План-конспект
нестандартного уроку з фізичної культури з елементами пішохідного туризму
у 7-му класі загальноосвітньої школи
Підготував: Чехолка В.М.
Старший вчитель
Грем’яцька ЗОШ І-ІІІ ст
Завдання уроку: 1.Удосконалення техніки укладання рюкзака.
2.Удосконалення техніки постановки 4-х містного намету.
3.Повторення правил надання долікарської допомоги та спорудження ношів з підручних засобів.
4. Розпалювання багаття та кип’ятіння води (1л.) на швидкість.
5.Повторення основних знаків на топографічній карті.
Мета уроку: Удосконалення особистих фізичних якостей учнів, підготовка до проведення дводенних туристичних змагань.
Місце проведення: Шкільне подвір’я з лісонасадженням або садом.
Інвентар: туристичний намет (зразка 70-80- тих рр. ХХст.) - 1шт., рюкзак - 2-3 шт., топографічна карта –
4- 6 шт.. секундомір - 2 шт., аптечка невідкладної медичної допомоги - 1 шт., мотузка для в’язання
туристичних вузлів 8-10 шт., казан малий (3-5 л.) – 2 шт., сірники - 1 пачка, вогнегасник - 1 шт.
Особливості проведення уроку : 90 хв., № 5-6 з теми « Туризм», використовується як заняття гуртка . Можна використовувати як заняття гуртка.
|
Зміст навчального матеріалу |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||
Часткові завдання уроку або групи вправ |
Дозування навантаження |
Керування класом, прийоми активізації |
Способи виконання завдань. Методи організації діяльності учнів
|
Типові помилки та способи їх виправлення |
Оцінюван- ня діяльності учнів |
Методи та методичні прийоми навчання |
Забезпечення правил техніки безпеки на занятті |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Підготовча частина уроку (15-20 хв.)
1 .Шикування , привітання, оголошення завдань уроку, визначення готовності учнів до заняття.
2. Інструктаж з правил безпеки та часткова перевірка учнів на їх засвоєння.
|
Організувати ефективну діяльність учнів на уроці
Попередження травматизму |
4-5 хв.
13-15 хв. |
Команда |
Лекція. Опитування учнів |
Неуважність при ознайомленні із завданнями уроку,- повторення завдань уроку у більш доступній формі
_//_ |
Визначен- ня кращих. Відмітка у журналі |
Демонстрація найбільш небезпечних особливостей заняття |
9
Впевнитися у повному розумінні наявної небезпеки при виконанні завдань уроку |
Основна частина уроку (55-60 хв.)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1 .Удосконалення техніки укладання рюкзака
2. Удосконалення техніки постановки туристичного намету
3. Повторення правил надання долікарської допомоги та спорудження ношів з підручних засобів.
4. Розпалювання багаття та кип’ятіння води (1л.) на швидкість
|
Навчити найбільш швидкому та раціональному використанню об’єму рюкзака
Навчити вибирати місце для намету, вдосконалити швидкість та правильність його постановки
Повторити правила надання допомоги потерпілому, спорудити ноші з гілля дерев.
Навчити учнів найбільш ефективному підбору матеріалу для багаття та швидкому способу кип’ятіння води. |
8-10 хв.
12-14 хв.
10- 12 хв.
8-10 хв. |
Команда, підраху- нок
Команда, підраху нок |
Ідивідуальний, груповий
Груповий
Груповий
Груповий |
Поспішність та неуважність –пояснення вчителя та повторне виконання учнем
Непослідовність та неузгодженість дій у групі – пояснення вчителя та повторне виконання учнями.
Неуважність та непідготовленість матеріалу для ношів – пояснення вчителя,.
Непідготовленість матеріалу для багаття, неправильний розмір казана – пояснення вчителя демонстрація кращої підготовки |
Визначен- ня кращих у даній вправі
Визначен- ня кращих уданій вправі, відмітка у журналі
Показ найкращої підготовки матеріалу для спорудження ношів
Відзначен- ня оцінкою у журналі
|
Особистий показ вчителя
Демонстрація вчителя з кращими учнями
Розповідь та показ вчителя.
Показ та демонстра- ція найкращої підготовки.. |
Приділяти особливу увагу скляним та металевим предметам.
Прослідкувати за готовністю інвентарю та безпечним вибором місця постановки.
Матеріали для ношів підготувати заздалегідь, та перевірити їх на міцність.
Вибрати пожежобезпечне місце, підготувати засоби для гасіння пожежі. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
5. Повторення основних знаків на топографічній карті |
Удосконалити орієнтування на місцевості, підготуватися до змагань з орієнтування |
8-10 хв. |
|
Груповий |
Недостатня уважність при виконанні домашнього завдання – повторне пояснення вчителя |
Оцінюван- ня з відміткою у журналі |
Демонстрація кращого вивчення завдання |
Намагатися тримати всіх учнів у полі зору, допомога чергових. |
Заключна частина уроку (8-10 хв.)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
1.Збір інвентаря та прибирання території
2. Шикування перевірка наявності учнів. Визначення кращих на уроці
3. Домашні завдання: - удосконалювати правильність надання долікарської допомоги - удосконалювати використання топографічної карти та компаса при орієнтуванні на місцевості. |
Перевірка цілісності туристичного спорядження, забезпечення чистоти території, що використовува-лася
Визначення стану учнів, оцінка їх діяльності.
Забезпечення послідовності та системності засвоєння теми. |
4-5хв.
2-3хв.
2 хв. |
Команда
Команда
Команда |
Груповий, Індивідуальний
Фронтальний
Фронтальний |
Неповне виконання завдання – перевірка черговими, повторне виконання.
Неповне розуміння допущениих помилок та способів їх виправлення – пояснення та демонстрація вчителем
Неуважність при оголошенні домашнього завдання – змінити інтонацію голосу та повторити завдання |
Визначен-ня кращих.
Оцінюван-ня кращих. |
Бесіда |
Особистий контроль за виконанням завдання,Особиста перевірка стану території.
Слідкувати за станом утоми учнів |