План-конспект інтегрованого уроку у 1 класі на тему: "У зимовому лісі"

Про матеріал

Вчити вести спостереження за зимовими змінами в довкіллі, розглянути ознаки зими, пристосування дерев до змін в довкіллі; розвивати естетичне почуття, вміння бачити красу в довкіллі, спостережливість, виховувати любов до рідної природи, бачити її красу.

Перегляд файлу

 

 

 

ГЛУШКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

КУП’ЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У зимовому лісі

 

 

 

 

 

               План-конспект інтегрованого    

                    уроку  у 1 класі

                             вчитель Рожнова І.О.                                                  

 


Тема уроку: У зимовому лісі

Мета: Вести спостереження за зимовими змінами в довкіллі, розглянути ознаки зими, пристосування дерев до змін в довкіллі; розвивати естетичне почуття, вміння бачити красу в довкіллі, спостережливість, виховувати любов до рідної природи.

Обладнання: підручник, зошити з друкованою основою, альбоми, фло­мастери, олівці, паперові серветки, ножиці, ватман зафарбований синім кольором.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

1. Організація класу: "Налаштовуємося на роботу!"

Наш девіз: Будемо в довкілля мандрувати,

Будемо рідну природу вивчати!

Тож побажаймо удачі для нас!

Отож, за роботу! В добрий час!

  1. Мотивація класу: "Мені це цікаво!"

Відгадування загадок:

Стало біло навкруги -              Влітку одягається,

Я розтрушую сніги,      а на зиму одежі цурається.

Наганяю холоди, (Дерево)

Воду сковую в льоди.

Я дружу з дітьми всіма,

Здогадались? Я -..... (Зима)

  • Наше завдання — спостерігати, як змінюється життя дерев взимку.
  1. Основна частина: "За здоров'ям у довкілля!"

3.1. Бесіда за індивідуальними спостереженнями.

— Які ознаки зими ви спостерігали?

  • Які зміни в природі відбулися з приходом зими?
  • Чи всі дерева стоять безлисті?
  • Чи ростуть дерева узимку?
  • Чим хвойні рослини відрізняються від листяних?
    1. Уявна подорож до лісу.

Учитель. Діти, в зимовому лісі все вкрите снігом. Яка краса! А як затиш­но тут. Не дивлячись на те, що дерева і кущі скинули майже все своє листя, їх можна розпізнати. Прислухайтесь, ось хтось стукає дзьобом по дереву — це дятел лікує дерева. А там полетіла ворона в пошуках їжі. Ліс не спить, він слідкує за своїми мешканцями.

Взимку треба підгодовувати пташок. Відійдемо далі, щоб не налякати пташок. Хто ж прилетить першим — горобець, синичка, снігур, сорока чи дятел? Яких ви ще можете назвати пташок, яким взимку потрібна наша до­помога?

  •       А чи знаєте ви, як треба поводити себе в зимовому лісі?

Під час екскурсії по зимовому лісу не можна:

1 . Голосно кричати.

  1.  Ламати гілки дерев, кущів.

    3.Кидати камінням в пташок, звірят.

    4.  Смітити.

 



Учитель. Зараз відгадайте загадки.

  •       У нього шубка біла взимку, їсть він капусту і морквинку,

Як хтось його налякає, вмить в ліс тікає. (Зайчик)

  •       Щоб не голодувати взимку,

Запасає вона горіхів, жолудів,

Грибів торбинку. (Білка)

  •       Вона маленька, сіра, бігла по сніжку,

Сліди залишила. (Миша)

  •       Весною одягає зелене вбрання.

Зимою залишає вкрите снігом

Оголене гілля.(Дерево)

  •       Летять в повітрі білі танцівниці,

Плетуть деревам шубки й рукавиці. (Сніжинки)

Тест «Перевір себе».

Під час відвідин зимового лісу я:

  • буду ламати гілки дерев, смітити;
  • прилаштую годівничку з їжею для пташок на гілку дерева;
  • буду голосно кричати;
  • кину камінь в пташку;
  • нагодую звіряток;
  • сфотографую зимовий ліс, фотокартку покажу друзям;

• пташку з поломаним крилом заберу додому, полікую, нагодую, відпущу  

  на волю.

  1.    Розповідь про сніжинку.
  • А чим зима відрізняється від інших пір року?
  • Послухайте вірш-загадку, яку написав Максим Рильський і скажіть про що йде мова у цьому вірші.

Зимові мухи

Білі мухи налетіли

Все подвір'я стало біле.

Не злічити білих мух,

Що летять, неначе пух.

  • Галю, Петрику, Кіндрате,

Годі, ледарі, вам спати! —

І побігли до санчат Галя, Петрик і Кіндрат.

Всі згори летять щодуху,

Щоб піймати білу муху,

А санчата їм усім

Змайстрував старий Максим.

Максим Рильський

Сніжинки — це маленькі кришталики, які утворюються з водяної пари, що високо піднялися вгору і швидко охолодилися.



   Побудова сніжинок — гранично виразна і правильна завдяки симетрії: снігової зірочки, як правило, мають шість променів, і їхньому розташуванню притаманна особлива розмірність — одна половина зірочки є ніби дзеркальним відображенням другої.

Величина і форма їх залежить від вологості й температури повітря. Розглядаючи сніжинки, ви побачили, що вони можуть бути більшими або меншими, але обов’язково мають шість промінчиків. Сніжинки — справжнє диво зимової природи.

  • Давайте і ми з вами спробуємо відтворити це диво за допомогою паперу і ножиць. Виріжте сніжинку з паперу способом витинання, дотримуючись дзеркального відображення її половинок. Але спочатку давайте згадаємо техніку безпеки під час роботи з ножицями.

(Наприкінці роботи діти розглядають свої сніжинки. Пропоную розмістити їх на великому аркуші паперу синього кольору)

  •              Ми зробили з вами справжній снігопад.

Пісня «Сніжиночки»

  1. Фізкультхвилинка.

Гра"Сніг іде". (Коли ведучий говорить «сніг іде» — треба стати рівно, руки підняти вгору,а якщо говорить «сніг летить», то нахили вліво і вправо з піднятими вгору руками, при словах «мете хурделиця» - кружляють на місці, руки в боки).

3.4. Робота з підручником.

3.5. Гра «Зимові дерева» (показую дітям малюнки різних дерев в снігу, діти повинні відгадати, наприклад: дуб, береза, тополя, верба, ялинка, тощо)

3.6 Робота в зошиті.

Завдання у зошиті:  розфарбувати  листівку до свята.

  1.      Підсумок уроку.
  • Як дерева приготувалися до зими?
  • Яку користь приносять дерева?
  • Чому треба охороняти дерева?
  • Що ми можемо зробити для збереження дерев?

Намалюйте в зошиті свій настрій від нашої мандрівки.


 


 


 

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку