План-конспект інноваційного уроку з фізичної культури для 6 класу "Баскетбол. Удосконалення техніки передачі м’яча у баскетболі"

Про матеріал
План-конспект інноваційного уроку з фізичної культури для 6 класу "Баскетбол. Удосконалення техніки передачі м’яча у баскетболі"
Перегляд файлу

Чаплинська спеціалізована

школа І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Урок підготував:

     вчитель фізичної культури

      Гмиря Сергій Анатолійович

 

 

 

 

 

2013 – 2014 н.р.

План-конспект інноваційного уроку   з

фізичної культури для 6 класу , підготовка збірної України до Євробаскету – 2015

Тема: Удосконалення техніки передачі м’яча у баскетболі.

Мета: Сприяти вихованню в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною  культурою і спортом та розвивати морально-вольові якості засобом гри у баскетбол.

Завдання: 1.Удосконалити техніку передачі м’яча різними способами.

2.Повторити техніку ведення різними способами.

3. Навчити техніки повороту на місці з м’ячем.

4.Сприяти розвитку фізичних якостей учнів та функціональних можливостей їхнього організму.

5.Створювати для учнів ситуації успіху з метою ефективного виконання навчальних завдань.

Інвентар: баскетбольні м’ячі, стійки баскетбольні, секундомір, ноутбук, проектор музична система, міні-баскетбольні м’ячики, кошики.

Тип уроку: комбінований.

Місце проведення: спортивний зал.

з/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча частина (15 хв)

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

6

7

 

8

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

12

Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання.

Повідомлення завдань уроку; техніка безпеки.

 

- Вся Україна готується до великої спортивної події «Євробаскет  - 2015»

Сьогодні ми на уроці проведемо міні-змагання між країнами учасниками євробаскету.

- Зараз я вам пропоную провести бліц турнір з баскетболу:

 - Де зародилась гра у баскетбол?

 

- Яка кількість гравців однієї команди приймає участь у грі?

- Тривалість гри у баскетбол?

- За що суддя назначає фол?

 

- Які Ви знаєте баскетбольні клуби?

 

 

   До уроку всі готові??... тож провіримо ЧСС Замір ЧСС за 6сек.

          

Організуючі вправи: повороти праворуч, ліворуч, кругом тощо

Різновиди ходьби:

 - звичайна;

 - на носках;

 - на п'ятках;

 - перекатом п’ятки на носок;

 - на зовнішній стороні ступні;

 - на внутрішній стороні ступні;

 - в присіді

Ведення баскетбольного м’яча:

  • Правою рукою;
  • Лівою рукою;
  • На переміну правою лівою;

Вправи на відновлення дихання.

Перешикування на місці учнів з колони по одному в колону по два

Загальнорозвиваючі вправи на місці з баскетбольними м’ячами:

а) В.п.  – ноги нарізно, м’яч перед грудьми.

  1. Руки з м’яч в перед
  2. В.п.
  3. Руки з м’яч вверх.
  4. В.п.

б) В.п. – ноги нарізно, руки з м’ячем у гору.

1 – 2 нахили в ліво.

3 – 4 нахили вправо

в) В.п. – о.с., руки з м’ячем витягнуті вперед.

1 – 4 с хресні рухи руками

В.п. – о.с.. м’яч до низу.

1. Крок лівою, руки з м’ячем підняти до верху, прогнутися.

2. В.п.

3. Те ж саме з іншої ноги.

4 В.п.

г) В.п. – о.с., м’яч перед грудьми.

1 – 3. Пружніх нахили вперед

4. В.п.

д) В.п. – стоячи ноги нарізно у нахилі, м’яч за головою.

1.Випрямлення рук вгору

2.В.п.

3 – 4.Те ж саме.

е)В.п. – стоячи, м’яч в опущених руках.

1.Зробити глибокий випад лівою, м’ячем доторкнутись до підлоги біля ноги.

2.В.п.

3 – 4. Те ж саме з іншої ноги.

є)В.п. – о.с., руки у горі з м’ячем.

1.Опускаючи руки у перед стати на носки.

2. Повертаючись у в.п., встати на п’яти.

3 – 4. Теж саме.

ж)В.п. – о.с., м’яч в опущених руках.

1. Присідання на носках, піднімаючи руки угору.

2. В.п.

3 – 4. Теж саме.

з) В.п. – м’яч на підлозі, ліва нога торкається до м’яча носком, права збоку коло м’яча. Руки вільно.

1 – 4. Стрибки на правій.

1 – 4. Стрибки на лівій.

Жонглювання баскетбольним м’ячем на місці.

1. Передача м’яча з однієї руки в іншу за спиною і по перед себе.

2.Теж саме через голову.

3. Теж саме через ноги.

4. Передача м’яча з однієї руки в іншу поміж ніг «вісімкою»

5. М’яч в руках, руки витягнуті паралельно підлозі, відпускаємо м’яч і виконуємо оплеск в долоні над м’ячем, ловимо м’яч.

6. Теж саме, легко підкидаємо м’яч до гори і оплеск виконуємо за спиною.

Замірювання ЧСС за 6 секунд

Шикування в дві колони для проведення естафет

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15с

 

 

 

30с

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

 

30с

 

5хв

 

5-7р.

 

 

 

 

 

 

5-7р.

 

 

 

5-7р.

 

 

 

 

 

 

 

 

5-7р.

 

 

5-7р.

 

 

 

 

5-7р.

 

 

 

 

 

 

5-7р.

 

 

 

 

 

5-7р.

 

 

 

 

5-7р.

 

 

 

 

3хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15с

 

Звернути увагу на наявність спортивної форми.

Слайд з завданнями уроку та техніки безпеки

 

 

 

 

 

 

Слайди із запитанням та з вірними  відповідями.

В Америці.

 

5 гравців.

 

4 періоди по 10 хвилин.

Грубе порушення правил гри та некоректна поведінка.

Азовмаш, Сумихімпром, БК «Київ», Будівельник, Черкаські мавпи, БК «Одеса»

Звернути увагу на учнів з підвищеним ЧСС.

 

 

Звернути увагу на чітке виконання вправ.

Вправи для формування правильної постави та профілактики плоскостопості.

Спину тримати прямо, голову не нахиляти.

 

 

 

Учні виконують вправу у повільному темпі, менш підготовленні виконують ведення шагом.

Руки в гору вдих, до низу видох.

Перешикування для виконання ЗРВ.

 

 

 

 

Підніматись на носки.

 

 

 

При виконанні нахилів лікті не згинати.

 

 

Руки тримати паралельно підлозі.

 

 

Прогнутись, дивитись на м’яч.

 

 

 

 

 

М’ячем дістати підлоги як можна далі від себе.

 

Коліна не згинати.

 

 

 

 

М’ячем торкатись підлоги біля ноги якою зробили випад.

 

 

 

 

 

Лікті не згинати.

 

 

 

 

 

Спину тримати прямо.

 

 

 

 

На м’яч сильно не ставати, а тільки легенько доторкнутися носком.

 

 

 

 

Стараємось, щоб м’яч до тіла не торкався.

 

На м’яч стараємось не дивитись.

 

 

Лікті не згинаємо.

 

М’яч підкидуємо не вище свого зросту.

 

 

 

 

Готовність учнів до основної частини уроку.

 

Основна частина (25 хв)

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

6

 

 

 

 

 

7

 

     Ось починаємо наші міні-змагання.

Перша естафета яку ми проведемо  буде називатись «Ребус. Назва команди»

 Учні стоять в колону по одному, виконують ведення м’яча правою рукою до стіни беруть листок з буквою та повертаються назад з веденням м’яча лівою рукою.  Передають м’яч іншому учаснику. По завершенню естафети з цих букв вони складають назву країни яку вони будуть представляти.

 

 

 

 

 

 

 

Естафета «Вправний баскетболіст»

Учні виконують ведення м’яча правою та лівою рукою, обводячи стійки. Доводять м’яч до стіни і на відстані 1,5 м від стіни виконують передачу м’яча у стіну:

  • двома руками від грудей 3 рази;
  • однією рукою від плеча 3 рази;
  • двома руками із за голови 3 рази;
  • з відскоком від підлоги 3 рази;  повертаються назад так само, передаючи м’яч слідуючому учаснику.

 

 

 

Естафета «Влучний кидок»

    Учасник естафети виконує прискорення з веденням баскетбольного м’яча до кільця та виконує кидки м’яча в кільце поки не закине м’яч, та повертається назад з веденням м’яча.

 

 

Естафета “Швидко передай”

 

Кожна команда має по два капітани, які стоять попереду на відстані 3 м від колони

Естафету розпочинає перший учасник у команді. Він виконує передачу м'яча двома руками від грудей до капітана № 1, а сам стає замикаючим. Капітан №1 виконує поворот на одній нозі і передає м'яч капітану № 2, капітан № 2 — капітану № 1, капітан № 1 — другому учаснику своєї команди. Естафета триває до тих пір, поки вісі гравці не закінчать передачу м'яча. Виграє та команда, що швидше закінчить передачу м'яча.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вимірювання ЧСС

 

Гра баскетбол за спрощеними правилами.

 

 

 

 

Дати відповіді на теоретичні питання по баскетболу (додаток A).

5хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15с

 

7хв

 

На протязі змагання учні заробляють іграшкові міні баскетбольні м’ячики та складають їх у кошик. За перемогу – 3 шт, за нічію – 2 шт., за поразку – 1 шт.

 

 Учням треба зібрати назву країни з букв які вони взяли. Також там будуть і зайві букви. Команда яка першою називає країну учасницю євробаскета отримує три іграшкових міні-баскетбольних мячів.

  Капітан команди відносять отримані баскетбольні м’ячики до свого кошика.

 

Звернути увагу на точність та техніку передачі м’яча.

Команда яка закінчує першою заробляє три іграшкові міні-баскетбольні м’ячики, другою один, в разі одночасного закінчення кожна команда отримує по два м’ячика.

    Капітан команди відносять отримані баскетбольні м’ячики до свого кошика.

 

 

Кидок дозволяється виконувати з любого місця на майданчику, якщо гравець не може докинути м’яч до кільця, дозволяється замінити м’яч на волейбольний.

   Капітан команди відносять отримані баскетбольні м’ячики до свого кошика.

 

 

 

Поворот виконати не відриваючи одну ногу.

Тулуб тримати паралельно підлоги, руки згинати під 90 градусів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закріплення  пройденого матеріалу. Слідкувати за визначеним способом передачі м’яча капітану.

    Капітан команди відносять отримані баскетбольні м’ячики до свого кошика.

 

 

 

Перевірити реакцію організму на навантаження.

Звернути увагу на використання вивчених технічних прийомів під час гри. Скільки очок набирає команда, стільки ж вона заробляє міні-баскетбольних м’ячиків.

 

На питання відповідають учні, які не задіяні у грі. За кожну правильну відповідь команда заробляє іграшковий міні-баскетбольний м’ячик.

 

Заключна частина (5хв)

 

1.

 

 

 

2.

3.

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

7.

 

Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання:

1-2–руки через сторони вгору – вдих;

3-4 – руки вниз – видих.

Шикування в одну шеренгу.
Вимірювання ЧСС.

Рефлексія. Гра «Інтелектуал» Скільки видів передач Ви виконували на уроці?

  • Назвіть ці види?
  • Що нового Ви навчилися на уроці?
  • З якого місця починається гра?

 

 

 

 

Підведення підсумків уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Домашнє завдання.
Прощання і організований вихід із залу.

30с.

 

 

 

30с.

30с.

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15с.

15с.

В колону по одному. Темп середній.

 

 

На швидкість.

Визначити ступінь відновлення.

Відзначити кращих учнів.

 

 

Чотири

Двома руками від груді, однією рукою від плеча, із за голови,  з відскоком від підлоги.

Повороти на місці

Починає суддя з центра майданчика, підкидаючи його до гори.

До кошика з  м’ячиками отриманих під час проведення естафети та гри в баскетбол, додаються м’ячики за баскетбольну вікторину.

Команда, яка набирає більшу кількість баскетбольних м’ячиків, стає переможцем нашого міні змагання з «Евробаскету – 2015»

 

Віджимання від підлоги.

 

 

 


Додаток А

Баскетбольна  вікторина

Які розміри баскетбольного майданчика?

1. 9-18 м

2. 10-20 м

3. 15-28м

4. 20-32м

C:\Users\Серя\Pictures\Picasa Exports\Новая папка\,fcrtn - копия (3).jpg

Що означає жест судді?

1) Закінчення гри.

2) Пробіжка.

3) Запрошення на майданчик.

4) Заміна гравця.

Яка кількість гравців однієї команди приймає у грі участь?

1. 4

2. 5

3. 6

4. 9

5. Суддя визначає сам, перед початком гри.

C:\Users\Серя\Pictures\Picasa Exports\Новая папка\,fcrtn - копия.jpg

Що, хоче сказати цим жестом суддя?

1) Гравець зіграв ногою.

2) Вилучення гравця.

3) Неправильне ведення м’яча.

4) Штрафний кидок.

Яка тривалість гри?

1. Два тайми по 20 хв

2. 4 періоди по 10 хв

3. 3 періоди по 15 хв

4. Перед початком   судді і тренери домовляються про тривалість гри.

C:\Users\Серя\Pictures\Picasa Exports\Новая папка\,fcrtn.jpg

Що показує суддя?

1) Закінчення гри.

2) Заміна взуття

3) Навмисна гра ногою

4) Порушення правил гри.

З якого місця починається гра?

1) З бічної лінії викиданням м’ячу.

2) Ударом рукою від щита.

3) З центру майданчика

4) Починає суддя, підкидуючи м’яч до гори

 

C:\Users\Серя\Pictures\Picasa Exports\Новая папка\123 - копия (3).jpg

Який фол показує суддя?

1) Затримка

2) Неправильна гра рукою

3) Блокування

4) Зіткнення гравця

На якій висоті знаходиться кільце від підлоги?

1) 250 см

2) 300 см

3)285 см

4) 305 см

5) 315 с

C:\Users\Серя\Pictures\Picasa Exports\Новая папка\123 - копия.jpg

Що, цим жестом показує суддя?

1)Дві хвилини до закінчення гри.

2) Перерив дві хвилини

3) Два штрафних кидки

 

docx
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку