План-конспект уроку "Чим особливі магніти та навіщо вони потрібні" для 6 класу

Про матеріал
План-конспект уроку "Чим особливі магніти та навіщо вони потрібні" для 6 класу за календарно тематичним плануванням уроків інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" до підручнику "Пізнаємо природу" Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г., Для 6 класу за програмою НУШ
Перегляд файлу

                                                      Урок №19

Урок на тему: «Чим особливі магніти та навіщо вони потрібні»

Мета уроку: Ознайомити учнів з властивостями магнітів. Пояснити, чому магніти притягують певні предмети і не діють на інші. Ознайомити учнів із застосуванням магнітів у побуті та техніці.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань з елементами демонстрації.

Обладнання: Підручник «Пізнаємо природу» (Коршевнюк Т., 2023). Постійні магніти різних форм (пластини, кільця).  Залізні й неферомагнітні предмети (цвяхи, монети, пластик, дерево). Компас, маленькі двигуни або динамо-машини для демонстрації магнітів у техніці.

                                                         Хід уроку:

І. Організаційний момент (2 хвилини)

Привітання учнів, перевірка присутніх.

Налаштування на роботу.

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хвилин)

Чи доводилося вам гратися з магнітами?

Що ви знаєте про магніти? Які предмети вони притягують?

 «Магніти – це не просто цікаві іграшки. Вони мають важливе практичне значення в техніці й побуті. Сьогодні ми дізнаємось, як працюють магніти та навіщо вони потрібні».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (20 хвилин)

Магніт — це тіло, яке має здатність притягувати до себе деякі інші тіла, зазвичай метали, такі як залізо, нікель, кобальт.

Магніти можуть бути:

Постійні магніти — зберігають свої магнітні властивості тривалий час.

Електромагніти — магнітне поле виникає під дією електричного струму.

Магнітні полюси:

Магніт має два полюси: північний і південний.

Протилежні полюси різних магнітів притягуються, а однойменні полюси відштовхуються.

Дослід: Піднесіть два магніти один до одного полюсами та спостерігайте, як вони взаємодіють.

Магнітне поле:

Кожен магніт створює магнітне поле навколо себе — область, у якій діє сила магніту.

Магнітне поле невидиме, але його можна виявити за допомогою металевих ошурок або компаса.

Застосування магнітів:

Компас - магніт стрілки компаса завжди вказує на північ, що дозволяє орієнтуватися на місцевості.

Мотори - у багатьох електроприладах використовуються електромагніти для створення руху.

Магнітні замки та датчики - широко використовуються в техніці й побуті.

Магнітні носії інформації - такі як жорсткі диски комп’ютерів або магнітні стрічки для зберігання даних.

IV. Практична частина (15 хвилин)

Практичне завдання 1: Дослідження властивостей магніту

Матеріали: постійний магніт і різні предмети (залізні цвяхи, монети, пластик, папір).

Завдання: Піднести магніт до різних предметів і з’ясувати, які з них магніт притягує, а які ні.

Обговорення: Чому магніт притягує тільки металеві предмети? Чому не всі метали реагують на магніт?

Практичне завдання 2: Вивчення магнітного поля

Матеріали: компас і магніт.

Завдання: Піднести магніт до компаса і спостерігати за рухом стрілки. Пояснити, чому стрілка компаса змінює напрямок.

Обговорення: Як магніти допомагають орієнтуватися на місцевості?

Практичне завдання 3: Магнітний мотор

Матеріали: маленький електромотор або динамо-машина.

Учитель демонструє, як магніти всередині мотора приводять у рух механізми.

Обговорення: Яку роль відіграють магніти в роботі моторів і генераторів?

V. Закріплення знань (5 хвилин)

Що таке магніт і чому він притягує певні предмети?

Які властивості магнітів ви сьогодні досліджували?

Як магніти застосовуються в техніці?

Задача на роздуми: Як ви думаєте, що станеться, якщо ми з’єднаємо два однакові полюси магнітів? Чому це важливо враховувати при створенні електроприладів?

VI. Підсумок уроку (3 хвилини)

Магніти — це тіла, які притягують певні метали і створюють магнітне поле. Вони широко використовуються в побуті та техніці для виконання різних функцій, від орієнтації на місцевості до роботи електроприладів.

Домашнє завдання:

Прочитати відповідний параграф Провести експеримент вдома: знайти побутові предмети, які притягуються до магніту, і пояснити чому. (Додаткове завдання) Дослідити, як магніти використовуються в електронних пристроях, таких як комп’ютери або мобільні телефони.

docx
Додано
7 листопада
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку