П Л А Н - К О Н С П Е К Т
проведення уроку з ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
з учнями 8 класу.
М о д у л ь: гімнастика
Т е м а : спеціальна фізична підготовка.
М е т а: розвиток основних фізичних якостей методом колового
тренування та під час рухливих ігор і естафет.
Т и п: повторення і вдосконалення рухових навичок.
З а в д а н н я:
1. Повторити правила техніки безпеки під час виконання
фізичних вправ у спортивному залі;
2. Повторити комплекс загальнорозвивальних вправ зі скакалкою.
3. Розвивати координацію рухів,силу,гнучкість,спритність,швидкість реакції методом колового тренування.
4. Навчити учнів самостійно контролювати стан свого здоров’я.
5. Формувати позитивне ставлення до уроків фізичної культури.
Ч а с: 45 хвилин.
Д а т а п р о в е д е н н я:
М і с ц е п р о в е д е н я: спортивний зал.
І н в е н т а р т а о б л а д н а н н я: секундомір,свисток,гімнастичні лави та мати, м'ячі, магнітофон,скакалки,фішки,джгути,обручі,стрічки, ручні еспандери, фітбольні та волейбольні м’ячі,диски “Грація”,шашки,
Частина уроку
|
Зміст
|
Дозування
|
Організаційно-методичні вказівки
|
Підготовка (14-15 хв)
|
-
Шикування в одну шеренгу, привітання,повідомлення завдань уроку
|
До 1 хв
|
Звернути увагу на поставу.
|
-
Інструктаж із техніки безпеки на уроці фізичної культури
|
До 1 хв
|
Опитування про самопочуття.
|
-
Організаційні вправи
|
До 30 с
|
Чіткість і злагодженість дій.
|
-
Різновиди ходьби ( у повільному темпі, на носках, на п’ятках, у присіді, із прискоренням)
|
1 - 2 хв
|
У колону по одному, темп – середній.
|
-
Різновиди бігу
|
2 – 3 хв
|
Дистанція – 2 кроки, темп – середній. Стежити за поставою.
|
-
Перешикування в колону по троє
|
До 30 с
|
Розімкнути на відстань витягнутих рук.
|
|
-
Загальнорозвивальні вправи зі скакалкою:
- вихідне положення (В. П.) – стійка ноги нарізно, руки зі скакалкою вниз. 1 – нахил голови ліворуч; 2 – те саме проворуч; 3 – те саме вперед; 4 – те саме назад;
- В.П. – те саме; 1 – руки вгору, праву ногу назад на носок; 2 – В.П.; 3-4 - те саме лівою ногою.
- В.П. – те саме; 1 – поворот тулуба праворуч, руки в сторони; 2 – В.П.; 3-4 - те саме ліворуч.
- В.П. – те саме, скакалка на плечах позаду; 1 – нахил тулуба праворуч, руки вгору; 2 – В.П.; 3-4 - те саме ліворуч.
- В.П. – те саме, руки вниз; 1 – нахил тулуба вперед,руки вперед; 2 – те саме вниз, руки вниз; 3 – те саме вперед, руки вперед; 4 – В.П.;
- В.П. – основна стійка. 1 – випад правою ногою праворуч, руки зі скакалкою вперед; 2 – В.П.; 3 – 4 – те саме ліворуч;
- В.П. – те саме; 1 – присісти, руки зі скакалкою вперед; 2 – В.П.; 3 - 4 – те саме, руки зі скакалкою вгору.
|
5 – 6 хв
8 – 10 разів
8 – 10 разів
8 - 10 разів
8 – 10 разів
8 – 10 разів
8 – 10 разів
8 – 10 разів
|
Із музичним супроводом. Тулуб тримати прямо.
Утримувати рівновагу.
Спину тримати прямо.
Не нахилятися вперед.
Виконувати ритмічно.
Утримувати ріновагу
Стежити за поставою.
|
|
-
Вправи для відновлення дихання
|
До 30 с
|
Зібрати скакалки
|
Основна ( 25- 27 хв)
|
-
Естафета «Пролізь крізь обручі»
|
4 – 5 хв
|
Об’єднати учнів у дві команди.На підлозі перед кожною командою – по 2 обручі. За сигналом напрямний біжить, послідовно пролазить крізь обручі,оббігає фішку та повертається назад, передаючи естафету наступному учасникові . Перемагає команда,яка фінішувала першою.
|
|
-
Естафета «Стрибки через лаву»
|
4 – 5 хв
|
Перед кожною командою – гімнастична лава та набір шашок. Напрямний підбігає до лави,виконує 5 стрибків (для хлопчиків) і 3 стрибки (для дівчат), підбігає до столика з набором шашок і ставить одну на шахівницю. Потім бігом повертається до команди, передаючи естафету наступному учасникові. Перемагає команда,яка фінішувала першою.
|
|
-
Естафета « Склади емблему Олімпіади»
|
4 – 5 хв
|
Перед кожною командою – набір пазлів. За сигналом учасники мають добігти до столу, скласти емблему Олімпійських ігор ( олімпійські кільця). Перемагає команда,яка фінішувала першою.
|
|
-
Колове тренування для хлопців:
- станція 1 – передачі мяча в парах у комбінації з нахилами тулуба в положенні сидячи; - станція 2 - згинання та розгинання рук в упорі лежачи; - станція 3 - стрибки через довгу скакалку з передачою м’яча в парах; - станція 4 - вправи з гумовими жгутами; - станція 5 - у парах,стоячи спиною один до одного, передачі м’яча зверху вниз і збоку; - станція 6 - вправи для розвитку сили м’язів рук із еспандером;
|
15–17 хв
|
Об’єднати учнів у два відділення ( хлопчиків і дівчат). Кожне відділення працює за своїм завданням методом колового тренування.
|
|
-
4. Колове тренування для дівчат:
- станція 1 – вправи зі стрічкою («вісімка», «змійка», «спіраль»); - станція 2 – «Плоский живіт» - вправи для м’язів черевного преса; - станція 3 – обертання обруча навколо тулуба, перекладаючи обруч із руки в руку,перекочування обручів у парах; - станція 4 – вправи для розвитку грудних м’язів і м’язів рук; - станція 5 – «Тонка талія» вправи на розвиток координації на диску «Грація»; - станція 6 – вправи на фітболах (згинання та розгинання рук в упорі лежачи на м’ячі; різнойменне піднімання рук і ніг; згинання та розгинання ніг у колінах в упорі, лежачи на фітболах).
|
15-17 хв
|
|
Заключна ( 3 – 5 хв)
|
-
Вправи для відновлення дихання
|
-
2 хв
|
Урозтіч, не заважаючи один одному. Силячи на килимках під музичний супровід.
|
-
Підбиття підсумків уроку
|
1 – 2 хв
|
Опитування про самопочуття. Оцінити діяльність учнів на уроці. Відзначити найактивніших учнів.
|
3.Домашнє завдання
|
До 30 с
|
Піднімання тулуба в сід.
|
4.Організоване залишення місця занять
|
До 30 с
|
У колону по одному.
|