План-конспект уроку фізичної культури у 5 класі Тема: Баскетбол

Про матеріал

На даному уроці учні задопомогою казкових героїв познайомляться з різними видами м'ячів, закріплять їх назви, зможуть порівняти, з'ясувати схожість і відмінності. Закріплять навички ходьби на носках, п'ятах, на зовнішньому боці стопи. Вчать правильне положення рук при кидках і лові м'яча, хвату м'яча збоку, стійці баскетболіста.

Перегляд файлу

План-конспект уроку фізичної культури у 5 класі

 

Тема: Баскетбол

Завдання:

1. Познайомити з різними видами м'ячів, закріпити їх назви, дати можливість порівняти, з'ясувати схожість і відмінності.

2. Закріпити навички ходьби на носках, п'ятах, на зовнішньому боці стопи.

3. Вчити правильному положенню рук при кидках і лові м'яча, хвату м'яча збоку, стійці баскетболіста.

4. Удосконалювати біг приставними кроками, руху, який формує почуття м'яча при передачі м'яча від грудей в парах.

5. Розвивати увагу, швидкість реакції, витривалість, гнучкість, силу рук.

6. Виховувати почуття взаємодопомоги, товариства, бажання дізнатися нове про навколишні предмети.

 

Інвентар та обладнання: волейбольна сітка, великі масажні м'ячі, великі гумові м'ячі, середні і набивні м'ячі, обручі для м'ячів, кошики.

 

Спортивний зал у прикрасах. На центральній стінці - обриси королівства чарівних м'ячів. Дітей біля входу зустрічає хлопчик Спортік.

 

Спортік:

   -Увага! Увага!Поспішаю вам повідомити:сьогодні запрошую вас у королівство чарівних м'ячів.

      Спортік під музику веде хлопців по залу у колону по одному. Всі зупиняються й перебудовуються в шеренгу. З'являється Володар чарівних м'ячів.

Володар:

       Добрий день, діти! Я дуже радий вас бачити у Королівстві чарівних м'ячів. Спасибі, Спортік, що ти допоміг дітлахам знайти дорогу. Ах, так! Я забув привітатися.

Я Володар чарівних м'ячів, а це мої вірні піддані. Я познайомлю вас з ними. У кожного є своє ім'я.

Ось живе у кошику м'яч «Баскетбол»,

Відпочиває в сітці м'яч «Волейбол».

Ось забитий у ворота чудовий гол!

Це зробив улюблений «Футбол».

Ну а зараз я запрошую вас у подорож до нашого Королівства. Спортік, показуй дорогу дітям.

• Ходьба по одному (10 ").

• Ходьба на носках, руки на пояс - руки вгору (10 ").

• Ходьба на п'ятах, руки на голову (10 ").

• Ходьба з елементами симетричної гімнастики (8 ").

• Ходьба на зовнішньому боці стопи (5-8 ").

• Біг «змійкою» в чергуванні з бігом приставними кроками, зі зміною напрямку руху (30 ").

• Біг звичайним кроком (10 ").

• Ходьба звичайна з побудовою в коло (10-12 ").

Володар: Молодці! Але врахуйте, що в Королівстві чарівних м'ячів дуже багато важких шляхів. Щоб пройти ними, потрібно добре постаратися. Почали!

                                                         Гра на увагу «Стежина»

     Гравці утворюють коло і на відповідні сигнали виконують певні рухи. «Стежина» - ходьба приставними кроками ліворуч  або праворуч, «дорога» - ходьба в повному присіді один за одним, «купини» - зробити два кроки і зупинитися в полуприсіді. За свистом змінювати напрямок руху. Виграє той, хто менше за всіх помиляється.

 

Володар: Щоб  м'ячами володіти,

                  Треба пальці розводити.

                  А допоможе нам,  друзі, ось ця чудова родина.

(Роздає дітям маленькі м'ячі)

    Масаж пальців та кисті рук: стискання і розжимання правої і лівої рук з м'ячем, катання м'яча між долонями за годинниковою стрілкою і проти неї, здавлювання м'яча між долонями, здавлювання м'яча кінчиками пальців правої і лівої руки, обертання кистей м'ячем. Кожна вправа виконується до 5 разів.

Володар:

 А ось родина великих м'ячів,

Розбирайте мерщій.

Виходьте на майданчик,

Починайте фіззарядку:

Ми ногами топ-топ,

Ми руками хлоп-хлоп,

Ми очима мить-мить,

Ми плечима чик-чик.

Раз - сюди, два - туди.

Повернись навколо.

Раз - присіли, два - устали,

Сіли, встали, сіли, встали.

Руки до верху всі підняли,

Сіли, встали, сіли, встали.

Ванькою - встанькою немов стали.

Руки до тіла притиснули

І підскоки робити стали,

А потім пустилися навскач,

Наче мій пружний м'яч.

Знову вишикувалися в ряд,

Немов вийшли на парад.

Раз-два, раз-два.

Нам рости, рости, рости

М'яч допомагає.

Він летить, летить, летить,

Втоми не знає.

 

Дихальна гімнастика «Летять м'ячі»

Стоячи, руки з м'ячем підняті вгору. Кинувши м'яч від грудей вперед, вимовте

«У-у-у-х» - 6 разів.

 

Володар: А тепер пограйте з м'ячами, хто як хоче.

Вільна гра з м'ячами. У залі з'являється учитель Бол.

 

Учитель Бол:   Що за шум? Що за гам?

                          Ось питання вам задам.

                          Школу юних чемпіонів

                          Я збираюся я відкрити.

                          Хотіли бив и, діти,

                          В цю школу поступити?

Діти: Так!

Учитель Бол: Я працюю вчителем у цій незвичайній Донецькій загальноосвітній школі I-III ступенів № 97. Звати мене Бол. По-англійськи це слово означає м'яч. Ми вчимося грати в баскетбол (м'яч в корзину), волейбол (летить м'яч), футбол (ножний м'яч).

Починаю готування.

   Виходь на тренування!

          Діти виконують основні види рухів: хват м'яча - «чашка», «кришечка», збоку; стійку баскетболіста; рухливу гру «Грай, грай, м'яч не втрачай»; кидок угору і ловля м'яча обома руками; кидок вниз і ловля м'яча після відскоку ( до 4разів).

Учитель Бол: М'ячик новий є у нас,

                          Ми граємо цілу годину,

                          Він кидає - ти злови,

                          А упустиш - підійми.

-У парах передача м'яча від грудей.

Учитель Бол: Наступне завдання - гра «Карусель». Протягом однієї хвилини діти передають м'яч з рук в руки з положення стоячи спиною один до одного і повертаються лише по свистку  і навпаки,  зі зміною темпу рухів.

Учитель Бол: А зараз виконуємо  «карусель очима». Гімнастика для очей. Рух очима ліворуч, праворуч із зупинкою у центрі; кругові рухи очима по «вісімці» з фіксацією у центрі.

Учитель Бол: Діти, тренування провели ви дуже швидко!  Щоб вам поставити «дванадцять», треба нам ще зіграти у рухливу гру.

 

Рухлива гра на техніку володіння м'ячем «Тунель».

      Гравці розділяться на команди по 5 чоловік у кожній, стають в колони на відстань витягнутої руки, ноги на ширині плечей. Гравець, що стоїть останній в колоні, прокатує вперед невеликий м'яч між ногами партнерів, а гравець, який стоїть першим, повинен швидко відреагувати на м'яч, підняти його, спрямуватися в кінець колони, оббігши гравців «змійкою», та в свою чергу прокотити м'яч вперед. І так, поки всі гравці не виконають те ж саме завдання. Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.

Учитель Бол: Урок наш закінчується,

                          Але подорож триває!

Діти встають в колону за Спортіком і виконують ходьбу (40).

У залі з'являється громадянка Ракетка.

Ракетка: Я весела ракетка,

                 Я м'ячі кидаю влучно.

                 Щоб зі мною пограти,

                 Потрібно у дві колони встати.

                 Ви скоріш м'ячі беріть,

                 Та на місця своі біжить.

 

Рухлива гра «У кого менше м'ячів»

     Гравці діляться на дві команди і стають по обидва боки майданчика. У кожного в руках м'яч. По свистку необхідно перекидати м'ячі через волейбольну сітку на бік суперника. Перемагає команда, у якої на майданчику після заключного свистка виявилося менше м'ячів. Гра повторюється 2-3 рази.

Ракетка: Ну а наступна гра

                 Вимагає від гравця

                 Спритності, уміння,

                 Великого натхнення.

 

 

Рухлива гра «Обжени м'яч»

   Гравці діляться на команди по 5-6 учнів і стають в коло. Починає гру капітан. Він стрибає по колу із затиснутим між ніг м'ячем до свого місця, потім передає м'яч наступному гравцеві і т.д. Перемагає команда, яка закінчила стрибки раніше за всіх.

Ракетка: Знову дихальна гімнастика, але дещо інша. Усі дихайте (вільне дихання через ніс), не дихайте (затримка дихання). Усе в порядку, відпочиньте. Разом руки підніміть (вдих). Чудово! Опустіть (видих). Нахиліться, розігніться. Встаньте прямо, посміхніться!

 

Чудово! Тепер...

Ось важкі м'ячі,

Відразу видно - силачі.

Будемо руки розвивати,

М'яч один одному віддавати.

 

Гра «Передай швидше»

Гравці стоять в загальному колі і під музику передають один одному набивні м'ячі. У момент зупинки музики гравець, у якого в руках опинився м'яч, повинен «виплатити фант»: назвати будь-який вид спорту, рухливу гру з м'ячем. Гру можна ускладнити: ввести 2-3 м'ячі. Гра продовжується 3 рази.

Ракетка: Ось ми з вами пограли.

                 Ви трішечки втомилися.

                 Щоб сили нам набратися

                  Будемо разом розслаблятися.

Розслаблення, лежачи на підлозі з закритими очима (1)

 

До залу входить Володар чарівних м'ячів

 

Володар: Діти, у нашому Королівстві починається улюблений феєрверк.

На дітей з усіх боків летять мильні бульбашки, які вони ловлять, сидячи на підлозі.

Володар: Вам сподобалося у нашому Королівстві? Ви встигли потоваришувати з деякими його мешканцями? З іншими мешканцями познайомитеся  наступного разу. А щоб ви швидко знайшли дорогу в королівство чарівних м'ячів, я подарую вам ці м'ячики.

Володар прощається з дітлахами. Вони під музику виходять із залу.

doc
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку