Ознайомити дітей з кольоровою гамою зими та з природою рідного краю; уточнити і розширити знання учнів про деякі зимові явища в природі; сприяти розвитку творчої, кмітливої, ініціативної особистості, допомогти дітям невимушено висловлюватись; розвивати фантазію, уяву, творчість; виховувати інтерес до вивчення навколишнього світу та естетичний смак.
ГЛУШКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
КУП’ЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Якого кольору зима?
План-конспект
інтегрованого уроку
у 1 класі
вчитель Рожнова І.О.
Тема уроку: Якого кольору зима?
Мета: Ознайомити дітей з кольоровою гамою зими; з природою рідного
краю; уточнити і розширити знання учнів про деякі зимові явища в
природі; сприяти розвитку творчої, кмітливої, ініціативної
особистості, допомогти дітям невимушено висловлюватись;
розвивати фантазію, уяву, творчість; виховувати інтерес до вивчення
навколишнього світу та естетичний смак.
Обладнання: підручник, набір ілюстрацій про природу краю, ведмедик,
малюнки дерев, ведмедика.
Тип уроку: комбінований.
Дзвоник всім нам дав наказ:
Біля парти станемо чемно,
Хай мине час недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо тихенько на місця свої.
Не просто слухали, а чули,
Не просто дивилися, а бачили,
Не просто відповідали, а міркували,
Дружно й плідно працювали.
- Діти, сьогодні на наш урок , прийде незвичайний, веселий, казковий
герой. А щоб дізнатися його ім'я нам треба відгадати загадку.
Вч:. Діти, ведмедик буде з нами разом розглядати природу в нашому селі та його околицях.
Вч: Подивіться один на одного і усміхніться і дайте відповідь на загадки.
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця –
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає –
Сріблом все вкриває.
Що це за цариця? ........(зима)
Будинки, хмари і поля,
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею –
Така вона чудова й гарна!
Ти знаєш, як зовуть цю фею?
Її звуть звичайно ......... (фарба)
Вч: Сьогодні ми з вами і поговоримо якою буває природа нашому селі взимку. Зосередьте увагу на малюнках. Які асоціації у вас виникають зі словом „зима”.
Діти: Холодно, мороз, сніг, санчата, завірюха.
Вч: Як ви думаєте, чи можна назвати цю пору року „чорно-білою”? А які кольори, крім білого, можна зустріти у зимовій природі?
Як ви гадаєте, чи завжди сніг білий? А чи змінюється колір снігу вранці, ввечері, під час морозу, у відлигу?
Він ще недавно голубів –
Застиг у сонній мрії.
Ось небокрай почервонів –
І він вже рожевіє. (сніг уранці)
Як тільки сутінь настає,
І ліхтарі мигають,
Він фіолетовим стає
І таємничо сяє. (сніг ввечері)
Спочатку він міцний і білий,
Та коли сонце припікає,
Він враз слабкішає, жовтіє,
Чорніє, тане і тікає. (сніг у відлигу)
Вч: Коли сходить сонце, снігові замети рожеві. Це сонце забарвлює їх своїм промінням. Сонце піднімається вище, небо стає синішим, а сніг – сліпучо-білим. Коли сонечко схиляється до заходу, сніг стає синюватим, мов небо відбивається в блискучому дзеркалі. А в затінку він аж фіолетовий. Ось і зайшло сонце. Відблиск на снігу згасає, сніг сіріє. Мерехтять зорі.
Діти: Коли на вулиці світить яскраво сонечко.
Вч: Давайте разом вивчимо віршик про сніг.
Ліг на землю вранці сніг
Ковдрою пухнастою.
Виграє на сонці
Ниткою сріблястою.
Вч: На що схожий сніг?
Діти: Борошно, пух, перо, цукор, сіль, морозиво.
Вч: А чи зустрічали ви яскраві кольорові плями серед зимової білизни?
Діти: Так - ягідки калини, горобини, забуте на дереві яблучко, пір‘ячко птахів, зелень ялинок.
Вч: Складіть речення із словами – ягідка, пір‘ячко, ялинка, ліс.
Вч: Діти нам розкажуть, а про що, ви повинні здогадатися самі.
В небі хмара проліта,
Білий пух порозсипала.
Він на землю міцно ліг,
Називають його ..... (сніг)
Я завжди, в усякі дні,
Все стою в однім вбранні.
І свитину цю, що маю,
Взимку й в спеку не скидаю. (ялинка)
Вч: Скажіть мені, будь ласка, яку букву ми з вами вивчили? Відкрийте Буквар на цій букві.
(діти читають вголос по черзі)
Вч: Діти, ми з вами вивчили вже багатенько букв, а як букви можна назвати одним словом?
Діти: Абетка.
Вч: Вірно, діти це абетка, а про снігову абетку нам розповість Вероніка.
Є абетка снігова, а сліди - її слова.
Заєць слід кладе шнурочком: риска вряд, і риска збоку.
Хто рядочок рівно вишив? Це пробігла щойно миша.
Рись взуває в капці лапки – має слід чотири крапки.
Вч: А наостанок гра на уважність. Я вам читатиму речення, а ви скажете що тут не правильно.
Молодці, добре впорались із завданням.
Діти розповідають вірші
1. Зима красуня, біла чарівниця!
В ній стільки дива-дивного, краси!
І снігу білого нанесено по вінця,
І віхол та хурделиць голоси...
2. Поглянь, які ялиночки красиві –
Зелене гілля в білому сніжку.
А часом враз пройдуть тумани сиві,
Як не любити казку отаку!
3. Летять сніжинки, наче біле диво,
Мене пороша, бо її пора.
У лісі, в полі стало так красиво,
А гляньте, як змінилася гора!
4. А сонце блисне, всюди заіскриться,
І сніг заграє барвами всіма.
Така чарівність навіть не присниться,
Це все чаклунка, білая зима!
5. Сніг білий, великий, лапатий
Кружляє, танцює, летить...
Не клич нас, матусю, до хати,
Ми в казці побудемо мить.
6. Поглянь, як навколо красиво:
Змінився і сад наш, і луг...
Летить і летить біле диво –
Все стало чарівне навкруг.
7. Ми тихо заходимо в казку.
Зима-чарівниця стоїть,
Тримаючи ключиків в‘язку,
Щоб нам таємницю відкрить.
Вч: Дякую, сідайте будь ласка.
Підсумок уроку
Вч: Отже, зиму не можна назвати безбарвною порою року. Їй притаманні багато кольорів.
Ви працювали добре на уроці. Дякую всім. Урок закінчено.