Правовий квест «Конвенція ООН про права дитини»

Про матеріал
- Опрацювати загальну декларацію прав людини як основу поведінки в різних життєвих ситуаціях, формувати знання учнів про права дитини, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав; - розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті, пам'ять; - виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

G:\Скановані документи\Презентация\Школярі_1.png

 

Підготувала:

вчитель математики

Великоберезовицької

ЗОШ І-ІІІ ст.

Граб О.М.

 

 

 

 

2017

Правовий квест «Конвенція ООН про права дитини»

(для учнів 5-8 класів)

 

Мета:

  •           Опрацювати загальну декларацію прав людини як основу поведінки в різних життєвих ситуаціях, формувати знання учнів про права дитини, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав;
  •           розвивати навички роботи в групах, логічне мислення, вміння виділяти головне в тексті, пам'ять;
  •           виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.

Попередня підготовка: до проведення заходу в ролі інструкторів залучаються старшокласники, обізнані у питаннях правознавства (4 учні), вони беруть участь у підготовці завдань для етапів квесту та проведенні заходу.

Обладнання бланки тестів, кольорові сердечка, призи, м’яч, конверти, кросворди, матеріали завдань, мультимедійна презентація

Запрошені: учні – старшокласники – інструктори квесту, класні керівники.

Форма заходу: квест.

ХІД ЗАХОДУ

 

І. Організаційний момент

Учні класу заходять до класної кімнати, їх зустрічають інструктори квесту – старшокласники. Кожний учень вибирає колір сердечка (помаранчевий, жовтий або синій) та прикріплює її на одяг. Учні розбиваються на команди відповідно до кольору сердечка і сідають за парти.

Вступне слово вчителя

Права, дитино, вивчай сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевне знати в наші дні,

Коли  з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам'ять,

порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама,

Права дітей всім треба знать!

 

Учень                                   Я родом звідти, де співають села,

Де танцями розгойдані мости.

Скажу я гордо, що я маю право

На цій землі і жити , і рости.

Тут жайвір в полі служить охоронцем,

Природа рідна смуток розрива.

Тут, у Березовиці, під привітним сонцем

Лелека у дворі гніздо звила

А вересень покликав у дорогу.

Знання, як скарб до серця притулю.

І на уроці, урочисто, в школі

Право навчатись з дітьми розділю.

А брати участь в конкурсах, змаганнях

Це все мені наснаги додає.

І я скажу відверто без вагання:

Щаслива тим, що таке право є.

Тому я щиро всім в житті бажаю

Зростати гідно справжніми людьми.

Бо всі ми українці маєм право

На цій землі і жити, і рости.

Вчитель. Сьогодні ми з вами відправимося у захоплюючий світ квесту. Хто знає, що таке квест?

Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань.

Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного.

  •           Що ми з вами будемо шукати? – ми шукаємо найголовніше- інформацію, а ще звичайно– цінні подарунки.
  •           Про що? – Про права дитини. Головною метою нашого квесту є отримання знань про права дитини. На фініші квесту буде проведено бліц - турнір, який покаже котра команда найкраще опрацювала текст Конвенції про права дитини і більше дізналась про права і обов’язки дітей. Ця команда отримає додатковий бал до зароблених на інших етапах.
  • Навіщо дитині потрібні права? Адже дорослі доглядають її, забезпечують всім необхідним … Прокоментуйте це твердження.
  •  Вправа «Мікрофон» : (учні передають «мікрофон» один одному і по черзі відповідають на запитання)

Оскільки гра командна, вона має певні правила для членів команд:

  • Швидко розподіліть ролі в групі: капітан (організовує роботу, відповідає за маршрутний лист, приймає остаточне рішення), секретар (записує відповіді на завдання), дослідник (ретельно вивчають текст Конвенції про права дитини і допомагають іншим запам’ятати якомога більше прав, визначених нею).
  • Не перебивайте один одного і інструктора.
  • Обговорюйте ідеї.
  • Намагайтеся дійти спільної думки.

Від чітких і швидких дій групи залежить її успіх. Команда, яка зуміє злагоджено і швидко пройти всі етапи,  переможе.

ІІ. Ознайомлення із правилами гри

  1.          На старті кожна команда отримує:
  • Маршрутний лист. На кожному етапі інструктори заносять в нього бали, зароблені командою. (Додаток 5)
  • Текст Конвенції про права дитини. Він знаходиться у дослідника. При потребі  команда звертається до тексту цього документа, щоб знайти відповіді на питання або підказку.

Можливі такі варіанти етапів: медпункт, спортзал, шкільний буфет, комп’ютерний клас. Всі етапи імпровізовані, вони розташовані в школі, в якій ми знаходимось, а переходити від етапу до етапу ви будете за допомогою комп'ютерної підтримки, отримавши підказку.

Із старту до фінішу кожну команду супроводжують квест – інструктори. (Вчитель представляє квест - інструкторів групам).

  1.     Робота на етапах квесту:
  • Прибувши на етап, капітан команди віддає інструктору маршрутний лист.
  • Всі члени команди уважно слухають інструктаж щодо виконання завдання етапу, обговорюють його розв’язання, секретар записує відповіді, якщо в цьому є необхідність.
  • Інструктори перевіряють правильність виконання, оцінюють балами роботу команди та дисципліну під час проходження етапу, заносять відомості до маршрутного листа.
  1.     Етап «Фініш»
  • На фініші на команди очікує бліц-турнір, на якому, не звертаючись до тексту Конвенції, команди мають назвати якомога більше прав, окреслених Конвенцією про права дитини.

Команда, яка пригадає найбільше прав, отримає додатковий бал до зароблених на всіх етапах квесту.

Підведення підсумків гри, нагородження переможців цінними призами.

 

ІІІ. Проходження етапів гри

  1.     Етап «Старт»

Вчитель: На цьому етапі ви дізнаєтесь про те, коли і як виникла Конвенція ООН про права дитини, як складено цей міжнародний документ, які закони охороняють права дитини в Україні. Дуже уважно слухайте, намагайтесь запам’ятати якомога більше, тому що після ознайомлення з інформацією кожен з вас має виконати тестове завдання на знання основних положень Конвенції.

Квест–інструктор етапу «Старт» Конвенція ООН про права дитини - це угода між країнами. В ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Текст Конвенції про права дитини готувався, обговорювався та узгоджувався більше десяти років.

Конвенція була прийнята та відкрита для підписання та приєднання резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1989 року.)

Цей особливий документ було ратифіковано 191 країною світу. Це означає, що 191 країна взяла зобов’язання захищати права дітей.

Україна приєдналась до Конвенції ООН про права дитини в перший же рік своєї незалежності. Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства. В нашій країні не існує спеціального законодавства для неповнолітніх, і їх права виділені окремими статтями Сімейного, Цивільного та Кримінального  кодексів України, а також регулюються окремими законами, такими як закони «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», «Про попередження насильства в сім’ї».

Різні державні органи та міністерства покликані відповідати за дотримання прав дитини в Україні. У 2011 році, нарешті, було введено посаду уповноваженого Президента України з прав дитини. Сьогодні ним є Микола Кулеба. Багато зусиль також докладають громадські організації, в тому числі і в нашому місті, щоб кожна дитина почувала себе захищеним законом повноцінним членом суспільства.

Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті. У них ви знайдете 40 прав, які має дитина.

У статті 1 Конвенції визначено вік людини, що вважається дитиною. Дитина – це  людська істота до досягнення нею 18-річного віку.

Всі права можуть бути класифіковані за певними принципами.

  • Права «піклуйтеся-про-мене»
  •    Право на достатнє та здорове харчування
  •    Право на освіту
  •    Право на медичну допомогу
  •    Право на розваги
  • Права «не знущайтеся наді мною»
  •    Право на захист від економічної експлуатації та примусової праці
  •    Право на захист від будь-якої роботи, яка може бути небезпечною для здоров’я
  •    Право не бути жертвою війни
  •    Право на захист від сексуальної експлуатації
  • Права «я маю власну думку»
  •         Право виражати свої погляди
  •         Право сповідувати свою власну релігію
  •         Право об'єднуватися з іншими
  •         Право на інформацію

     -  Права «спеціальних потреб»:

життя деяких дітей є важчим, ніж у їхніх однолітків. Тому такі діти потребують спеціальної уваги і піклування

  •         Діти-інваліди
  •         Діти, позбавлені батьківського піклування
  •         Діти-біженці
  •         Діти у конфлікті з законом

На столі лежать аркуші паперу, за моєю командою переверніть їх та виконайте тестове завдання. Після того, як всі члени команди впораються із завданням, капітан збирає роботи, здає їх інструктору і отримує маршрутний лист, текст Конвенції та конверт з підказкою. І команда вирушає у путь. Організованість, швидкість та уважність допоможуть вам отримати перемогу. Хай вам щастить! Стартуємо!

Тестове завдання (виконує кожен учасник квесту індивідуально) (Додаток 1)

  1.                   Підказка: «Місце де ви можете реалізувати право на охорону здоров'я»

Етап «Медпункт».

Квест - інструктор етапу «Медпункт»:

  • Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Медпункт»! На цьому етапі ви дізнаєтесь про те, як в Україні забезпечується захист права дитини на охорону здоров’я. Що ви знаєте про те, як держава охороняє здоров’я українських дітей?

Завдання: розв’язати кросворд, в якому зашифровано назви заходів з охорони здоров’я дітей в Україні.(Додаток 2)

  1.                   Підказка: «Місце де ви можете реалізувати право на відпочинок, розваги»

Етап «Спортзал».

Квест - інструктор етапу «Спортзал»:

  • Фізкульт-привіт! Вітаємо вас на етапі «Спортзал»! Ви знаєте, що права людини не можуть існувати без обов’язків. Виконуючи свої обов’язки, ви забезпечуєте захист прав інших людей. Тому важливо знати не тільки свої права, а й обов’язки, щоб не порушити випадково прав інших людей.

Гра « Юридичний волейбол». Інструктор бере волейбольний м’яч, кидає його гравцю команди, промовляючи певні словосполучення. Він має повернути м’яч із словами «право» чи «обов’язок». Наприклад: («Берегти підручники» -«Обовязок») (Додаток 3)

  1.                   Підказка: «Місце де ви можете реалізувати право на належне харчування»

Етап «Шкільний буфет»

Квест - інструктор етапу «Шкільний буфет»:

  • Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Шкільний буфет»! На цьому етапі ми з вами з’ясуємо, як можуть порушуватись права дитини на належне харчування. Питання:
  • Чи було коли-небудь порушене ваше право на належне харчування?
  • На картці записано ситуації, серед яких є випадки порушення права дитини на належне харчування. Позначте їх галочкою (Додаток 4)
  1.                   Підказка: «Місце де ви можете реалізувати право на інформацію»

Етап «Комп’ютерний клас»

Квест-інструктор етапу «Комп’ютерний клас»:

  • Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Комп’ютерний клас»! На цьому етапі ви повинні виконати вправи і перевірити свої знання.
  1. Завдання: виконайте інтерактивні вправи в середовищі https://learningapps.org/
    1. Права людини  https://learningapps.org/1229354
    2. Мої права в картинках   https://learningapps.org/1566087

  

Етап «Фініш»

Капітани команд, що прибули на етап «Фініш», подають маршрутні листи квест - інструктору етапу, здають тексти Конвенції

 

 Бліц-турнір.

КВІТКА-ПРАВА Команди по черзі називають права дітей, записують їх на пелюстках та кріплять  на дошці квітку “Я –  дитина, маю право…” (не повторюючи відповіді суперника) які вони запам’ятали з Конвенції, команда, яка називає більше прав, отримує додатковий бал.

Вчитель веде бесіду: сьогодні ми звами дізнались багато про права дітей, але інколи буває, що ці права порушуються. Що ж тоді робити?  

                           ПАМ’ЯТКА                                                                                                                       

«Куди звертатися по допомогу, коли порушуються твої права».                

1. До дорослих, яким довіряєш.

2. До міліції за телефоном  102.

3. До психологічної служби, скориставшись телефоном довіри.

4. До опікунської ради у своєму районі.

5. До громадських організацій, що опікуються проблемами молоді

 

ІV. Підведення підсумків гри, нагородження переможців

Під час бліц - турніру квест - інструктор етапу «Старт-фініш» підраховує загальну кількість балів у команд і визначає переможців, додавши додатковий бал переможцю бліц - турніру.

Поки підраховуються бали та визначаються переможці учасникам пропонується переглянути музичний відеоролик «Захист прав дитини»

Квест-інструктор Ми підвели підсумки  роботи команд у правовому квесті. Про це ви дізнаєтеся за мить. Від нашої команди квест-інструкторів , які сьогодні були з вами, хочу побажати всім учасникам:

Будьте всі щасливі, діти,

з усмішкою в світ ідіть,

Хай вам щиро сонце світить,

 всі здоровими ростіть.

І на згадку вам даруєм  ось такі права.

Щоб завжди ви пам’ятали, що це - не пусті слова.

Це все записано в законах, в  Конституції у нас,

Бо держава Україна завжди піклується про вас.

Нехай ці буклети стануть вам в нагоді!

 

Оголошують переможців

Вчитель:

  • За правом першості команда-переможець має першою обрати нагороду за свою роботу. Ви бачите три варіанти призу, кожен з них спрямований на реалізацію прав дитини. За номером статті Конвенції ви маєте вгадати, що знаходиться в подарунках і вибрати один з призів. Другою обирає свій приз команда, що посіла ІІ місце. І останній приз дістається команді, що посіла ІІІ місце.

Приз «Стаття 16» - право на особисте життя – записники.

Приз «Стаття 27» - право на належне харчування – яблука.

Приз «Стаття 24» - право на охорону здоров’я – вітаміни.

 

V. Підсумок заходу

Рефлексія. Метод «Незакінчене речення»

- Мені було цікаво...

- Ми сьогодні розібралися...

- Я сьогодні зрозумів, що...
Вчитель:

  • Відоме висловлювання «Твої права закінчуються там, де починаються права іншої людини» виникла внаслідок історії про англійця Хулігена, ім’я якого стало загальним. Коли його черговий раз судили за бійку, він заявив, що є вільною людиною і робить те, що захоче. Суддя на це відповів: «Ваша свобода махати кулаками закінчується там, де починається кінчик носа людини, що стоїть поряд». Як ви розумієте цей вислів?

Я впевнена, що наш квест допоміг вам усвідомити свої права і необхідність їх відстоювати, але пам’ятайте про права інших людей і старайтесь ніколи їх не порушувати.


ДОДАТОК 1.

Тестове завдання етапу «Старт»

«Чи знаєш ти права та обов’язки?»

1. Який документ про права дитини затвердила Організація Об’єднаних Націй у листопаді 1989 року?

а) Загальна декларація прав людини.

б) Конвенція про права дитини.

в) Закон України про охорону дитинства.

 

2. Який документ про права дітей прийняла Україна у 2001 році?

а) Загальна декларація прав людини.

б) Конвенція про права дитини.

в) Закон України про охорону дитинства.

 

3. Як називається основний закон України, де записані усі права та обов’язки?

а) Загальна декларація прав людини.

б) Конвенція про права дитини.

в) Конституція України.

 

4. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим:

а) Обов’язок.

б) Право.

 

5. Це те, що ти можеш робити:

а) Обов’язок.

б) Право.

 

6.Якої групи прав не передбачено Конвенцією?

а) «піклуйтеся про мене»;

б) «я маю власну думку»;

в) «я можу самостійно будувати своє життя».

 

  1. Скількома країнами світу було ратифіковано Конвенцію ООН про права дитини?

а) 30;  б) 91;  в) 191.

За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 7.


ДОДАТОК 2.

Ребуси

C:\Users\вчитель\Pictures\Записати.PNG   Здоров’я

 

Карантин

 

Щеплення

 

 

Червоний хрест

Зарядка

 

Лікар

 

За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 6.

 

ДОДАТОК 3.

Гра в м’яч «Права – обов’язки»

  • Ставитись до інших так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас
  •  Бути толерантним.
  •  Дотримуватись правил дорожнього руху
  •  Сумлінно навчатись.
  •  Не ображати і не принижувати оточуючих.
  •  Користуватися бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи
  •  Охороняти природу, пам'ятки культури
  •  Вибирати собі друзів
  •  Дотримуватись моральних норм поведінки
  •  Ігри, розваги, відпочинок

За кожну правильну відповідь – 1 бал.


ДОДАТОК 4.

 

Картка «Порушення права дитини на належне харчування»

  •   Відсутність «Кока-коли» у шкільній їдальні.
  •   Продаж спиртних напоїв неповнолітнім у магазині «Сільпо».
  •   Висока ціна на чіпси і сухарики.
  •   Зумисний продаж товарів харчування термін придатності, яких не зазначений.
  •   Батьки змушують їсти суп і не дозволяють їсти цукерки перед обідом.
  •   У магазині продали йогурт, у якому було знайдено муху.
  •   Бабуся на десерт купила не шоколадку, а банани.
  •   Батьки дозволяють дитині їсти тільки цукерки.
  •   Гості купили найдешевшу ковбасу і нагодували нею 5-річну Настю.
  •   Мати змушує їсти зранку омлет.

За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання –

 

 

Додаток 5.

Маршрутний лист

 

Назва команди:

 

 

№ Назва пункту

Кількість отриманих балів

Інструктор

 

1. Старт

 

 

2.«Медпункт»

 

 

3.«Спортзал»

 

 

4. «Шкільний буфет»

 

 

5. «Компютерний клас»

 

 

6. Фініш

 

 

Всього

 

 

 

            


 

docx
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку