План-конспект пленерного уроку. Дискусійний клуб на свіжому повітрі.

Про матеріал
Пленерний урок - це урок просто неба. На таких уроках учні на власні очі можуть побачити те, що вчать. Пленерні уроки є досить єфективними для розвитку мислення, фантазії, розширення світогляду, створення позитивного емоційного ставлення до навчання.
Перегляд файлу

План-конспект пленерного уроку. Дискусійний клуб на свіжому повітрі. 8 клас.

Тема. Загальна характеристика сенсорних систем.

Мета уроку: ознайомити учнів із сенсорними системами людини; дати уявлення про аналіза­тори як системи, що сприймають зміни внутрішнього та зовнішнього середовища; розкрити загальне значення сенсорних систем у житті людини; розвивати увагу, пам'ять, критичне мислення, уміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати та систематизувати інформацію; вихову­вати дбайливе ставлення до власного здоров’я, інтерес до біології.

 Матеріали та обладнання: таблиця «Сенсорні системи людини», ма­люнки або фотографії органів чуття  людини.

Основні поняття: сенсорні системи, аналізатори, органи чуття, рецептори, терморецептори, фоторецептори, механорецептори, хеморецептори.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевіряємо  готовність учнів до уроку, налаштовуємося на роботу. Одягаємося відповідно до погоди, роздаю здобувачам знань індивідуальні завдання у вигляді наборів карток з рисунками та набору смайликів, за допомогою яких оцінимо свій настрій на уроці.

    https://naurok.com.ua/uploads/files/54820/328333/363952_html/images/328333%201.png Я повністю задоволений уроком, бо мені все зрозуміло

   https://naurok.com.ua/uploads/files/54820/328333/363952_html/images/328333%202.png Я задоволений уроком частково, бо не все зрозумів

  https://naurok.com.ua/uploads/files/54820/328333/363952_html/images/328333%203.pngЯ майже нічого не зрозумів і, уроком не задоволений

Учитель пропонує показати свій настрій з допомогою смайликів. Підбадьорює.

2. Актуалізація опорних знань, понять та чуттєвого досвіду

Вправа «Світлофор»

1. Функціональною одиницею нервової системи є нефрон (-).

2. Рухові нейрони передають збудження до робочих органів (+).

3. Сіра речовина головного мозку утворена аксонами (_-) .

4. До периферичної НС входить 12 пар спинномозкових нервів та 31 пара черепномозкових нервів (-).

5. У корі головного мозку виділяють такі частки: лобова, потилична, скронева, тім’яна (+).

 6. Зорова зона міститься у тім’яній частці кори головного мозку (-).

7. Скронева частка містить слухові та смакові центри (-)

8. Центри шкірно –м’язової чутливості розташовані у тім’яній частці кори (-)

9. Мозочок –відділ головного мозку , що відповідає за низку безумовних рефлексів, зокрема, дихання, ковтання, чхання, слиновиділення(-)

 

          3.  Мотивація навчальної діяльності

Розминка

Покажіть мені орган, яким ви відчуваєте холод, жорсткість, форму.

Доторкніться руками до органа, яким ви відчуваєте запах парфумів.

Помасажуйте руками орган, за допомогою якого ви бачите мене.

Доторкніться до органу, який дозволяє вам чути всі мої вказівки

Пудсумуйте: Що це за органи? (Очікувана відповідь: органи чуття)

4. Повідомлення теми , мети та завдань уроку

Завдання уроку:

розкрити поняття про сенсорні системи;

ознайомити учнів із різноманітністю сенсорних систем;

розкрити значення сенсорних систем для організму людини;

ознайомити із відділами аналізаторів та розкрити їх роль у сприйнятті та переробці інформації.

5. Вивчення нового матеріалу

Інтерактивний метод роботи в групах «Навчаючи – вчуся».

Групи працюють над різними завданнями однієї теми. Після завершення теми кожна група презентує свої дослідження, в результаті чого всі школярі знайомляться з темою в цілому.

Завдання для роботи в групах:

І група  _Охарактеризувати рецептори, їх класифікацію.

ІІ група- Ознайомити з функцією провідникової частини аналізатора

ІІІ група- Визначити роль центральної частини в роботі аналізатора

Після опрацювання матеріалу параграфа групи мають підготувати по 2 запитання, які стосуються їх доповіді і задати їх учасникам  інших груп.

Вправа «Шпаргалка»

Після виконання завдання групи презентують відповіді на поставлене питання . Під час доповіді однієї групи учасники інших груп складають «шпаргалку» яка допоможе їм відповідати на питання суперників.

Учні роблять висновки із опрацьованого матеріалу

Учитель оцінює роботу груп та окремих учнів

Підсумки роботи у групах.

 

6. Осмислення нових знань та умінь.

 

7. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

Учні складають сенкани на тему «Сенсорна система». Вчитель разом з класом визначає кращі.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»: учні обмінюються враженнями від уроку.

Рефлексія.  Покажіть свій настрій смайликами.  

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Рабей Ірина
Додано
11 лютого
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку