Завдяки даному уроку учні дізнаються, що українська пісня дуже подобається не тільки українцям, а й сусіднім народам, та навіть представникам високої музики.
План-конспект уроку № 18
в 4-А класі
з музичного мистецтва
вчителя музичного мистецтва
Дерев’яги А.О.
Тема ІІ. Музика єднає світ
Тема уроку: УКРАЇНСЬКІ НАСПІВИ ЛИНУТЬ СВІТОМ
Мета: формувати компетентності:
Музичний матеріал:
Обладнання: музичний інструмент - фортепіано, комп’ютер, проектор, фонохрестоматія, ілюстрації, портрети композиторів, робочий зошит.
Тип уроку: комбінований.
План
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
В нашому житті все взаємопов’язано. Ми живемо за певними правилами, традиціями, нормами. Всі ми є сусідами, друзями, родиною, колективом тощо. Таке світоукладення «живе» і в музиці.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
VІ. Засвоєння нових знань.
1.Повідомлення теми уроку.
2.Бесіда за темою уроку.
Під час подорожей різними країнами Європи складно не помітити, що кожен народ має свої національні фольклорні здобутки. Та в музичному мистецтві різних народів можна знайти спільні й відмінні ознаки. Зокрема, виникнення та побутування українського фольклору мають єдину основу з фольклором інших слов’янських народів. Тому сьогодні ми залишимося вдома. Однак сумувати нам не доведеться, адже ми зустрінемо гостей з інших країн.
- Пригадайте, як називаються пісні, що пов’язані з чудовим святом запрошенням весни.
Веснянки – народні календарно-обрядові пісні, які виконують для зустрічі весни. |
Багато років тому російський композитор Петро Чайковський гостював в українському місті Тростянці (Сумської області). Тут він із захопленням слухав народні пісні, серед яких була і веснянка «Вийди, вийди, Іванку», яку співали дівчата.
Ця пісня настільки сподобалась П. Чайковському, що пізніше він включив її до свого Першого концерту для фортепіано з оркестром. Сьогодні цей концерт виконують багато піаністів усього світу.
- Пригадайте, що означає слово «концерт».
Варіації на українські теми писали й німецькі композитори. Відомий митець Людвіг ван Бетховен створив варіації на основі української пісні «За городом качки пливуть».
V. Слухання музики.
- Який характер веснянки?
- Які особливості її виконання?
- Хто виконує цей твір?
- Як звучала веснянка в інструментальному виконанні?
- Чи змінився характер звучання пісні?
- Як вона звучить у партії фортепіано? А в симфонічному оркестрі?
VІ. Вокально-хорова робота.
1. Розспівування.
2. Ознайомлення та вивчення пісні «Веснянка».
VІІ. Творчі завдання.
ТРИКУТНИК БАРАБАН СКРИПКА
АРФА БАЯН ФОРТЕПІАНО ФЛЕЙТА
VІІІ. Узагальнення та закріплення знань.
ІX. Підбиття підсумків.
В музичному мистецтві різних народів можна знайти спільні й відмінні ознаки. Український фольклор має єдину основу з фольклором інших слов’янських народів.