План-конспект "Подорож Україною з використанням електронних ресурсів."

Про матеріал
Тема: Подорож Україною з використанням електронних ресурсів. Мета:  Навчальна: повторити загальну інформацію про географічне положення України (розташування, форми земної поверхні, корисні копалини, річки); шляхом відео мандрівки ознайомити з цікавими природними феноменами України.  Розвивальна: розвивати пам’ять, спостережливість.  Виховна: виховувати інтерес до предмета. Тип уроку: нестандартний урок.
Перегляд файлу

План-конспект  з природознавства уроку № 52 у 4 класі

Тема: Подорож Україною з використанням електронних ресурсів.

Мета:

  • Навчальна: повторити загальну інформацію про географічне положення України (розташування, форми земної поверхні, корисні копалини, річки); шляхом відео мандрівки ознайомити з цікавими природними феноменами України.
  • Розвивальна: розвивати пам’ять, спостережливість.
  • Виховна: виховувати інтерес до предмета.

 

Тип уроку: нестандартний урок.

 

Обладнання та матеріали: телевізор, фізична карта України, атласи, конверти із завданням

Література: Гільберг Т.Г. Природознавство: підр. для 4кл. загальноосвіт. навч. закл./Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак. – 2-е вид. Київ:Генеза. 2016. – 176с.

Хронометраж уроку:

  1. Організаційний момент(3 хв)
  2. Підсумки фенологічних спостережень( 7хв)
  3. Актуалізація опорних знань( 4хв)
  4. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності(2хв)
  5. Робота над темою уроку(11хв)

     1. Робота в командах(11хв)

  1. Відеомандрівка( 13хв)
  1.  Перегляд відео (6хв)
  2.  Перегляд відео (7хв)
  1. Підсумок. Рефлексія(2 хв)
  2. Домашнє завдання(1хв)

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент(3 хв)

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

(слайд 2)

 

Моя Україна — широкі простори:

Поля і левади, долини і гори...

                                            М. Хоросницька

(слайд 3)

  • Діти, які у вас очікування від сьогоднішнього уроку?

(слайд 6)

  1. Підсумки фенологічних спостережень( 7хв)
  • Ну що ж,  а тепер як справжні природолюби і спостерігачі природних явищ почнемо наш урок з підсумку фенологічних спостережень за тиждень.
  • Перше слово синоптикам.

Прогноз погоди:

  • Науковий: У Сумах хмари, що панують в небі весь день, до вечора заберуться геть. Майже весь день буде йти дощ, але ближче до вечора він повинен припинитися.

(слайд 5)

  • Народний: У цей день вшановується пам'ять протоієрея Петра Турчанінова. У минулі часи помітили, яка середина березня - таке і літо. У селян була традиція обходити навхрест поле, позначаючи тим, що сонцю ніколи відпочивати, потрібно, мовляв, вести вологу. З цього дня для городників розпочинається підготовка картоплі на посадку.

(слайд 4)

  • Діти, які зміни відбулися у живій природі впродовж тижня?
  • Який висновок можемо зробити про стан природи за останній тиждень?
  1. Актуалізація опорних знань( 4хв)
  • Сьогодні до нас на урок завітав гість з української діаспори. Це турист, який прилетів із далеку.

Турист:

- Доброго вам дня! Я козак-переселенець, завітав до вас із далеку. Мої предки жили колись на Україні, але так склалось життя, що їм довелося переїхати жити в іншу державу. Я прилетів на Україну, тому що тут моє коріння і я    дуже люблю природу цієї країни. Однак, хочу від вас отримати загальну інформацію про Україну для своєї майбутньої наукової статті. Тому візьму у вас інтерв’ю.

  • Як називається місто, в якому ви живите?(Суми)
  • До складу якої країни входять  Суми?( Україна)
  • Я б хотів уточнити, в якій країні світу знаходиться Україна? (Європа)
  • Яка річка є найбільшою водною  артерією України?(Дніпро)
  • А гори є в Україні?( Так. Кримські, Карпати)
  • Яким природним паливом користуються у нашій державі? ( нафта, газ, вугілля, торф)
  • В яких областях можна побачити, як видобувають нафту чи газ?(Сумській області, Дніпропетровській обл.)
  • А золото на Україні видобувають? (Так.  Його поклади є в Карпатах, Придніпров’ї, Криму)
  • Я знаю, що на Україні багато рівнинних і гірських річок. Які це річки і чим вони відрізняються? ( Найбільші рівнинні річки Дніпро, Дунай, Південний Буг. Їх води течуть дуже спокійно. Гірські річки течуть бурхливо: Тиса, Черемош)
  • Дуже вдячний вам за інтерв’ю! Я відправляюсь готувати свою наукову статтю і сподіваюсь, ще це не остання моя зустріч з вами.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності(2хв)
  • Діти, сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми з вами відправимося у заочну мандрівку і відео мандрівку нашою рідною Україною. Тому й тема нашого уроку «Подорож  Україною».

(слайд 7)

  • Ми з вами будемо подорожувати Україною !

(слайд 8)

 

  1. Робота над темою уроку(11хв)

1. Робота в командах(11хв)

- Діти, справжні мандрівники, зазвичай, подорожують групами. От і ми з вами відправимося у заочну мандрівку нашими козацькими роями.

Завдання роям.

З метою отримання загальної інформації про Україну, у мандрівку відправиться рій № 1.

Річками України помандрує рій № 2.

У місця видобутку природного палива України відправиться рій № 3.

 

Звіт роїв.

1 рій:

Україна- найбільша за площею держава, що повністю знаходиться в Європі. Україна розташована в Північній півкулі. Вона простягається на 1312 км із заходу на схід та 893 км із півночі на південь. Україна межує з багатьма європейськими країнами. Різноманітна природа: на півночі переважають густі ліси, на півдні – степи. Наша країна омивається Чорним та Азовським морями.

(слайд 9)

2 рій:

Україна багата на природне паливо. Це торф, кам’яне вугілля, нафта і природний газ. Під час горіння вони виділяють багато тепла тому їх використовують як паливо. Торф – легший за воду, не розчинний.  Добувають торф механізованим способом. Для вирощування саджанців і розсади роблять спеціальні горщики,  що складаються із суміші торфу і перегнилого посліду. Кам’яне вугілля – тверда гірська порода чорного кольору.. що має блиск і важча від води, не розчинне. Видобуток ведеться з глибин шахтним способом. Не менш важлива його переробка, під час якої отримують лікарські препарати, барвники, засоби захисту рослин. Чорним золотом України є нафта. Вона добре горить. Її використовують для виробництва мазуту, парафіну, вазеліну парфумів. Природний газ легший за повітря, горить без диму, виділяючи тепло. Він дуже отруйний і вибухонебезпечний. Природний газ є сировиною для виготовлення друкарської фарби, гумових виробів, пластмас, добрив. Природне паливо широко використовують у господарстві. Паливні корисні копалини відіграють велику роль у житті людини.

(слайд 10)

3 рій:

Більшість річок України – рівнинні. До них належать Дніпро, Дністер, Південний Буг. Дніпро – найбільша річка України і третя за величиною  в Європі. Протікає вона на території трьох держав: України, Білорусі, Росії. Довжина її 2201 км. У межах України довжина Дніпра становить 1121км. На Дніпрі побудовано багато гідроелектростанцій.  Дністер- одна з найбільших повноводних річок України. Початок бере в Карпатах і впадає в Чорне море. Її довжина 1363км. Південний Буг бере свій початок на Подільській височині на території Хмельницької області та впадає в Чорне море. До великих рік також належить Сіверський Донець, Дунай. Гірські річки, це такі як Тиса і Прут. Річки України живляться талими сніговими та дощовими водами.  Річки – це багатство України.

(слайд 11)

 

  1. Відеомандрівка( 13хв)
  1.  Перегляд відео (https://www.youtube.com/watch?v=FYVl3fN2gMc )(6хв)

- Діти, наша Україна має своїх 7 природних чудес. Ми зараз з вами відправимося у відео мандрівку і ознайомимося з ними.

- Діти, хто запам’ятав які природні дива має наша Україна?

  1. Перегляд відео (https://www.youtube.com/watch?v=sGIETNlD34I) (7хв)

- Це ще не всі природні чудеса, що на Україні. Зараз ми з вами по буваємо в українській пустелі та біля українського вулкану.

- Діти, що спричинило утворення пустелі?(бездумна госп.діял. людини)

- Коли виник вулкан? Де знаходиться вулкан?

- От і закінчилась наша мандрівка. Повертаємося до школи, а в дорозі мандрівники завжди співають. Давайте і ми заспіваємо.

  1. Підсумок. Рефлексія(2 хв)
  • Чи сподобалася вам наша мандрівка?
  • Діти, а ваші очікування від уроку здійснилися?
  • Що нового ви для себе відкрили  на уроці?
  • Чи хотіли б ви ще ось так подорожувати Україною?

 

  1. Домашнє завдання(1хв)
  • Діти, я вам пропоную продовжити цю подорож удома, але по території нашої рідної Сумщини. Спробуйте з’ясувати, які 7 природних чудес має наша Сумщина.

(слайд 12)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Корнієнко Росіта
    Дякую за гарний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. никитенко дмитрий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 грудня 2019
Переглядів
3413
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку