Цей матеріал можна використати на уроці інформатики 4 кл. Також можна використати фрагментами на інших уроках у 4 класі. Можливо застосувати правила на уроках інформатики у всій початковій школі.
Тема. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В КОМПЮТЕРНОМУ КЛАСІ. ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ЗА 3 КЛАС
Мета: формування ключових компетентностей:повторити правила поведінки та техніки безпеки під час роботи в комп’ютерному класі;повторити можливості комп’ютера, виховувати дбайливе ставлення до обладнання;
розвивати логіку та мислення учнів.
Особливості проведення уроку:урок розроблений з використанням мультимедійної презентації,тестів, технологій інтерактивного навчання
Обладнання:підручник «Інформатика 4 клас» (Г.В.Ломаковська, Г.О. Проценко, Й.Я. Ривкінд), робочий зошит «Інформатика 4 клас» (Г.В.Ломаковська, Г.О. Проценко, Й.Я. Ривкінд), ручка, інструкція безпечної роботи, проектор, комп’ютери, мікрофон.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу до уроку. (Слайд 1)
Вправа «Спіймай мій настрій»
- Діти, перш ніж розпочати наше заняття, давайте для початку поділимося з однокласниками своїм настроєм. Для цього станьте по двоє, поверніться обличчям один до одного, усміхніться, потім „зніміть” усмішку зі свого обличчя долонею та „подаруйте” своєму сусідові. «Прийміть» усмішку, „прикрасьте” нею своє обличчя.
ІІ. Повторення правил техніки безпеки. (Слайд 2)
(Очікувана відповідь: на першому малюнку зображена бібліотека. В ній знаходиться багато книг. В цьому місці ми можемо почерпнути для себе багато цікавої і корисної інформації. На другому малюнку зображено їдальню. Це приміщення слугує для того, щоб ми підкріплювали свої сили, споживаючи смачну та корисну їжу.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань. (Слайд 3)
Гра «Галявина цікавих завдань»
Завдання для учнів
Розгадування кросворду (Слайд 4-5)
1 |
б |
і |
т |
|
||||||||
|
2 |
с |
к |
а |
н |
е |
р |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
і |
н |
ф |
о |
р |
м |
а |
ц |
і |
я |
|
|
|
4 |
м |
о |
д |
е |
м |
|
|
|
|
|
|
5 |
в |
о |
р |
д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
м |
о |
н |
і |
т |
о |
р |
|
7 |
м |
и |
ш |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
б |
а |
й |
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
п |
р |
и |
н |
т |
е |
р |
|
|
|
|
10 |
б |
л |
о |
к |
|
|
|
|
|
|
|
к |
л |
а |
в |
і |
а |
т |
у |
р |
а |
|
|
|
5. Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен …(Word)
6. Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний …(монітор)
7. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (мишка)
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний…(блок)
11. А, Б, В, Г, Ґ і кома –
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це… (клавіатура)
IV. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності( Слайд 6)
Гра «Плутанина»
V. Вивчення нового матеріалу (Слайд 7)
1. Вправа «Що я знаю про…»
- Для того щоб розпочати виконувати наступне завдання, необхідно об’єднатися у пари (за бажанням). Кожна пара має обрати для себе одну із запропонованих тем:
2. Фізкультхвилинка (Слайд 8)
Раз – підняти руки вгору,
Два – нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
Хто зуміє присідати
І ногам роботу дати?
Раз – піднялись, два – присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто втомився присідати,
Може вже відпочивати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
3. Вправа «Яке моє значення, яке моє призначення?»
Установіть відповідність, який тип комп’ютера доцільно обрати для кожної з названих професій?
VI. Практична робота
1. Інструктаж учителя до роботи
2. Робота за комп’ютером2) Релаксація (1 хв)
Заплющіть очі. Уявіть себе в парку біля озера. Там знаходиться колесо огляду. Повільно обертається колесо з різнокольоровими картинками. Оберіть собі одну з них і стежте за нею очима. Обертається колесо – опускається повільно кабінка. Стоп. Розплющіть повільно очі і подивіться у далину.
- Настав час попрацювати за комп’ютером. Вам необхідно виконати наступні завдання:
3. Релаксація (фізкультхвилинка для очей)
1. Завдання Робота в парах
2. завдання Робота в групах
- заповни таблицю
3. Завдання Індивідуалне
- обведи необхідну річ
4. Завдання колективне
- поміркуй і обери
Гра «Вгадай малюнок»
А зараз до мене вийде …. я буду показувати малюнок, ведучий повинен дати інформацію про те, що зображено на малюнку, і за тією інформацією ви повинні вгадати, про що йдеться мова. Хто перший відгадає, той займає місце ведучого. (Показ малюнків)
Молодці. І з цим завданням справились, показали свою кмітливість, логічне мислення. Рухаємось далі.
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
Вправа «Незакінчене речення» (техніка Мікрофон)
Сьогодні ви гарно попрацювали, багато пригадали. Тож давайте проаналізуємо свою роботу на уроці. Пропоную закінчити речення:
«Сьогодні на уроці мені сподобалось...»,
«Сьогодні я дізнався про...»,
«Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…».