ПЛАН-КОНСПЕКТ СЕРІЇ УРОКІВ «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА» З ТЕМИ «ГОРОДКИ» У 9КЛАСІ. 1 Р.В. 50
Дати: 04 т02
№№ уроків: 62-64
ЧАСТИНА УРОКУ |
ТРИВАЛІСТЬ / ЧСС уд/хв |
Розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності |
Формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя
|
|
ЗМІСТОВНА НАСКРІЗНА ЛІНІЯ. «Екологічна безпека та сталий розвиток». |
||||
КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ |
Ініціативність і підприємливість |
Обізнаність та самовираження у сфері культури |
||
ВКЛАД ПРЕДМЕТА В ФОРМУВАННЯ КК |
Планувати та реалізувати проекти |
Самовираження, самореалізація |
||
Вступна = адаптаційна |
2-3 хв. 95/115 |
|
«Паперовій носій». Учні об’єднані в дві шеренги. За кожним учнем на підлозі лежить папір формату А4.Вчитель веде розмову про правила безпеки на уроці і пропонує командам написати впродовж хвилини 3-4 правила (що можна робити в залі під час уроку 1 команда), що не можна (2 команда). Лідер кожної команди записує відповіді,решта учасників показує другій команді правило в русі. Вони повинні відгадати,яке саме правило. І навпаки. Принцип: пробудження свідомості учнів. Метод: продукивно-практичний. Вимога: використання вчителем різноманітних організаційних форм,засобів,методів і прийомів навчання. |
|
1-2 хв. 115/130 |
«Біологічні години». Учням пропонується закрити очі, і впродовж 30 секунд рухатися на місці. Вимога: треба зупинитися ближче до фактичної позначці 30 сек. (рухатися повільно, любим способом).Принцип:активності і самостійності. Метод:дедуктивний/репродуктивний Вимога: забезпечення:освітньої,виховної,оздоровчої,розвивальної спрямованості навчального процесу. |
|
||
Підготовча=пошукова |
4-5 хв. 134/153 |
|
«Паперовій стретчинг». Учні об’єднані в два концентричних кола. У кожного учасника в руках папір. З кожним колом працює модератор, який замовляє вихідне положення, з якого потрібно виконати свою вправу (умова: не зім'яти папір). З початку учні виконують самостійно2-3 вправи, а потім в парах, утримуючи папір між долонями. Принцип: діяльнісного характеру навчання. Метод: частково-пошуковий. Вимога: : забезпечення:освітньої,виховної,оздоровчої,розвивальної спрямованості навчального процесу.. |
|
10-12 хв 140-150 |
«Фізкультурний диктант». Вчитель пропонує дітям утворити зі свого папера м'яч. Учасники розташовані в парах на відстані. Учасники виконують ту вправу, хто перший з пари запропонував. Вчитель промовляє умову виконання вправи: * м'яч не літає, не падає, не котиться, ви переміщуєтесь; * м'яч літає, не падає, не котиться, ви переміщуєтесь; * м'яч літає, падає, котиться, ви переміщуєтесь. Додати «фішки» чи «конуси». Учні тримають одну фішку, один м'яч. * м'ячі літають одночасно, попадають в ціль: перевернута фішка (різними способами). Принцип: активності та самостійності Метод: редуктивний / репродуктивний. Вимога: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами. |
|
||
Основна=тренувальна |
14-17 хв 153/172 |
«Різнокольорове тренування». Учні об’єднані в мікрогрупи. Лідер кожної групи отримує картку зі своїм кольором (додаток №1). посередині майданчику розташована корзина з різнокольоровими паперовими м’ячами. За командою «Руш», один з учасників кожної групи рухається до корзини обумовленим способом ,але в своєму темпі. вибирає м'яч кольору своєї групи, (Додаток №2) повертається назад. Учні читають, яку вправу їм треба зробити і починають виконувати за 1 хв., потім записують назву вправи в картку і обирають фізичну якість. Кожна вправа виконується зі своїм паперовим м’ячом. Наступний учень рухається до корзини і т.д., поки не залишиться ні одного м'яча. Пропонується тільки назва вправи, учні самі вирішують, яким способом її виконувати(можливо також в парах). Принцип: діяльнісного характеру навчання. Метод: частково-пошуковий. Вимога: формування в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами. |
«Спритні перегони». Учасники об’єднані в дві команди. Між ними розташована межа, за яку не можна заступати. В одній групі в руках паперові м'ячі, в другій будь який дрібний інвентар («губки»). За командою «Кидай», учні починають перекидати свої предмети на іншу сторону впродовж 1хв .По закінчені раунду учні підраховують бали: Умови : кидки виконуються тільки прямою рукою (плечовий кидок); кидки виконуються зігнутою рукою (ліктьовий кидок); Кидки виконуються комбіновано та додається вправа (1-2 рази) на розвиток швидкісно-силових якостей перед кидком. Принцип: забезпечення радості від успіхів у навчанні. Метод: Ігровий/змагальний. Вимога: використання вчителем різноманітних організаційних форм,засобів,методів і прийомів навчання. |
|
Заключна=мотиваційна |
3-5 хв. 135/150 |
|
«Склади фігуру «Городків». Учням було надано домашнє завдання: вивчити назву фігур «Городків». Учасники об’єднані в мікро-групи по 5-6 осіб. Лідер кожної групи отримує на вибір 2 картки з малюнками «Городків» без назви фігури.(Додаток №3) За командою «Склади» впродовж 30-40сек учні повинні за допомогою мотузки (-ок-) утворити фігуру на підлозі та відобразити її самотужки і дати їй назву. І навпаки, лідери, які змінилися, отримають картки з назвою фігури без малюнка повинні також її утворити(додаток). Принцип: наочності в навчанні. Метод: інструктивно-продуктивно практичний. Вимога: забезпечення:освітньої,виховної,оздоровчої,розвивальної спрямованості навчального процесу |
|
2-3 хв 105/125 |
«Емоційне дзеркало». Учні залишаються в своїх групах. Вчитель пропонує кожному з учасників по черзі відобразити свою емоцію на обличчі. Кожен наступний в групі повторює емоцію попереднього і додає свою. Останній повинен відобразити весь емоційний стан групи. «Тобі було цікаво, комфортно, корисно»? Принцип: відкритості. Метод: безпосередньої наочності. Вимога: забезпечення диференційованого підходу до організації навчального процесу з урахуванням стану здоров’я,рівня фізичного розвитку,рухової підготовленості та статі учнів,урахування мотивів та інтересів учнів до заняття фізичними вправами. |
|
||
РАЗОМ: |
45 хв |
|
|
|
Картка № 1. «Впиши,виконай ,обери фізичну якість».
№з/п |
Вправа |
Виконання (хв.) |
Фізична якість |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Картка № 2. «Різнокольорові м'ячі з вправами»
7 вправ для колового тренування (Планка. Різновид стрибків. Нахили тулуба. Упор присівши, упор лежачи, стрибок догори, Згинання та розгинання рук в упор лежачи. Вправа для пресу. Біг на місці. Всі вправи виконуються з паперовим м’ячом.
Наприклад: команда блакитного кольору. Готується 7 паперів, на яких вписується вправа
На кожну групу готується стільки карток,скільки вправ
Картка № 3.» Малюнок фігури городків»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Картка № 4 «Назва фігури городків»
«Пушка» |
«Вилка» |
«Зірка» |
«Стріла» |
«Колодязь» |
«Колінчатий вал» |
«Артилерія» |
«Ракета» |
«Гарматне гніздо» |
«Рак» |
«Часові» |
«Серп» |
«Тир» |
«Літак» |
«Лист» |
НАЗВА ПОКАЗНИКА |
МАКСИМАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ОЧОК[1] |
Задоволення базових потреб особистості учня |
6 |
Виконання педагогічних завдань |
6 |
Виконання вимог до сучасного уроку з фізичної культури |
6 |
|
6 |
Наявність компонентів здоров’яцентрованої дидактичної системи учителя з фізичної культури |
6 |
КРИТЕРІЇ: |
|
Високий рівень |
Більше 27 |
Середній рівень |
21 - 28 |
Низький рівень |
13 - 20 |
Критичний рівень[2] |
Менше 13 |
[1] 6 – в достатній мірі; 3 – в неповній мірі; 0 - відсутня
[2] «Що робили на курсах?», або «Йду у школу, звільнятися!», або «Ну, вы, блин, даете…»