Система компетентнісно-орієнтованих рухових завдань щодо фізичних якостей.
Цитата із Вікіпедії
«Фізичні якості – це розвинуті у процесі виховання і цілеспрямованої підготовки рухові задатки людини, які визначають її можливості успішно виконувати певну рухову діяльність».
ФІЗИЧНА ЯКІСТЬ |
НАЗВА РУХОВОГО ЗАВДАННЯ |
ОПИС РУХОВОГО ЗАВДАННЯ |
1«Цифрові кульки»
|
Діти об`єднані в команди за однаковою кількістю. На протилежній частині майданчику розташована корзина ,в якій знаходяться кульки з номерами команд. За командою «Знайди»! Діти починають біг, знаходять кульку зі своїм номером і швидко повертаються до своєї команди. І так, поки всі кульки не будуть перенесені. |
|
2 «Швидка драбинка» |
Рухове завдання з «драбинкою». Діти об`єднані в команди за однаковою кількістю. Кожен із дітей по черзі пропонує своє завдання, як найшвидше здолати дистанцію. Всі учасники повторюють. |
|
3 «Переправа» |
Діти об`єднані в команди за однаковою кількістю. Перед командами на підлозі розташовані обручи. За командою «Біжи»! діти починають швидко рухатися, наступаючи в середину кожного обруча. Долають дистанцію до обумовленого повороту і таким же чином повертаються до своєї команди. |
|
4 «Хватько» |
Діти об`єднані в 2 команди, які розташовані на протилежних сторонах майданчику. В середині залу розкидані дрібні предмети: кульки,м`ячики, ґудзики. Пакети. Тощо. За командою «Хватай»! діти починають швидко збирати ці речі впродовж 20-30 секунд. За командою «Рахуй»! діти зупиняються і рахують предмети. |
|
1 «Паперовий стречинг» |
Діти утворюють два концентричних кола. Повертаються обличчям один до одного.В руках папір формата А4. Виконується вправа з тим партнером, який стоїть навпроти у зовнішньому колі.(умова: при виконанні,не пом’яти папір) По завершенні першої вправи учні переміщують на 1 крок ліворуч. Функції вчителя делегуються якомусь учню, який обумовлює власний регламент рухової дії. І т.д. |
|
2 «Гарна постава»
3 «Крила кажана» |
Діти об`єднані в коло. Вчитель промовляє в.п. і показує першу вправу. Потім делегує свої функції наступній дитині. Він промовляє своє в.п., показує вправу і пропонує ускладнити цю вправу, додавши свій елемент. Потім обирає наступного. Чия вправа йому більш сподобалася .І так далі.
Усі дітиі займають в.п. – стоячи спиною до стіни, великі пальці рук – під пахвами однойменно. Стіни торкатися потилицею, лопатками, сідницями, литками, п’ятами.
|
|
4 Завдання з серії «Квітка рішень» «Вивчи-доповни-з`єднай-виконай» |
Учням роздається картка з переліком гімнастичних завдань. Треба придумати акробатичну зв`язку з наданих вправ, доповнити своїми, з`єднати їх в свою композицію і презентувати. |
|
1 «Я можу так! |
Виконання вправ на кращий результат: Діти об`єднуються за ріавнем підготовки -згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги(максимальний результат); -підтягування на перекладині (кількість разів); -піднімання тулуба в сід за30 сек. Лідери кожної групи фіксують кращий результат. |
|
2«Різнокольорове тренування» |
Учні об’єднані в мікрогрупи. Лідер кожної групи отримує картку зі своїм кольором). Посередині майданчику розташована корзина з різнокольоровими паперовими м’ячами. За командою «Руш», один з учасників кожної групи рухається до корзини обумовленим способом ,але в своєму темпі. вибирає м'яч кольору своєї групи, повертається назад. Учні читають, яку вправу їм треба зробити і починають виконувати за 1 хв., потім записують назву вправи в картку і обирають фізичну якість. Кожна вправа виконується зі своїм паперовим м’ячом. Наступний учень рухається до корзини і т.д., поки не залишиться ні одного м'яча. Пропонується тільки назва вправи, учні самі вирішують, яким способом її виконувати(можливо також в парах).
|
|
3 «Колове тренування» |
Діти об’єднанні в 3-4 групи.в кожній групі обирається «Лідер»,який отримує картку с завданням-схемою,де пропонується перелік інвентарю та обумовлена «фізична якість» - сила. Учасники самі розташовують інвентар,виконують завдання і записуть його до картки. Кожна вправа виконується 40-60 сек. На слідуючий урок змінити «фізичну якість». |
|
1 «Сім хвилин»
|
Тренування Табата. Мікро-групи учнів. У кожній мікро-групі - гаджет, у якому міститься програма тренування Табата «7 хвилин». Учитель обумовлює певний регламент виконання цих вправ: під час кожної вправи додавати елементи розділу програми, який вивчається зараз. |
|
2 «Над, під, через, навколо»: |
Діти об`єднані в трійках-четвірках. Двоє учасників тримають натягнутими мотузки та дають зазначені в назві завдання (почергово в довільному порядку). Інші учасники мають долати мотузки зазначеним способом. Зміна після 1-3 циклів.
|
|
3 «Метни влучно».
|
Діти об’єднані в дві команди. Команди розташовані на одній стороні залу. Вгорі натянута мотузка. На іншій стороні залу розташовані фішки двох кольорів (жовтого та помаранчевого). По сигналу вчителя кидають «вортекси» через мотузку на точність своєму партнеру, виконати ривок та принести «вортекс» іншій дитині впродовж 30 секунд.
|
|
4 «Різнобарвні пересуни». |
Діти працюють в парах. Партнер з пари стартує з протилежного боку. Один партнер замовляє власний спосіб пересування з повітряною кулькою,другий виконує вправу без кульки. Учасники виконують дію до середини майданчика і продовжують робити навпаки. За командою «Зміна» замовником стає другий партнер.
|
|
5 «Таємничий м’яч». |
Учасники об’єднанні в мікро-групи. Посередині майданчику знаходиться корзина з тенісними м’ячами. На них написана будь яка вправа та тривалість її виконання.Кожен учасник може доповнювати вправу своїм елементом.По закінчені часу,другий учень біжить до корзини і обирає наступний м’яч. І так далі,поки всі м’ячі не будуть використані.Використані м’ячі залишаються у командах. |
|
1«Роби-хватай». |
Діти працюють в парах. Партнер з пари стартує з протилежного боку. Один партнер замовляє власний спосіб пересування з повітряною кулькою,другий виконує вправу без кульки. Учасники виконують дію до середини майданчика і продовжують робити навпаки. За командою «Зміна» замовником стає другий партнер.
|
|
2 «Спритний м`яч» |
Діти вибирають,працювати з партнером чи самотужки. Вчитель пропонує дітям виконувати вправи за умов, коли: * м’яч не літає і не падає,не котиться * м’яч літає, однак не стрибає, * м’яч літає, стрибає, однак не котиться; * м’яч літає, стрибає, котиться, ви переміщуєтеся.(м’яч можно замінити другим інвентарем).Діти обирають свою умову.
|
|
3 «Спритні перегони» |
Учасники об’єднані в дві команди. Між ними розташована межа, за яку не можна заступати. В одній групі в руках паперові м'ячі, в другій будь який дрібний інвентар («губки»). За командою «Кидай», учні починають перекидати свої предмети на іншу сторону впродовж 1хв .По закінчені раунду учні підраховують бали. |
|
4 «Заборонений рух» |
Діти розташовані на майданчику довільно. Учитель перед учнями обумовлює «заборонеий рух» - певне положення частин тіла, які діти не повинні повторювати . Наприклад«заборонеий рух» -руки догори. Учитель виконує різні спортивно-танцювальні рухові справи, учні повторюють. Однак, щойно учитель демонструє « заборонений рух», учні не мають повторювати. Після 1-2 хвилин учитель делегує свої функції одному з учнів. І так далі. |
|
5 «Навпаки» |
|