласти план підготовки та визначити основні завдання.

Рекомендовані учням джерела інформації:

http://sum.in.ua/s/patriotyzm

https://www.vikka.ua/blogs/pro-patriotizm-i-patriotiv/

"Мальована історія незалежності України". Брати Капранови. https://shron1.chtyvo.org.ua/Kapranovy_Braty/Malovana_istoriia_Nezalezhnosti_Ukrainy.pdf?

 

ХІД ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

І. Вступна частина:

Всі ми з вами живемо в великій і міцній державі, і сьогодні ми поговоримо про те, хто такий громадянин держави, що таке держава і настільки важливо любити свою свою країну? Важливо знати і розуміти, що ви повинні бути віддані своїй державі, бути справжніми патріотами. Чому? Тому що наша держава складається з людей, а в першу чергу з молодого покоління, тобто вас. На данній бесіді ми поговоримо про те, яку людину можна вважати патріотом.

ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ!!!!

Що на вашу думку означає бути відданим громадянином своєї держави?

(висловлення учнями своїх думок)

 

 

ІІ. Основна частина: перебіг бесіди.

 

1.Як Ви розумієте вислів “патріотизм”?

Прошу кожного висловитися, кого на Вашу думку можна назвати патріотом? Чи можна по вчинкам судити патріот людина чи ні?

Підсумувавши Ваші відповіді, можна сказати, що патріотизм - це одна із якостей людського характеру. Він викликає найрізноманітніші почуття та асоціації у наших громадян – від любові до неприйняття, від піклування до повної байдужості, від зачарованості до огиди. Більшість словників дає визначення патріотизму, як любові до Батьківщини. Зокрема, за Академічним тлумачним словником української мови, патріотизм – це любов до своєї батьківщини, відданість своєму народові, готовність для них на жертви й подвиги. За філософським словником патріотизм –  це громадський і моральний принцип, який характеризує відношення людей до своєї країни, який проявляється в певному образі дій і складному комплексі суспільних почуттів, який зазвичай називають любов'ю до батьківщини. ( з метою з’ясування рівня розуміння учнями сутності морально-етичних понять чи взагалі понять по темі…(вислів, опис життєвої ситуації, фрагменту фільму, повідомлення в інтернет-мережі тощо, щодо тлумачення понять)

 

Зазначте, якими обов’язковими якостями повинен бути наділений патріот? Хто може назвати себе патріотом?

 Зараз на дошці Ви бачите малюнок:

До вашої уваги представлені 7 сходинок, які складають характер українського патріота.

1 сходинка «П» овага до традицій української держави

В усіх народів світу є повір'я, що той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми й Богом. Він ходить світом, як блудний син, і ніде не може знайти собі притулку, бо він загублений для свого народу. Які ж традиції має український народ? Де ми бачимо їх? Правильно, в святах! Які свята ви знаєте? ( Великдень, Івана Купала….)

2 сходинка «А»

Наступна якість, якою повинен володіти патріот української держави – це альтруїзм.

Хтось знає, що таке альтруїзм?

Альтруїзм (франц. Altuisme, лат. alter — інший) - безкорисливе прагнення до діяльності на благо інших.

Щоб оминути цю сходинку, нам потрібно, щоб кожен з Вас розповів про свій вчинок, який зробив на благо інших людей.

Ви всі молодці. а тепер ми переходимо до наступної сходинки.

3 сходинка «Т» олерантність

Що таке, на вашу думку, толерантність?

Узагальнюючи все, що ви сказали, то толерантність - повага, сприйняття та розуміння культур нашого світу, форм вираження та самовиявлення людської особистості. Наступна наша сходинка.

4 сходинка «Р» ішучість у вчинках

Рішучість - це вміння приймати обдумані рішення, послідовно втілювати їх у життя.

5 сходинка «І» дея

Керуватись ідеями. Я вам пропоную поділитися на групи по 4 людини. вашим завданням буде об’єднати слов “патріот” і “Україна”, у вас є 5 хвилин. Давайте перевіримо як ви впоралися з завдання. Ви всі дуже гарно попрацювали, Ваші ідеї були креативними, отже ми переходимо на 6 сходинку.

6 сходинка «О» свіченість в історії держави.

Отже, щоб нам подолати цю сходинку Вам потрібно відповісти на деякі питання пов’язані з історією України.

  1. Назвіть рік коли монголо-татари захопили Київ?
  2. Назвіть ватажка національно-визвольної війни XVII ст. (Б.Хмельницький)
  3. Назвіть ім'я князя, за якого був створений перший збірник законів? (Ярослав Мудрий)

Ви дуже добре знаєте історію своєї країни. А тепер ми переходимо на фінішну сходинку.

7 сходинка «Т» урбота за майбутнє України

Українська культура зайшла в глухий кут із якого не може знайти виходу. Українські патріоти, яких так потребує суспільство, ніби сплять довгим сном у душах багатьох українців, проте люди не хочуть розбудити той дух патріота, який все більше і більше гасне у їхніх серцях, а треба було б!

Тоді, коли кожен українець запалить у своїй душі вогник патріота, весь народ понесе його у своїй дорозі. Патріотизм кожного із нас, любов до ближнього і до країни повели б державу вперед.

Як Ви турбуєтеся про Україну та про її майбутнє?

2.  А зараз я Вам пропоную переглянути відео «А що для тебе українська мова?».

https://www.youtube.com/watch?v=nqReOxAjuWg

 Запитання до аудиторії.

Як ви вважаєте, яка це жива українська мова?

Чому таке різноманіття діалектів в українській мові?

Як ви розумієте вислів: “Обирають мову не як мову батьків, а як мову дітей”

Метод «Мікрофон».  За що ти любиш Україну (Чому ти любиш Україну)?

 

3. Давайте розглянемо таку ситуацію: були Микола та Іван, які мешкали на території однієї країни. Микола зробив татуювання з символікою країни ( тризуб, прапор), поставив на робочому столі синьо- жовтий прапорець, та одягає на свята вишиванку. Іван не демонструє, що він патріот, але при цьому цікавиться історією рідного краю, шанує пам’ять предків, виховує своїх дітей гідними людьми.

Питання

 Хто на вашу думку є справжнім патріотом своєї держави Микола чи Іван?

Якби ви вчинили на місці Миколи?

Що б ви порадили Миколі, щоб він став гідним громадянином країни?

Зазначте, які дії Миколи показують, що він не є патріотом?

Які дії Івана доводять нам, що він любить свою країну?

Взагалі, патріотизм починається з любові до своєї вулиці, до свого маленького міста. Патріот не стане кидати сміття біля річки чи в парку – адже це часточка його країни.

ІІІ. Заключна частина:

Тож давайте підведемо підсумки нашої бесіди. Ми з вами вияснили багато важливих понять і зрозуміли хто такий справжній патріот і я хочу Вам запропонувати написати по 1 цінності справжнього патріота і потім кожен повішає їх сонечком навколо напису патріот на дошці, виходячи з того, що ми з вами обговорили. Наостанок, я хотіла у Вас запитати: “ Що змінилося в Вас після нашої розмови?”,  “ Скажіть, які  цінності має справжній патріот України?”. Щоб закріпити цю бесіду, пропоную Вам намалювати малюнки на тему “ Я патріот, і я цим пишаюся”, і ми зробимо гарну виставку Ваших робіт.

 

docx
Додав(-ла)
Pitsyk Katerina
Додано
20 листопада 2022
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку