Урок №23
Тема уроку "Чому ґрунти є цінним природним ресурсом"
Мета уроку Ознайомити учнів із поняттям ґрунту та його складом. Розкрити значення ґрунтів для природи, сільського господарства та життя людини. Обговорити проблеми охорони ґрунтів і способи їх збереження.
Обладнання та матеріали
Презентація або плакати про склад і типи ґрунтів. Зразки ґрунту (глина, чорнозем, пісок) для огляду. Малюнки або схеми з прикладами ґрунтових профілів. Відео про утворення ґрунтів і їх значення. Лупи для детального огляду зразків ґрунту.
Хід уроку
Організаційний момент (2 хвилини)
Перевірка присутності
Привітання учнів, оголошення теми та завдань уроку. Актуалізація знань (5 хвилин)
Коротка бесіда для активації знань учнів про ґрунт.
Запитання для обговорення:
Чи знаєте ви, з чого складається ґрунт?
Чому, на вашу думку, ґрунти важливі?
Мотивація до навчання (3 хвилини)
Пояснення: ґрунти є основою для життя на Землі, оскільки в них ростуть рослини, які, у свою чергу, підтримують тваринний і людський світ.
Питання для учнів:
Як ґрунти впливають на наше життя?
Чому важливо зберігати якість ґрунтів?
Вивчення нового матеріалу (20 хвилин)
Що таке ґрунт?
Ґрунт — це верхній шар земної кори, де ростуть рослини та живуть мікроорганізми. Він складається з мінералів, органічних речовин, води, повітря і живих організмів.
Формування ґрунтів — це повільний процес, який може займати сотні й навіть тисячі років.
Склад ґрунту це…
Типи ґрунтів
Значення ґрунтів для природи і людини
Проблеми ґрунтів та їх охорона
Способи охорони ґрунтів
Закріплення знань (10 хвилин)
Практична робота: Учні розглядають зразки ґрунтів (глина, пісок, чорнозем) під лупою та обговорюють їхній склад.
Завдання в групах: Кожна група обирає тип ґрунту і складає коротке повідомлення про його особливості, склад і значення. Представлення результатів.
Рефлексія (5 хвилин)
Який склад ґрунту забезпечує його родючість?
Чому важливо зберігати ґрунти у гарному стані?
Які заходи можна вжити для охорони ґрунтів?
Дискусія про необхідність раціонального використання ґрунтів для майбутнього покоління.
Домашнє завдання Прочитати параграф у підручнику про ґрунти.Підготувати коротке есе на тему "Як я можу допомогти зберегти ґрунт".Намалювати схему ґрунтового профілю (вказати шари ґрунту: перегній, мінеральний шар, материнська порода тощо).