Тема / Topic: Мій будинок/ My house
Тип уроку/ Type of the lesson: урок повторення і закріплення вивченого матеріалу / revision lesson
Мета / Aim:
Практична:
Розвиваюча:
Освітня:
Виховна:
Форми і методи роботи: фронтальна, парна робота, малювання за аудіозаписом.
Очікувані результати:
Обладнання: ноутбук, презентація, аудіозапис, флешкартки, підручник.
Перебіг уроку
T. – Good morning, dear friends! P: – Good morning, teacher!
T. – I`m glad to see you! P: – We are glad to see you, too!
T. - How are you? / How goes it? / How is it going? P: – We are fine! / We are super! / We are great!
2. Уведення в іншомовну атмосферу.
T: Listen and repeat the poem “Days of the week “
On Monday I am sleepy. On Tuesday I am happy.
On Wednesday I am glad. On Thursday I am sad.
On Friday I am tired. I don’t want to work.
On Saturday and Sunday, I go for a walk.
Учні повторюють за вчителем, а потім відповідають на питання:
T: How many days are there in a week? - P: There are seven days in a week.
T: What day is it today? - P: It`s ….
T: What month is it now? -P: It’s ….
T: What date is it today? -P: It`s the ….
3. Повідомлення теми і мети уроку.
T. – Today we are going to revise all the grammar and lexical material on the topic “The Haunted House”. We’ll revise the names of the rooms and the interrogative sentences that begin with: Where is…? /Where are…? / How many…? Is there…? Are there…?
Moreover, we’ll develop our creative skills: we’ll draw our own imaginary haunted houses.
II. Основна частина уроку.
1. Повторення вивченого лексичного та граматичного матеріалу:
1.1. Повторення вивченого лексичного матеріалу: робота з флешкартками .
T: Let’s name the rooms of the house.
1.2. Повторення граматичного матеріалу. Парна робота. Опис малюнка p. 38 PB:
T: Have a look at this picture. Ask and answer the questions. (P1↔ P2):
2. Фізкультхвилинка.
Point to the teacher, point to the door.
Look at the window, look at the floor.
Stand on your left leg, stand on your right,
Now sit down, touch something white (green, blue)!
3. Аудіювання тексту: впр. 1, с.43/ Listening: ex. 1, p.43 (CD 2 track 29)
3. 1. Прослухай і уяви /Listen and imagine.
3. 2. Намалюй свій малюнок будинку з привидами/ Draw your picture of the haunted house.
Pupils draw their own pictures of what they imagined.
4. Говоріння (парна робота) (P1↔ P2) : учні читають запитання до опису будинку з привидами та дають відповідь на них, описуючи будинок, який намалювали: впр. 2 с.43
1) Is the haunted house big or small? 2) What colour is it? 3) How many bedrooms are there? 4) Are there any ghosts, rats or spiders in the rooms?
1. Домашнє завдання /Homework: (2 хв)
T. – Write down your homework:
do ex.3, p.43 (in writing): describe your haunted house (4-5 sentences) (описати малюнок, який намалювали на уроці, використовуючи текст впр.2 c. 43 як опору): This is my haunted house. It’s old and scary! The house is grey. There are two bedrooms, a kitchen, a dining room and a living room. There’s a ghost in the kitchen, and…
2. Рефлексія / Refleсtion (2хв)
T: Thank you for your work, dear pupils. So, how are you feeling? Do you like our lesson? The lesson is over. Good byе!