Комунальний позашкільний навчальний заклад
«Центр спорту для дітей, юнацтва та молоді, «Олімп»
Криворізької міської ради
План –конспект. Гурток: загально-фізичної підготовки
Вивчення техніки виконання статичних вправ у гирьовому спорті (Комплекс 1).
Керівник гуртка: Підгальний Сергій Юрійович
Перша група (початкового рівня). Вік вихованців:12-16 років
Мета заняття:
Начальна мета:
1.Дати учням поняття про основні види фізичної підготвки.
2.Сформувати навички оволодіння та удосконалення техніки виконання важкоатлетичних вправ.
3.Перевірити рівень знань, умінь і навичок.
4.Закріити знання учнів про основні поняття людської анатомії, вплив вправ на людський організм.
Розвиваюча мета:
1.Розвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація.
2.Розвивати фізичні якості, розвивати навички і міцність спортсменів під час навчального процесу.
3.Формувати спеціальні вміння та навички технік ЗРВ.
4.Розвивати вміння і навички правильного користування тренувальним інвентарем.
5.Розвивати творчі здібності учнів
Виховна мета:
1.Виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість та ментальність – провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до свого народу.
2.Виховати вольові можливості досягнення поставлених цілей та здатність психологічно готуватися до змагань, добре, як у залі, так і в повсякденному житті, формування дбайливого ставлення до здоров’я.
3.Виховувати в учнів самостійність, мислення, кмітливість.
4.Виховувати в учнів справедливість, доброзичливість, гуманість, повагу до людей.
5.Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
6.Виховувати соціальну компетентість вихованців шляхом залучення їх до колективних занять, групових тренувань та змагань.
Тип заняття:
За дидактичною метою: заняття систематизації та узагальнення вивченого матеріалу.
За способом проведення: комбіноване заняття.
Обладнання:
Місце проведення:
Методи, форми і прийоми навчання:
МЕТОДИ |
ФОРМИ |
ПРИЙОМИ |
1.Інформаційно-рецептивний |
Розповідь-пояснення правил виконання вправ, Опис техніки виконання, інструктаж з техніки безпеки. |
Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, прийоми запам’ятовування, одержання з ілюстрацій нових знань, робота з дидактичним матеріалом |
2.Репродуктивний |
Словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком |
Наочне виконання тренером вправ, контроль, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань |
3.Проблемно-пошуковий |
Проблемний виклад знань, пошукова діяльність вихованців (постановка проблемного питання, розв’язання проблеми і проблемних завдань) |
Постанова взаємозв’язаних проблнмних запитань, здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, активізація уваги та мислення, різноманітна самостійна робота учнів |
4.Навчально-дослідницький |
Самостійна творча (дослідницька) робота вихованців на здобуття та розширення знань |
Стимулювання активності вихованців шляхом залучення їх до змагань, здобуття нових знань у процесі самостійної роботи вихованців, формування висновків, пізнання закономірності. |
Прогнозований результат:
1.Вихованці мають знати і розуміти:
- особливості пауерліфтингу як виду спорту;
- заборонені дії під час тренувань та проведення змагань за правилами;
- правила етикету у залі під час тренування;
- основні терміни, які використовуються в пауерліфтингу;
- правила проведення змагань;
- правильність виконання вправ зі штангою.
2.Вихованці мають вміти і застосовувати:
- основні вправи загально-фізичної підготовки в якості розминки;
- контролювати та дотримуватись вимог щодо виконання базових техніки з пауерліфтингу;
- техніки підйому штанги, як основного знаряддя пауерліфтенгу.
Вихованці мають набути досвід:
- участі в змаганнях;
- дотримання правил безпеки під час проведення тренувань та виконання спортивних вправ;
- виконання технічних елементів самостійно.
Хід заняття
1.Організаційна частина: 5 хв.
- перевірка вихованців за списком.
- техніка безпеки.
- медична довідка, дисципліна.
2.Підготовча частина:
Розминка: 10 хв.
Загальна: кардіо-навантаження
- біг – 10 кіл;
- стрибки на скакалці.
Локальна:
1.Стоячи, права рука у верхній частині, ліва в нижній, потім навпаки махи 10 разів
2.Руки перед груддю, розвинення у сторону 10 разів.
3.Руки на поясі, нахил у сторони 10 разів.
4.Руки на поясі, нахил вперед 10 разів.
5.Руки на талії, поворот тазу 10 разів.
6.Стоячи, поворот голови по 4 разів в кожну сторону.
7.Стоячи, рухи зап’ястками.
8.Присідання 20-30 разів.
9.Пульсометрія 2 хвилини.
10.Віджимання від полу 15 разів.
2.Основна частина: 75 хв.
Статичні вправи виконуються без рухів при максимальному напруженні м*язів протягом нетривалого часу,зазвичай 5-15сек. та у кількості від 3-х до 10-и підходів.Тривалість відпочинку між підходами сягає 1-3хвилини.
Вправи для базової підготовки програми:
Основні важкоатлетичні вправи |
Тривалість,(хв.) |
||||
1 гр. |
|
|
|||
1 |
Виконання вправи на м’язи ніг: Статичне утримування вантажа у присиді під прямим кутом |
5 х 15сек. |
10 хв. |
|
|
2 |
Виконання вправи на м’язи гомілки: Статичне утримування вантажа у підйомі на носки |
5 х 15сек. |
5 хв. |
|
|
3 |
Виконання вправи на грудні м’язи: Статичне утримування вантажа в упорі лежачи |
5 х 15сек. |
10 хв. |
|
|
4 |
Гіперекстензії без виконання рухів |
5 х 15сек. |
10 хв. |
|
|
5 |
Середина спини: Статичне напруження м*язів спини у нахилі |
5 х 15сек. |
5 хв. |
|
|
|
Пульсометрія |
|
|
|
|
6 |
Виконання вправи на м’язи дельт : Статичне утримування вантажа у підйомі рук вперед-вверх |
5 х 15сек. |
8 хв. |
|
|
7 |
Виконання вправи на м’язи тріцепса : Статичне утримування вантажа в ро зігнутих до прямого кута руках |
5 х 15сек. |
8 хв. |
|
|
8 |
Виконання вправи на м’язи біцепса : Статичне утримування вантажа в зігнутих до прямого кута руках |
5 х 15сек |
8 хв. |
|
|
9 |
Виконання вправи на м’язи преса : Статичне напруження м*язів під кутом 45 градусів |
5 х 15-20сек. |
7 хв. |
|
|
|
Пульсометрія |
|
|
|
|
3. Заключна частина
Відновлювальні дихальні вправи.
Питання по тренуванню.
АНАЛІЗ ПРОВЕДЕННЯ ТЕСТУВАННЯ
в групі ЗФП початкового рівня керівник гуртка Підгальний С.Ю.
Мета: Емпіричним шляхом обгрунтувати кількість фізичних вправ та фізичного навантаження вихованців, які мають різний рівень фізичної підготовки.
Методи: Виконання вправ з вагою власного тіла.
Аналіз літературних джерел.
Для визначення фізичних здібностей були використані такі вправи:
1.Присідання (кількість разів за хвилину).
2.Згинання та розгинання рук в упорі лежачі (кількість разів за хвилину).
3.Підтягування на турніку (кількість разів за хвилину).
Тестування проводилось в групі початкового рівня.
Кількість учасників склало - 15 вихованців в віковій групі 14-16 років, які почали займатися в секції ЗФП (3 рази на тиждень).
Всі за станом здоров’я допущені до занять в секції.
Тестування проводилось на початок навчального року з метою визначення фізичних показників вихованців та можливості розробки порівняльної характеристики результатів після тривалого тренування ( через 4 місяці), та на кінець навчального року.
Результати тестування виявили 3 рівні фізичної підготовленності:
Найбільший відсоток вихованців з оцінкою «відмінно» був у тесті «згинання та розгинання рук в упорі лежачі» - 72%, найменший у вправі «присідання» - 25%.
Серед вихованців з оцінкою «добре» найбільший відсоток був зафіксований в тесті «згинання та розгинання рук в упорі лежачі» - 63%, найнижчий у «підтягуванні на турніку» - 27%.
Результати та висновки:
Проаналізувавши результати, слід відмітити, що деякі вихованці мають достатній рівень фізичної підготовленості, що свідчить про те, що вони попередньо займалися різними видами спорту ( плавання, легка атлетика, спортивні ігри та ін.)
Не зважаючи на це слід зауважити, що за умови регулярних відвідувань занять секції ЗФП можливе якісне та кількісне показників сили та витривалості вихованців.
Аналіз проведення тестування
в групі ЗФП основного рівня (1-й рік навчання) керівник гуртка Підгальний С.Ю.
Мета: Емпіричним шляхом обгрунтувати кількість фізичних вправ та фізичного навантаження вихованців, які мають різний рівень фізичної підготовки.
Методи: Виконання вправ з вагою власного тіла.
Аналіз літературних джерел.
Для визначення фізичних здібностей були використані такі вправи:
1.Присідання (кількість разів за хвилину).
2.Згинання та розгинання рук в упорі лежачі (кількість разів за хвилину).
3.Підтягування на турніку (кількість разів за хвилину).
Тестування проводилось в групі основного рівня. Кількість учасників склало - 15 вихованців в віковій групі 15-17 років, які регулярно займалися в секції ЗФП (3 рази на тиждень).
Всі за станом здоров’я допущені до занять в секції.
Тестування проводилось на початок навчального року з метою визначення фізичних показників вихованців та можливості розробки порівняльної характеристики результатів після тривалого тренування ( через 4 місяці), та на кінець навчального року.
Результати тестування виявили 3 рівні фізичної підготовленості:
Найбільший відсоток вихованців з оцінкою «відмінно» був у тесті «згинання та розгинання рук в упорі лежачі» - 68%, найменший у вправі «присідання» - 27%.
Серед вихованців з оцінкою «добре» найбільший відсоток був зафіксований в тесті «згинання та розгинання рук в упорі лежачі» - 65%, найнижчий у «підтягуванні на турніку» - 28%.
Результати та висновки:
Зробивши аналіз тестування, яскраво помітні зміни, які відбулися у фізичній підготовленості вихованців гуртка:
1.Результати тесту «присідання» поліпшилися в 1,6 рази.
2. За тестом «згинання та розгинання в упорі лежачі» поліпшилися в 1,7 разів.
3. За тестом «підтягування на турніку» збільшення склало в 1,2 рази.
Регулярні заняття у секції ЗФП позитивно вплинули на збільшення показників сили та витривалості вихованців.
Аналіз проведення тестування
в групі ЗФП основного рівня (2-й рік навчання) керівник гуртка Підгальний С.Ю.
Мета: Емпіричним шляхом обгрунтувати кількість фізичних вправ та фізичного навантаження вихованців, які мають різний рівень фізичної підготовки.
Методи: Виконання вправ з вагою власного тіла.
Аналіз літературних джерел.
Для визначення фізичних здібностей були використані такі вправи:
1.Присідання (кількість разів за хвилину).
2.Згинання та розгинання рук в упорі лежачі (кількість разів за хвилину).
3.Підтягування на турніку (кількість разів за хвилину).
Тестування проводилось в групі основного рівня. Кількість учасників склало - 15 вихованців в віковій групі 16-18 років, які регулярно займалися в секції ЗФП (3 рази на тиждень).
Всі за станом здоров’я допущені до занять в секції.
Тестування проводилось на початок навчального року з метою визначення фізичних показників вихованців та можливості розробки порівняльної характеристики результатів після тривалого тренування ( через 4 місяці), та на кінець навчального року.
Результати тестування виявили 3 рівні фізичної підготовленості:
Найбільший відсоток вихованців з оцінкою «відмінно» був у тесті «згинання та розгинання рук в упорі лежачі» - 65%, найменший у вправі «присідання» - 31%.
Серед вихованців з оцінкою «добре» найбільший відсоток був зафіксований в тесті «згинання та розгинання рук в упорі лежачі» - 63%, найнижчий у «підтягуванні на турніку» - 24%.
Результати та висновки:
Зробивши аналіз тестування, яскраво помітні зміни, які відбулися у фізичній підготовленості вихованців гуртка:
1.Результати тесту «присідання» поліпшилися в 1,4 рази.
2. За тестом «згинання та розгинання в упорі лежачі» поліпшилися в 1,9 разів.
3. За тестом «підтягування на турніку» збільшення склало в 1,3 рази.
Регулярні заняття у секції ЗФП позитивно вплинули на збільшення показників сили та витривалості вихованців.
1