ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА
Кафедра педагогіки та менеджменту освіти
ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПЕДАГОГІКА»
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ
ТЕМА: Здоровим бути здорово!
студентки ІІ курсу МІ20Б групи
факультету математики,
природничих наук та технологій
спеціальності 014.01
Середня освіта (математика)
Жупаненко Дар’ї Вікторівни
Кропивницький – 2021
Мета заходу: формування відповідального ставлення до зміцнення власного здоров’я, поглибити усвідомлення важливості здорового способу життя для реалізації своїх мрій та життєвих планів.
Завдання заходу:
1.Поглибити розуміння сутнісних характеристик здорового способу життя та ознайомити з моделями поведінки людей із ціннісним ставленням до власного здоров’я.
2.Розвинути почуття відповідальності за дії, які впливають на здоров’я людини; розбудити інтерес до власного здоров’я та стилю поведінки людей, які ведуть здоровий спосіб життя.
3.Формування переконаності у важливості ціннісного ставлення до власного здоров’я для реалізації своїх мрій та життєвих планів.
4.Формування прагнення до саморозвитку в себе якостей людини із ціннісним ставлення до власного здоров’я.
Форма проведення: етична бесіда (година спілкування)
Обладнання і наочність: ситуації, кросворди
Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:
https://www.youtube.com/watch?v=bUB8sHrFwO4
https://www.youtube.com/watch?v=6HCBU3UkVfY&t=31s
Рекомендовані учням джерела інформації:
https://www.youtube.com/watch?v=bUB8sHrFwO4
https://www.youtube.com/watch?v=sRiG1wGdSyQ
https://www.youtube.com/watch?v=sv5pQ9bVtLo
https://www.youtube.com/watch?v=6HCBU3UkVfY&t=31s
Хід виховного заходу:
І Вступна частина
Слово вчителя: Давайте ми з вами зараз закриємо очі та уявимо місце де нам добре, там де ми почуваємо себе спокійно та комфортно, де в нас нічого не болить і ми просто щасливі.
А тепер розкажіть мені, що ж саме ви собі уявили?
Вчитель підводить учнів щоб вони вказали:
1 Мені одразу прийшло на думку літо у бабусі, канікули, яскраве сонечко, річка та цілий стіл смачної їжі.
(Вчитель: Як чудово, я навіть сама згадала як була маленькою.)
2 А я в момент опинилася на березі моря.
(Вчитель: Вау, і що ж ти там робила?)
Я засмагала та дивилася як море хвилька за хвилькою викидає воду на берег.
(Вчитель: Яка у вас чудова уява, а якою була вода?)
Неймовірно теплою.
(Вчитель: Просто чарівно!)
3 Я себе чудово почуваю вдома, під ковдрою, коли прокинутися можна будь коли і не треба йти до школи, це найкраще що може бути у житті.
(Вчитель: Я з тобою повністю погоджуюсь.)
Слова вчителя: Гаразд, у кожного своє уявлення комфортного місця. Ви прямо сяяли коли говорили про відчуття комфорту. А як Ви гадаєте, чи стан нашого організму впливає на відчуття комфорту? Аргументуйте думку? Вчитель підводить учнів щоб вони вказали:
1 Думаю так, тому що без зусиль не буде результату.
2 Так, я вважаю спочатку ми працюємо для нашого здоров’я, а потім воно для нас.
Слова вчителя: Отже, чи правильно я Вас зрозуміла, що задоволення природньої нашої потреби в комфортному відчутті себе в різних умовах в дома, в школі, на відпочинку, підчас виконання відповідального завдання - напряму залежить від можливостей нашого організму, від нашого здоров’я?
А людина може допомогти своєму організму, розвинути його можливості для комфортного життя?
Орієнтовні відповіді учнів:
1 Так
2 Звісно може
3 Ні
ІІ Основна частина
Слова вчителя: Гаразд, тоді спробуємо пояснити вислів: «Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати…». Як би ви його пояснили?
Орієнтовні відповіді учнів:
1 На мою думку тут йдеться про те, що ми повинні цінувати наше здоров’я та підтримувати його.
2 А я погоджуюся з відповіддю, що потрібно підтримувати здоров’я.
Слова вчителя: Так, гарні думки. А як саме ви б підтримували здоров’я?
Вчитель підводить учнів щоб вони вказали:
1 Займався б спортом
2 Я б додала до спорту правильне харчування
3 Я б більше ходив пішки, загартовувався
Слова вчителя: Гаразд, а що ви розумієте під здоровим харчуванням?
Вчитель підводить учнів щоб вони вказали:
1 Корисна їжі
2 Їжа збагачена вітамінами
3 Споживати багато овочів і фруктів
4 Не їсти сухарики і чіпси
Слова вчителя: Чудово, тоді скажіть, будь ласка, до якого поняття можна віднести ваші відповіді?
Орієнтовні відповіді учнів:
1 Здоров’я
2 Здоровий спосіб життя
Слова вчителя: Молодці!
Гра «Модель поведінки учня»
Слова вчителя: А тепер пропоную вам об’єднатися у 2 команди, перша команда описує модель поведінки учня який веде здоровий спосіб життя, а інша команда – навпаки, модель учня який веде не здоровий спосіб життя(по 3-5 пунктів).Запишіть свої відповіді на листку.
Команда 1
Вчитель підводить учнів щоб вони вказали:
1 Дотримується режиму дня
2 Правильно харчується
3 Займається спортом
4 Багато гуляє на свіжому повітрі
5 Загартовується
Команда 2
Вчитель підводить учнів щоб вони вказали:
1 Їсть шкідливу їжу
2 Багато часу проводить з телефоном та комп’ютером
3 Мало рухається
4 Має збитий режим сну
5 Постійно нервує
Слово вчителя: Так, чудово! Повішайте тепер ці листочки на дошку та впродовж нашої бесіди орієнтуйтесь на них.
Тож як ви вважаєте, чи може нехтування здоровим способом життя зіпсувати майбутнє?
Орієнтовні відповіді учнів:
1 Я вважаю, що без здоров’я дуже важко чогось досягти в майбутньому.
2 Так, я думаю що все залежить від обставин
3 Я на всі 100% впевнена, що здоровий спосіб життя нам допомагає творити майбутнє
Орієнтовні відповіді учнів які не поділяють позицію більшості
1 Думаю ні, що в цьому такого.
2 Я вважаю що не має різниці є здоров’я чи ні.
Слова вчителя: Мені подобається що думки розходяться, але все ж хочу навести вам цікаву ситуацію.
Ситуація 1: Уявіть собі хлопчика, який зі школи вважає що здоровий спосіб життя не має сенсу, навіщо воно йому потрібно, це нецікаво та не актуально і взагалі ніколи йому не допоможе в житті. Можна робити що хочеш, не думаючи нашкодить це організму чи ні. Він захопився шкідливими звичками (а як ми знаємо, вони викликають залежність) і вони стали невід’ємною частиною його. Але з роками він знайшов те, що також приносило йому задоволення, це було програмування. Він вирішив зробити його своєю роботою та захотів влаштуватися на вакансію до фірми. І тільки подумайте, головною умовою при отриманні посади була «відсутність шкідливих звичок» і ось усі його плани та мрії на майбутнє летять шкереберть. То що ж ви скажете тепер? Чи може нехтування здоровим способом життя зіпсувати майбутнє? Аргументуйте свою відповідь.
Орієнтовні відповіді учнів:
1 Так, тому що це руйнує наші мрії на світле майбутнє
2 Так, оскільки перед нами тоді не має перешкод
3 Ні, тому що він так само може знайти собі інше заняття, якому не будуть шкодити його звички
Слова вчителя: Добре, більшість згодна. Тоді давай проаналізуємо ще одну ситуацію.
Ситуація 2: Наприклад, уявіть що ви – тренери найкращої команди з баскетболу і у вашій команді з’явилося вакантне місце. На це місце претендує 2 хлопці (Артем і Олексій). На перший погляд обидва чудові спортсмени, відмінно тренуються, але є одне АЛЕ. Артем відповідальний, веде здоровий спосіб життя, слідкує за харчуванням, дотримується режиму дня, завжди у світлому розумі та повний енергії і налаштований на перемогу, в той час як Олексій має шкідливі звички та збитий режим дня, часто запізнюється на тренування, на заняттях втомлений та не енергійний. Запитання: кого б з хлопців ви обрали?
Орієнтовні відповіді учнів:
1 Зрозуміло що Артема. Навіщо мені в команді хлопець, для якого тренування не на першому місці.
2 Артема
3 Більш старанного
Слово вчителя: Чудово, я рада що ми змогли це прояснити.
Оскільки ми з вами вище зазначили, що для здорового способу життя потрібно більше рухатися, пропоную провести фізкультхвилинку! Давайте піднімимося та вийдемо з-за парт.
https://www.youtube.com/watch?v=3suQb7il4kM
Слово вчителя: Що ж, перепочили, продовжуємо.
Чи знаєте ви якісь прислів’я та приказки пов’язані зі здоров’ям?
Орієнтовні відповіді учнів:
1 Ні
2 Так, я знаю «Здоров'я за гроші не купиш.»
3 Я знаю таке «Бережи одежу знову, а здоров’я змолоду.»
4 Я знаю, але не пам’ятаю значення.
Слова вчителя: Які ви розумнички у мене!
Ми дізналися з вами багато чого сьогодні, тому пропоную вам розгадати кросворд.
Кросворд «Здоровий спосіб життя»
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання до кросворду:
По горизонталі:
1 Нічний відпочинок, необхідний для відновлення сил? (сон)
4 Корисні речовини, які ми отримуємо при вживанні овочів та фруктів? (вітаміни)
6 Один із видів швидкого пересування людини? (біг)
7 Ходіння для відпочинку? (прогулянка)
По вертикалі:
2 Один із природних чинників загартування (повітря)
3 Огляд у лікаря? (обстеження)
5 Строго встановлений розпорядок життя? (режим)
8 Один із природних чинників загартування? (вода)
Слова вчителя: Відмінно, наш урок підходить до кінця і завершити нашу розмову я хочу легендою про пихатого мандарина.
Колись давно у Китаї жив розумний але пихатий мандарин(знатний вельможа) . Цілий день він тільки і робив, що приміряв багате вбрання та вихвалявся перед підданими своїм розумом. Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось країну облетіла звістка, що неподалік оселився чернець, розумніший за самого мандарина. Розлютився мандарин, почувши про це. Вирішив він оголосити поєдинок і відстояти свою славу нечесним способом: « Візьму я в руки метелика сховаю його за спиною і запитує, що у мене в руках - живе чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе, я роздушу метелика , а якщо мертве - відпущу його.» І ось настав день поєдинку . Чи мало людей зібралось у пишній залі, щоб побачити ці змагання найрозумніших чоловіків. Мандарин сидів на високому троні, тримав зо спиною метелика і з нетерпінням чекав ченця. Аж ось двері відчинилися , і до зали увійшов невисокий, худорлявий чоловік. Він підійшов, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь яке запитання. Тоді мандарин мовив: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках живе чи мертве?» Мудрець усміхнувся і відповів: « Усе в твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів, радісно тріпаючи крильцями.
Тож, яка головна теза цієї легенди?
Орієнтовні відповіді учнів:
«Усе в твоїх руках!»
Слово вчителя: Вірно, а хто зможе поєднати цю тезу з нашою сьогоднішньою темою, це і буде нашими висновками?
Орієнтовні відповіді учнів:
1 Я вважаю що здоров’я в наших руках і все залежить від нас.
2 Я погоджуюсь, але хочу додати що ми самі творими наше майбутнє і лише ми можемо щось змінювати.
Слова вчителя: Відмінно, а тепер пропоную, кожному сформулювати одну пораду однокласникам як стати прихильниками здорового способу життя.
Вчитель підводить учнів щоб вони вказали:
1 Пийте більше води
2 Достатньо спати
3 Вести активний спосіб життя
4 Їжте більше фруктів і овочів
5 Уникайте шкідливих продуктів
6 Живіть з метою
7 Частіше бувайте на свіжому повітрі
8 Достатньо відпочивайте
9 Часто ходіть пішки
10 Частіше смійтесь
Слова вчителя: Відмінні поради, ви молодці, деякі з них я навіть включу в своє життя. А тепер давайте ці поради зобразимо на плакаті і повісимо у нашому кабінеті, щоб ми пам’ятали ці правила і користувалися ними.
Слова вчителя: Чудово, дуже гарно вийшло. На цьому нашу бесіду завершимо, бережіть себе і будьте здорові!