Вчити вести спостереження за зимовими змінами в довкіллі, розглянути ознаки зими, пристосування дерев до змін в довкіллі; розвивати естетичне почуття, вміння бачити красу в довкіллі, спостережливість, виховувати любов до рідної природи, бачити її красу.
ГЛУШКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
КУП’ЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У зимовому лісі
План-конспект інтегрованого
уроку у 1 класі
вчитель Рожнова І.О.
Тема уроку: У зимовому лісі
Мета: Вести спостереження за зимовими змінами в довкіллі, розглянути ознаки зими, пристосування дерев до змін в довкіллі; розвивати естетичне почуття, вміння бачити красу в довкіллі, спостережливість, виховувати любов до рідної природи.
Обладнання: підручник, зошити з друкованою основою, альбоми, фломастери, олівці, паперові серветки, ножиці, ватман зафарбований синім кольором.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
1. Організація класу: "Налаштовуємося на роботу!"
Наш девіз: Будемо в довкілля мандрувати,
Будемо рідну природу вивчати!
Тож побажаймо удачі для нас!
Отож, за роботу! В добрий час!
Відгадування загадок:
Стало біло навкруги - Влітку одягається,
Я розтрушую сніги, а на зиму одежі цурається.
Наганяю холоди, (Дерево)
Воду сковую в льоди.
Я дружу з дітьми всіма,
Здогадались? Я -..... (Зима)
3.1. Бесіда за індивідуальними спостереженнями.
— Які ознаки зими ви спостерігали?
Учитель. Діти, в зимовому лісі все вкрите снігом. Яка краса! А як затишно тут. Не дивлячись на те, що дерева і кущі скинули майже все своє листя, їх можна розпізнати. Прислухайтесь, ось хтось стукає дзьобом по дереву — це дятел лікує дерева. А там полетіла ворона в пошуках їжі. Ліс не спить, він слідкує за своїми мешканцями.
Взимку треба підгодовувати пташок. Відійдемо далі, щоб не налякати пташок. Хто ж прилетить першим — горобець, синичка, снігур, сорока чи дятел? Яких ви ще можете назвати пташок, яким взимку потрібна наша допомога?
Під час екскурсії по зимовому лісу не можна:
1 . Голосно кричати.
3.Кидати камінням в пташок, звірят.
4. Смітити.
Учитель. Зараз відгадайте загадки.
Як хтось його налякає, вмить в ліс тікає. (Зайчик)
Запасає вона горіхів, жолудів,
Грибів торбинку. (Білка)
Сліди залишила. (Миша)
Зимою залишає вкрите снігом
Оголене гілля.(Дерево)
Плетуть деревам шубки й рукавиці. (Сніжинки)
Тест «Перевір себе».
Під час відвідин зимового лісу я:
• пташку з поломаним крилом заберу додому, полікую, нагодую, відпущу
на волю.
Зимові мухи
Білі мухи налетіли
Все подвір'я стало біле.
Не злічити білих мух,
Що летять, неначе пух.
Годі, ледарі, вам спати! —
І побігли до санчат Галя, Петрик і Кіндрат.
Всі згори летять щодуху,
Щоб піймати білу муху,
А санчата їм усім
Змайстрував старий Максим.
Максим Рильський
Сніжинки — це маленькі кришталики, які утворюються з водяної пари, що високо піднялися вгору і швидко охолодилися.
Побудова сніжинок — гранично виразна і правильна завдяки симетрії: снігової зірочки, як правило, мають шість променів, і їхньому розташуванню притаманна особлива розмірність — одна половина зірочки є ніби дзеркальним відображенням другої.
Величина і форма їх залежить від вологості й температури повітря. Розглядаючи сніжинки, ви побачили, що вони можуть бути більшими або меншими, але обов’язково мають шість промінчиків. Сніжинки — справжнє диво зимової природи.
(Наприкінці роботи діти розглядають свої сніжинки. Пропоную розмістити їх на великому аркуші паперу синього кольору)
Пісня «Сніжиночки»
Гра"Сніг іде". (Коли ведучий говорить «сніг іде» — треба стати рівно, руки підняти вгору,а якщо говорить «сніг летить», то нахили вліво і вправо з піднятими вгору руками, при словах «мете хурделиця» - кружляють на місці, руки в боки).
3.4. Робота з підручником.
3.5. Гра «Зимові дерева» (показую дітям малюнки різних дерев в снігу, діти повинні відгадати, наприклад: дуб, береза, тополя, верба, ялинка, тощо)
3.6 Робота в зошиті.
Завдання у зошиті: розфарбувати листівку до свята.
Намалюйте в зошиті свій настрій від нашої мандрівки.