План – конспект уроку фізичної культури для 8 класу з використанням рефлексивного підходу до організації освітнього процесу з теми: «Волейбол. Техніка виконання передачі м’яча двом

Про матеріал
План – конспект уроку фізичної культури для 8 класу з використанням рефлексивного підходу до організації освітнього процесу з теми: «Волейбол. Техніка виконання передачі м’яча двома руками зверху. Техніка виконання прийому - передачі м’яча двома руками знизу. Верхня пряма подача». Завдання заняття: 1. Повторити техніку виконання передачі м’яча двома руками зверху. 2. Удосконалення рухових умінь учнів у техніці виконання прийому -передачі м’яча двома руками знизу. 3. Повторити техніку виконання верхньої прямої подачі. 4. Навчальна гра у волейбол. Мета уроку: навчальна: навчити техніки виконання передачі м’яча двома руками зверху, прийому-передачі м’яча двома руками знизу, виконання верхньої прямої подачі. розвиваюча: сприяти розвиткові спритності, швидкісно-силових якостей, гнучкості, сили. Виховна: виховання почуття колективізму, взаємовиручки, взаємоповаги, дисциплінованості. Тип уроку: урок вдосконалення. Методи: пояснювально – ілюстративний, індивідуальний, фронтальний, поточний, груповий, коловий, змагальний, контрольний.
Перегляд файлу

 

 

ЧОРНОМОРІВСЬКА ГІМНАЗІЯ

Каховської міської ради

Херсонської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект

уроку фізичної культури для 8 класу з використанням рефлексивного підходу до організації освітнього процесу з теми: «Волейбол. Техніка виконання передачі м’яча двома руками зверху. Техніка виконання прийому - передачі м’яча двома руками знизу.

Верхня пряма подача».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробив учитель

фізичного виховання

Загорулько Микола Миколайович,

спеціаліст вищої категорії

стаж роботи 26 років

 

 

 

 

с.Чорноморівка

2020

 

Предмет: Фізична культура

Вчитель: Загорулько Микола Миколайович, вчитель вищої категорії

Клас: 8

Модуль: Волейбол

                       

Завдання заняття:

1. Повторити техніку виконання передачі м’яча двома руками зверху.

2. Удосконалення рухових умінь учнів у техніці виконання прийому -передачі м’яча двома руками знизу.

3. Повторити техніку виконання верхньої прямої подачі.

4. Навчальна гра у волейбол.

 

Мета уроку:

навчальна: навчити техніки виконання передачі м’яча двома руками зверху,  прийому-передачі м’яча двома руками знизу, виконання верхньої прямої подачі. 

розвиваюча: сприяти розвиткові спритності, швидкісно-силових якостей, гнучкості, сили.

Виховна: виховання почуття колективізму, взаємовиручки, взаємоповаги, дисциплінованості.

 

Тип уроку: урок вдосконалення.

 

Методи: пояснювально – ілюстративний, індивідуальний, фронтальний, поточний, груповий, коловий, змагальний, контрольний.

 

Комплексно - методичне забезпечення предмета: Навчальна програма: «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-11 класи» (за ред. С. Дятленка) Робочий календарний план розподілу навчального матеріалу 8 класу на ІІ семестр 2020/21 н.р.  Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти. Відеопрезентація, картки з завданнями, картки для самооцінювання.

Обладнання: волейбольні м’ячі (на пару гравців 1 м’яч), волейбольна сітка,  секундомір, свисток.

Міжпредметні зв’язки: фізика, біологія, анатомія, біомеханіка, історія фізкультури.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

 

 

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно – методичні вказівки

 

Підготовча частина уроку ( 12 хв.)

1.

 

Шикування, привітання, повідомлення теми і завдань уроку. Інструктаж з БЖД

 

 

1 хв.

 

 

 

Фронтальний метод.

Учні стоять в одній шерензі за зростом, коротко нагадати про  правила ТБ, дізнатись про самопочуття учнів.

2.

Вимірювання ЧСС (за 15 сек.)

 

30 сек.

 

Індивідуальний метод.

Результат множиться на 4 і

повідомляється вчителю.

3.

Самовизначення рівня володіння навиками, які сьогодні будуть вдосконалюватись на уроці

40 сек.

Діти встановлюють свій рівень володіння умінь на «сходинках успіху».

4.

Перегляд презентації: «Волейбол»

1 хв.

Випереджальне завдання.

5.

Виконання контрольного опитування

1 хв.

Пмсьмово

3.

Повороти на місці

 

30 сек.

 

Фронтальний метод.

Виконувати чітко, уважно слухати команди

4.

 

 

Вправи для долонь рук і ходьба:

а) на носках

б) на внутрішній стороні ступні

в) на п’ятках

г) на зовнішній стороні ступні

д) схресним кроком

е) перекатом з п’ятки на носок

1,30 хв.

20 м

20 м

20 м

20 м

20 м

20 м

Поточний метод.

В колонні по одному в обхід по майданчику, з різними положеннями рук. Тулуб тримати рівно, голову тримати рівно, не дивитись під ноги. Одночасно з ходьбою виконуються вправи для долонь рук (показує вчитель).

5.

Різновиди бігу:

а) біг рівномірним темпом

б) біг з закидуванням гомілки

в) правим боком вперед (плескаємо в долоні)

г) лівим боком вперед (плескаємо в долоні)

д) «зиґзаґом»

е) спиною вперед до основного напрямку

2 хв.

30 м

25 м

25 м

20 м

2 рази

20 м

Поточний метод.

В колонні по одному в обхід по майданчику, темп нижче середнього з поступовим збільшенням до середнього. Звернути увагу на правильність дихання.

6.

 

Перешикування в колону по два.

 

10 сек.

Учні шикуються в колону по два дотримуючись необхідної відстані і інтервалу (1-2 м).

«Зліва, в колону по два – руш»

7.

Перешикування в дві шеренги обличчям один до одного. Відстань між шеренгами 4 м.

10 сек.

Учні вишикувані в дві шеренги обличччям один до одного, розбираються по парах. « Перша колона ліво-, друга колона право – руч»

8.

 

Комплекс ЗРВ з м’ячами в парах.

а) підкинути  м’яч однією рукою і впіймати другою.

 

б) підкинути м’яч, зробити 3-5 оплесків і впіймати м’яч.

в) підкинути м’яч, повернутись на 180 (360) градусів і впіймати.

г) підкинути м’яч з-за спини над плечем і впіймати його спереду.

 

д) передачі м’яча партнеру двома руками від грудей.

е) передачі м’яча двома руками з-за голови.

є) передачі м’яча в стрибку з ударом об підлогу.

3 хв.

5 - 8 раз

 

 

5 - 8 раз

 

5 - 8 раз

 

5 - 8 раз

 

 

6-8 раз

 

6-8 раз

6-8 раз

 

 

Підкидати м’яч над собою на 1-2 м, зберігати візуальний контакт з м’ячем.

М’яч підкидати на висоту 3-4 м. прямо над собой.

 

 

Плече трішки «подавати» вперед, щоб його не зачепив м’яч.

Руки повністю випрямляють. Передачу виконують по прямій прямо на груди партнеру. Вистрибувати якомога вище.

        

                              

         

9.

Вимірювання ЧСС.

30 сек.

Індивідуальний метод.

Результат множиться на 4 і

повідомляється вчителю.

Основна частина 28 хв.

1.

Повторити техніку виконання передачі м’яча двома руками зверху.

1.1. Розповідь, показ.

1.2. Передачі м’яча в парах двома руками зверху:

- після передачі над собою – передача партнеру;

- передача партнеру в один дотик;

- один партнер виконує передачу по низькій траєкторії, інший – по високій, наступну передачу виконують навпаки.

 

 

 

 

6 хв.

 

30 сек.

5.30 хв

 

 

 

 

Великі і вказівні пальці утворюють між собою трикутник. Часті помилки, коли виставляють великі пальці вперед. М’яч приймати перед обличчям, передачу виконувати коротким доторканням ззнизу вгору, без кидка. 

2.

Удосконалення рухових умінь учнів у техніці виконання прийому-передачі м’яча двома руками знизу.

2.1. прийому-передачі м’яча двома руками знизу:

- жонглювання  над собою 3-4 рази – передача партнеру;

- прийому-передачі м’яча двома руками знизу після короткої передачі;

- прийом м’яча, що летить в бік від гравця.

 

 

 

 

 

6 хв.

 

 

 

 

 

C:\Users\OPTIMUS-PRIME\Desktop\0014-014-Tekhnika-vypolnenija-peredachi-mjacha-dvumja-rukami-snizu.jpg

Долоні рук тримати разом, м’яч приймати на передпліччя вище долонь, шию «втягувати в плечі» при прийомі м’яча. Звертати увагу на положення рук при прийомі, щоб м’яч летів в потрібному напрямку.

3.

Повторити техніку виконання верхньої прямої подачі:

- імітація подачі;

 

- подача з 5-6 м;

 

- подачі з 9 м.

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М'яч для виконання подачі підкидають так, щоб він падав біля виставленої спереду лівої (правої) ноги, рука випрямлена та напружена. В кінці виконання руху м’яч накривають долонею, щоб надати м’ячу верхнє обертання.

4.

Навчальна гра у волейбол.

       Учні, які не задіяні в грі, отримують індивідуальні завдання, дотримуючись вказівок вчителя і правил техніки безпеки.

 

11 хв.

 

.

Під час гри дотримуватись загальних встановлених правил гри у волейбол.

 

Заключна частина (5 хв.)

 

1.

Шикування в одну шеренгу.

30 сек.

«На місце шикування – шикуйсь!»

2.

Ходьба на відновлення дихання.

 

1 хв.

 

В колонні по одному в обхід по майданчику в повільному темпові. Гра на 1, 2, 3 оплески

3.

Вимірювання ЧСС (за 15 сек)

 

30 сек.

 

Результат множиться на 4 і повідомляється вчителю.

4.

Самовизначення як змінився рівень володіння навиками за підсумками уроку.

30 сек.

Діти встановлюють свій рівень володіння умінь на «сходинках успіху».

5.

Підведення підсумків уроку, оцінювання, дача д/з:                                    

  • імітація верхньої прямої подачі (вправа виконується зі джгутом)
  • присідання на одній нозі з опорою

2,30 хв.

25 раз

 

3х15 раз

30 сек.

Оцінювання роботи учнів підчас уроку.

6.

Організований вихід зі спортивного залу.

 

«Право-руч!» «В роздягальню, кроком – руш!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до уроку

Картка для індивідуального опитування з теми «Волейбол»

учня (учениці) ____класу_____________________________

                       (прізвище, ім’я)

 

І варіант

Зміст запитання, відповідь

Оцінка відповіді (1,5 б)

1

Що у перекладі з англійської означає слово волейбол?

 

 

 

2

У якому році зародився волейбол?

 

 

 

3

В якому році волейбол включено в олімпійські ігри?

 

 

 

4

Які розміри волейбольного майданчика?

 

 

 

5

Які бувають передачі м’яча?

 

 

 

6

У яких зонах грають гравці нападу?

 

 

 

 

Картка для індивідуального опитування з теми «Волейбол»

учня (учениці) ____класу_____________________________

                       (прізвище, ім’я)

 

ІІ варіант

Зміст запитання, відповідь

Оцінка відповіді (1,5 б)

1

Хто є засновником гри волейбол?

 

 

2

У якій країні зародився волейбол?

 

 

3

В якому році вперше почали грати у волейбол у Україні?

 

 

4

На якій висоті встановлюється сітка?

 

 

5

Які бувають подачі м’яча?

 

 

6

У яких зонах грають гравці захисту?

 

 

 

Відповіді на запитання (не для учнів)

I. Вариант      ІІ. Варіант

  1. Летючий м’яч.     1.   Вільям Морган
  2. 1895      2.   США
  3. 1964 р.     3.   1925 р.
  4. 18 х 9 м.     4.   224 – 243 см.
  5. Верхня та нижня.    5.   Верхня пряма, нижня пряма та бокова.
  6. 2, 3, 4.      6.   1, 6, 5.

 

Додаток до слайдів (випереджальні завдання для дітей):

 

  1.               Сучасний волейбол зародився в 1895 році у США, ініціатором гри вважається вчитель фізичної культури Вільям Морган. Він хотів, щоб гра не вимагала складного обладнання, мала доступні правила та не обмежувала вікові бар'єри. З 1964 року волейбол включений в програму Олімпійських ігор.

 

  1.               У 2015 році український волейбол святкував своє 90-річчя. Його історія тісно пов’язана з радянським спортом. До України ця гра завітала у 1925 році. В місті Харкові, за кілька днів були зведені перші волейбольні майданчики. Почалися масові змагання, які власне, і поклали початок розвитку волейболу в Україні.

 

  1.               Правила гри. Майданчик ― довжина 18 м, ширина 9 м. Розділений сіткою на 2 рівні частини. Висота сітки від 224 см до 243 см. Вага м'яча 260 г. Команда ― із 6 гравців. Завдання команди: прийняти подачу суперників і відбити м’яча через сітку на бік супротивників. При цьому можна зробити не більше 3-х передач. Гравець не має права торкатися м'яча двічі поспіль. Рахунок гри до 25 очок, гра триває 3-5 партій.

 

  1.               Майданчик розподіляється на зони:1, 2, 3, 4, 5, 6. Нумерація зон починається з гравця що подає м’яч і далі проти годинникової стрілки. Зони нападу: 2, 3, 4. Зони захисту: 1, 5, 6.

 

  1.               Передача м’яча зверху. Передачі м'яча ― важливий технічний прийом. За його допомогою здійснюються дії в нападі та захисті.  У волейболі розрізняють верхні та нижні передачі. Верхні передачі здійснюються кінчиками пальців, спрямованих вгору.

 

  1.               Передача м’яча знизу. Нижні передачі виконують передпліччями з'єднаних рук або зімкнутими долонями. При передачі знизу руки підставляють під м'яч і роблять рух назустріч.

 

  1.               Подача м’яча (верхня). М'яч у гру вводиться подачею, яка здійснюється з-за лицьової лінії майданчика. М'яч підкидається на висоту 50-70 см і здійснюється удар долонею. Після подачі гравець відразу входить на майданчик і займає своє місце.

 

  1.               Подача м’яча верхня бокова. Верхня бокова подача виконується аналогічно верхній прямій, тільки ударна рука рухається знизу-збоку-вверх.

 

  1.          Нижня пряма подача. Гравець стоїть обличчям до сітки, тулуб нахилений вперед, ноги зігнуті, ліва нога зпереду. М’яч на лівій руці, рука трішки зігнута і знаходиться на рівні поясу. М’яч підкидається на 20-30 см. При замасі рука відводиться строго назад, удар по м’ячу виконується знизу-вперед-вверх на рівні поясу.
doc
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
3015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку