Розробка позакласного заходу для проведення Дня безпечного Інтернету в закладах загальної середньої освіти.
Мета заходу:
навчальна: засвоїти знання про правила безпечного користування мережею Інтернет, сформувати уміння та навички з позитивного використання цифрових технологій;
розвивальна: розвивати алгоритмічне мислення, логіку, увагу та пам'ять;
виховна: виховувати інформаційну культуру та етику Інтернет-спілкування
Дата: _________
Клас: _________
Тема: День безпечного Інтернету Мета:
• навчальна: засвоїти знання про правила безпечного користування мережею Інтернет, сформувати уміння та навички з позитивного використання цифрових технологій;
• розвивальна: розвивати алгоритмічне мислення, логіку, увагу та пам’ять;
• виховна: виховувати інформаційну культуру та етику Інтернетспілкування;
Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація, інструкційні картки. Тип уроку: комбінований Структура уроку:
I. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
III. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Сприймання та усвідомлення нових знань
V. Практична робота
VI. Підсумок уроку (Рефлексія)
Хід уроку
І. Організаційний етап
- привітання;
- перевірка присутніх;
- перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
Ми не можемо з вами уявити сучасне життя без мережі Інтернет. Близько 90% людей на планеті використовують її для роботи, навчання, спілкування та інших потреб. Але використовуючи різні онлайн сервіси нас можуть спіткати різного роду загрози, від вірусів до троянського коня, і тому ми повинні з вами вміти безпечно користуватися мережею Інтернет.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Як ви уже здогадалися тема нашого уроку «День безпечного
Інтернету».
Метою якого є залучити вас, учнів, відіграти свою роль у створенні кращого Інтернету.
ІV. Сприймання та усвідомлення нових знань
День безпечного Інтернету (SID) організовано мережами Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпеки та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми та молоддю.
День Безпечного Інтернету відзначається на другий день другого тижня другого місяця щорічно. Мільйони людей в усьому світі об’єднуються заради натхнення до позитивних змін та підвищення освіченості з питань безпеки онлайн та участі у заходах у всьому світі.
День безпечного Інтернету націлений не тільки створити безпечний Інтернет, а й також кращий Інтернет, де кожний\кожна може використовувати технологію відповідально, у дусі поваги, критично та творчо.
Відзначаючи позитивну силу Інтернету, у 2018 році тема Дня безпечного Інтернету «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою» надихає кожного\кожну приєднатися до всесвітнього руху, брати участь, використовувати кращий потенціал Інтернету для об’єднання людей.
Визнаючи роль громади, День безпечного Інтернету 2018 надихає кожного\кожну приєднатися та відіграти свою роль.
Є багато шляхів зробити це:
• Діти та молодь можуть допомогти створити кращий Інтернет, поводячись позитивно та ввічливо онлайн, через захист онлайнової репутації як їх власної, так і інших, шляхом використання позитивних можливостей створення, залучення та поширення контенту онлайн.
• Батьки та вихователі грають значну роль у натхненні та підтримці дітей та молоді використовувати технології відповідально, у дусі поваги, критично та творчо шляхом забезпечення відкритого діалогу з дітьми, навчання їх використанню безпечних та позитивних технологій, або ж поводитись як приклади цифрової ролі.
• Педагоги, освітяни та соціальні працівники можуть допомогти створити кращий Інтернет через формування в учнів навичок цифрової грамотності шляхом розвитку навичок критичного мислення, які дозволять їм краще орієнтуватися в онлайновому світі. Вони можуть надихати їх створювати власний контент, робити позитивні вибори онлайн і можуть демонструвати власні приклади онлайнової поведінки для своїх учнів.
Перегляд відеороликів:
1. Приватне життя та захист даних
Вам потрібно знати, що при користуванні Інтернетом Ваші персональні дані регулярно обробляються. Це відбувається при використанні Вами браузерів, електронної пошти, миттєвих повідомлень, передачі голосових повідомлень через Інтернет-протоколи, соціальних мереж, пошукових систем, а також хмарних сервісів для зберігання даних;
2. Освіта і грамотність
Ви повинні мати онлайн-доступ до освітнього, культурного, наукового, навчального та іншого контенту державною мовою. Умови такого доступу можуть передбачати винагороду правовласників за їхню роботу. Ви також повинні мати можливість вільного доступу до наукових і культурних здобутків у Інтернеті, що фінансуються державою і перебувають у відкритому доступі в Інтернеті, де це можливо;
3. Ефективні заходи правового захисту
Ви маєте право на ефективний засіб правового захисту у разі обмеження або порушення Ваших прав і основоположних свобод. Для отримання правового захисту Ви не обов’язково маєте одразу вдаватися до судових засобів. Можливості для звернення по правовий захист повинні бути доступними, відомими, надаватися за прийнятною ціною та здатними забезпечити належне відшкодування. Ефективні засоби правового захисту можна отримати безпосередньо від Інтернет-провайдерів, органів державної влади та (або) національних правозахисних органів. Залежно від порушення ефективним засобом правового захисту може бути розслідування, роз’яснення, відповідь, виправлення, вибачення, поновлення контенту, відновлення доступу та компенсація.
V.Практична робота
- вступний інструктаж
При роботі за ПК пам’ятайте про правила безпечної роботи та санітарногігієнічні норми.
- повторний інструктаж
- практична робота
Інструкційна картка
Веб-квест «Безпечний Інтернет»
Пам’ятайте про правила безпечної роботи за комп’ютером
1. Увімкніть ПК.
2. Дочекайтесь завантаження системи.
3. Запустіть на виконання браузер Google Chrome .
4. У рядок адреси введіть запит: Головна сторінка site:psv-nvk.at.ua та натисніть на клавішу Enter.
5. Перейдіть за посиланням на сайт вчителя інформатики Петрікіна С.В.
6. На головній сторінці знайдіть публікацію під назвою «День безпечного Інтернету 2018» та детально ознайомтесь з її змістом.
7. В кінці публікації знайдіть QR-код та завантажте його на Робочій стіл. Для цього зробіть його активним, викличте контекстне меню і натисніть команду Зберегти малюнок як…
9. У рядок адреси введіть новий запит: розшифрувати QR- код & онлайн та натисніть на клавішу Enter.
10. Перейдіть за посиланням на сторінку онлайн сервіса для розшифрування QR-кодів:
11. Розшифруйте завантажений вами QR-код.
12. Перейдіть за посиланням, що отримали в результаті розшифрування. Для цього скопіюйте його в рядок адреси та натисніть клавішу Enter.
13. Розгадайте кросворд онлайн. Запам’ятайте ключове слово.
14. Надішліть на електронну адресу: petrikin_s_v@ukr.net листа з темою:
«Я виконав всі завдання Веб-квесту. Ключове слово…».
15. Закрийте вікно браузера Google Chrome.
16. Вимкніть ПК.
- поточний інструктаж
- заключний інструктаж
- гімнастика для очей
Вправа «піжмурки». Допомагає навчитися нашим м’язам розслаблятися, сприяє припливу крові до очей. Потрібно просто кілька разів сильно заплющити очі, і відразу розслабитися, знову заплющити очі і розслабитися.
Вправа «вгору-вниз». Наступне, що ви можете зробити для зняття втоми з очей, цю вправу для тренування косих і поперечних м’язів: плавно піднімайте погляд вгору, уявляючи, що ведете погляд далі, на потилицю, потім повільно опускайте погляд вниз, уявляючи як продовжуєте його до гортані. Голову тримайте нерухомо, вона не повинна рухатися разом з очима.
Вправа «маятник». Після того, як дали трохи відпочити очам, подивіться прямо, потім переведіть погляд вліво, представляючи в думках, як ваш погляд триває за ліве вухо, потім повільно переведіть погляд право, уявляючи, як він продовжує рухатися за праве вухо. Рухи робимо плавно, без ривків. Уникайте больових відчуттів і давайте частий відпочинок очам. Для цього досить після кожної вправи часто моргати віями – ця вправа добре допомагає знімати напругу з очей і знімає втому. VІ. Підсумок уроку (Рефлексія) - Що нового дізналися?
- Де можна використати набуті знання та вміння?
- Де виникли труднощі?
- Що було не зрозумілим?
І на завершення нашого уроку, хотілося б сказати, що Інтернет – це всього лише інструмент. Все залежить від того, хто і в яких цілях його використовує.