На даному уроці учні задопомогою казкових героїв познайомляться з різними видами м'ячів, закріплять їх назви, зможуть порівняти, з'ясувати схожість і відмінності. Закріплять навички ходьби на носках, п'ятах, на зовнішньому боці стопи. Вчать правильне положення рук при кидках і лові м'яча, хвату м'яча збоку, стійці баскетболіста.
План-конспект уроку фізичної культури у 5 класі
Тема: Баскетбол
Завдання:
1. Познайомити з різними видами м'ячів, закріпити їх назви, дати можливість порівняти, з'ясувати схожість і відмінності.
2. Закріпити навички ходьби на носках, п'ятах, на зовнішньому боці стопи.
3. Вчити правильному положенню рук при кидках і лові м'яча, хвату м'яча збоку, стійці баскетболіста.
4. Удосконалювати біг приставними кроками, руху, який формує почуття м'яча при передачі м'яча від грудей в парах.
5. Розвивати увагу, швидкість реакції, витривалість, гнучкість, силу рук.
6. Виховувати почуття взаємодопомоги, товариства, бажання дізнатися нове про навколишні предмети.
Інвентар та обладнання: волейбольна сітка, великі масажні м'ячі, великі гумові м'ячі, середні і набивні м'ячі, обручі для м'ячів, кошики.
Спортивний зал у прикрасах. На центральній стінці - обриси королівства чарівних м'ячів. Дітей біля входу зустрічає хлопчик Спортік.
Спортік:
-Увага! Увага!Поспішаю вам повідомити:сьогодні запрошую вас у королівство чарівних м'ячів.
Спортік під музику веде хлопців по залу у колону по одному. Всі зупиняються й перебудовуються в шеренгу. З'являється Володар чарівних м'ячів.
Володар:
Добрий день, діти! Я дуже радий вас бачити у Королівстві чарівних м'ячів. Спасибі, Спортік, що ти допоміг дітлахам знайти дорогу. Ах, так! Я забув привітатися.
Я Володар чарівних м'ячів, а це мої вірні піддані. Я познайомлю вас з ними. У кожного є своє ім'я.
Ось живе у кошику м'яч «Баскетбол»,
Відпочиває в сітці м'яч «Волейбол».
Ось забитий у ворота чудовий гол!
Це зробив улюблений «Футбол».
Ну а зараз я запрошую вас у подорож до нашого Королівства. Спортік, показуй дорогу дітям.
• Ходьба по одному (10 ").
• Ходьба на носках, руки на пояс - руки вгору (10 ").
• Ходьба на п'ятах, руки на голову (10 ").
• Ходьба з елементами симетричної гімнастики (8 ").
• Ходьба на зовнішньому боці стопи (5-8 ").
• Біг «змійкою» в чергуванні з бігом приставними кроками, зі зміною напрямку руху (30 ").
• Біг звичайним кроком (10 ").
• Ходьба звичайна з побудовою в коло (10-12 ").
Володар: Молодці! Але врахуйте, що в Королівстві чарівних м'ячів дуже багато важких шляхів. Щоб пройти ними, потрібно добре постаратися. Почали!
Гра на увагу «Стежина»
Гравці утворюють коло і на відповідні сигнали виконують певні рухи. «Стежина» - ходьба приставними кроками ліворуч або праворуч, «дорога» - ходьба в повному присіді один за одним, «купини» - зробити два кроки і зупинитися в полуприсіді. За свистом змінювати напрямок руху. Виграє той, хто менше за всіх помиляється.
Володар: Щоб м'ячами володіти,
Треба пальці розводити.
А допоможе нам, друзі, ось ця чудова родина.
(Роздає дітям маленькі м'ячі)
Масаж пальців та кисті рук: стискання і розжимання правої і лівої рук з м'ячем, катання м'яча між долонями за годинниковою стрілкою і проти неї, здавлювання м'яча між долонями, здавлювання м'яча кінчиками пальців правої і лівої руки, обертання кистей м'ячем. Кожна вправа виконується до 5 разів.
Володар:
А ось родина великих м'ячів,
Розбирайте мерщій.
Виходьте на майданчик,
Починайте фіззарядку:
Ми ногами топ-топ,
Ми руками хлоп-хлоп,
Ми очима мить-мить,
Ми плечима чик-чик.
Раз - сюди, два - туди.
Повернись навколо.
Раз - присіли, два - устали,
Сіли, встали, сіли, встали.
Руки до верху всі підняли,
Сіли, встали, сіли, встали.
Ванькою - встанькою немов стали.
Руки до тіла притиснули
І підскоки робити стали,
А потім пустилися навскач,
Наче мій пружний м'яч.
Знову вишикувалися в ряд,
Немов вийшли на парад.
Раз-два, раз-два.
Нам рости, рости, рости
М'яч допомагає.
Він летить, летить, летить,
Втоми не знає.
Дихальна гімнастика «Летять м'ячі»
Стоячи, руки з м'ячем підняті вгору. Кинувши м'яч від грудей вперед, вимовте
«У-у-у-х» - 6 разів.
Володар: А тепер пограйте з м'ячами, хто як хоче.
Вільна гра з м'ячами. У залі з'являється учитель Бол.
Учитель Бол: Що за шум? Що за гам?
Ось питання вам задам.
Школу юних чемпіонів
Я збираюся я відкрити.
Хотіли бив и, діти,
В цю школу поступити?
Діти: Так!
Учитель Бол: Я працюю вчителем у цій незвичайній Донецькій загальноосвітній школі I-III ступенів № 97. Звати мене Бол. По-англійськи це слово означає м'яч. Ми вчимося грати в баскетбол (м'яч в корзину), волейбол (летить м'яч), футбол (ножний м'яч).
Починаю готування.
Виходь на тренування!
Діти виконують основні види рухів: хват м'яча - «чашка», «кришечка», збоку; стійку баскетболіста; рухливу гру «Грай, грай, м'яч не втрачай»; кидок угору і ловля м'яча обома руками; кидок вниз і ловля м'яча після відскоку ( до 4разів).
Учитель Бол: М'ячик новий є у нас,
Ми граємо цілу годину,
Він кидає - ти злови,
А упустиш - підійми.
-У парах передача м'яча від грудей.
Учитель Бол: Наступне завдання - гра «Карусель». Протягом однієї хвилини діти передають м'яч з рук в руки з положення стоячи спиною один до одного і повертаються лише по свистку і навпаки, зі зміною темпу рухів.
Учитель Бол: А зараз виконуємо «карусель очима». Гімнастика для очей. Рух очима ліворуч, праворуч із зупинкою у центрі; кругові рухи очима по «вісімці» з фіксацією у центрі.
Учитель Бол: Діти, тренування провели ви дуже швидко! Щоб вам поставити «дванадцять», треба нам ще зіграти у рухливу гру.
Рухлива гра на техніку володіння м'ячем «Тунель».
Гравці розділяться на команди по 5 чоловік у кожній, стають в колони на відстань витягнутої руки, ноги на ширині плечей. Гравець, що стоїть останній в колоні, прокатує вперед невеликий м'яч між ногами партнерів, а гравець, який стоїть першим, повинен швидко відреагувати на м'яч, підняти його, спрямуватися в кінець колони, оббігши гравців «змійкою», та в свою чергу прокотити м'яч вперед. І так, поки всі гравці не виконають те ж саме завдання. Перемагає команда, яка швидше виконала завдання.
Учитель Бол: Урок наш закінчується,
Але подорож триває!
Діти встають в колону за Спортіком і виконують ходьбу (40).
У залі з'являється громадянка Ракетка.
Ракетка: Я весела ракетка,
Я м'ячі кидаю влучно.
Щоб зі мною пограти,
Потрібно у дві колони встати.
Ви скоріш м'ячі беріть,
Та на місця своі біжить.
Рухлива гра «У кого менше м'ячів»
Гравці діляться на дві команди і стають по обидва боки майданчика. У кожного в руках м'яч. По свистку необхідно перекидати м'ячі через волейбольну сітку на бік суперника. Перемагає команда, у якої на майданчику після заключного свистка виявилося менше м'ячів. Гра повторюється 2-3 рази.
Ракетка: Ну а наступна гра
Вимагає від гравця
Спритності, уміння,
Великого натхнення.
Рухлива гра «Обжени м'яч»
Гравці діляться на команди по 5-6 учнів і стають в коло. Починає гру капітан. Він стрибає по колу із затиснутим між ніг м'ячем до свого місця, потім передає м'яч наступному гравцеві і т.д. Перемагає команда, яка закінчила стрибки раніше за всіх.
Ракетка: Знову дихальна гімнастика, але дещо інша. Усі дихайте (вільне дихання через ніс), не дихайте (затримка дихання). Усе в порядку, відпочиньте. Разом руки підніміть (вдих). Чудово! Опустіть (видих). Нахиліться, розігніться. Встаньте прямо, посміхніться!
Чудово! Тепер...
Ось важкі м'ячі,
Відразу видно - силачі.
Будемо руки розвивати,
М'яч один одному віддавати.
Гра «Передай швидше»
Гравці стоять в загальному колі і під музику передають один одному набивні м'ячі. У момент зупинки музики гравець, у якого в руках опинився м'яч, повинен «виплатити фант»: назвати будь-який вид спорту, рухливу гру з м'ячем. Гру можна ускладнити: ввести 2-3 м'ячі. Гра продовжується 3 рази.
Ракетка: Ось ми з вами пограли.
Ви трішечки втомилися.
Щоб сили нам набратися
Будемо разом розслаблятися.
Розслаблення, лежачи на підлозі з закритими очима (1)
До залу входить Володар чарівних м'ячів
Володар: Діти, у нашому Королівстві починається улюблений феєрверк.
На дітей з усіх боків летять мильні бульбашки, які вони ловлять, сидячи на підлозі.
Володар: Вам сподобалося у нашому Королівстві? Ви встигли потоваришувати з деякими його мешканцями? З іншими мешканцями познайомитеся наступного разу. А щоб ви швидко знайшли дорогу в королівство чарівних м'ячів, я подарую вам ці м'ячики.
Володар прощається з дітлахами. Вони під музику виходять із залу.