План-конспект уроку фізики в 9 класі на тему "Побудова зображень, що дає тонка лінза"

Про матеріал

Головна властивість лінз полягає в тому, що лінзи дають зображення точки, а відповідно, й предмета як сукупності точок.

Залежно від відстані між предметом і лінзою зображення предмета може бути більшим або меншим, ніж сам предмет, уявним чи дійсним.

З'ясуємо, за яких умов за допомогою лінзи утворюються ті чи інші зображення, та розглянемо прийоми їх побудови.

Перегляд файлу

Описание: E:\5клас\Рамки\20e4077937a9.png 

 

 

 

 

 

План-конспект

уроку фізики в 9 класі

на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував:

вчитель фізики

Брацюк Юрій Олексійович

 

 

 


ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

ФІЗИКА

9 клас

Вчитель: Брацюк Юрій Олексійович            

 

Тема. Побудова зображень, що дає тонка лінза.

 

Мета:

  • сформувати вміння та навички побудови зображень предметів у збиральній та розсіювальній лінзі;
  • показати практичну значущість набутих знань;
  • розвивати пізнавальний інтерес;
  • виховувати охайність при виконанні побудов.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання: Комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, таблиці, демонстраційний матеріал (опуклі та увігнуті лінзи).

 

План уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Актуалізація опорних знань учнів.
  4. Вивчення нового матеріалу.
  5. Узагальнення та закріплення нових знань та вмінь.
  6. Самостійна робота.
  7. Підведення підсумків уроку.
  8. Домашнє завдання.

 


ХІД  УРОКУ

 

  1. Організаційний момент.
  • Перевірка присутності учнів.
  • Оголошення теми та мети уроку.

 

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Фронтально перевірити виконання учнями вправи.
  • Перевірка теоретичного матеріалу під час актуалізації опорних знань.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  • Основні точки та лінії опуклої лінзи:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Запитання до учнів:

 


  1. Вивчення нового матеріалу.

(У супроводі презентації)

Ми кажемо, що лінза дає зображення світної точки. Що це означає? Адже далеко не кожне прозоре тіло може дати зображення! Смисл наведеного твердження такий.

Всі промені, що вийшли зі світної точки A та пройшли через лінзу, можуть:

  • зібратися в одній точці (це буде дійсне зображення точки А);
  • розсіятися так, щоб продовження всіх променів пройшли через одну точку (ця точка - уявне зображення точки А).

Щоб знайти положення зображення, досить знайти перетин двох променів, що вийшли зі світної точки. Яких саме? Будь-яких! Проте існують певні зручні промені, якими можна скористатися. Таких променів три:

1. Паралельний до головної оптичної осі.

2. Такий, що проходить через фокус.

3. Такий, що проходить через центр лінзи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ви вже знаєте, що збиральна лінза дає збільшені або зменшені зображення. У кіноапараті збиральна лінза дає зображення, збільшене в багато разів, у фотоапараті — створює зменшене зображення предмета на фотоплівці.

Від чого залежать розміри зображення, отримані за допомогою лінзи?

  Зображення, які дає збиральна лінза: 1 — рівне за величиною предметові; 2 — збільшене; 3 — зображення у безмежності; 4 — уявне. Розберемо приклади побудови зображень у тонкій лінзі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відношення лінійних розмірів зображення до розмірів предмета називають збільшенням лінзи

Збиральна лінза залежно від розташування перед нею предмета може створювати збільшене, зменшене, рівне за величиною предметові дійсне зображення або збільшене уявне зображення.

Збиральна лінза може давати: дійсні, обернені, зменшені, збільшені або рівні за величиною предметові зображення при розташуванні предмета за фокусом; уявні, збільшені, прямі при розташуванні предмети між фокусом і лінзою.

Розсіювальна лінза може давати лише уявні, зменшені, прямі зображення предмета, незалежно від його розташування.

 

 

 


Промені, що беруть участь у побудові зображення:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Узагальнення та закріплення нових знань та вмінь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Самостійна робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підведення підсумків уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Домашнє завдання.

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
6 липня 2018
Переглядів
1652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку