План-конспект,Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в інформатичному класі.

Про матеріал

Цей матеріал можна використати на уроці інформатики 4 кл. Також можна використати фрагментами на інших уроках у 4 класі. Можливо застосувати правила на уроках інформатики у всій початковій школі.

Перегляд файлу

 

Тема. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В КОМПЮТЕРНОМУ КЛАСІ. ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ЗА 3 КЛАС

Мета: формування ключових компетентностей:повторити правила поведінки та техніки безпеки під час роботи в комп’ютерному класі;повторити можливості комп’ютера, виховувати дбайливе ставлення до обладнання;

розвивати логіку та мислення учнів.

Особливості проведення уроку:урок розроблений з використанням мультимедійної презентації,тестів, технологій інтерактивного навчання

Обладнання:підручник «Інформатика 4 клас» (Г.В.Ломаковська, Г.О. Проценко, Й.Я. Ривкінд), робочий зошит «Інформатика 4 клас» (Г.В.Ломаковська, Г.О. Проценко, Й.Я. Ривкінд), ручка, інструкція безпечної роботи, проектор, комп’ютери, мікрофон.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу до уроку. (Слайд 1)

Вправа «Спіймай мій настрій»

- Діти, перш ніж розпочати наше заняття, давайте для початку поділимося з однокласниками своїм настроєм. Для цього станьте по двоє, поверніться обличчям один до одного, усміхніться, потім  „зніміть” усмішку зі свого обличчя долонею та „подаруйте” своєму сусідові. «Прийміть» усмішку, „прикрасьте” нею своє обличчя.

 

ІІ. Повторення правил техніки безпеки. (Слайд 2)

  • І ось закінчилися літні канікули. Вони, безсумнівно, були цікавими і насиченими різними подіями. Та прийшов час повертатися за шкільні парти. І ви знову завітали до комп’ютерного класу. З вами будуть як завжди «мандрувати» країною «Інформатики» ваші давні друзі: Ганнуся, Олесь, Мудрунчик та Елзік. Тож розпочнемо наш урок.
  • Подивіться спершу на картинки. Що на них зображено? Що ви можете сказати про кожне з цих місць?

 

 

http://perlyna.at.ua/_nw/1/32148468.jpghttp://gym5library.at.ua/P1030825.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Очікувана відповідь: на першому малюнку зображена бібліотека. В ній знаходиться багато книг. В цьому місці ми можемо почерпнути для себе багато цікавої і корисної інформації. На другому малюнку зображено їдальню. Це приміщення слугує для того, щоб ми підкріплювали свої сили, споживаючи смачну та корисну їжу.)

  • А як ви думаєте що поєднує ці два, різні за своїм призначенням, приміщення? (Очікувана відповідь: дотримання правил поведінки)
  • Отож, і в нашому кабінеті інформатики ми маємо дотримуватись певних правил. Давайте ж пригадаємо їх. Але спершу оберіть для себе фішку (фішки зеленого і синього кольору). Об’єднайтеся в групи за кольорами своїх фішок. І давайте позмагаємося яка група більше назве правил. (Діти кожної групи по черзі називають по-одному правилу)

 

  1. Не можна заходити в комп’ютерний клас бездозволу вчителя.
  2. Не можна розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.
  3. На комп’ютерному столі не повинно бутизайвих речей.
  4. Сидіти потрібно рівно, спираючись на спинку стільця, ноги мають бути на підлозі або наспеціальній підставці.
  5. Відстань від очей до екрана монітора — 50 см.
  6. Руки мають бути чистими і сухими.
  7. Не можна торкатися кнопок і клавіш, призначення яких тобі невідоме.
  8. Не можна торкатися дротів і задніх стінокмонітора та системного блока.
  • А зараз давайте перевіримо, чи всі правила техніки безпеки ви пригадали. ( Показ слайдів, їх обговорення)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. (Слайд 3)

Гра «Галявина цікавих завдань»

  • Влітку ви, мабуть, часто мали змогу відпочити на природі. Сьогодні ми повернемся до літніх днів і «завітаємо» на чарівну галявину, де ростуть незвичайні квіти. Кожна з квіток має в собі завдання. Оберіть для себе квітку і  спробуйте його виконати.

 

http://www.photoclub.com.ua/_/387936.jpeg?0 

 

 

 

 

 

 

http://monsterart.ru/resources/png/nature/flowers/flower008.png 

 

http://i022.radikal.ru/0912/95/66485eff97da.png 

http://diza-74.ucoz.ru/_bl/195/94857992.png 

 

 

http://home-flowers.info/images/flower2.pnghttp://i035.radikal.ru/0711/56/993c33f6548e.png 

 

 

 

 

Завдання  для учнів

  • Комп’ютер складається з …
  • Операційна система в якій працює наш комп’ютер, називається…
  • Слово «Windows» в перекладі з англійської мови означає…
  • Після завантаження операційної системи зявляється …
  • На робочому столі розташовані….
  • Клавіша Enter …
  • Щоб закрити програму потрібно…
  • Щоб надрукувати велику літеру використовуємо клавішу…

 

Розгадування кросворду (Слайд 4-5)

                                    1

б

і

т

 

 

2

с

к

а

н

е

р

 

 

 

 

 

 

 

3

і

н

ф

о

р

м

а

ц

і

я

 

 

 

4

м

о

д

е

м

 

 

 

 

 

 

5

в

о

р

д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

м

о

н

і

т

о

р

 

7

м

и

ш

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

8

б

а

й

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

п

р

и

н

т

е

р

 

 

 

 

10

б

л

о

к

 

 

 

 

 

 

 

к

л

а

в

і

а

т

у

р

а

 

 

 

 

  1. Найменша одиниця виміру інформації. (біт)
  2. Пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер малюнки, фотографії, текст. (сканер)
  3. Новини, повідомлення, відомості представлені у різних видах. (інформація)
  4. Пристрій, який використовують для зв’язку між комп’ютерами та для виходу в Інтернет. (модем)

     5.    Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен (Word)

6.  Я показую об’єкти,

     Фото-, відео проекти.

     Я не плеєр, не мотор,

     А звичайний …(монітор)

7.  Я не нишпорю в коморах,

     Не ховаюся по норах.

     Ковзаю по столу трішки,

     Бо комп’ютерна я … (мишка)

  1. Основна одиниця виміру інформації. (байт)
  2. Друкувальний пристрій. (принтер)
  3. Якщо є складна робота,                                          

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний…(блок)

 11. А, Б, В, Г, Ґ і кома –

             Всім, мабуть, уже відома

             Така клавішна структура.

             Звісно ж це… (клавіатура)

 

 

IV. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності( Слайд 6)

 

Гра «Плутанина»

  • Діти, наші давні знайому жителі країни «Інформатика» так поспішали до нас на урок, що сплутали всі літери і не можуть розшифрувати тему нашого сьогоднішнього заняття. Давайте їм допоможемо.
  • ОПВРИОТ І ПГАДРИАЙ (Повтори і пригадай). Як ви гадаєте що ми маємо згадати і повторити? (Очікувані результати: повторити і пригадати матеріал за 3 клас з курсу «Інформатика»).

 

V. Вивчення нового матеріалу (Слайд 7)

1. Вправа «Що я знаю про…»

- Для того щоб розпочати виконувати наступне завдання, необхідно об’єднатися у пари (за бажанням). Кожна пара має обрати для себе одну із запропонованих тем:

  • файли і папки;
  • вікна та операції над вікнами;
  • пошук даних в інтернеті;
  • робота з презентаціями;
  • алгоритми і виконавці;
  • створення проектів.
  •    Обравши для себе тему, пригадайте що ви пам’ятаєте про неї та що могли б розповісти своїм однокласникам.

 

2. Фізкультхвилинка (Слайд 8)

Раз – підняти руки вгору, 
Два – нагнутися додолу, 
Не згинайте, діти, ноги, 
Як торкаєтесь підлоги, 
Три, чотири – прямо стати, 
Будем знову починати. 
Хто зуміє присідати 
І ногам роботу дати? 
Раз – піднялись, два – присіли, 
Хай мужніє наше тіло. 
Хто втомився присідати, 
Може вже відпочивати. 
Руки в боки, руки так, 
Руки вгору, як вітряк.

 

3. Вправа «Яке моє значення, яке моє призначення?»

http://fotohomka.ru/images/Dec/07/1073dc995622cdd3e63df9c022d9fe26/mini_3.jpghttp://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/15319/1363810500.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •    А хто це ще завітав до нас на урок? (Очікувана відповідь: комп’ютер).
  •    Справді це наш друг і помічник у вивченні курсу «Інформатика» - комп’ютер. І він не просто так до нас завітав, а хоче пригадати яке ж його значення в різних професіях. Оберіть для себе одну із зображених професій та поясніть яку роль відіграє в ній комп’ютер.

 

  1. Повідомлення вчителя(Слайд 18-24)

 

  1. Гра «встанови відповідність»

Установіть відповідність, який тип комп’ютера доцільно обрати для кожної з названих професій?

 

 

VI. Практична робота

1. Інструктаж учителя до роботи

2. Робота за комп’ютером2) Релаксація (1 хв)

Заплющіть очі. Уявіть себе в парку біля озера. Там знаходиться колесо огляду. Повільно обертається колесо з різнокольоровими картинками. Оберіть собі одну з них і стежте за нею очима. Обертається колесо – опускається повільно кабінка. Стоп. Розплющіть повільно очі і подивіться у далину.

 

  - Настав час попрацювати за комп’ютером. Вам необхідно виконати наступні завдання:

 

 

3. Релаксація (фізкультхвилинка для очей)

 

  1. Робота в зошиті (с. 2-3 )

1. Завдання Робота в парах

  • Устав пропущені слова

         2. завдання Робота в групах

                - заповни таблицю

3. Завдання Індивідуалне

- обведи необхідну річ

4. Завдання колективне

- поміркуй і обери

 

 

Гра «Вгадай малюнок»

   А зараз до мене вийде …. я буду показувати малюнок, ведучий повинен дати інформацію про те, що зображено на малюнку, і за тією інформацією ви повинні вгадати, про що йдеться мова. Хто перший відгадає, той займає місце ведучого.                   (Показ малюнків)

   Молодці. І з цим завданням справились, показали свою кмітливість, логічне мислення. Рухаємось далі.

 

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

Вправа «Незакінчене речення» (техніка Мікрофон)

Сьогодні ви гарно попрацювали, багато пригадали. Тож давайте проаналізуємо свою роботу на уроці. Пропоную закінчити речення:

 «Сьогодні на уроці мені сподобалось...»,

«Сьогодні я дізнався про...»,

«Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…».

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
3249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку