План-конспект уроку № 18 в 4 класі "УКРАЇНСЬКІ НАСПІВИ ЛИНУТЬ СВІТОМ"

Про матеріал

Завдяки даному уроку учні дізнаються, що українська пісня дуже подобається не тільки українцям, а й сусіднім народам, та навіть представникам високої музики.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

План-конспект уроку № 18

 

в 4-А класі

 

з музичного мистецтва

 

вчителя музичного мистецтва

 

Дерев’яги А.О.

 

 


Тема ІІ. Музика єднає світ

Тема уроку: УКРАЇНСЬКІ НАСПІВИ ЛИНУТЬ СВІТОМ

 

Мета: формувати компетентності:

  • Ключові:
  • вміння вчитися, само організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії);
  • здоров’язбережувальна (життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю – слухати пояснення вчителя, а у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування;
  • Предметні:
  • ознайомити і розширити уявлення про музичну культуру словянських народів, на прикладах музичних творів виявити взаємозвязок виникнення та побутування українського фольклору з фольклором інших  словянських народів;
  • розвивати навички слухання музичних творів,  образні уявлення,  вміння дати характеристику твору за музичними ознаками, вокально-хорові навички, уміння емоційно виражати характер музичного твору, навички порівняльного аналізу музичних творів, музично-творчі здібності;
  • виховувати інтерес до музичного мистецтва , слов’янських народів, культуру сприймання музичних  творів, найкращі людські якості, повагу, взаєморозуміння, тактовність, вихованість тощо.

 

Музичний матеріал:

  • Веснянка «Вийди, вийди, Іванку»;
  • Петро Чайковський, Перший концерт для фортепіано з оркестром (фінал);
  • Людвіг ван Бетховен, Варіації на українські теми;
  • УНП «Вийди, вийди, Іванку».

 

Обладнання: музичний інструмент - фортепіано, комп’ютер, проектор, фонохрестоматія, ілюстрації, портрети композиторів, робочий зошит.

 

Тип уроку: комбінований.

 

План

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

В нашому житті все взаємопов’язано. Ми живемо за певними правилами, традиціями, нормами. Всі ми є сусідами, друзями, родиною, колективом тощо. Таке світоукладення «живе» і в музиці.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Про музику яких народів йшла мова на попередньому уроці?
  • Яка головні ознаки угорської музики?
  • Який характер, мелодія, динаміка, ритм цих танців?
  • Музику яких композиторів ми слухали на попередньому уроці?
  • Які спільні  і відмінні ознаки можна визначити в музиці цих країн?

 

VІ. Засвоєння нових знань.

1.Повідомлення теми уроку.

2.Бесіда за темою уроку.

 

    Під час подорожей різними країнами Європи складно не помітити, що кожен народ має свої національні фольклорні здобутки. Та в музичному мистецтві різних народів можна знайти спільні й відмінні ознаки. Зокрема, виникнення та побутування українського фольклору мають єдину основу з фольклором інших слов’янських народів. Тому сьогодні ми залишимося вдома. Однак сумувати нам не доведеться, адже ми зустрінемо гостей з інших країн.

   - Пригадайте, як називаються пісні, що пов’язані з чудовим святом запрошенням весни.

 

Веснянки – народні календарно-обрядові пісні,

які виконують для зустрічі весни.

 

      Багато років тому російський композитор Петро Чайковський гостював в українському місті Тростянці (Сумської області). Тут він із захопленням слухав народні пісні, серед яких була і веснянка «Вийди, вийди, Іванку», яку співали дівчата.

       Ця пісня настільки сподобалась П. Чайковському, що пізніше він включив її до свого Першого концерту для фортепіано з оркестром. Сьогодні цей концерт виконують багато піаністів усього світу.

    - Пригадайте, що означає слово «концерт».

      Варіації на українські теми писали й німецькі композитори. Відомий митець Людвіг ван Бетховен створив варіації на основі української пісні «За городом качки пливуть».

 

V. Слухання музики.

 

  • Веснянка «Вийди, вийди, Іванку»

 

   - Який характер веснянки?

   - Які особливості її виконання?

 

  • Петро Чайковський, Перший концерт для фортепіано з оркестром (фінал)

 

    - Хто виконує цей твір?

    - Як звучала веснянка в інструментальному виконанні?

    - Чи змінився характер звучання пісні?

    - Як вона звучить у партії фортепіано? А в симфонічному оркестрі?

 

  • Людвіг ван Бетховен, Варіації на українські теми

 

 

  • Який характер музики?
  • Чи простежуються українські наспіви у творі німецького композитора?
  • Що можна уявити, слухаючи твір?

 

 

 

VІ. Вокально-хорова робота.

1. Розспівування.

2. Ознайомлення та вивчення пісні «Веснянка».

 

VІІ. Творчі завдання.

  1. Оберіть музичний інструмент, який може підкреслити радісне звучання.

ТРИКУТНИК     БАРАБАН      СКРИПКА

  1. Який музичний інструмент «змагається» з оркестром у Першому концерті для фортепіано з оркестром П.Чайковського?

АРФА      БАЯН       ФОРТЕПІАНО      ФЛЕЙТА

 

 VІІІ. Узагальнення та закріплення знань.

  • Чи сподобався наш урок?
  • Про музику яких слов’янських народів йшлося на уроці?
  • Які музичні твори ми слухали на уроці?
  • Що спільне і відмінне від українського фольклору почули в музиці цих композиторів?
  • Які музичні інструменти відіграють головні ролі у творах?

 

ІX. Підбиття підсумків.

 

В музичному мистецтві різних народів можна знайти спільні й відмінні ознаки. Український фольклор має єдину основу з фольклором інших слов’янських народів.

 

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
1712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку